Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266578 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #620 Gepost op: 21-02-2012, 22:54:35 »
Op zijn minst moeten de kijkers het idee hebben dat ofwel zij ofwel de kandidaat/ kandidaten de mol doorhad(den). (Ok liever niet te veel maar zeker ook niet geen één...).
Daardoor kon je bijvoorbeeld ook met zekerheid zeggen dat Viviënne en Regina de mol niet waren.  :)

Ik denk niet dat ze daar van af gaan wijken dit jaar, en de edit lijkt dit evenmin te suggereren.
Ook is er nog nooit een 3 zelfde-geslacht finale geweest. Al was het maar om voldoende divers publiek geboeid te houden (maar ook omdat het heel onwaarschijnlijk is) denk ik dat dat ook dit jaar niet het geval zal zijn.

Ik snap deze redenering niet helemaal. Als Hadewych de Mol is en niemand verdenkt haar nog (althans niet als hoofdverdachte), dan komen de twee die de meeste vragen goed hebben beantwoord - al dan niet toevallig, omdat Hadewych bijv. ook een vrouw is, en in dezelfde groepjes heeft gezeten - gewoon in de finale. Jammer dan voor de productie dat het afwijkt, maar zo is het spel. De kandidaten zaten dan misschien niet op de juiste Mol, maar onder de kijkers waren er heus wel een flink aantal die het dan goed hadden (bijvoorbeeld ikzelf).

Bovendien is zoeits ook gebeurd in seizoen 8: althans, tot en met aflevering 8 had niemand Dennis als hoofdverdachte. Pas in de finale switchte één kandidaat noodgedwongen. Als Anne-Marie of Tim nu voor de finale afvalt, dan zullen Liesbeth/Tim of Anne-Marie een nieuwe Mol moeten kiezen en wellicht switcht één van hen (of beiden) dan alsnog naar Hadewych. En dan is het dus vergleijkbaar met sizoen 8. En doen ze dat niet en verdenken de winnaar en verliezer elkaar, dan is dat maar zo. Als de kandidaten het echt niet willen zien kan de productie daar weinig aan doen. Ik denk dat dat alleen maar betekent dat we een supermol hebben!

(Moet Hadewych natuurlijk wel echt de Mol zijn! :-) - ik ben niet meer 100% overtuigd, maar nog wel genoeg om haar als hoofdverdachte te hebben)

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #621 Gepost op: 21-02-2012, 23:02:12 »
Jongens, stop maar met zoeken, ik heb DE HINT gevonden.

Zoals jullie weten speelt 3-1=2 een grote rol in dit seizoen, bijvoorbeeld omdat de klok terug gezet werd van 3 uur naar 2 uur. Als je nu kijkt naar de leader van seizoen 8 dan zie je dat er tussen Dunya en Regina een wekker wordt teruggezet van 3 uur naar 2 uur. In die leader staat mol Dennis op plaats 5. Raad eens wie er op de 5e plaats staat in de 2012 leader staat? Juist! Hadewych! Zij is de mol!

[/ditslaatechteenmiljoenkeernergensmeerop]

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #622 Gepost op: 22-02-2012, 17:01:22 »
Nou ik hou nog altijd ergens in mijn achterhoofd de woorden van Art over seizoen 12 in gedachten dat het een vervreemdend seizoen zou zijn.

Wat nou als de kandidaat die het minst verdacht lijkt te worden toch de mol is.
Wanneer AM eruit vliegt komende aflevering kan Liesbeth perfect een aha moment hebben en inzien dat Hadewych de mol is. Zo is zij toch de winnaar wat al eerder is geopperd en is Hadewych de mol.

Ik lach me trouwens 12x in de rondte als Hadewych of AM de mol is. Dan zijn alle nee zij kunnen de mol niet zijn want ze hebben groen gestemd in afl.4 mensen stil 0=)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #623 Gepost op: 22-02-2012, 18:00:40 »
Ik lach me trouwens 12x in de rondte als Hadewych of AM de mol is. Dan zijn alle nee zij kunnen de mol niet zijn want ze hebben groen gestemd in afl.4 mensen stil 0=)

Zal wel meevallen hoor. Dan hebben we gewoon in navolging van Maarten ten tweede male bewezen dat Wiskunde niet werkt :P

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #624 Gepost op: 23-02-2012, 01:22:26 »

nee zij kunnen de mol niet zijn want ze hebben groen gestemd in afl.4 
Sowieso is dat een hele vreemde redenatie, aangezien de mol juist met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid groen heeft gestemd bij die opdracht. Alleen denken velen dat de mol per se degene moet zijn geweest die van rood naar groen geswitcht is: Tim of Liesbeth dus. Ik denk dat dat niet waar is.

Mensen denken heel verschillend over deze opdracht, maar dit is mijn zienswijze:
Ik denk dat de mol sowieso inzage kreeg in de stemmen van de anderen. Daar ging ik bij aanvang van de opdracht al vanuit en ik zie ook niet in waarom dat niet zo zou zijn. De mol wordt vaak geholpen om een opdracht te saboteren, dus daar moet je als kandidaat ook rekening mee houden.

Als je er vanuit gaat dat de mol gewoon te zien krijgt wat de anderen gestemd hebben, zie je ook dat de beste optie voor de mol is om tijdens de onderhandelingen te gaan voor unaniem groen. Mocht de stemming daar uiteindelijk echt op uitdraaien, kan de mol altijd nog als enige rood stemmen. Niemand zal weten van wie die ene stem afkomstig is en zelf ontken je natuurlijk net zo hard als de rest.

Maar het liefst houd je je natuurlijk aan je belofte om groen te stemmen. En dat kan ook makkelijk, als andere kandidaten maar voor rood gaan om jouw potentiele molactie te dwarsbomen (het scenario zoals zich dat nu afspeelde dus, met name ingezet door Frits). Beloven groen te stemmen en het ook doen, geeft immers het beeld dat je een lieve kandidaat bent, die geld wil verdienen en de groep veel gunt. Beter kan niet voor een mol: de sympathieke kandidaat uithangen, terwijl er toch geen geld verdiend wordt. Zowel Hadewych als Anne-Marie hebben deze rol prima gespeeld.

Wat het zicht op deze opdracht nogal vertroebelt, is dat en schijnbaar iemand geswitcht is van rood naar groen. Kan prima een molactie zijn natuurlijk, daar is geen twijfel over mogelijk, maar het hoeft niet. Je kunt ook gewoon je gesprekspartner niet vertrouwen, o.i.d.. Bedenk ook dat de mol de enige is die echt over deze opdracht heeft kunnen nadenken. Dat blijkt ook wel uit het feit dat verder alleen Frits echt leek te snappen hoe dit zich zou (kunnen) ontwikkelen.

Als het idd de mol is geweest die van kleur veranderd is, dan heeft die wel veel risico genomen, want de kans dat zou uitkomen dat hij/zij dat gedaan had was heel groot. Ten eerste had de groep het uitgebreid kunnen gaan bespreken (Hadewych en Anne-Marie gaven daar ook de aanzet toe), waarbij de hele groep duidelijk was geworden wie geswitcht was. En sowieso weten Tim en Liesbeth van elkaar nu zeker wat de ander gestemd heeft. Ik bedoel maar: de kans dat je bij deze mollenstreek ontmaskerd wordt is vrij groot. Dan is de rol van Hadewych en Anne-Marie voor de mol veel aangenamer: afwachten, zorgen dat er geen geld verdiend wordt (dat is het belangrijkste) en als het kan ook geld laten verdwijnen.

En ten slotte: de titel van aflevering 4 was 'Iemand anders'. Dat zou er m.i. heel goed op kunnen slaan dat 'iemand anders' dan de mol bij deze opdracht - wellicht onbedoeld - de pot heeft leeggehaald, terwijl de mol er in de eerste plaats vooral mee bezig was om geen geld te winnen.

 

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #625 Gepost op: 23-02-2012, 09:28:01 »
De mol wordt vaak geholpen om een opdracht te saboteren, dus daar moet je als kandidaat ook rekening mee houden.

Dan zou ik me als kandidaat wel wat bedrogen voelen. Deze opdracht is sowieso heel moeilijk om te laten slagen of zelfs de pot gelijk te houden en als de mol dan nog de stemmen van andere kandidaten kan zien staat het bijna vast dat de pot leeg gaat. Dat is toch nog van een andere gradatie dan Yvon die moeilijker kon afgeschoten worden bij het lasergamen.

Wat het zicht op deze opdracht nogal vertroebelt, is dat en schijnbaar iemand geswitcht is van rood naar groen. Kan prima een molactie zijn natuurlijk, daar is geen twijfel over mogelijk, maar het hoeft niet. Je kunt ook gewoon je gesprekspartner niet vertrouwen, o.i.d..

Zou je als kandidaat nu zoveel risico nemen, wetende dat de pot dan mogelijk helemaal leeg zou kunnen gaan? Bovendien leken Tim en Liesbeth Frits niet als hoofdverdachte te hebben, Frits heeft zich sowieso aan zijn woord gehouden.

Als het idd de mol is geweest die van kleur veranderd is, dan heeft die wel veel risico genomen, want de kans dat zou uitkomen dat hij/zij dat gedaan had was heel groot. Ten eerste had de groep het uitgebreid kunnen gaan bespreken (Hadewych en Anne-Marie gaven daar ook de aanzet toe), waarbij de hele groep duidelijk was geworden wie geswitcht was. En sowieso weten Tim en Liesbeth van elkaar nu zeker wat de ander gestemd heeft. Ik bedoel maar: de kans dat je bij deze mollenstreek ontmaskerd wordt is vrij groot. Dan is de rol van Hadewych en Anne-Marie voor de mol veel aangenamer: afwachten, zorgen dat er geen geld verdiend wordt (dat is het belangrijkste) en als het kan ook geld laten verdwijnen.

Tja, Tim en Liesbeth konden ook moeilijk anders, ze konden ook moeilijk tegen Frits in gaan aangezien ze zich dan pas veel te verdacht zouden maken. En dat valt wel mee, Tim wordt toch nog altijd niet veel verdacht en Liesbeth wel, maar dat was al voor de onderhandelingsopdracht zo. Liesbeth lijkt Tim nog steeds helemaal te vertrouwen, een tunnelvisie kan niet onderschat worden en die ene opdracht zal daar misschien weinig aan veranderen.

EDIT: Oh, en die laatste zin wijt ik volledig aan mijn Tim-tunnel  :P

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #626 Gepost op: 23-02-2012, 09:32:21 »
Citaat
En sowieso weten Tim en Liesbeth van elkaar nu zeker wat de ander gestemd heeft.
Hier had ik al eerder over nagedacht. Als een van de twee daadwerkelijk de mol is (waar ik zelf overigens nog steeds in geloof), dan betekent dat vrijwel automatisch dat, na het afvallen van Frits, de ander zou moeten kunnen weten dat die ene de mol is.

Het feit dat Liesbeth en Tim ook allebei nog in het spel zitten, is eigenlijk alleen maar een bevestiging hiervan.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #627 Gepost op: 23-02-2012, 09:37:29 »
@Alek:
Citaat
Liesbeth lijkt Tim nog steeds helemaal te vertrouwen
Dat zou natuurlijk ook prima gespeeld kunnen zijn (vooral tegenover de rest van de groep). Stel Tim is degene die van rood naar groen is geswitcht, dan weet Liesbeth dat en meent daaruit op te kunnen maken dat Tim de mol is. Ze speelt dan misschien een vertrouwensband met Tim, misschien ook om zo anderen op haar te laten stemmen.
Het omgekeerde zou ook kunnen: Tim roept telkens maar 'dat hij het niet weet' (wie de mol is). Misschien denkt hij juist wel te weten dat het Liesbeth is (omdat hij zelf niet van kleur geswitcht is), maar om de rest van de groep zo weinig mogelijk informatie te geven, probeert hij dit te maskeren door maar zoveel mogelijk te roepen dat hij geen idee heeft.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #628 Gepost op: 23-02-2012, 09:57:21 »
@Grabmill: Ja, dat is natuurlijk een kwestie van perspectief, maar voor mij komt dat niet zo over. Bijvoorbeeld omdat ze Tim de pot wil toevertrouwen, dat lijkt me niet dat je dat als kandidaat doet. Of (in de extra beelden in de molmail) een schouderklopje dat ze Tim geeft na de kunstopdracht, als in 'het is niet jou schuld', dat kan inderdaad gespeeld zijn maar zo komt het toch niet op me over. Ze lijkt ook in de war te zijn na het vertrek van Marit en William (want ze stemden toch op Anne-Marie?).
Als je in een tunnelvisie zit, kan je nog verklaringen geven voor het gedrag van Tim, bijvoorbeeld 'hij snapte het spel niet zo goed'. Zelfs als kandidaat denk ik ook niet dat je makkelijk gaat toegeven dat het leeghalen van heel de pot jouw verantwoordelijkheid is.

EDIT: Oh, wat doet deze discussie trouwens in het Hadewych-topic  ???

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #629 Gepost op: 23-02-2012, 12:08:37 »
The good, the bad and the ugly.

De winnaar, de mol en de verliezer.

Art vraagt: "waar beginnen we?" Haydewich: "Bij mij, ik ben fout...." Zou t?!

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #630 Gepost op: 23-02-2012, 12:11:01 »
De winnaar, de mol en de verliezer.

Art vraagt: "waar beginnen we?" Haydewich: "Bij mij, ik ben fout...." Zou t?!

Zou een grappige hint zijn geweest aangezien ik hem nog nergens in de community ben tegengekomen. Maar als het een hint zou zijn naar Hadewych als Mol, klopt haar zin toch helemaal niet?  ???
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #631 Gepost op: 23-02-2012, 12:53:58 »
Hadewych is in het vliegtuig wel heel mols, in mijn ogen. Eerst probeert ze zelf 'Allicante' te zeggen, gebaseerd op niks en vervolgens vraagt ze het aan een of andere IJslander en is heel snel tevreden met het (foute) antwoord.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #632 Gepost op: 23-02-2012, 13:28:54 »
en vervolgens vraagt ze het aan een of andere IJslander en is heel snel tevreden met het (foute) antwoord.

Als kandidaat weet ze niet dat het fout is, dus zou ze hier hetzelfde reageren als een kandidaat die van een passagier een antwoord krijgt toch? Volgens mij kunnen we hier niet zo veel uit afleiden

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #633 Gepost op: 23-02-2012, 15:32:05 »
Als kandidaat weet ze niet dat het fout is, dus zou ze hier hetzelfde reageren als een kandidaat die van een passagier een antwoord krijgt toch? Volgens mij kunnen we hier niet zo veel uit afleiden
Je moet het denk ik niet los zien van het gegeven dat ze eerst probeerde zelf het verkeerde antwoord te geven, zonder het aan iemand te vragen. Je moet er natuurlijk wel even je 'Hadewych is de mol'-bril bij opzetten. 8)
Verder schiet ze in het westerndorp op alles wat los en vast zit en probeert ze William tijdens de speurtocht op het laatst de verkeerde kant op te sturen. Hele rare acties als ze niet de mol is. ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #634 Gepost op: 23-02-2012, 15:48:58 »
Verder schiet ze in het westerndorp op alles wat los en vast zit en probeert ze William tijdens de speurtocht op het laatst de verkeerde kant op te sturen. Hele rare acties als ze niet de mol is. ;)
Misschien schiet ze wel maar ze raakt niks iig.  ;D
Ik moet toegeven dat haar actie in het vliegtuig vreemd is.
Het enige wat me 'stoort' is hoe onplausibel het is, eigenlijk. 'Alicante' als achternaam en dan ook nog suggereren dat de stad misschien naar haar vernoemd is?  :P
(Tegen Liesbeth nota bene..) Niemand trapt daar in toch?? Ok William gaat erin mee maar die had sws als missie om alle mensen die hij niet verdacht verdacht te maken op dat punt na zijn Hofdi ervaring.  ;D

Als je de mol bent kan je toch wel met wat plausibelers aan komen zetten lijkt me?
Dit komt op mij iig eerder over als een kandidaat die iets mollerigs wil doen. In ieder geval duidelijk niet geslaagd want ze gaan het resultaat googlen dus als mollenactie valt het wel erg op in dat geval.  ::)

En als ze de kans heeft onopvallend te mollen bij de brug, neemt ze die niet?  :P
(just sayin'..)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #635 Gepost op: 23-02-2012, 16:14:37 »
En als ze de kans heeft onopvallend te mollen bij de brug, neemt ze die niet?  :P

Dan heeft ze het geweldig gespeeld, want het hele forum verdenkt iemand anders..

Dit seizoen vind ik buitengewoon spannend! Ik hoop toch echt dat het Hadewych is die met haar schoenen een koker in de gletsjer wegdrukt, een verkeerd huisnummer geeft op de trap, Tim met opzet bij Art wegstuurd vanaf de toren, Annemarie neerschiet bij de aggregatenopdracht en vooral Annemarie een extra steuntje geeft om toch de bruggenopdracht te doen.  >:D

Maar om eerlijk te zijn begin ik sterk te twijfelen om over te stappen op Tim maar dat doe ik niet anders wordt deze tunnel nog leger  ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #636 Gepost op: 23-02-2012, 18:18:22 »
Dit seizoen vind ik buitengewoon spannend! Ik hoop toch echt dat het Hadewych is die met haar schoenen een koker in de gletsjer wegdrukt (..)

Of Marit en Marion verkeerd stuurt. Zie dit bericht.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #637 Gepost op: 23-02-2012, 18:26:54 »

En als ze de kans heeft onopvallend te mollen bij de brug, neemt ze die niet?  :P
(just sayin'..)
Omdat er van alle overgebleven kandidaten onmolse acties op te noemen zijn, vind ik het zelf te gevaarlijk om Hadewych op basis van deze ene al te rigoureus door te strepen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #638 Gepost op: 23-02-2012, 18:31:04 »
Van mij mag het hoor, Hadewych als Mol. Graag! Ook al zou het jammer zijn dat ik dan niet bij haar als Mol gebleven ben, maar dat geldt bij mij inmiddels voor alle kandidaten behalve Liesbeth. Voordeel: ik zie vanavond heel relaxed de executie tegemoet. ::wijn::

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #639 Gepost op: 23-02-2012, 21:28:49 »
Ik verlaat deze tunnel. Doei!
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.