Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120584 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #220 Gepost op: 23-01-2012, 00:08:24 »
Bij de tweede opdracht is Marit plotseling een stuk minder assertief. De keuze van andere deelnemers kan ze niet beinvloeden, maar door als laatste naar voren te stappen heeft ze gezien dat slechts twee deelnemers de verleiding van de jokers hebben kunnen weerstaan. Jokers heeft ze zelf blijkbaar niet nodig. Zou het belangrijker zijn om nu extra geld in de pot te stoppen zodat er in de volgende aflevering ‘beter’ onderhandeld kan worden? – de volgende opdracht is in principe eenvoudig te mollen en is op dat moment nog niet gespeeld.
Blij dat we nog iemand bij hebben in de tunnel. Een tunnelbouwer nog wel, dan moet deze tunnel toch wel intact blijven tot de finale. :P

Marit lijkt in eerste instantie wél assertief bij deze opdracht. Of in elk geval, als Art voor het eerst vraagt "wie wil?" steekt ze haar hand op. Liesbeth en William zijn haar echter voor. Daarna steekt ze haar hand niet meer op en blijft ze tot het einde over.
Ik weet niet helemaal wat ik er van moet maken, maar vind het een rare actie. Het zou kunnen dat ze haar hand pas opsteekt nadat ze ziet dat Liesbeth het al gedaan heeft... maar ze lijkt er ook wel een beetje van te balen.
Ik snap niet echt waarom een oprechte kandidaat dit zo zou doen, maar kan het ook niet echt verklaren richting de mol. Wil ze als eerste of als laatste? Waarom? Ze lijkt er in elk geval bewuster over na te denken dan een deel van de rest van de groep.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #221 Gepost op: 23-01-2012, 11:07:02 »
vond dat absoluut geen sleutelpositie.. ik vond dat echt de allerslechtste positie

Haha hoe verschillend kun je inderdaad denken  ::regenboog::

Als mol wil je toch op het punt zitten waar het geld wordt verdiend... of niet ::)

Die andere 6 hadden daar helemaal geen invloed meer op dus de sleutel lag bij de dames.

Hoe kun je verder ook goed mollen met 3 op een bootje? Als de een geen dier met een B weet dan zijn er nog 2 anderen... effect is wel heel erg laag. En 1 bord langs de kant missen heeft ook nauwelijks invloed, dan heb je meer plek voor woorden bij de andere 2.

Alleen als je als mol dramatisch slecht zou schrijven kon het wat zijn maar in het ene geval werkten 2 mensen aan het schrijven, de 1 hield het bord vast, de ander schreef, en bij de ander was het resultaat zelfs helemaal optimaal dus daar zat de mol zeker niet bij. Dat kon ook niet want die stond op de kade te wachten  >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #222 Gepost op: 23-01-2012, 14:08:32 »
Ja zo kun je het idd ook zien..

lolol.. in mijn ogen wordt er juist geld verdiend aan de andere kant.. als niemand iets had opgeschreven hadden de 2 dames ook niets kunnen raden.. maar andersom wordt een stuk lastiger.. als iedereen juist superveel dingen duidelijk had opgeschreven zou het als mol moeilijk zijn om er dan opeens heel erg mee te gaan mollen en er maar een paar te raden.
Dus je maakt je afhankelijk als mol van wat er al voor je is gebeurd als je hier bij de raders zou zitten..

Als ik de mol zou zijn zou ik daar dus persoonlijk liever niet willen zitten..

Maar ik begrijp hoe jij het bekijkt en zo kun je het idd ook bekijken..
Dus tis idd maar net hoe je er tegenaan kijkt als mol zijnde, want jij als mol kijkt daar alweer heel anders tegen aan en wellicht kijkt Marit er hetzelfde tegen aan als jou wat zou kunnen betekenen dat ze nog steeds de mol zou kunnen zijn.....
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #223 Gepost op: 24-01-2012, 01:04:23 »
Sterk, zou wat kunnen zijn. Zou ook kunnen zijn dat Marit gewoon op het vliegveld op IJsland een leuke vikingsmuts kocht, maar wie weet...
Ik was net aflevering 1 aan het terug kijken en wat me ook al opgevallen was op widm.nl bij de groeps foto, is dat Marit tijdens aflevering 1 op de gletsjer een andere muts op heeft. Hoeft nog steeds niks te betekenen, maar in combinatie met de timing waarop ze die vikingmuts draagt (na een opdacht rondom het woord viking) vind ik het best verdacht/opvallend.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #224 Gepost op: 24-01-2012, 09:48:58 »
Marit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk als mol.
Laat ik het zo zeggen, het komt op mij over dat ze een zeer goede kandidaat is...

- 2e aflevering vraagt ze constant aan Liesbeth of ze geseind heeft bij de opdracht met rook. Ze wilt dus dat de opdracht slaagt, terwijl dat de ideale positie was om al iets onduidelijk te doen.

- 3e aflevering haalt ze sowieso geld binnen door het telefoonnummer goed te raden (samen met Maarten).
Als mol zou je hier iig een keer proberen het verkeerde nummer te draaien toch? Ze had met gemak met Maarten zijn theorie over een extra eiland mee kunnen gaan. Ze telt zelf hardop mee met de tuba/trompet oid, waardoor ze haar eigen gemaakte fout hersteld...
Vervolgens eist ze van Tim dat hij herhaalt wat ze gezegd heeft (zodat hij niet kan mollen)...

Vooral dat constante controleren van haar medekandidaten (en zichzelf) maakt haar een goede kandidaat, maar een slechte mol...
« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 10:26:22 door GeeDeeZet »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #225 Gepost op: 24-01-2012, 10:25:13 »
- 2e aflevering vraagt ze constant aan Liesbeth of ze geseind heeft bij de opdracht met rook. Ze wilt dus dat de opdracht slaagt, terwijl dat de ideale positie was om al iets onduidelijk te doen.
Dit is toch juist een argument waarom ze wel de mol is? Ze deed alles super duidelijk met een goede strategie die eenvoudig door de andere team overgenomen konden worden. Als de opdracht was geslaagd, was er geen geld verdient!


- 3e aflevering haalt ze sowieso geld binnen door het telefoonnummer goed te raden (samen met Maarten). Als mol zou je hier iig een keer proberen het verkeerde nummer te draaien toch?
Maar de opdracht zou nog saaier zijn geweest als het bellen neit gelukt was.  ::) (Slecht excuus, ik weet het.)


Vooral dat constante controleren van haar medekandidaten maakt haar een goede kandidaat, maar een slechte mol...
Mijn hoop is dat deze "omdat ik je niet vertrouw"-mentaliteit gaat misbruiken om te zorgen dat er minder geld in de pot komt. "Vertrouwen" is het sleutelwoord als het gaat om mol Marit. Dat is in elk geval hoe ik haar mol rol op dit moment zie.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #226 Gepost op: 24-01-2012, 10:28:41 »
Rat, zie de extra toegevoegde punten...

Met jouw eerste punt ben ik het dan wel weer eens!
Alhoewel ik me afvraag of ze op dat moment wist waarvoor Maarten gekozen had. Het is namelijk vaker voorgekomen dat de mol afhankelijk is van vooraf gemaakte keuzes van anderen, en die niet wist...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #227 Gepost op: 24-01-2012, 10:55:04 »
Maar de opdracht zou nog saaier zijn geweest als het bellen neit gelukt was.  ::) (Slecht excuus, ik weet het.)
Ik denk eerder dat het iets te maken heeft met het feit dat ze daar met Maarten stond in dat geval (mocht Marit de mol zijn dus - op dit moment is ze niet doorgestreept maar ik zal dan vanaf afl 4 meer overtuigends moeten zien.  ;) )

Maarten zat overal zo bovenop dat ze sws weinig ruimte kreeg, en aangezien zij bovenop de toren is geplaatst moest ze kiezen wat te doen, mollen of dan maar overdreven erin meegaan en met vertrouwen spelen. Aangezien Maarten zo alert was en de meeste lastiger antwoorden lijkt te hebben verzameld (i.e. aantal buslijnen, aantal eilanden), kon ze bijna niet anders dan de zaak naar zich toe trekken en dan maar het positieve eruit halen.

Ik heb nog steeds meer bedenkingen bij die envelop. Ik kan er wel een verklaring voor bedenken uiteraard, maar dan zal ze toch echt meer en duidelijker mols moeten gaan zijn van nu af aan.  :)
Citaat
Mijn hoop is dat deze "omdat ik je niet vertrouw"-mentaliteit gaat misbruiken om te zorgen dat er minder geld in de pot komt. "Vertrouwen" is het sleutelwoord als het gaat om mol Marit. Dat is in elk geval hoe ik haar mol rol op dit moment zie.
Tja. Het is in ieder geval opvallend hoe vaak ze het zegt. Het klinkt mij nog steeds enigszins neppig in de oren maar wie weet is dat gewoon hoe ze is. Moeilijk te zeggen. Maar opmerkelijk is het wel iig.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 10:57:21 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #228 Gepost op: 24-01-2012, 11:18:40 »
bijna niet anders dan de zaak naar zich toe trekken en dan maar het positieve

Ik denk juist dat het een vooropgezet plan was om hier omgekeerde psychologie uit te proberen. Daardoor is ze ook zo gestegen op mijn favoriete-mollen-lijstje. Eindelijk eens een gewaagde diepe strategie die je ideaal uit kan spelen bij zo'n vlakke opdracht. Tenminste, het einde was enorm vlak, een pure anti-climax. Zo'n rare mamaloe heel Reykjavik door en dan op het einde verdwijnt zij gewoon een gebouw in. En that's it ??? Daar moet toch meer achter zitten? En die Marit doet wel erg heftig, liggen er soms dozen vol jokers voor het oprapen?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #229 Gepost op: 24-01-2012, 11:22:40 »
Zo'n rare mamaloe heel Reykjavik door en dan op het einde verdwijnt zij gewoon een gebouw in. En that's it ???

Het was leuker geweest als ze heel erg had aangedrongen om de toren in te gaan, maar uit de mail van Jos blijkt dat ze helemaal niet snapte waarom ze de groep moest rondleiden, laat staan dat ze ze had moeten dwingen om de toren in te gaan.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #230 Gepost op: 24-01-2012, 11:31:56 »
Dit is toch juist een argument waarom ze wel de mol is? Ze deed alles super duidelijk met een goede strategie die eenvoudig door de andere team overgenomen konden worden. Als de opdracht was geslaagd, was er geen geld verdient!
Dat is een aanname die nooit hard is gemaakt. Het is net zo waarschijnlijk dat de redactie medelijden kreeg met het team op -500 en Maartens reddersrol later heeft ingebouwd. Occam's Razor, people!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #231 Gepost op: 24-01-2012, 11:36:20 »
dat ze ze had moeten dwingen om de toren in te gaan

Precies, dat bedoel ik! Dat is dus expres zo geregisseerd, mamaloe moest verder niets weten. Geeft dus al te meer aanleiding dit super-weird te vinden, zo'n onbegrijpelijke en vlotte verdwijning van mamaloe en dat is dan dat?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #232 Gepost op: 24-01-2012, 11:42:50 »
Precies, dat bedoel ik! Dat is dus expres zo geregisseerd, mamaloe moest verder niets weten. Geeft dus al te meer aanleiding dit super-weird te vinden, zo'n onbegrijpelijke en vlotte verdwijning van mamaloe en dat is dan dat?

Dat had dan ook van tevoren aangegeven moeten worden denk ik. Maarja, aan de andere kant, dit is in mei opgenomen. Als mensen rondleiden je dagelijks werk is weet je na acht maanden echt niet meer wat er precies is gebeurd in mei. En vergeet niet: als Marit en Maarten niet hadden gebeld waren ze zo achter Mamaloe aangelopen. Dan had de opdracht een heel wat minder 'flauw' einde gehad.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #233 Gepost op: 24-01-2012, 12:14:50 »
had dan ook van tevoren aangegeven moeten worden

Om het zo weird mogelijk te maken juist niet. Was het juist goed om mamaloe verder niks te vertellen. Ze was er wel mysterieus over (bijv. toen Anne-Marie vroeg of er nog een tijdlimiet was) maar dat lag dus in het feit dat ze zelf ook van niks wist.

En ik denk dus dat Maarten sowieso had gebeld en ze wel bereikt had, al was het na poging 10 of 20. Het was dan aan Marit de omgekeerde psychologie te gebruiken, ze van verre zien aankomen en op allerlei manieren vurig bewegen vooral niet naar binnen te gaan. En dan Art die na afloop benadrukt... dus jullie vertrouwen Marit?... (Ff wachten nog...) dan hebben jullie nu 2000 euro!!! Terwijl Maarten alle goede antwoorden bijeen had gezocht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #234 Gepost op: 24-01-2012, 12:16:17 »
Dat is een aanname die nooit hard is gemaakt. Het is net zo waarschijnlijk dat de redactie medelijden kreeg met het team op -500 en Maartens reddersrol later heeft ingebouwd. Occam's Razor, people!
Ik snap niet helemaal welke aanname je bedoeld. Het is een feit dat als de rooksignalen opdracht was gelukt er geen geld in de pot zou komen. Ik ben van mening dat Marit & Liesbeth een zeer goede strategie hadden om de code helder te communiceren. Ik vind het aannemelijk dat de mol bij deze opdracht goed haar best heeft gedaan (of zij nou wel of niet zeker wist wat Maarten had gekozen. Het lag voor de hand dat Maarten zou voorspellen dat het niet zou lukken.)
Dat de mol bij deze opdracht niet haar best had gedaan, zou ik juist de minder logische conclusie vinden.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #235 Gepost op: 24-01-2012, 12:40:12 »
Ik snap niet helemaal welke aanname je bedoeld. Het is een feit dat als de rooksignalen opdracht was gelukt er geen geld in de pot zou komen. Ik ben van mening dat Marit & Liesbeth een zeer goede strategie hadden om de code helder te communiceren. Ik vind het aannemelijk dat de mol bij deze opdracht goed haar best heeft gedaan (of zij nou wel of niet zeker wist wat Maarten had gekozen. Het lag voor de hand dat Maarten zou voorspellen dat het niet zou lukken.)
Dat de mol bij deze opdracht niet haar best had gedaan, zou ik juist de minder logische conclusie vinden.

Mee eens. Wat mij wel opviel is dat (volgensmij) Marit probeerde om William met Art mee te sturen. Mij niet helemaal duidelijk waarom ze dit als mol zou willen, omdat ik William juist erg moeilijk in te schatten vind..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #236 Gepost op: 24-01-2012, 12:44:31 »
Mee eens. Wat mij wel opviel is dat (volgensmij) Marit probeerde om William met Art mee te sturen. Mij niet helemaal duidelijk waarom ze dit als mol zou willen, omdat ik William juist erg moeilijk in te schatten vind..
Misschien was ze bang dat William de opdracht opzettelijk zou verprutsen (wat niet is gebeurd) om zichzelf verdacht te maken en wou ze hem daarom de positie van Maarten geven. Een andere verklaring heb ik niet echt, maar ze maakte er niet echt een punt van toen voor Maarten werd gekozen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #237 Gepost op: 24-01-2012, 13:02:07 »
aannemelijk dat de mol bij deze opdracht goed haar best heeft gedaan

Dat lijkt mij zeker ook. Het lijkt mij dat de crew er wel alles aan zal doen om door te geven wat Maarten had gekozen (niet voor niets moest hij dus aan het begin van de rit al kiezen). Maar zelfs zo niet dan zou de mol bij deze opdracht altijd haar best doen want als de kans toch fifty-fifty is kan je maar beter maximaal de kandidaat spelen om verdenking af te laden. Why not? De mol heeft als enige voorkennis van het spel dus met name de actie van Tim die Dio zo dom laat begaan spreekt tegen hem als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #238 Gepost op: 24-01-2012, 13:27:49 »
Misschien was ze bang dat William de opdracht opzettelijk zou verprutsen

Voor de rol van de 'redder' kan je niet echt spreken van opzettelijk verprutsen van de opdracht. Deze kreeg alleen de vraag of de opdracht zou lukken of niet. De Mol is hier als enige van op de hoogte. Dan heb je als Mol liever een betrouwbare kandidaat waarvan je kan verwachten dat deze voor de voor de hand liggende keuze gaat, Maarten, dan een kandidaat die zich al heel raar heeft gedragen, William,  waarmee je als Mol een groter risico loopt voor de 'onlogische' keuze. In die zin is het voorstel van Marit (als Mol gezien), wat Tunnelbouwer bedoeld, niet handig. Zou ik als Mol in ieder geval niet willen. Tenzij de Mol al voor het begin van de opdracht op een of andere manier op de hoogte zou worden gebracht van de keuze van Maarten, in dit geval. Dat is alleen volstrekt niet duidelijk.

De mol heeft als enige voorkennis van het spel dus met name de actie van Tim die Dio zo dom laat begaan spreekt tegen hem als mol.

Dat ben ik met je eens, maar als het hier Marit betrof zou je hier ook vast een mooie verklaring (excuus) voor bedenken.  ::tandpastasmiley::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #239 Gepost op: 24-01-2012, 13:45:18 »
Voor de rol van de 'redder' kan je niet echt spreken van opzettelijk verprutsen van de opdracht. Deze kreeg alleen de vraag of de opdracht zou lukken of niet. De Mol is hier als enige van op de hoogte. Dan heb je als Mol liever een betrouwbare kandidaat waarvan je kan verwachten dat deze voor de voor de hand liggende keuze gaat, Maarten, dan een kandidaat die zich al heel raar heeft gedragen, William,  waarmee je als Mol een groter risico loopt voor de 'onlogische' keuze. In die zin is het voorstel van Marit (als Mol gezien), wat Tunnelbouwer bedoeld, niet handig. Zou ik als Mol in ieder geval niet willen. Tenzij de Mol al voor het begin van de opdracht op een of andere manier op de hoogte zou worden gebracht van de keuze van Maarten, in dit geval. Dat is alleen volstrekt niet duidelijk.
Check, mee eens! Mijn opmerking was puur gericht op het verwijderen van deze onbetrouwbare factor (William) uit de keten die rooksignalen moest doorgeven. Hij krijgt daar natuurlijk een andere rol voor terug, waarin hij inderdaad minder voorspelbaar is dan Maarten. Mijn opmerking klopt dan inderdaad alleen als de mol van de crew heeft doorgekregen wat de 'redder' heeft gekozen. Ik zit alweer diep genoeg in de tunnel om dat dan maar als waarheid aan te nemen.  ;D