Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 60567 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 22-01-2011, 18:54:26 »
Voor de Art verdenkers, even terug komend op de zoek de verschillen van aflevering 2.
Veel mensen dachten na aanleiding van de twitterhints dat er een verschil te zien was voor en na het levendportret. Maar volgens mij was het verschil te vinden na het levend portret en bij het vragen na kijken.
Art heeft namelijk zijn shirt niet meer in zijn broek zitten...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #101 Gepost op: 22-01-2011, 19:52:42 »
Mooie aflevering weer! Maar ligt het aan mij, of zijn de opdrachten veel simpeler dan voorgaande jaren? Normaliter zijn er nog wel eens discussies over hoe een opdracht in elkaar steekt maar dat is dit jaar nog niet voorgekomen.

Patrick en Pepijn springen er voor mij uit deze aflevering. Het meest opvallend vind ik Patrick zijn Elvis, het slotje op zijn koffer (voor zover dat na te gaan is) en Patrick die nog tracht in zijn eentje op de kamer te belanden wat niet lukt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #102 Gepost op: 22-01-2011, 19:54:29 »
Heb even een overzicht gemaakt van afgelopen drie afleveringen en hoevaak iemand in de biecht is gekomen. Hierbij is geteld vanaf na de leader en tot de test.
Aflevering één was wat ingewikkeld in verband met de individuele opdracht op het begin. Die biechten zijn gelijk gesteld aan 1!
Conclusie Miryanna en Karin komen het minste in beeld...
Oja en ik heb gekozen voor schatting in verband met het feit dat sommige biechts achter elkaar zitten met een korte zin er tussen vanuit een spel of dergelijke situaties waardoor het niet precies KAN!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #103 Gepost op: 22-01-2011, 19:56:16 »
Lautjuh, hoe bedoel je simpeler? Ik denk wel dat ze makkelijker zijn qua hoe het geheel in elkaar zit, maar voor een goede oplossing en dus geld in het laatje zitten er tot nnu toe wel een paar hele lastige opdrachten bij!
Overigens is het voor de kijker zo wel overzichtelijker en makkelijker te begrijpen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #104 Gepost op: 22-01-2011, 19:57:53 »
Mooie aflevering weer! Maar ligt het aan mij, of zijn de opdrachten veel simpeler dan voorgaande jaren? Normaliter zijn er nog wel eens discussies over hoe een opdracht in elkaar steekt maar dat is dit jaar nog niet voorgekomen.

nu je het zegt. ;o vorig jaar was aflevering 1 de eerste opdracht al heel ingewikkeld.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #105 Gepost op: 22-01-2011, 20:11:09 »
Lautjuh, hoe bedoel je simpeler? Ik denk wel dat ze makkelijker zijn qua hoe het geheel in elkaar zit, maar voor een goede oplossing en dus geld in het laatje zitten er tot nnu toe wel een paar hele lastige opdrachten bij!
Overigens is het voor de kijker zo wel overzichtelijker en makkelijker te begrijpen!

Simpel in de zin dat het voor de kijker direct duidelijk is. Soms moet je achteraf nog op onderzoek uit om de opdracht volledig te begrijpen, maar dat gebeurt nu niet. Zie bijvoorbeeld  de theateropdracht, de oplossing van wie welk verhaal was wordt direct gegeven. Het was ook leuk geweest om achteraf met de foto's erbij te gissen welk verhaal van wie was (en welke van de mol).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #106 Gepost op: 22-01-2011, 20:17:04 »
Voor ons molloten zeker, maar voor de 'gemiddelde' kijker was dit wel leuker!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Crullie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #107 Gepost op: 22-01-2011, 21:03:57 »
bij opdracht 1 van afl. 3 hebben de schilders een witte jas aan en Soundos niet. Zij is zwart gekleed... ::vergroot::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #108 Gepost op: 22-01-2011, 21:13:00 »
bij opdracht 1 van afl. 3 hebben de schilders een witte jas aan en Soundos niet. Zij is zwart gekleed... ::vergroot::
Ze had een zwart hempje aan wat volgens mij wel vies mocht worden...
Zou beetje to obvious zijn als daar een hint in zit...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Crullie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #109 Gepost op: 22-01-2011, 21:14:28 »
Ze had een zwart hempje aan wat volgens mij wel vies mocht worden...
Zou beetje to obvious zijn als daar een hint in zit...

Zou toch kunnen?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #110 Gepost op: 22-01-2011, 21:16:43 »
Zou toch kunnen?
Zou inderdaad kunnen!  ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2011, 00:46:16 »
Santa Ana is de 2e stad van el Salvador
Santa ana is ook de naam van de (bekendste ?) vulkaan van dat land, en goh, Ana kan opeens heel goed vulkanen tekenen.
Dat theater uit ik geloof afl 1 (ik heb het getracht terug te vinden) heette plots ook St Ana, maar die naam was aangepast of zo ?

Eén keer kan toeval zijn, maar dit wordt teveel.

Hmmmm,  :-\\ ik denk nu toch ook dat ze de naam van de tweede stad van El Salvador en van die vulkaan heb aangepast aan de Mol van dit jaar  :\'(
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2011, 00:47:55 »
Maar ligt het aan mij, of zijn de opdrachten veel simpeler dan voorgaande jaren? Normaliter zijn er nog wel eens discussies over hoe een opdracht in elkaar steekt maar dat is dit jaar nog niet voorgekomen.

Nu je het zegt. Misschien hebben onze klachten hier op het forum zin gehad ?
Wat ik trouwens wel een beetje onduidelijk vond was de vuurwerkopdracht, schoten ze nou om de beurt of allemaal tegelijk ? En moesten de 4 in het midden een volgorde raden of alleen de namen ? Maar goed, chaos en verrassing hoorden ook een beetje bij de opdracht   ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #113 Gepost op: 23-01-2011, 01:08:14 »
Simpel in de zin dat het voor de kijker direct duidelijk is. Soms moet je achteraf nog op onderzoek uit om de opdracht volledig te begrijpen, maar dat gebeurt nu niet. Zie bijvoorbeeld  de theateropdracht, de oplossing van wie welk verhaal was wordt direct gegeven. Het was ook leuk geweest om achteraf met de foto's erbij te gissen welk verhaal van wie was (en welke van de mol).
Volgens mij ligt dat aan iedereen zelf en de sloomheid van het forum dat er zo weinig gespeculeerd wordt. We zitten nu al 3 dagen na de aflevering en nog maar 6 paginas reacties is echt uber weinig.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2011, 09:46:15 »
Volgens mij ligt dat aan iedereen zelf en de sloomheid van het forum dat er zo weinig gespeculeerd wordt. We zitten nu al 3 dagen na de aflevering en nog maar 6 paginas reacties is echt uber weinig.

Ja precies. Ik weet nog van vorig jaar op het .nl forum dat er van 1 aflevering wel 112 pagina's waren, nu komt het niet verder dan 15. Op zich wel jammer, maar aan de andere kant heb je ook niet de troep dat je 10 keer hetzelfde tegenkomt.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2011, 12:13:47 »
Weet iemand wat voor vogel dit is (43:36)?



Ik kreeg net een tip dat ik op de vogels bij de test moet letten. Ik zie daar vanaf 43:32: Pauw, Ara, Toekan, Ara en dit vogeltje. De eerste letters van de eerste drie vogels verwijzen naar 1 van de kandidaten: PATrick

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2011, 12:17:13 »
Weet iemand wat voor vogel dit is (43:36)?



Ik kreeg net een tip dat ik op de vogels bij de test moet letten. Ik zie daar vanaf 43:32: Pauw, Ara, Toekan, Ara en dit vogeltje. De eerste letters van de eerste drie vogels verwijzen naar 1 van de kandidaten: PATrick

Een Motmot, en dat is de nationale vogel van El Salvador. De officiele naam is Turquoise-browed Motmot.
En de El Salvadoriaanse naam is Torogoz! Maar de hint is niet zo sterk als ze de Nederlandse en El Salvadoriaanse naam door elkaar gebruiken. Die andere is overigens een Rode Ara maar dat maakt vast niet uit. Wel een leuke vondst!


Met dank aan de vogelaar aan wie ik ook de inspiratie voor mijn column ontleende.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2011, 12:30:37 door Lautjuh »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2011, 13:02:36 »
geniale vondst, jammer dat het niet lijkt te werken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2011, 13:03:33 »
Wat die opdrachten betreft...
Ik hoop zelf wel dat er nog wat ingewikkelder opdrachten komen, maar dan bedoel ik voor de kandidaten, niet dat de kijker het niet snapt. :P Die laatste hotelkameropdracht kwam wel in de buurt, maar gevoelsmatig was die toch al bijna niet te halen. Ben het trouwens ook wel eens met degene die hierboven zei dat sommige dingen bij de vuurwerkopdracht voor de kijker niet helemaal duidelijk waren (schoten alle groepjes hun vuurwerk tegelijk af? enz.).

Ik ben zelf wel fan van het soort opdracht waarbij de kandidaten individueel of in aparte groepjes iets (anders) moeten doen, maar waar de uitkomst van de totale opdracht toch van elkaar afhangt. Of opdrachten waarbij er een fysieke uitdaging is of men zich over een angst moeten heenzetten ofzo. Dat zorgt ook vaak voor een wat andere groepsdynamiek, want als ik al een punt van kritiek heb op de huidige serie, is het dat het nog wel érrug gezellig is in de groep. :P Ik gun ze geen ruzie hoor, maar hoe je het ook wendt of keert, het optreden van kleine irritaties en wantrouwen tussen de kandidaten is wel een essentieel onderdeel van het programma.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2011, 14:14:12 »
Een Motmot, en dat is de nationale vogel van El Salvador. De officiele naam is Turquoise-browed Motmot.
En de El Salvadoriaanse naam is Torogoz! Maar de hint is niet zo sterk als ze de Nederlandse en El Salvadoriaanse naam door elkaar gebruiken. Die andere is overigens een Rode Ara maar dat maakt vast niet uit. Wel een leuke vondst!


Met dank aan de vogelaar aan wie ik ook de inspiratie voor mijn column ontleende.
Welke is de rode ara? Want als alleen de laatste rood is (of zijn Ara's rood, sorry ik weet niets van vogels af), dan om je wel uit op P-A-T-R....i(c)k. Degene erna, begint die niet toevallig met het woordje ik? Dan zou ik het wel heel toevallig vinden :)


Ik vind het leuk bedacht, maar misschien wel vergezocht.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)