Auteur Topic: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs  (gelezen 28973 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #40 Gepost op: 25-02-2011, 02:50:22 »
Fris en Fruitig :)

Soun. @ 16.40
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #41 Gepost op: 25-02-2011, 02:53:59 »
Ojee, ik las 'Frits en Fruitig' :P
The British are not impressed.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #42 Gepost op: 25-02-2011, 02:54:59 »
Ojee, ik las 'Frits en Fruitig' :P
haha je bent niet de enige :P

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2011, 15:08:08 »
Ik wil deze theorie dolgraag geloven, maar ik denk niet dat je te veel moet gaan uitbreiden en te ver moet gaan kijken, zo ver zal DE theorie van het jaar echt niet zijn, denk ik :)
De standaard alliteraties uitgesproken door Patrick + hints die te zien zijn in de aflevering (getekend, tijd, etc...) vind ik al genoeg en dan zullen veel meer mensen er in geloven denk ik :)
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie
« Reactie #44 Gepost op: 1-03-2011, 22:03:13 »
Kijk ze nu samen staan in aflevering 9 Patrick in het zwart-wit met het zwart- witte zweetbandje dat Art in aflevering 8 droeg

Dat zweetbandje vind ik inderdaad ook heel opmerkelijk. Ik zou zelf nooit een zweetbandje van iemand anders willen dragen.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #45 Gepost op: 1-03-2011, 23:46:06 »
In combinatie met de spiegelhint en alle dubbelingen zou je bijna gaan denken dat ze sámen de mol zijn  :P  Bíjna dan hč!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #46 Gepost op: 2-03-2011, 10:44:16 »
Ik zag overigens op het widm.nl forum dat iemand 2 plaatjes liet zien waarop Art en Patrick allebei het zwart/witte zweetbandje om hadden (volgens mij beiden tijdens een biecht) EN allebei dezelfde gebaren maakten.
Allebei de handen half voor de ogen naast hun hoofd!!! Wel heeeeel toevallig allemaal... ;) (Misschien dat iemand de plaatjes kan plaatsen hiervan?)
Nu wil ik niet zeggen dat er 2 mollen zijn (anders krijgen we weer een eindeloze discussie over het feit dat er nooit 2 mollen kunnen zijn..), maar het kan wel hulp mol en de echte mol zijn.  ???
11 = 1 en 1
Alles dubbel zeggen (Patrick)
Zwart/wit theorie. (Opmerking Patrick over Jip en Janneke... OOK met z'n 2en!)
Spiegeltheorie
Het verbondje tussen patrick en Art
Patrick die al een aantal x 2 vingers opstak.
Patrick die hangend boven het ravijn een 11 uitbeeldde.
Patrick die Elvis opperde. Elv - is = elf is 'de mol?'
Palindromen die veelvuldig zijn opgemerkt.
Art die een t-shirt aan heeft met de afbeelding van Elvis.

Teveel DUBBELzinnigheden wat mij betreft...
Of ik begin nu dubbel te zien  ::)
 
Carpe Diem!!!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #47 Gepost op: 2-03-2011, 13:04:05 »
Ik zag overigens op het widm.nl forum dat iemand 2 plaatjes liet zien waarop Art en Patrick allebei het zwart/witte zweetbandje om hadden (volgens mij beiden tijdens een biecht) EN allebei dezelfde gebaren maakten.
Allebei de handen half voor de ogen naast hun hoofd!!! Wel heeeeel toevallig allemaal... ;) (Misschien dat iemand de plaatjes kan plaatsen hiervan?)
Staan in topic aflevering 8, blz 18 en 19.
Omnia vincit amor

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #48 Gepost op: 2-03-2011, 13:43:08 »
Eigenlijk zou het best ironisch zijn als het dit jaar, waarin er eindelijk eens nauwelijks gespeculeerd wordt over twee mollen, inderdaad blijkt te kloppen.
Maar nee, ik kan en wil het niet geloven.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #49 Gepost op: 2-03-2011, 15:55:26 »
Staan in topic aflevering 8, blz 18 en 19.

Sorry! Had ik niet gezien! Tja...al die dubbelzinnigheden... ::)

Maar och, och, och...Als er nou dit seizoen toch 2 mollen zijn dan hebben de makers ons flink te grazen genomen!!!  ;D
Carpe Diem!!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2011, 00:38:39 »
Interessante uitdaging: kan iemand me in drie zinnen deze theorie uitleggen? En niet meer dan dat, want daar is in de terugblikaflevering ook de tijd niet voor. ;)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2011, 08:21:30 »
Vorig jaar wist Heinz een hoop forummers van de 10/X/ketting theorie te overtuigen met 1 korte post  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2011, 13:36:12 »
Interessante uitdaging: kan iemand me in drie zinnen deze theorie uitleggen? En niet meer dan dat, want daar is in de terugblikaflevering ook de tijd niet voor. ;)

Drie zinnen is denk ik ook te lang voor de aflevering 11 hoor, daar moeten alle hints zo'n beetje in 20 seconden uitgelegd worden.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2011, 15:32:11 »
Interessante uitdaging: kan iemand me in drie zinnen deze theorie uitleggen? En niet meer dan dat, want daar is in de terugblikaflevering ook de tijd niet voor. ;)
::rofl:: ::rofl:: ::jaja:: ::zwaai::

Offline Tintin

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2011, 00:55:05 »
Zo, ik vind dit ook allemaal een beetje te ver gezocht.. Maar wie weet.. Ik heb in ieder geval nog een opmerking over de alliteraties, die voornamelijk in de Tweets voorkomen en weleens uitgesproken door meerdere kandidaten en/of mol. Dus je kunt niet echt concluderen van wie de meeste alliteraties komen. En de spiegeltheorie en dubbelzinnigheden net zo goed op iemand anders kunnen slaan, niet alleen Patrick. Want we gaan een beetje een tunnel in, in dit topic.. Je ziet bijvoorbeeld Soundos een keer weerspiegeld in het water en Art en Karin een keer in een computerscherm. (Waar en wanneer zou ik niet meer weten.)

De 2 en 5 waar in het begin van dit topic uitgelegd word.. kan dat niet op SoundoS slaan? De 2 en de 5 zijn in digitale cijfers, twee s'en. Gespiegeld.

En er word niet in palindromen gesproken geloof ik hoor. De enige aanwijzing die ik ken, is de Tweet. Al is palindroom wel een mooi anagram voor: Mol in Prado. Wat een museum is waar kunst is. Juist, Art. Maar dat lijkt me ook wat te ver gaan.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2011, 13:22:38 »
Voor de zwart-wit theorie.
Bij het na praten van de exit van Anna heeft Patrick zijn zwart-witte petje op het stoeltje van Anna gelegd... Opvallend?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2011, 13:36:55 »
In de molmail van aflevering 9 zien we een shot van de kandidaten in de boot in spiegelbeeld van wat we werkelijk zien in de aflevering 9....
Patrick is dan aan het woord...

Heb dat nog niet eerder gezien...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #57 Gepost op: 6-03-2011, 14:02:08 »
Ik vind net nog een geinige Elvis-verwijzing. Ben momenteel afleveringen aan het terugkijken en bij de boobytrap in aflevering 2 geeft Pieter Jan de groep voor de opdracht 2500 euro mee. Horace die vooraan staat haalt deze op en geeft het geld door aan penningmeester Patrick.

Waarop Patrick antwoord 'Thank you very much'  tevens een bekende Elvis-quote.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #58 Gepost op: 6-03-2011, 22:04:00 »
Ik ben en blijf van mening dat dit allemaal veel te ver gezocht is.  ::ohno::

Dat wil niet zeggen dat er niks zit in bijv. de alliteraties in de twitters, maar net als vorig jaar kunnen er verwijzingen inzitten die nooit meer uitgelegd worden (bijv dag Arjen onze paden kruisen elkaar weer in 10 ' oid, hetgeen een duidelijke verwijzing was naar het kruisjes kettinkje van Kim imho).

Hoe dan ook als er al iets gezegd wordt over Elvis, dan vermoed ik toch meer in de trant van 'elf is', de mol 11. Zo'n soort hint die alleen voor de molfanaten op de site even kort toegelicht wordt net als de theetuin vorig jaar.

Foto's / stoof zou kunnen maar nog steeds blijf ik het wat twijfelachtig vinden, en alweer een anagram, tja.. ::)

De digitale schrijfwijze / link naar 1 en s1ngle lijkt me daarentegen wel een originele hint en is ook nog nooit eerder gebruikt, plus vrijwel eenduidig aan Patrick te koppelen..
Dus waarom komt daar eigenlijk geen theorie over?  ;D

Er lijken me toch genoeg aanwijzingen voor (spiegeling/ omwisseling 25 (herhaaldelijk terugkerend), 2 opdrachten waarin dit gebruikt werd (afl 6 & 8 ).
Patrick zelf legde het meen ik zelfs nog uit in afl 6 - het feit dat er een hint naar de identiteit van de mol in afl 6 en 8 gegeven zou worden, 'ten eerste' etc..).
« Laatst bewerkt op: 6-03-2011, 22:08:37 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Foto's/zwart wit/kleur/alliteratie/ Elvis en tropisch paradijs
« Reactie #59 Gepost op: 7-03-2011, 10:37:24 »
Opvallend dat geen enkele aanhanger van deze theorie op dit verzoek is ingegaan:

Interessante uitdaging: kan iemand me in drie zinnen deze theorie uitleggen? En niet meer dan dat, want daar is in de terugblikaflevering ook de tijd niet voor. ;)
::zwaai::