Auteur Topic: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing  (gelezen 199765 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #100 Gepost op: 7-01-2012, 20:46:38 »
Ivm de tip van volgende afvaller:

mvdweijden: Lieve twittervolgers ik heb een nieuwtje: Ik ga trouwen met mijn aller aller liefste Daisy. Zo mooi kan liefde zijn.#liefde
(op twitter)
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #101 Gepost op: 10-01-2012, 11:59:30 »
Vanavond ook maar goed de interviews en het minuutje uit afl. 2 tegen de hint aan leggen, het zou kunnen dat we dat nodig hebben.

Citaat van: widm2012.nl/schiffers.fm.htm
'Wanted Man' slaat op Froukje, omdat zij in de gevangenis zat bij het ganzenborden. Dit kon je alleen weten als je de interviews van de molmail (van www.wieisdemol.nl) had bekeken.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #102 Gepost op: 10-01-2012, 17:28:30 »
Vanavond ook maar goed de interviews en het minuutje uit afl. 2 tegen de hint aan leggen, het zou kunnen dat we dat nodig hebben.


Misschien dan Anne-Marie, die hier zegt:
'We zitten in Ijsland, waar ik altijd al eens naar toe wilde. Naar Reykjavik, naar bizarre geisers, naar de berg en gletsjers.

Gecombineerd met de hint:
"We had a love, a love, a love you don't find everyday"

Haar drie liefdes, waar ze nog nooit is geweest.

Note: Het is het enige in de hele video, wat niet gaat over de mol. Het gene waar de rest van de video wel over gaat...
« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 17:30:33 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline gemini2012

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #103 Gepost op: 10-01-2012, 18:26:37 »
Ik heb er nog 1:

Het nummer You've lost that lovely feeling staat op het verzamelalbum 'Gold' van de Righteous Brothers.

Dat zou kunnen wijzen naar Maarten. Ookal is Gold wel een vrij gangbare naam voor een verzamelalbum. Toch wilde ik het even melden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #104 Gepost op: 10-01-2012, 18:30:37 »
Zou zeker iets kunnen zijn gemini2012, maar dan denk ik wel in combinatie met iets anders in het fragment/nummer/artiest dat ook naar Maarten verwijst, want zoals je al zegt kan je legio verzamelalbums vinden die Gold in de titel hebben.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2012, 22:26:50 »
Dio :( :( :(


Wat was nu de link met hem met deze tip?
Lomperik..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2012, 22:28:23 »
Dio :( :( :(


Wat was nu de link met hem met deze tip?

Ik denk dat Dio in afl. 1 een koppel met Marion vormde. (We had a love you don't find everyday) -> Marion eruit, geen koppel meer (had a love) -> Dio
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #107 Gepost op: 12-01-2012, 22:32:58 »
Ik denk dat Dio in afl. 1 een koppel met Marion vormde. (We had a love you don't find everyday) -> Marion eruit, geen koppel meer (had a love) -> Dio

Dacht ik ook meteen aan, staat hier volgens mij ook ergens. Maar ik had gedacht dat het niet zo simpel zou zijn, want dit lag erg voor de hand. Erg jammer voor Dio...
Lomperik..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #108 Gepost op: 12-01-2012, 22:34:42 »
Dacht ik ook meteen aan, staat hier volgens mij ook ergens. Maar ik had gedacht dat het niet zo simpel zou zijn, want dit lag erg voor de hand. Erg jammer voor Dio...

Ik heb zo'n idee dat het Dio is.. (You've lost that lovin' feeling) -> Marion is eerder afgevallen, waarmee Dio een duo vormde.

Vond hem niet zo sterk eigenlijk, die van Frits met z'n 3 vrijstellingen vond ik beter.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #109 Gepost op: 12-01-2012, 22:44:33 »
Ik vond hem juist wel heel sterk en dat was dan ook de reden dat ik Dio heb ingevuld als afvaller.
Ik vind het trouwens heel leuk dat de hint blijkbaar over iets in het programma zelf gaat en niet over het privéleven van de kandidaten. Ik hoop dat dat zo blijft.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #110 Gepost op: 12-01-2012, 22:46:48 »
Aan die hints hebben we natuurlijk niets. Al die muziekale hints kunnen op werkelijk iedereen slaan.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #111 Gepost op: 12-01-2012, 23:03:11 »
Ik ging gewoon uit van de oplossing : achternaam Dio = Braaf, lied van de Righteous Brothers, righteous betekent o.a. "braaf".


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #112 Gepost op: 12-01-2012, 23:10:44 »
Ik ging gewoon uit van de oplossing : achternaam Dio = Braaf, lied van de Righteous Brothers, righteous betekent o.a. "braaf".

Dit is hem denk ik geweest.. Achja, het was voor mij of Frits of Dio. Bleek dus de gemakkelijkste optie, die van Dio met Righteous (= braaf = Dio want zijn achternaam en hij schoot Marit niet neer = ook braaf :P) Brothers inderdaad. Goed, weten we in elk geval dat de link van de muzikale aanwijzing naar de afvaller heel recht toe, recht aan is. Is altijd even afwachten als ze de muzikale aanwijzingen wederom omgooien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #113 Gepost op: 12-01-2012, 23:13:48 »
Dit is hem denk ik geweest.. Achja, het was voor mij of Frits of Dio. Bleek dus de gemakkelijkste optie, die van Dio met Righteous (= braaf = Dio want zijn achternaam en hij schoot Marit niet neer = ook braaf :P) Brothers inderdaad. Goed, weten we in elk geval dat de link van de muzikale aanwijzing naar de afvaller heel recht toe, recht aan is. Is altijd even afwachten als ze de muzikale aanwijzingen wederom omgooien.

Er is natuurlijk geen enkele garantie dat het de volgende keer weer zo simpel is.
De muzikale aanwijzing was in het verleden ook altijd aan meerdere personen te linken; maar goed ook, anders kunnen ze net zo goed gewoon zeggen wie er uit gaat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #114 Gepost op: 12-01-2012, 23:17:39 »
Er is natuurlijk geen enkele garantie dat het de volgende keer weer zo simpel is.
De muzikale aanwijzing was in het verleden ook altijd aan meerdere personen te linken; maar goed ook, anders kunnen ze net zo goed gewoon zeggen wie er uit gaat.

Akkoord, maar ze hebben deze verandering doorgezet omdat de voorgaande muzikale aanwijzingen naar de identiteit v/d mol zo lastig waren te ontrafelen. (viel wel mee, hoogstens kon je met veel fantasie/creativiteit het aan elke kandidaat linken  ::rofl::) Dus het lijkt mij logisch dat ze met de hints naar de afvaller van volgende week juist het tegenovergestelde proberen te bewerkstelligen. Immers, waar de hints naar de mol nog lastig moeten zijn omdat anders de lol voorbij is, maakt dat voor de kandidaat die na volgende week exit is, weinig uit in verhouding. Maar inderdaad, het is geen garantie dat het zo eenvoudig blijft.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #115 Gepost op: 12-01-2012, 23:24:30 »
Ik heb zo'n idee dat het Dio is.. (You've lost that lovin' feeling) -> Marion is eerder afgevallen, waarmee Dio een duo vormde.
Deze uitleg van Rangirangi zal vermoedelijk de juiste uitleg zijn achter de hint ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #116 Gepost op: 12-01-2012, 23:25:33 »
het is al eens eerder geweest hoor, muz. hints naar de afvaller, soms was het duidelijk en soms ook helemaal niet, of kon je de aanwijzing pas in de aflevering zien, dus voor je pool had je er niet altijd iets aan.

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #117 Gepost op: 13-01-2012, 15:22:24 »
De roodshow tweette mij dat de hint er ongeveer 15:30, bijna tijd dus :)
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline coolietje

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #118 Gepost op: 13-01-2012, 15:36:52 »
Is het al geweest?
Chris Zegers is mijn schot voor de boeg...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #119 Gepost op: 13-01-2012, 15:39:00 »
Nu bezig. De oplossing was righteous = braaf = achternaam Dio.