Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 60585 keer)

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #80 Gepost op: 21-01-2011, 22:00:14 »
Het valt me op dat nog iemand een opmerking geplaatst heeft over Jan Hooiman, dat hij in een tunnel zit...
iemand of niemand?

Offline Vince23

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #81 Gepost op: 21-01-2011, 22:03:28 »
Waarom is er bij de muurververs geen geld verdiend? De opdracht "zorg dat jouw tekening zich in niets onderscheid van de anderen" is toch gehaald? (de plakkers kozen immers een andere schildering)....

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #82 Gepost op: 21-01-2011, 22:04:24 »
Een aanwijzing zou kunnen zijn dat de mol in afl. 3 natuurlijk wist dat de bagage gehalveerd zou worden. Eerder in die uitvoering van die opdracht, tijdens zijn zoektocht naar de sleutel, maakt Horace een opmerking over een koffer die op slot zit. Dat zou heel goed de koffer van de mol kunnen zijn, omdat die zijn bagage wilde beschermen. Het betreft een zwarte trolleykoffer, met een zwart handvat.

Die betreffende koffer zat sowieso niet bij de koffers van de dames. De aflevering terugkijkend kun je zien dat iig Patrick zo'n koffer heeft. Die van Art heeft een metaalkleurig handvat, Pepijn heeft een grote rugzak (herinner ik me van de Bus-uitzending). Wellicht dat Jan nog zo'n koffer heeft, maar dat is misschien in een andere afl. zichtbaar. Maar dus in ieder geval Patrick.

't is maar een ideetje, maar misschien wel het vermelden waard.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #83 Gepost op: 21-01-2011, 22:11:32 »
Waarom is er bij de muurververs geen geld verdiend? De opdracht "zorg dat jouw tekening zich in niets onderscheid van de anderen" is toch gehaald? (de plakkers kozen immers een andere schildering)....
Omdat er voor de opdracht "maak een muurschildering" geen geld stond. Er kon pas geld worden verdiend door de plakkersgroep.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2011, 00:15:39 »
Tigo is inderdaad een mobiel netwerk, en in midden/zuid amerika houden deze maatschappijen van veel reclame, althans nog (veel) meer dan dat hier het geval is.

Daar staat FMLN, dat zag je ook tijdens de mijnenveldopdracht. Dit is een afkorting voor Front Farabundo Martí voor Nationale Bevrijding (Frente Farabundo Martí para la Liberación Nacional = FMLN), opgericht in 1980 als revolutionare beweging en tegenwoordig de grootste politieke partij van El Salvador, zie oa http://nl.wikipedia.org/wiki/Front_Farabundo_Mart%C3%AD_voor_Nationale_Bevrijding voor meer info
Ik vind het wel obvious dat dat nu alweer in beeld komt!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2011, 00:31:00 »
Wat is het verband tussen:
Rembrandt van Rijn
Beatrix
Pieter Jan Hagens
Johan Cruijff

Edit:
Het verband is Verlosser

Beatrix zit in de Orde van de Verlosser link

Johan Cruijff zijn bijnaam is El Salvador = Verlosser

Rembrandt van Rijn schilderde veel over Jezus de verlosser. Eveneens een standbeeld: link

Pieter Jan is de presentator en is de enige van de vier die ooit in El Salvador is geweest;)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2011, 00:40:35 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2011, 01:25:47 »
Jan sprak bovendien geen woord Spaans, dus bij het mensen regelen, viel er voor hem weinig te mollen. Nee, zeker weten geen mol.
Je weet natuurlijk niet wat hij echt tegen die man bij de school heeft gezegd. We hoorden wel iets over de tijd, maar niets over de plaats van de voorstelling. Hier zou hij dus makkelijk hebben kunnen mollen. :)
Alleen is hij de mol niet  8)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #87 Gepost op: 22-01-2011, 02:03:01 »
Ze waren met z'n tweeën. De redactie kan editen zodat het ons niet opvalt, maar de Mol moet voorzichtig zijn rond andere kandidaten.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2011, 09:34:12 »
Wat bedoelde Soundos eigenlijk met 'Zijn we nu in El Salvador of in Afghanistan?'?
Die snapt ik niet ....
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline tomzon9

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2011, 09:48:06 »
Heeft iemand karin ook horen zeggen iets in de trand van:
ik zit al in de finale, want ik weet wie de mol is.
maar alleen de mol weet al dat hij/zij in de finale zit.
Verdacht?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2011, 10:37:23 »
Wat bedoelde Soundos eigenlijk met 'Zijn we nu in El Salvador of in Afghanistan?'?
Die snapt ik niet ....
Ik kreeg het idee dat dat een beetje een mis montage was en sloeg op vloekende en tierende mensen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2011, 11:11:07 »
Heeft iemand karin ook horen zeggen iets in de trand van:
ik zit al in de finale, want ik weet wie de mol is.
maar alleen de mol weet al dat hij/zij in de finale zit.
Verdacht?
Ja dat zei ze, omdat ze zo zeker was dat Horace de mol was. Dus daarom dacht ze dat ze in de finale zal zitten.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2011, 11:12:55 »
Wat bedoelde Soundos eigenlijk met 'Zijn we nu in El Salvador of in Afghanistan?'?
Die snapt ik niet ....

Dat zei Soundos omdat ze vlak daarvoor had gezegd dat de hel los brak toen er besluit genomen moest worden over de koffers.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2011, 15:20:56 »
Omdat er voor de opdracht "maak een muurschildering" geen geld stond. Er kon pas geld worden verdiend door de plakkersgroep.

Ik snap dit ook niet, want dit staat er op de site bij de opdracht:

Als de muurschildering klaar is, blijkt dat hun schilderij ook door de andere kandidaten moet worden herkend.

Volgens mij klopte er dus niks van deze opdracht, want dit is niet wat PJ aangeeft, en dus doet de groep precies wat ze, naar later blijkt, niet moeten doen. Dat lijkt me oneerlijk.  >:(

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2011, 15:32:50 »
Tja, maar als hij de opdracht had gegeven iets te schilderen wat wel moest worden herkend, dan was het niet moeilijk geweest iets afwijkends te maken. En dan had een eventuele mol ook niks te mollen, want als die dan gaat beweren dat het onopvallend moet, valt hij meteen door de mand.
The British are not impressed.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2011, 15:37:11 »
Daarom zou het logisch zijn ze te vragen iets te maken wat niet wordt herkend door hun teamgenoten. Dat doet hij ook, maar dan zeggen ze achteraf dat het toch anders is.
In feite is dit dezelfde opdracht als in het jaar van Yvon in het museum.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Aflevering 3
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2011, 15:43:54 »
Ik zou als kandidaat zijnde de twee combineren:
Ik zou En zorgen dat hij op de rest van de schilderingen lijkt, maar er wel (voor het geval dat) een mol o.i.d. bij tekenen.
Op die manier kan de kenner hem niet onderscheiden maar weten de kandidaten het meteen.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 3
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2011, 16:30:37 »
Santa Ana is de 2e stad van el Salvador
Santa ana is ook de naam van de (bekendste ?) vulkaan van dat land, en goh, Ana kan opeens heel goed vulkanen tekenen.
Dat theater uit ik geloof afl 1 (ik heb het getracht terug te vinden) heette plots ook St Ana, maar die naam was aangepast of zo ?

Eén keer kan toeval zijn, maar dit wordt teveel.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2011, 17:21:14 »
Dat theatre heet echt St Anna

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2011, 17:39:01 »
Leuke aflevering weer. Die tweede opdracht was idd super leuk. En die laatste opdracht was sowieso gedoemd om te mislukken, zoiets zie ik echt niet binnen een kwartier lukken, zelfs niet als er geen mol tussen zit.

Wat baalde ik dat Horace eruit ging zeg. Ik vond hem wel een van de leukste kandidaten.

Ik was na deze aflevering toch wat aan het twijfelen over Patrick als mol, omdat hij bij de kameropdracht, samen met Pepijn de enige is die de opdracht wel doorheeft. Maar ik blijf toch nog maar even in mijn tunneltje zitten, want het roepen van Elvis en het idee om 2008 op de muurschildering te zetten, waren dan wel weer erg verdacht.