Auteur Topic: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?  (gelezen 45707 keer)

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #100 Gepost op: 18-03-2011, 19:00:38 »
Als je Patrick als mol moet waarderen t.o.v. andere mollen, dan vind ik dat je de serie met bekende kandidaten + onbekende kandidaten een aparte lijst voor moet maken.

1. Milouska
2. Yvon
3. Dennis
4. Kim
5. Patrick/Inge/Jon

Patrick heeft, begrijpelijkerwijs, gekozen ervoor om zo lang mogelijk incognito te blijven. Door hier de nadruk op te leggen vind ik persoonlijk dat Patrick niet de potentie tot mollenstreken ten volle heeft benut. Natuurlijk betekend dat niet dat je elke aflevering perse moet mollen. Maar ik vind het nogal gemakkelijk om een dekmantel/bliksemafleider in de vorm van een medekandidaat te nemen opdat jij als mol langer incognito kan blijven. Een mol moet vind ik op eigen kracht de serie door zo lang mogelijk ongemerkt blijven. En als het even kan zo veel mogelijk de kans aangrijpen om te saboteren.

Waar Patrick nu voor gekozen heeft is dat Art, om tot de finale te komen, zo veel mogelijk sabotage-acties op zijn naam heeft. En dat is nu net het pakkie aan van de mol zelf. Dat laat je niet doen door een andere kandidaat. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Daarom waardeer ik hem gelijk aan Jon/Inge. Waarom? Omdat Milouska een prestatie van formaat heeft neergezet door op eigen kracht de serie door een karakter tegengesteld aan jezelf aan te meten. En zodoende nooit uit die rol te vallen.

Yvon vond ik qua tactiek origineel. Gewoon mooi overduidelijk, dat was verfrissend want nooit eerder vertoond. Hoe ze Sander de Heer op een zijspoor heeft weten te zetten is geniaal. Door dat overduidelijke ga je automatisch je afvragen: dit kan toch niet? Zo gemakkelijk is het toch niet? Maar wacht... niets is wat het lijkt etc etc, oftewel een geniale mindfuck veroorzaakte dat. Dennis had ook zijn eigen strategie waarbij andere kandidaten hem nauwelijks verdachten tot in de finale. Dan heb je het gewoon goed gedaan.

Kim/Inge/Patrick/Jon vallen allen voor mij in dezelfde restcategorie. Als in: voor mij hebben ze te weinig onderscheidende waarde. Inge dankzij Nadja, de gebarenhint was fantastisch bedacht maar eenmaal door was de lol over. Jon, als ik de crew moet geloven, viel echt meteen in het diepe. En moest dus improviseren. Maar ondanks dat gegeven en ondanks omrand ik vele steekt Jon er onvoldoende bovenuit. Kim lukte dat al meer. En Patrick, hij heeft wel het e.e.a. uitgehaald maar door Art + non-galante gedrag "als de kandidaten het al verknallen hoef ik het niet meer te doen" toch een te gemakkelijke "mijn mollenstreken zijn niet nodig" houding.
Hier ben ik er wel mee eens. Ik vond Milouska wel echt heel goed omdat anderen wel doorhadden dat ze rare acties had maar het gewoon niet konden geloven dat ze het aan zou kunnen om de mol te zijn (heb vanmiddag weer een paar afleveringen van serie 6 teruggekeken). Vind Patrick nog wel iets beter dan Inge en Jon maar hij had van mij wel wat meer zelf initatief mogen nemen in plaats van anderen te laten mollen. In dat opzicht vond ik Kim veel beter.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #101 Gepost op: 18-03-2011, 20:08:13 »
1 Jon 8,5
2 Kim 8,5
3 Elise 8
4 Patrick 8
5 Deborah 7,5
6 Inge 7,5
7 George 7,5
8 Dennis 7
9 Nico 7
10 Milouska 7
11 Yvon 6,5

Foutje verbeterd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #102 Gepost op: 18-03-2011, 20:09:04 »
1 Jon 8,5
2 Kim 8,5
3 Elise 8
4 Patrick 8
5 Deborah 7,5
6 Inge 7,5
7 George 7,5
8 Dennis 7
9 Nico 7
10 Milouska 7
11 Yvon 6,5

Foutje verbeterd...

Zo, jij denkt echt totaal anders over Jon en Kim dan ik!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #103 Gepost op: 18-03-2011, 23:01:51 »
Mijn top 7 van de seizoenen die ik gezien heb (alleen de BN'ers)

1. Milouska (heeft echt veel en goed gemold, en vooral goed gespeeld, ze werd ook bijna niet verdacht)
2. Dennis (om ongeveer dezelfde redenen)

(big gap)

3. Inge (heeft niet veel hoeven mollen, maar vond haar wel een leuke mol, die ook vrij weinig verdcht werd in de groep)
4. Yvon

5. Kim (te opvallend, te veel verdacht, maar tenminste wel veel geld uit de pot gehouden/gehaald)
6. Patrick (niet te opvallend, maar ook geen echte verrassing, maar verder te weinig goede molacties, en te veel goed gedaan)
7. Jon (was dit werkelijk de mol?)

Misschien zou ik Patrick en Kim (en misschien Yvon) nog van plaats kunnen doen wisselen als ik alles nog eens terugkijk, maar over het algemeen vond ik de mol niet echt inspirerend dit jaar.

(Ik heb een stukje van seizoen 3 trouwens ook gezien op Youtube, maar was tot en met aflevering 4 nog echt onder de indruk van 'topmol' George)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #104 Gepost op: 18-03-2011, 23:05:06 »
Milouska
Inge
Dennis
patrick
Kim
Yvon
Jon

Milouska blijft de beste bn'er mol ever
geniaal gedaan en ik was er met open ogen ingetrapt, ik had enorm medelijden met haar
dat ze zo het buitenbeentje was
en dat domme geloofde ik dom genoeg
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #105 Gepost op: 19-03-2011, 06:54:08 »
Zo, jij denkt echt totaal anders over Jon en Kim dan ik!

En dat is dan weer het grappige aan Wie is de Mol?. Ook ik vind Jon en Kim de allerslechtste mollen ooit. Maar daar is dus niet iedereen het mee eens.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #106 Gepost op: 19-03-2011, 16:54:28 »
Bij mij heeft vooral het 'klungelige' van Jon hem tot een goede mol gemaakt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #107 Gepost op: 20-03-2011, 00:49:15 »
Dit topic geeft dus duidelijk weer dat er bijna altijd wel iemand iets aan te merken heeft op de mol.
Nu wordt er gezegd dat Patrick geen goede mol zou zijn, omdat hij molkansen heeft laten liggen. Maar tegelijkertijd wordt er ook door mensen gezegd dat Kim een slechte mol was, omdat ze zo overduidelijk molde.
Soms kun je gewoon niet subtiel mollen en is het gewoon kiezen: niet mollen of overduidelijk mollen.

Maar mensen moeten ook niet vergeten dat het steeds moeilijk wordt om te mollen: kandidaten worden steeds beter in het spel en en doen ook steeds vaker fans van het programma mee.

Yvon kon ik 2005 gerust overduidelijk mollen en werd pas in de finale door iedereen gezien als hoofdverdachte.
Als ze dat dit jaar had gedaan, was ze veel eerder ontdekt.

Heel veel mensen vonden Jon ook geen goede mol, maar dat vond ik juist een fantastisch seizoen. Ik heb me echt doogelachen om hem. Da's dus ook precies de reden dat ik Jon beter vind dan Kim: hij molde ook redelijk duidelijk, maar hij deed het met humor.
Ik denk dat ik liever een grappige, overduidelijke mol heb dan een saaie, subtiele mol.
Het blijft toch een tv-programma, hè?  ;)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #108 Gepost op: 20-03-2011, 20:20:13 »
In de middenmoot. Hij had Art teveel nodig als afleiding dus kan ik hem niet bij de toppers als Deborah, George, Miloushka en Dennis zetten maar werd ook weer niet door iedereen verdacht en staat dus ook niet onderaan bij een Nico, Yvon of Kim.

Top: Deborah, George, Miloushka, Dennis
Middenmoot: Elise, Inge, Jon, Patrick
Flop: Nico, Yvon, Kim
Nog even niks.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #109 Gepost op: 20-03-2011, 21:57:39 »
1.Dennis
2.Milouska
3.Ivon
4.Inge
5.Patrick
6.Kim
7.Jon
« Laatst bewerkt op: 19-04-2011, 19:25:04 door hesso12 »
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #110 Gepost op: 20-03-2011, 22:48:00 »
1.Dennis
2.Deborah
3.Ivon
4.Inge
5.Patrick
6.Kim
7.Jon

haal je nu deborah en miloushka door elkaar, gezien je 6 BN-mollen + deborah noemt?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #111 Gepost op: 20-03-2011, 23:25:57 »
Ik vond Dennis de beste BNner mol. Ik dacht eigenlijk dat dat vrijwel unaniem was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Best grappig :D
Mijn ranglijstje:

1.Dennis
2.Milouska
4.Inge/Yvon
5.Patrick
6.Kim/John

Wel moeilijk, want ik vond ze allemaal wel oke. Wat ik van dit seizoen wel jammer vond was dat het soms gewoon lastig was voor Patrick om in het goede groepje te komen. En dat het hem soms makkelijk werd gemaakt door de hulpmolacties. Aan de andere kant vond ik zijn aanpak wel uniek en achteraf wel bewonderenswaardig. Dat hij zeg maar de spil van de groep wilde zijn, en dat hij zo oprecht teleurgesteld kon doen als dingen hem niet lukten. Hoogtepunten: kokertjes terug in het water, 2008 schilderen, Miryanna bordje en hoe relaxt hij in dat bootje lag.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #112 Gepost op: 4-04-2011, 21:16:44 »
Ik heb nadat ik seizoen 3 en 4 nu ook helemaal gezien heb eens geprobeerd een zo objectief mogelijke vergelijking te makken tussen George, Elise en de 7 BN-mollen. (seizoen 1 en 2 heb ik niet meegerekend, omdat ik ze niet gezien heb).

Zo heb ik de verschillende mollen op diverse punten beoordeeld, bijvoorbeeld hoe vaak ze verdacht werden door medekandidaten. Dennis werd pas in de finale verdacht en krijgt dus 9 punten. Jon en Kim krijgen 1 en 2 punten omdat hun medekandidaten ze al heel vaak verdacht hebben.   

Zo heb ik gekeken naar een aantal punten (tussen haakjes de 2 best scorende en de 2 slechts scorenden)

- Gewonnen pot. (Inge 9 punten, Patrick 8, Elise 2, George 1)
- % van de maximale pot dat gewonnen werd (George 9, Yvon 8, Milouska 2, Jon 1)
- Absolute bedrag dat niet in de pot komt (George 9, Elise 8, Milouska 2, Jon 1)
- Absolute bedrag dat niet in de pot komt door de mol (George 9, Elise 8, Jon 2, Kim 1)

- % van het niet verdiende bedrag door de mol (Milouska 9, George 8, Jon 2, Kim 1)
- Aantal verdenkingen (Dennis 9 punten, Milouska 8, Kim 2, Jon 1)
- Aantal direct effectieve molaties -in absolute aantallen- (Elise 11, George 10, Kim 4, Inge 2)

De laatste 3 punten vond ik veel zwaarder tellen dan de 1e 4, dus heb ik die een wegingsfactor van x3 gegeven, waardoor ik op een puntentelling uitkwam waar ik, ook qua verhouding, wel mee kan leven:

George 103   (onder hem werd de grootste pot gewonnen, maar haalde ook het meeste geld eruit)
Dennis 91 (vooral hoog doordat hij door niemand van zijn medekandidaten verdacht werd)
Milouska 91 (hield procentueel het meeste geld uit de pot van iedereen, amper verdacht)
Elise 90 (voerde de meeste direct effectieve molacties uit)
Yvon 72 (middenmoot tot subtop in bijna alle categorien)
Patrick 66 (meeste geld wat niet in de pot kwam was niet op zijn conto, werd veel verdacht)
Inge 60 (heeft zelf te weinig direct effectieve acties uitgevoerd om hoger te staan)
Jon 50 (te veel verdacht, weinig uit de pot gehouden, had wel meer direct effectieve acties dan kim)
Kim 34 (hield procentueel het minste geld uit de pot, veel verdacht en weinig direct effectieve acties)


*Onder directe effectieve acties versta ik acties waardoor door direct toedoen van de mol er geld uit de pot of niet in de pot komt. Dit kan iets simpels zijn als het fout beantwoorden van een vraag, het weggooien van geld of te laat komen, of juist een actie als de denker/doeners/dromers opdracht van George. 

Elise die zich laat afschieten bij de paintballopdracht is geen direct effectieve actie, omdat ze afhandkelijk is van Ron die haar neerschiet. De molactie van Dennis bij het seinen zie ik ook niet als direct effectief, omdat het hier Joris is die de opdracht direct verknalt. Net als dat bij de titanicfabriek de opdracht mislukt door Sebastiaan en niet door Jon. Ook de veiling van Inge is geen direct effectieve actie, omdat ze nog een 2e kandidaat nodig had die moest meebieden.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2011, 21:28:18 door Qper »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #113 Gepost op: 4-04-2011, 21:28:26 »
Mooi ::ok::
Alleen de absolute bedragen moet je weglaten, want niet in elk seizoen is evenveel geld te verdienen.
George 103
103 -> 301 -> Mol ::)
...óf niet!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #114 Gepost op: 4-04-2011, 21:57:44 »
Mooi ::ok::
Alleen de absolute bedragen moet je weglaten, want niet in elk seizoen is evenveel geld te verdienen

Klopt, maar dan zou Jon boven Inge uitkomen. Dus ik vond deze versie mooier uitkomen :P. Sowieso zou je nog e.e.a kunnen manipuleren qua wegingsfactoren. En ik vond Dennis en Mikouska ex aequo ook wel mooi :)


Als ik de absoluten eruit haal krijg ik:

George 84
Milouska 80
Dennis 76
Elise 72
Yvon 53
Patrick 50
Jon 43
Inge 40
Kim 24


Je kunt er wel wat mee spelen door weginsfactoren aan te passen, of criteria toe te voegen of weg te halen, maar globaal blijft het rijtje redelijk gelijk.

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #115 Gepost op: 5-04-2011, 12:16:09 »
Dit is mijn lijstje... ::vergroot::

1 George
2 Patrick
3 Dennis
4 Yvon
5 Nico
6.Deborah
7. Inge
8. Milouska
9. Elise
10 Jon/Kim

George, Patrick, Dennis en Yvon vond ik geweldige Mollen. Ik denk dat een leuke/goede Mol naast de manier waarop hij/zij het spel speelt ook te maken heeft met de groep. Ik vond de kandidaten van seizoen 1-3, 5 en 11 erg leuk :D.

Jon en Kim staan samen op de laatste plaats. Voor Jon was het waarschijnlijk lastiger om zijn rol als Mol te spelen, omdat hij van te voren niet wist dat hij de Mol zou zijn. Zowel in het seizoen van Jon als van Kim werd er veel door andere kandidaten 'gemold'. Hierdoor kon de echte Mol bijna geen Molacties doen.

Top 3 Vlaamse Mollen:

1. Hugo
2. Magda
3. Marc

De Vlaamse serie is ook echt een aanrader! Maar dat weten jullie vast al ;)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #116 Gepost op: 5-04-2011, 12:31:08 »
Ik denk dat een leuke/goede Mol naast de manier waarop hij/zij het spel speelt ook te maken heeft met de groep. Ik vond de kandidaten van seizoen 1-3, 5 en 11 erg leuk :D.


Que???

Dus als een groep minder leuk is, maakt dat een mol minder goed?

Nogmaals: Que???

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #117 Gepost op: 5-04-2011, 17:24:52 »
Que???

Dus als een groep minder leuk is, maakt dat een mol minder goed?

Nogmaals: Que???

Ik denk dat een ‘leuke groep’ veel invloed heeft op de werkwijze van de Mol. De Mol kan zich dan gemakkelijker in de groep mengen, vertrouwen winnen, meedoen en fouten maken, zonder dat het echt opvalt.
Ook de kijker zal zo’n Mol (bijv. Dennis uit seizoen 8 ) erg waarderen. Het is leuk als de kandidaten het goed met elkaar kunnen vinden en de Mol op een slinkse wijze kan toeslaan. Ik denk dat die combinatie de mening van de Molkijkers erg beïnvloedt. Want de Mol kan wel goed zijn, maar als het seizoen, opdrachten, locatie, kandidaten, sfeer en de werkwijze van de Mol niet leuk waren, dan waarderen de kijkers de Mol ook minder.

Dit is mijn gedachte. Door de jaren heen heb ik veel fora gevolgd en Molfans gesproken. Een ‘koud’ land zoals Canada scoort toch slechter dan een warm land zoals Portugal. En de sfeer in de groep oefent daar dus ook invloed op uit..

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #118 Gepost op: 6-04-2011, 14:03:57 »
Ik denk dat een ‘leuke groep’ veel invloed heeft op de werkwijze van de Mol. De Mol kan zich dan gemakkelijker in de groep mengen, vertrouwen winnen, meedoen en fouten maken, zonder dat het echt opvalt.
Ook de kijker zal zo’n Mol (bijv. Dennis uit seizoen 8 ) erg waarderen. Het is leuk als de kandidaten het goed met elkaar kunnen vinden en de Mol op een slinkse wijze kan toeslaan. Ik denk dat die combinatie de mening van de Molkijkers erg beïnvloedt. Want de Mol kan wel goed zijn, maar als het seizoen, opdrachten, locatie, kandidaten, sfeer en de werkwijze van de Mol niet leuk waren, dan waarderen de kijkers de Mol ook minder.

Dit is mijn gedachte. Door de jaren heen heb ik veel fora gevolgd en Molfans gesproken. Een ‘koud’ land zoals Canada scoort toch slechter dan een warm land zoals Portugal. En de sfeer in de groep oefent daar dus ook invloed op uit..


Ik blijf het een kromme redenatie vinden. Het zegt niks over hoe goed de mol is. Hoogstens over hoe leuk hij/zij is. Milouska is objectief gezien bijvoorbeeld duidelijk een betere mol dan Jon, Kim of Patrick. Minder verdacht, meer molacties en meer geld uit de pot gehouden.  Hoewel ik haar niet de leukste mol vond, is ze wel duidelijk een van de besten. En als ze dezelfde prestatie in een ander land tussen andere kandidaten had neergezet, was ze niet ineens een minder goede of een veel betere mol geweest.

M.i. heb je dan ook Milouska en Elise belachelijk laag staan en Patrick belachelijk hoog. Qua leukste mol zou die indeling kunnen, maar qua beste mol betwijfel ik dat ten zeerste.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2011, 14:07:12 door Qper »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #119 Gepost op: 6-04-2011, 14:36:49 »
Qua leukste mol zou die indeling kunnen, maar qua beste mol betwijfel ik dat ten zeerste.
Het gaat er toch ook alleen om hoe je de mollen waardeert?
...óf niet!