Poll

Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?

Ja
32 (33.7%)
Nee
63 (66.3%)

Totaal aantal stemmen: 95

Auteur Topic: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?  (gelezen 32562 keer)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #80 Gepost op: 18-03-2011, 14:31:19 »
ik vind dat hij het goed heeft uitgelegd en een goede tactiek ::ok::

omdat het nog redelijk in het begin was vind ik het niet zo storend, als het nog later in de serie was misschien wel meer

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #81 Gepost op: 18-03-2011, 15:32:39 »
Waarom zou dat niet mogen? Een mol zou het toch gezellig kunnen vinden om samen met een kandidaat door te gaan. Zoals Art en Patrick, wie van hen ook de mol mag zijn. Vorig jaar probeerde Kim Arjen ook te laten spreiden zodat hij er misschien niet uit zou gaan. Het spel wordt er alleen maar gemener en dus in mijn ogen leuker van!
Ben nu toch wel veranderd van mening. In mijn ogen heeft Art dus eigenlijk alleen gewonnen omdat Patrick heb geholpen heeft. Eigenlijk is Soundos(of misschien Karin) dus een eerlijkere winnaar.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #82 Gepost op: 18-03-2011, 20:20:30 »
Denk je echt dat die ene joker zoveel zou hebben uitgemaakt? Immers, in de overige afleveringen is hij in mijn ogen NIET bevoordeeld... Het is gewoon jammer dat sommigen Patrick en Art ergens van beschuldigen waarvan geen of nauwelijks bewijzen zijn! (maar dat is mijn mening... ik vraag me trouwens af hoe het was gegaan hier als niet Art maar bijv Soundos die 2e joker had gekregen...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #83 Gepost op: 18-03-2011, 20:24:43 »
Denk je echt dat die ene joker zoveel zou hebben uitgemaakt? Immers, in de overige afleveringen is hij in mijn ogen NIET bevoordeeld... Het is gewoon jammer dat sommigen Patrick en Art ergens van beschuldigen waarvan geen of nauwelijks bewijzen zijn! (maar dat is mijn mening... ik vraag me trouwens af hoe het was gegaan hier als niet Art maar bijv Soundos die 2e joker had gekregen...)
nou, volgens mij is art dat wel verdacht gaan vinden, en aangezien art veel meer dan andere kandidaten gemeen heeft met patrick is de kans dat hij eruit zou gaan groter dan dat diegene die op Art zaten eruit vlogen

(art en patrick zaten vaak samen bij elkaar in de groep, sliepen vaak in dezelfde kamer, etc)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #84 Gepost op: 18-03-2011, 22:52:13 »
nou, volgens mij is art dat wel verdacht gaan vinden, en aangezien art veel meer dan andere kandidaten gemeen heeft met patrick is de kans dat hij eruit zou gaan groter dan dat diegene die op Art zaten eruit vlogen

(art en patrick zaten vaak samen bij elkaar in de groep, sliepen vaak in dezelfde kamer, etc)

Toch duurde het na 'jokerincident' nog een aantal afleveringen voordat Art op Patrick ging zitten ( :-\\), dus echt een grote rol kan het niet gespeeld hebben.

En als ik zo eens naar de vragen kijk, kun je niet zeggen bij welke kandidaat meer antwoorden hetzelfde zijn als bij de mol. Volgens mij gaan helemaal niet zo veel vragen over in welk groepje iemand zat of in welke kamer iemand sliep. Het kan gaan over: geboortemaand, zwemdiploma's, schoeisel, positie in een rij, wel of geen geld oprapen/in de pot brengen, lievelingsdrank, talenkennis, en ga zo nog maar even door. Ik denk niet dat je dan nog met zekerheid kunt stellen dat 'Art meer overeenkomsten had met Patrick dan de anderen'


Ook heb ik bij een andere serie gezien dat op het laatst niet werd gevraagd: 'in welke groep zat de mol', maar 'met wie zat de mol in een groep'. En daarmee werd het antwoord uniek voor de mol.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #85 Gepost op: 18-03-2011, 22:56:43 »
het joker incident was in aflevering vier, wat patrick niet wist was dat art ook nog jokers had, waardoor art in afl4 en afl5 jokers had ingezet
in afl6 viel er niemand af en in aflevering 7 kreeg art weer jokers en viel pepijn af
In aflevering 8 zat art al op patrick als mol

dus het kwam art goed uit
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #86 Gepost op: 18-03-2011, 23:05:47 »
Ik heb nog eens nagekeken hoe vaak Art en Patrick samen in een team zaten. Eerst het afleveringnummer en dan tussen () heet aantal opdrachten dat met teams werkte.

1 (1) niet
2 (0) niet  :P
3 (3) plak/schilder niet, theater half (Art ging na het werven ook op het podium staan), hotelkamers niet
4 (2) kerk en bus allebei niet (toch?)
5 (2) koeien wel, terreinwagen ook
6 (1) niet
7 (0)
8 (1) vuurtoren niet
9 (2) 1 wel (nationaliteiten) en 1 niet (koffie/vulkaan)
10 (1) wel, maar hier hebben alle kandidaten zelf heel bewust invloed op uitgeoefend!

Al met al valt het erg mee hoe vaak Art met Patrick in team zat. Sterker nog: ze zaten maar heel weinig samen!

edit: koeienopdracht was wel samen, terwijl ik niet had getypt. Aangepast.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2011, 12:36:03 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #87 Gepost op: 18-03-2011, 23:08:21 »
ik heb het over dingen naast het spel, soundos en karin hadden zelf al aangegeven dat art en patrick bijna altijd samen waren
waaronder dus altijd zelfde slaapkamer
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #88 Gepost op: 18-03-2011, 23:29:04 »
@ ycaris  Koeien wel volgens mij

Ik vind de uitleg van Patrick en Art bevredigend genoeg. Er is geen oneerlijk voordeel geweest in mijn ogen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #89 Gepost op: 18-03-2011, 23:32:18 »
@ ycaris  Koeien wel volgens mij

Ik vind de uitleg van Patrick en Art bevredigend genoeg. Er is geen oneerlijk voordeel geweest in mijn ogen.
ben ik wel met je eens, ik heb er geen problemen mee
maar ik wil wel zeggen dat het wel heeft bijgedragen dat art heeft gewonnen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #90 Gepost op: 19-03-2011, 00:44:31 »
@ ycaris  Koeien wel volgens mij

Ik vind de uitleg van Patrick en Art bevredigend genoeg. Er is geen oneerlijk voordeel geweest in mijn ogen.
Ik kan er ook mee leven ::jaja::.
maar het liefst volgende keer niet weer ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #91 Gepost op: 19-03-2011, 12:34:59 »
@ ycaris  Koeien wel volgens mij
Je hebt gelijk. Pepijn zat bij de vrouwen (vanwege zijn lange haar ;D.) en Jan, Patrick en Art vormden een team. Ik pas het even aan.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #92 Gepost op: 19-03-2011, 12:40:01 »
ik heb het over dingen naast het spel, soundos en karin hadden zelf al aangegeven dat art en patrick bijna altijd samen waren
waaronder dus altijd zelfde slaapkamer

Maar ook dít is niet waar. Volgens mij gingen ze pas op één kamer nadat Jan er uitvloog, want tot die tijd stalkte jan Art  :o
En dan nog: had Patrick dan tegen Art moeten zeggen; nee, ik wil niet meer met jou op één kamer, want dat is niet eerlijk tegenover de anderen? Dit valt niet altijd goed te sturen zonder op te vallen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #93 Gepost op: 19-03-2011, 12:43:57 »
Fijn hoor voor de productie dat iedereen hier zo makkelijk mee kan leven, zullen ze blij mee zijn..  ::ok::

Volgend jaar: De mol geeft een vrachtlading aan jokers weg aan hulpmollen en bliksemafleiders die hem of haar wel goed uitkomen zodat hij of zij uiteindelijk niet hoeft te mollen en dus ook niet ontdekt wordt..  ::ok::

For the record: Ik vond het uitermate lame excuus. Iedere mol heeft als taak niet ontdekt te worden en iedere mol krijgt het benauwder richting het einde dus waarom zou voor Patrick gelden dat het ok was die bliksemafleider er wel in te houden (vanaf aflevering 4 al, nota bene!! Was het hem echt zo heet onder de voeten en kon hij daar echt zo slecht mee omgaan..?) En nogmaals het gaat niet alleen over die 'ene joker'..

Maar goed aangezien het door een derde al prima gevonden wordt, ach dan kan de mol volgend jaar ook nog wel een stapje verder gaan nog... toch...??  ;D

Ps ..

Laat ik dan nog meegeven.. Als Patrick zo enorm bezig was met subtiel te zijn en niet ontdekt te worden waarom stelde hij zich dan zo dwars en agressief op in heel aflevering 3..? Minstens twee kandidaten zijn hem daarna sterker gaan verdenken en dat hadden er - mits zijn doordramacties  geslaagd waren geweest - zeker meer kunnen zijn.. Toch wat inconsistent als het een aflevering later wel ok is dan een 'bliksemafleider' erin te houden omdat je anders alle verdenking op je hebt..
« Laatst bewerkt op: 19-03-2011, 12:49:46 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #94 Gepost op: 19-03-2011, 16:49:42 »
Als ik jou zo hoor, Supernova, hoe had je dan gereageerd als hij die joker en alle informatie alleen aan Soundos (bijv) zou hebben gegeven?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #95 Gepost op: 19-03-2011, 20:45:02 »
Als ik jou zo hoor, Supernova, hoe had je dan gereageerd als hij die joker en alle informatie alleen aan Soundos (bijv) zou hebben gegeven?

Exact hetzelfde.

Ik heb er juist iets op tegen dat de mol hier een rol in speelt.
Idem voor het jokerspel. Dat lag deels aan het spel en aan de opzet maar dat de mol zo een kandidaat aan 3 jokers helpt en de andere niet - die zeer goed mogelijk (mede) daardoor uit het spel ligt door de rol die de mol gekozen heeft als vriendje (dat initiatief kwam vanaf afl 4 iig van Patrick, gaf hij zelf ook toe) - daar ben ik het fundamenteel niet mee eens.

Ieder zijn mening maar dat gevoel blijft bij mij heel sterk - en als het volgend jaar met een andere kandidaat gebeurt zal ik net zo hard protesteren..  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #96 Gepost op: 19-03-2011, 20:57:42 »
ik heb het over dingen naast het spel, soundos en karin hadden zelf al aangegeven dat art en patrick bijna altijd samen waren
waaronder dus altijd zelfde slaapkamer

Zoals Ycaris al aangaf : pas nadat Jan eruit vloog.
Eerst sliep Patrick met Horace op 1 kamer, daarna met Pepijn (Snurkie & Snurkie).
Toen Jan eruit vloog moest er een dame met een heer op 1 kamer en dat werden Anna en Pepijn omdat die dat zelf graag wilden met hun onderlinge verbondje, zo kwam Patrick vanzelf bij Art terecht. Er was ook geen andere keuze meer daarna.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #97 Gepost op: 19-03-2011, 21:06:46 »
Ik snap gewoon niet dat men dit de mol zo kwalijk neemt. Het is gewoon jammer dat zo'n klein detail zo vol wordt uitgemeten. Uiteindelijk gaat het toch om het programma?
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #98 Gepost op: 19-03-2011, 21:12:21 »
Zoals Ycaris al aangaf : pas nadat Jan eruit vloog.
Eerst sliep Patrick met Horace op 1 kamer, daarna met Pepijn (Snurkie & Snurkie).
Toen Jan eruit vloog moest er een dame met een heer op 1 kamer en dat werden Anna en Pepijn omdat die dat zelf graag wilden met hun onderlinge verbondje, zo kwam Patrick vanzelf bij Art terecht. Er was ook geen andere keuze meer daarna.


daar hebben jullie gelijk in

het was niet slim van patrick, maar het is daar maar improviseren heh, er kan altijd iets fout lopen

art is het gegunt ::ok::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Discussie] Mag de Mol een kandidaat bevoordelen?
« Reactie #99 Gepost op: 20-03-2011, 00:42:56 »
Fijn hoor voor de productie dat iedereen hier zo makkelijk mee kan leven, zullen ze blij mee zijn..  ::ok::
.....
Maar goed aangezien het door een derde al prima gevonden wordt, ach dan kan de mol volgend jaar ook nog wel een stapje verder gaan nog... toch...??  ;D

Ik zeg niet dat ik het overal mee eens ben, ik zeg ook niet dat ik Patrick zo een goede mol vond. Ik heb tot het eind toe gehoopt dat Art em was, omdat het jokerdilemma dan niet zou spelen.

MAAR..... ik vind niet dat je, om je gelijk te halen de feiten mag verdraaien. Dus: niet praten over (vrachtladingen) jokers als het maar om één joker gaat, niet zeggen dat Art en Patrick zo veel opdrachten samen deden als ze in werkelijkheid in minder dan de helft van de keren bij elkaar in het team zaten, niet zeggen dat ze altijd samen op een kamer zaten als dit gewoonweg niet waar is, niet sugereren dat Patrick de antwoorden voor de tests aan Art ingefluisterd heeft als daar geen enkele aanwijzing voor is.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?