Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller en waarom?  (gelezen 149149 keer)

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2011, 01:54:30 »
Ik denk Soundos
Keep Watching

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2011, 02:08:38 »
Ik denk Soundos
Topictitel: Wie is de volgende afvaller en waarom;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Wooterr

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2011, 02:33:04 »
Jan beweerde dat hij vol op 1 persoon had gegokt (toch?). Hij beweerde dat'ie bijna zeker wist wie de mol was. Hij zit er nog in dus of hij weet echt wie de mol is, of hij heeft gewoon erg veel geluk gehad met de quiz (dat hij dus antwoorden invulde die zowel op zijn mol sloegen als op de echte mol). Ik acht de kans dat'ie geluk gehad heeft groter, dus laat ik dan maar voor Jan gaan als volgende afvaller. Lastig.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2011, 18:25:31 »
Wellicht allang bekend, maar ik wilde het toch even delen.

Het is weleens voorgekomen dat je aan de hand van de intro filmpjes de afvaller kon bepalen. Als in de volgende-week-preview het spel werd getoond dat na of voor de kandidaat in de intro film werd getoond, kon je er vanuit gaan dat die kandidaat er uit vloog.

Voor aflevering 2 had ik dus bedacht dat Anna eruit zou gaan. In het intro filmpje komt zij na het lasergame-spel. Maar helaas. Hannah moest gaan. En haar introfilmpje (auto in de bagger) is nog niet geweest.

Kortom: je hebt niks aan deze theorie. Next! :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2011, 20:17:20 »
Voor aflevering 2 had ik dus bedacht dat Anna eruit zou gaan. In het intro filmpje komt zij na het lasergame-spel. Maar helaas. Hannah moest gaan. En haar introfilmpje (auto in de bagger) is nog niet geweest.

Hé, das pas typisch... Zou Hanna terugkomen?? :o
Tell me what your telescope says

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2011, 20:22:37 »
Ik denk ook dat Jan eruit gaat en anders wel Art. Want Jan 'gaat zichzelf tegenkomen'. En dat kan goed als zijn mol, Art, eruit gaat. Als 3e optie acht ik Horace hoog, het is hoe dan ook een man.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2011, 20:44:46 »
Hé, das pas typisch... Zou Hanna terugkomen?? :o
Nee, maar je ziet niet dat dat filmpje ook echt bij Hanna hoort. Lijkt maar zo door de montage.
The British are not impressed.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2011, 20:58:38 »
Ze worden ook steeds gewiekster bij de montage. Waar zou dat nou toch voor nodig zijn  ??? ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2011, 18:25:50 »
Ik had hierover voor de start van het seizoen al eens gepost in het molmail topic... Zit er dan toch een hint in de kleding die de kandidaten tijdens de perspresentatie? Iedereen neutraal, behalve Hanna rood en Jan groen.

Het heeft waarschijnlijk wel een klein beetje invloed gehad dat ik Hanna als eerste afvaller had ingevuld (al zal ik nooit in het openbaar teogeven dat ik me laat leiden door dit soort dingen).
Jan winnaar of mol? In elk geval bij de volgende afvaller maar eens kijken of we verder iets kunnen met de opstelling waarin ze staan bij dit fotomoment.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2011, 18:28:55 »
Karin valt nu af, de ouderen gaan eerst met uitzonderding van Hanna, maar daar zat een specifieke reden bij en dat was Twitter...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2011, 18:31:38 »
Nee, maar je ziet niet dat dat filmpje ook echt bij Hanna hoort. Lijkt maar zo door de montage.
Yup, goed punt.
Om deze reden (en het feit dat Anna er dus niet uitging) heb ik deze theorie ook weer vrolijk laten varen :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2011, 18:33:25 »
Karin valt nu af, de ouderen gaan eerst met uitzonderding van Hanna, maar daar zat een specifieke reden bij en dat was Twitter...
Dit volg ik niet helemaal. Op basis waarvan gaan de ouderen eerder? En welke rol speelde twitter met het afvallen van Hannah?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2011, 23:31:55 »
Soundos of Karin... maar als het echt zo is dat veel mensen op Karin zitten ga ik maar voor Soundos. Omdat ik haar in aflevering één bijzonder onverdacht vond gedragen. En Karin omdat ze mijn mol niet is en de ouderen er nu eenmaal vaak snel uitvliegen. Maar eigenlijk kunnen het er wat mij betreft wel meer zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2011, 23:34:32 door Lautjuh »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2011, 23:46:27 »
Dit volg ik niet helemaal. Op basis waarvan gaan de ouderen eerder? En welke rol speelde twitter met het afvallen van Hannah?

Omdat Vera Mann en Lorette Schrijver de afgelopen seizoen de oudsten en eerste afvallers waren...
Dit jaar een uitzondering om dat Hanna Bervoets
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2011, 11:47:54 »
Omgekeerd redeneren heet dat.

Je valt niet af als eerste omdat je toevallig de oudste of de jongste bent.

Over ''twitterpauze'' gesproken: is dat 100 procent ''af te dekken''? Ik bedoel, we weten pas sinds oktober dat Hanna mee doet, en er zijn altijd wel periodes dat mensen extra veel of extra weinig twitteren.

Je kan mijns inziens aan de hand van Twitter niet zeggen wie er vroeg of juist laat afvalt. Laten we niet vergeten dat er tussen de start van de opnames en het afvallen van Hanna, nog altijd 4 dagen gezeten moeten hebben. Die 4 dagen moeten dus ''zichtbaar'' zijn geweest in de vorm van 4 berichtloze dagen.

Als Hanna dus in die tijd heeft getwitterd (we weten sinds aflevering twee, dat 18 mei zo ongeveer de 4e opnamedag moet zijn geweest), is er uit de twitteractiviteiten in die periode niet veel af te leiden.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2011, 12:59:18 »
Je kan wel degelijk conclusies trekken uit het twitter-gedrag.

Hanna was niet actief op twitter tussen 12 mei en 28 mei. Haar afwezigheid was al vastgesteld voordat het bekend werd dat ze zou gaan meedoen. Ze was dus zestien dagen weg van huis, waardoor de kans zeer klein was dat Hanna de finale zou halen en dus kon zo ook bijna onmogelijk de mol zijn. Je kan namelijk geen 10 aflevringen draaien op amper zestien dagen tijd (-twee dagen voor de vluchten).
Dat Hanna als eerste zou afvallen was dan weer niet te voorspellen.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2011, 14:01:11 door belg »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2011, 13:06:02 »
Je kan namelijk geen 10 aflevringen draaien op amper zestien dagen tijd (-twee dagen voor de vluchten).
Dat Hanna als eerste zou afvallen was dan weer niet te voorspellen.[/spoiler]

Serie 10 of de huidige serie is opgenomen in twee weken tijd, dat vertelde JP destijds in een interview geloof ik. Toen vreesden we nog dat we minder opdrachten zouden krijgen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2011, 13:08:30 »
Dat hoeft niet onder een spoiler wat mij betreft.


In je berichtje onder de spoiler geef je in feite aan dat er van een twitterpauze van Hanna weldegelijk sprake was, terwijl er ook wordt aangegeven dat ze juist GEEN twitterpauze heeft gehouden. Leg ik de verhalen rondom het twittergedrag van Hanna (dan heb ik het niet over de inhoud, slechts over wel of niet twitteren) naast elkaar, dan kan ik hieruit niet afleiden wanneer ze is afgevallen.

DAAR gaat het om.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2011, 13:33:31 »
Dat hoeft niet onder een spoiler wat mij betreft.


In je berichtje onder de spoiler geef je in feite aan dat er van een twitterpauze van Hanna weldegelijk sprake was, terwijl er ook wordt aangegeven dat ze juist GEEN twitterpauze heeft gehouden. Leg ik de verhalen rondom het twittergedrag van Hanna (dan heb ik het niet over de inhoud, slechts over wel of niet twitteren) naast elkaar, dan kan ik hieruit niet afleiden wanneer ze is afgevallen.

DAAR gaat het om.

Jammer genoeg heeft deze denk wijze misschien voor jouw de keuze voor de eerste afvaller niet overgehaald, maar uiteindelijk was het toch waar. Daarnaast is het afvallende van de oudste iets wat een toevalligheid is en misschien komt dat dit jaar wel weer uit. Daarom zet ik in op Karin, als het waar is zou het leuk zijn, maar de kans is nog steeds 1/9!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2011, 13:35:51 »
Ik denk niet dat Karin afvalt. Ze mag dan we de oudste kandidaat zijn, maar ik heb het idee dat ze het spel echt goed door heeft en begrijpt. Volgens mij schopt Karin het wel ver, als ze de mol niet is. Verdenk haar trouwens wel.

Ik ga voor Patrick en Jan, Jan omdat hij er zo zeker van is dat hij de mol ontdekt heeft en Patrick is gewoon maar een gevoel.. ben nog niet helemaal uit welke van de twee het nou echt wordt. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48