Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266495 keer)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #560 Gepost op: 17-02-2012, 14:35:00 »
een strikje noemt men in het Engels ook wel 'bow tie'. Hadewych was in afl. 6 één van de boogschieters die de vrijstelling moest afpakken.
Alles in dit topic nog eens nalezend -want ik begin net als velen toch weer te twijfelen na de +500 bij het abseilen- zag ik deze uitspraak van FenikXII weer voorbij komen. De hint wordt nog sterker als je bedenkt dat "boog" en "strik" in het Spaans beide "arco" zijn. En Hadewych vergeleek zichzelf in de biecht met Jeanne d'Arc.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 14:36:46 door jumper »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #561 Gepost op: 17-02-2012, 14:55:55 »
Wat heeft Hade trouwens nu weer in haar oren, het lijken wel scheermesjes? Ik krijg prompt associaties met doorgesneden touwen, en Tim, die Spaans benauwd roept: ik ben bang dat het touw knapt! ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #562 Gepost op: 17-02-2012, 15:09:04 »
Wat heeft Hade trouwens nu weer in haar oren, het lijken wel scheermesjes? Ik krijg prompt associaties met doorgesneden touwen, en Tim, die Spaans benauwd roept: ik ben bang dat het touw knapt! ::rofl::
Het lijken inderdaad scheermesjes, maar het is de outline van een cassettebandje volgens mij.

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #563 Gepost op: 17-02-2012, 15:11:33 »
Hadewych: 3 bruggen, twee touwen en 5 kneuzen.
Titel van de aflevering: zelfkennis ::)

Offline bigtukker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #564 Gepost op: 17-02-2012, 15:40:34 »
Hadewych bleef bij haar test met haar muis 'hoveren' tussen Anne-Marie en Liesbeth en wie stond er tussen Anne-Marie en Liesbeth. Idd. Hadewych, het leek alsof ze op zich zelf wilde klikken. Zou ze toch...

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #565 Gepost op: 17-02-2012, 15:53:14 »
Hadewych bleef bij haar test met haar muis 'hoveren' tussen Anne-Marie en Liesbeth en wie stond er tussen Anne-Marie en Liesbeth. Idd. Hadewych, het leek alsof ze op zich zelf wilde klikken. Zou ze toch...

Je hoorde ook het klikgeluid toen ze over haar naam ging :) terwijl het niet oplichtte.
---

Ik zit te twijfelen aan Hadewych als mol nu ik de aflevering heb gezien. Zit al vanaf aflevering 3 op haar. Maar dit zit me de dwars:

De mol dacht dat ze het niet zou halen, zij haalt het toch.
Waarom zou ze dat dan doen?

Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #566 Gepost op: 17-02-2012, 15:55:30 »
Idd, je hoorde heel duidelijk het klikgeluid. En over dat afdalen, zou kunnen dat ze gewoon fakete dat ze het heel eng vond om zo verdenkingen van zich af te schudden.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #567 Gepost op: 17-02-2012, 16:22:40 »
Stel Hadewych zou de mol zijn dan zou ik absoluut niet als eerste gaan. Nu ging ze als eerste en verdiende al 500 euro. Vervolgens had ze geen directe invloed meer op de andere kandidaten. Deze konden dus in alle rust (zonder mol) overleggen wat ze zouden gaan doen en dus had er 2500 verdiend kunnen worden.

Als je als 4e of 5e gaat kan je er dus veel makkelijker voor zorgen dat je geld uit de pot haalt of juist er voor zorgen dat je niet de enige bent die het goed/ fout heeft en hierdoor opvalt. Je weet immers zelf al wat de stand op dat moment is.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #568 Gepost op: 17-02-2012, 16:55:02 »
Stel Hadewych zou de mol zijn dan zou ik absoluut niet als eerste gaan. Nu ging ze als eerste en verdiende al 500 euro. Vervolgens had ze geen directe invloed meer op de andere kandidaten. Deze konden dus in alle rust (zonder mol) overleggen wat ze zouden gaan doen en dus had er 2500 verdiend kunnen worden.

Als je als 4e of 5e gaat kan je er dus veel makkelijker voor zorgen dat je geld uit de pot haalt of juist er voor zorgen dat je niet de enige bent die het goed/ fout heeft en hierdoor opvalt. Je weet immers zelf al wat de stand op dat moment is.

goede  ::ok::
You'll never walk alone

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #569 Gepost op: 17-02-2012, 17:00:05 »
Het spijt me vreselijk voor alle mensen die hopen dat Hadewych de mol is, maar kijk nog een keer terug naar het stemmen in het Höfdi-huis. Hadewych spreekt met zowel Liesbeth als Anne-Marie af dat ze groen gaan stemmen. Zij heeft (normaal gesproken) geen idee wat de anderen afgesproken hebben voordat ze gaan stemmen. (Ik ga er overigens wel vanuit dat de regie het spel wel nog enigszins eerlijk laat verlopen en bijvoorbeeld niet toestaat dat de mol stemkaartjes in de stembus mag verwisselen of iets dergelijks.)

Okee, stel nu dat Hadewych de mol is. Ze heeft met 2 kandidaten afgesproken dat die groen gaan stemmen. De enige optie die zij - als mol - dan zou hebben, is rood stemmen. Dit heeft zij echter niet gedaan, getuige juist het tekort aan rode kaartjes.

Hetzelfde geldt overigens voor Anne-Marie. Ook zij heeft met 2 mensen afgesproken dat er groen gestemd zou gaan worden, dus was de enige logische actie als mol om vervolgens rood te stemmen. Van Frits weten we inmiddels dat hij rood gestemd heeft en daar eerlijk over is geweest. Resten enkel Tim en Liesbeth die het dus verziekt kunnen hebben.

Offline bigtukker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #570 Gepost op: 17-02-2012, 17:26:01 »
Daar heb ik ook moeite mee...

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #571 Gepost op: 17-02-2012, 17:38:08 »
OPVALLEND:

Tijdens de brugopdracht zegt Hadewych: "De Mol weet, ookal heb ik driedubbel doorgedacht, Hadewych gaat niet van die brug af"

Hier zegt ze leerlijk dat ze de Mol is? Verspreking of duidelijke hint?
Lomperik..

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #572 Gepost op: 17-02-2012, 17:49:44 »
Het spijt me vreselijk voor alle mensen die hopen dat Hadewych de mol is, maar kijk nog een keer terug naar het stemmen in het Höfdi-huis. Hadewych spreekt met zowel Liesbeth als Anne-Marie af dat ze groen gaan stemmen. Zij heeft (normaal gesproken) geen idee wat de anderen afgesproken hebben voordat ze gaan stemmen. (Ik ga er overigens wel vanuit dat de regie het spel wel nog enigszins eerlijk laat verlopen en bijvoorbeeld niet toestaat dat de mol stemkaartjes in de stembus mag verwisselen of iets dergelijks.)

Okee, stel nu dat Hadewych de mol is. Ze heeft met 2 kandidaten afgesproken dat die groen gaan stemmen. De enige optie die zij - als mol - dan zou hebben, is rood stemmen. Dit heeft zij echter niet gedaan, getuige juist het tekort aan rode kaartjes.

Hetzelfde geldt overigens voor Anne-Marie. Ook zij heeft met 2 mensen afgesproken dat er groen gestemd zou gaan worden, dus was de enige logische actie als mol om vervolgens rood te stemmen. Van Frits weten we inmiddels dat hij rood gestemd heeft en daar eerlijk over is geweest. Resten enkel Tim en Liesbeth die het dus verziekt kunnen hebben.

Helemaal mee eens. (y). Heb ik ook al meermaals geroepen dat ik beide dames afschrijf om de redenen die jij nu ook aandraagt.

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #573 Gepost op: 17-02-2012, 18:02:53 »
Stel Hadewych zou de mol zijn dan zou ik absoluut niet als eerste gaan. Nu ging ze als eerste en verdiende al 500 euro. Vervolgens had ze geen directe invloed meer op de andere kandidaten. Deze konden dus in alle rust (zonder mol) overleggen wat ze zouden gaan doen en dus had er 2500 verdiend kunnen worden.

Als je als 4e of 5e gaat kan je er dus veel makkelijker voor zorgen dat je geld uit de pot haalt of juist er voor zorgen dat je niet de enige bent die het goed/ fout heeft en hierdoor opvalt. Je weet immers zelf al wat de stand op dat moment is.

of juist wel, als ze de mol is wist ze dat ze zou doen wat de mol verwachtte, en dus +500. de anderen kunnen dat geld daarna weer uit de pot halen, ik moet de aflevering morgen nog een keer terug kijken, maar heeft hade andere kandidaten overgehaald om te gaan? of juist niet?
ze wist van zichzelf dus dat ze ging, van de anderen kon ze het alleen maar gokken. en als de keuzes overeenkwamen dan had ze er ook baat bij om ze zo lang mogelijk te laten wachten, waardoor ze misschien wel extra angstig werden en dan toch niet zouden gaan.
en weer ondergronds......

Offline jojo251

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #574 Gepost op: 17-02-2012, 19:29:51 »
bij de test van hadewych stond nu juist vraag 20: wie is de mol, terwijl bij de rest nu vraag 1: wie is de mol stond.
Dus weer extra bewijs dat zij het is wat mij betreft.

Daarbij doet ze zeer weinig verdachte dingen en dat is vaak een tactiek van mollen gebleken in de andere jaren. Tuurlijk heeft ze haar verdachte momenten (jeep opdracht niet reageren terwijl frits roept bijvoorbeeld), maar andere zijn veel verdachter, dus is zij het denk ik.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #575 Gepost op: 17-02-2012, 19:37:46 »
bij de test van hadewych stond nu juist vraag 20: wie is de mol, terwijl bij de rest nu vraag 1: wie is de mol stond.
Dus weer extra bewijs dat zij het is wat mij betreft.

Het is zeker opvallend. Maar kun je me uitleggen hoe de hint precies zou werken?

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #576 Gepost op: 17-02-2012, 19:43:05 »
bij de test van hadewych stond nu juist vraag 20: wie is de mol, terwijl bij de rest nu vraag 1: wie is de mol stond.
Dus weer extra bewijs dat zij het is wat mij betreft.
Wat bewijst dit dan precies?


Daarbij doet ze zeer weinig verdachte dingen en dat is vaak een tactiek van mollen gebleken in de andere jaren. Tuurlijk heeft ze haar verdachte momenten (jeep opdracht niet reageren terwijl frits roept bijvoorbeeld), maar andere zijn veel verdachter, dus is zij het denk ik.

Het programma dan maar hernoemen naar Wie doet het meest alsof hij een kandidaat is?

Ik vind toch dat een Mol over het algemeen te vinden moet zijn aan de hand van molacties en niet vage hints die alleen voor de TV kijker te zien zijn

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #577 Gepost op: 17-02-2012, 19:51:16 »
Ik weet niet of het al gemeld is, maar:

Tim bewoog zijn muis over Hadewych.
Hadewych 'klikte' zichzelf aan bij de vraag 'Wie is de Mol?'
En Liesbeth's muis ging ook over Hadewych.

De naam van de aflevering is: zelfkennis. En de mol is vaak in het midden. Betekent dit dat Hadewych de Mol is, omdat ze haarzelf aanklikt bij de test?

Dan denk ik ook meteen dat Liesbeth en Tim in de finale staan. Denken hun misschien ook dat Hadewych de Mol is? Zullen ze de laatste aflevering beide op Hadewych zitten? Omdat ze met hun muis duidelijk over Hadewych gaan. Anne-Marie deed dit niet. Zij is dus de volgende afvalster?
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #578 Gepost op: 17-02-2012, 19:57:33 »
Op grond van de gekoppelde aanwijzing richting Anne-Marie ben ik geneigd Hadewych als mol af te schrijven. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet in de finale komt. Ik had steeds Liesbeth als mol staan, maar die is het dus niet.

Overigens had ik de laatste twee afleveringen geen echte mol meer. M.a.w.: ik had iedereen als mogelijke mol.

Tim werd mollerig neergezet, maar of dat opzettelijk zo was gemonteerd? We zullen het 8 maart zien.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #579 Gepost op: 17-02-2012, 20:24:34 »
Yihaaaaaaaaa! Cowgirl Hade is door! ::boogie::

Ben ik blij dat ze er nog inzit!
Ik kan mij het schokkend gezicht van sommigen hier echt inbeelden. ::oink:: Grappig, al die onheilspellende voorspellingen van de anti-Hadewychbeweging dan toch wéér NIET uitgekomen. ::trots::

Dan ga ik nu eventjes zalig nagenieten van haar overwinning op die bende hadewych-is-de-afvaller-fantasten! Gegarandeerd deze week weer van dat. Vanaf nu ga ik dat dus maar negeren, al die ongelovige thomassen ... en wat mij betreft zie ik niet in waarom ze de Mol niet meer kan zijn.

Kom maar op met die excuses! Ze blijft toch waar ze is, tot en met de ontknoping. ;)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 20:28:30 door FenikXII »