Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller en waarom?  (gelezen 149028 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #320 Gepost op: 10-02-2011, 13:14:11 »
Heb nog steeds zeer mixed feelings n.a.v. die preview, heb het idee dat ik de 'twist' die er mogelijk in zit vanavond niet zal gaan waarderen.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #321 Gepost op: 10-02-2011, 13:27:24 »
Misschien toch een afvaller hoor vanavond.. Gezien de interviews voor afl. 6 die PJ afsluit met de woorden "Een gezelschapsspel. Drie zelfs. Op leven en dood".

En Peppie, Anna en Art leken er als enige te zitten bij executie [maar de hoek was net waardeloos] dus misschien heeft de rest van de groep via het gezelschapsspel vrijstellingen gewonnen?

Pfff, ik weet het niet..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #322 Gepost op: 10-02-2011, 15:07:34 »
Ah! Aha! Ik heb het!

Ze gaan mastermind spelen 3x 1 tegen 1, waarvan de verliezer de test moet maken en de 3 winnaars niet. Dan heb je 'een gezelschapsspeel, drie zelfs, op leven en dood'. En dan valt er wel iemand af, en er waren bij de promo alleen Peppie, Art en Anna te zien dus dat klopt ook. Peppie zal niet afvallen want die werd in de intro te verdacht gemaakt. Ik vermoed Art.
Maar waarom wilde Peppie dan zijn scherm zien? Misschien konden de winnaars de plek van de verliezer innemen voor, bijvoorbeeld, 5000 in de pot?

Als dit zou gaan kloppen ga ik me vanavond echt dik geniaal voelen  ::rofl::

edit: wacht, Art had nog jokers. Dan zou hij die in voorgaand scenario toch inzetten? Anna eruit? moeilijk moeilijk.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 15:09:35 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #323 Gepost op: 10-02-2011, 15:34:15 »
In aanvulling op hulpdakdekker zijn post.. Check eens 50:10 bij aflevering 5. Je ziet daar Anna, Pepijn en Art. Niemand anders zie je in beeld. Ik krijg sterk de indruk dat enkel zij het potentieel risico lopen op een rood scherm. De anderen hebben wellicht dat kunnen afkopen door te winnen bij de mastermind opdracht die in verschillende rondes gespeeld word. Eerste drie winnaars zijn gevrijwaard van executie? Dat sluit ook aan op de opmerking van Pieter Jan: dat het gezelschapspellen zijn die draaien om leven of dood.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 15:36:46 door Joosie200 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #324 Gepost op: 10-02-2011, 15:53:41 »
Of... pats rood. En terug in afl. 7. Dan heb je dus ook 1 aflevering extra.
Jij zit je echt aan het indekken voor als Pepijn eruit vliegt hè?
Je probeert nu al een excuus te verzinnen om morgen nog in je tunnel te blijven, als hij eruit vliegt.
 ;)
...óf niet!

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #325 Gepost op: 10-02-2011, 15:58:11 »
Haha, niet te geloven :

Kzat vandaag op school over WIDM te praten met een vriend van me wordt ik opeens gebeld : Hallo ben jij Joey van WIDM. Kdacht echt van HUH word ik bespioneerd ? Ja, we hebben jou uitgekozen om je theorie van jouw Mol te vertellen samen met vier andere molloten.
Sprong natuurlijk meteen een gat in de lucht had dit niet verwacht!
In een mail stond trouwens ook dat als jouw mol deze avond zou afvallen dat deze optie vervalt. Betekent dit dat er deze aflevering toch iemand naar huis moet ?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
In Aflevering 6 komt zeker een Afvaller..
« Reactie #326 Gepost op: 10-02-2011, 16:09:47 »

Kzat vandaag op school over WIDM te praten met een vriend van me wordt ik opeens gebeld : Hallo ben jij Joey van WIDM.

Kdacht echt van HUH word ik bespioneerd ? Ja, we hebben jou uitgekozen om je theorie van jouw Mol te vertellen samen met vier andere molloten. Sprong natuurlijk meteen een gat in de lucht had dit niet verwacht!

Maarja even terug naar het doel van dit topic. Ook kreeg ik een mail binnen van de Avro met deze informatie :

Beste Joey,

Naar aanleiding van de theorie-oproep op wieisdemol.avro.nl hebben we jou uitgekozen om aanstaande vrijdag je theorie op camera te komen vertellen. Gefeliciteerd!

We horen graag zo snel mogelijk of je in de gelegenheid bent om a.s. vrijdag naar de AVRO in Hilversum te komen, liefst ergens tussen 11:30 en 17:30 uur.

Van elke kandidaat hebben we iemand uitgenodigd met een leuke theorie. We monteren een filmpje van alle theorieën en nemen dat dinsdag 15 februari mee in de MolMail.
Daarnaast krijg je vrijdag de DVD van seizoen 1 cadeau.


Mocht jouw Mol aanstaande donderdag het programma verlaten dan geldt het natuurlijk niet meer.

We horen graag van je of je naar Hilversum kan komen en zo ja, hoe laat. Daarna kunnen we je verdere gegevens sturen.


Vorige jaren werden er ook mensen gevraagd om hun Theorie te vertellen. Elke keer waren er vijf mensen met ieder een eigen mol. Dit zou moeten betekenen dat er vanavond toch iemand afvalt en er in plaats van zes mensen vijf hun theorie mogen vertellen.

Voor de mensen die willen weten wie mijn mol was op het moment dat ik mijn theorie instuurde : Soundoss

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: In Aflevering 6 komt zeker een Afvaller..
« Reactie #327 Gepost op: 10-02-2011, 16:12:39 »
Leuk =]. Het kan er misschien ook gewoon op doelen dat iedereen er in blijft, en dat dus alle filmpjes afgespeeld worden! ;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #328 Gepost op: 10-02-2011, 16:23:55 »
In aanvulling op hulpdakdekker zijn post.. Check eens 50:10 bij aflevering 5. Je ziet daar Anna, Pepijn en Art. Niemand anders zie je in beeld. Ik krijg sterk de indruk dat enkel zij het potentieel risico lopen op een rood scherm. De anderen hebben wellicht dat kunnen afkopen door te winnen bij de mastermind opdracht die in verschillende rondes gespeeld word. Eerste drie winnaars zijn gevrijwaard van executie? Dat sluit ook aan op de opmerking van Pieter Jan: dat het gezelschapspellen zijn die draaien om leven of dood.

Ben het grotendeels, vanzelfsprekend, met je eens. Net even verder zitten denken en nog in dubio over 1 punt. Pepijn wordt een beetje uitgezonderd in de promo - hij wilde per se zn scherm zien.

Dus ik denk dat er 2 oplossingen zijn:

* De vrijstelling-optie: Anna en Art hebben verloren, vrijstellingen voor hun spelpartners. Peppie heeft eigenlijk een vrijstelling maar geeft die op voor z'n partner om geld in de pot te krijgen. Hij wilde dus per se zijn scherm zien.

* De ego-optie: Anna, Art en 'partner van Peppie' hebben gewonnen. De verliezers moeten test maken, maar kunnen voor bijvoorbeeld 2500 euro hun partner met de test opzadelen. Peppie wil dat partner niet aandoen, maakt de test zelf en wilde dus per se zijn scherm zien.

Zelfde uitkomsten, maar tegenovergestelde implicaties voor de pool. Bij eerste zijn er vrijstellingen en personen die ze pakken. Bij de tweede zijn er geen vrijstellingen, maar is de pot de dupe.
Aangezien mijn-mol Patrick vorige aflevering hard zijn best deed geld te verdienen via de paaltjes vermoed ik dat er een pot-implosie aan zit te komen - dus ik neig naar optie 2.

Tot zo ver. Straks heb ik het met optie 2 nog goed ook en zorg ik er voor dat allemaal mensen punten pakken. Natuurlijk niet praktisch uit mijn oogpunt.  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #329 Gepost op: 10-02-2011, 16:25:25 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #330 Gepost op: 10-02-2011, 16:30:47 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Shit ik wou vragen of het een grote spoiler was en quote je en nu lees ik het :(
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #331 Gepost op: 10-02-2011, 16:33:10 »
Ben het grotendeels, vanzelfsprekend, met je eens. Net even verder zitten denken en nog in dubio over 1 punt. Pepijn wordt een beetje uitgezonderd in de promo - hij wilde per se zn scherm zien.

Dus ik denk dat er 2 oplossingen zijn:

Of...

Vrijstellingsoptie: Anna, Art en Pepijn hebben verloren. Drie vs drie, groepje: Karin/Soundos/Patrick heeft gewonnen met mastermind. Zij delen de vrijstelling met elkaar. Anna, Art en Pepijn dienen de test te maken en een van hen valt dus af. En natuurlijk kan het zo zijn dat het gebruiken van die groepsvrijstelling de pot 5000 euro kost bijvoorbeeld.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In Aflevering 6 komt zeker een Afvaller..
« Reactie #332 Gepost op: 10-02-2011, 16:33:19 »
LANGE TEKST,

Hoef natuurlijk niet he.. Bedoel vorig jaar kwam ook de theorieen mail in de week dat er dus niemand uitvloog..

En het is lullig dat je dan bijv tijd maakt voor as vrijdag.. En dan kom je er dus vanavond achter dat je helemaal niet meer nodig bent..

Denk eerder dat ze dan diegene die de theorie over de afvaller van vanavond (als die er is) heeft ingestuurd helemaal geen mail gestuurd hebben..  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #333 Gepost op: 10-02-2011, 16:37:12 »
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar omdat afgelopen keren steeds vijf mensen hun Theorie mochten vertellen ,waarom zouden het er nu dan zes zijn ? Maar qua lulligheid betekent het dat Soundoss vanavond niet hoeft te vertrekken.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #334 Gepost op: 10-02-2011, 16:40:10 »
Ik moet nu denken aan WIDM6. Daarin moesten twee groepjes van 3 een spel spelen in een of ander mysterieus prive mini-efteling. Uiteindelijk won 1 van beide groepen de vrijstelling. Maar zij moesten zelf uitmaken wie van hen drie dan de vrijstelling zou krijgen. Echter, die vrijstelling kon worden omgezet in een supervrijstelling. Er moest om die supervrijstelling nogmaals een ronde gespeeld worden. En bij verlies zou dat dus niet doorgaan.

Ik verwacht eenzelfde scenario als toen in widm6, maar dan nu in een andere setting!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #335 Gepost op: 10-02-2011, 16:41:24 »
Of...

Vrijstellingsoptie: Anna, Art en Pepijn hebben verloren. Drie vs drie, groepje: Karin/Soundos/Patrick heeft gewonnen met mastermind. Zij delen de vrijstelling met elkaar. Anna, Art en Pepijn dienen de test te maken en een van hen valt dus af. En natuurlijk kan het zo zijn dat het gebruiken van die groepsvrijstelling de pot 5000 euro kost bijvoorbeeld.

Ja maar dan neem je toch PJ's uitspraak uit de promo niet mee? "Jij wilde per se jouw scherm zien".
Wat ook bij mij enigszins meeweegt is dat ik juist van Anna en Art zou verwachten dat ze goed in Mastermind zouden zijn - dus dat ze beide verliezen..

Ik blijf voor het moment bij de ego-optie  :D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #336 Gepost op: 10-02-2011, 16:43:21 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ja klopt..
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #337 Gepost op: 10-02-2011, 16:45:11 »
Ja maar dan neem je toch PJ's uitspraak uit de promo niet mee? "Jij wilde per se jouw scherm zien".
Wat ook bij mij enigszins meeweegt is dat ik juist van Anna en Art zou verwachten dat ze goed in Mastermind zouden zijn - dus dat ze beide verliezen..

Ik blijf voor het moment bij de ego-optie  :D

Maar in die situatie is het dan zeker dat Pepijn dus rood krijgt. Immers.. Als Anna/Art gewonnen hebben en Karin/Soundos/Patrick het afkoopbedrag betalen en Pepijn dat vertikt... Of.. hij krijgt ook gewoon groen. Hmm, kan niet wachten om te zien wat het zal worden  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #338 Gepost op: 10-02-2011, 16:46:28 »
dus...niemand ???
geef eens duidelijk antwoord graag :P ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #339 Gepost op: 10-02-2011, 16:48:31 »
Dan ga ik voor niemand eruit vanavond en indien wel iemand, dan Art.