Auteur Topic: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing  (gelezen 199890 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #240 Gepost op: 27-01-2012, 20:45:33 »
Heeft iemand nog een mooie theorie voor iemand met tunnelvisie die niet wil geloven dat Marit er uit kan?  ;D

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #241 Gepost op: 27-01-2012, 20:58:46 »
Heeft iemand nog een mooie theorie voor iemand met tunnelvisie die niet wil geloven dat Marit er uit kan?  ;D

Sure! In het nummer wordt juist constant gezongen: DON'T go on me!

In combinatie met het feit dat de productie wellicht expres de naam van Marit laten zien in de teaser, zou het een hint kunnen zijn dat in ieder geval Marit NIET gaat.

Als je juist vanuit Mol Marit het nummer zou bekijken, staat er bijv. ook in:

I pulled the covers over him
(een hint dat de afvaller een man is?)

Shoulda pulled the alarm
(gedachte dat de mol wat anders met de klok uit afl. 1 had moeten doen?)

Turned to my nemesis, a fool, nog a fucking god
(Wijst op William als clown van de groep, maar die wel zeker wist wie de mol was sinds afl. 1. De nemesis van de Mol? Misschien was hij geen God omdat hij in afl. 5 is geswitched van de goede naar de verkeerde mol?)

Zou kunnen wijzen op William als volgende afvaller.

Ik ga ondertussen alvast mijn jas pakken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #242 Gepost op: 28-01-2012, 14:45:45 »
Betekenis en herkomst van Marit


Marit is een Noorse meisjesnaam.

De betekenis van de naam is `parel`.

Pearl Jam. ?
Dit. Had ik inderdaad ook gevonden. Ik weet het zeker!  ::trots::

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #243 Gepost op: 28-01-2012, 18:34:01 »
Die van Pearl = Parel = Marit vind ik eigenlijk wel goed gevonden en "tunnel vision" zal dit ondersteunen. Wie zegt er namelijk in de aflevering letterlijk "tunnelvisie"? Marit! (Lang leve het vertaalproject... :P)
臥底 是 谁?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #244 Gepost op: 28-01-2012, 19:10:51 »
Heeft iemand nog een mooie theorie voor iemand met tunnelvisie die niet wil geloven dat Marit er uit kan?  ;D
Ja Rat; door in de kleinste groep te zitten bij laatste opdracht afl.4  kan de Mol de Mol niet zijn...? Kom nou!
;)
Omnia vincit amor

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #245 Gepost op: 29-01-2012, 02:28:01 »
Heeft iemand nog een mooie theorie voor iemand met tunnelvisie die niet wil geloven dat Marit er uit kan?  ;D
Daarvoor moet je bij advocaat Lo zijn.  ;D
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #246 Gepost op: 29-01-2012, 04:34:29 »
Daarvoor moet je bij advocaat Lo zijn.  ;D
Bliksem, nu ik mijn overtuiging lees is die werkelijk niet overtuigend, was echter zo de bedoeling...dus naar Lo (is de tip), doen!
Meende wel wat ik zei, "Kom nou" lijkt het op te heffen maar was juist (dacht ik) een daadkrachtige kreet...
Nog 5 nachtjes slapen :)
Omnia vincit amor

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #247 Gepost op: 29-01-2012, 10:04:46 »
Ik vind het toch wel heel grappig dat de oplossingen ZO simpel zijn als je ze terug hoort  ::rofl::
En vind het trouwens wel leuk dat ze het steeds de afvaller voorspellen :-) ipv de mol. Want vorig jaar was wel echt heeel jammer.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline belg

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #248 Gepost op: 29-01-2012, 18:11:05 »
Heeft iemand nog een mooie theorie voor iemand met tunnelvisie die niet wil geloven dat Marit er uit kan?  ;D

(Pearl) Jam, Jam zijn de initialen van Jung Anne-Marie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #249 Gepost op: 30-01-2012, 09:16:10 »
Hoop voor de Maritfans!

chantalm8 meldt op het forum van .nl dat "Go" 3:12 duurt. Dit klopt, zie bijvoorbeeld hier.

Terwijl we allemaal denken dat Pearl -> parel -> Marit betekent zou de echte hint stiekem weer de lengte van het nummer kunnen zijn en dit keer naar Tim kunnen verwijzen. Want 3:12 -> "3-1=2".

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #250 Gepost op: 30-01-2012, 12:23:55 »
Hoop voor de Maritfans!

chantalm8 meldt op het forum van .nl dat "Go" 3:12 duurt. Dit klopt, zie bijvoorbeeld hier.

Terwijl we allemaal denken dat Pearl -> parel -> Marit betekent zou de echte hint stiekem weer de lengte van het nummer kunnen zijn en dit keer naar Tim kunnen verwijzen. Want 3:12 -> "3-1=2".

Leuk gevonden, maar ik vraag me af of ze twee keer hetzelfde geintje uit zullen halen, door weer de duur van het nummer als leidraad te nemen.


Offline arwix

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #251 Gepost op: 30-01-2012, 13:32:30 »
Eerlijk gezegd denk ik dat William eruit gaat.

Pearl Jam staat bekend naast hun muziek om het feit dat zij een strijd aangegaan zijn met de verkopers van tickets in Amerika.Pearl Jam wilde graag dat iedereen een kaartje zou moeten kunnen kopen voor hun optredens en niet alleen de mensen die veel geld te besteden hadden. Er werd een rechtzaak aangespannen tegen ticketmaster.
Wij hebben vorig jaar ook zoiets gehad met de BTW op kaartjes.
Wie was hier initiatiefnemer van....
http://www.omroepbrabant.nl/?anp/1711102871683/Acteurs+voeren+donderdag+actie+op+Binnenhof.aspx

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #252 Gepost op: 30-01-2012, 13:55:52 »
Eerlijk gezegd denk ik dat William eruit gaat.

Pearl Jam staat bekend naast hun muziek om het feit dat zij een strijd aangegaan zijn met de verkopers van tickets in Amerika.Pearl Jam wilde graag dat iedereen een kaartje zou moeten kunnen kopen voor hun optredens en niet alleen de mensen die veel geld te besteden hadden. Er werd een rechtzaak aangespannen tegen ticketmaster.
Wij hebben vorig jaar ook zoiets gehad met de BTW op kaartjes.
Wie was hier initiatiefnemer van....
http://www.omroepbrabant.nl/?anp/1711102871683/Acteurs+voeren+donderdag+actie+op+Binnenhof.aspx

Das veel te ver gezocht btw het is geen directe link naar pearl jam.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #253 Gepost op: 30-01-2012, 14:05:44 »
Das veel te ver gezocht btw het is geen directe link naar pearl jam.

Bovendien is het Pearl Jam ticketmaster geneuzel meer dan 10 jaar geleden en had het niets met Europa of BTW te maken.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #254 Gepost op: 30-01-2012, 14:30:27 »
Bovendien is het Pearl Jam ticketmaster geneuzel meer dan 10 jaar geleden en had het niets met Europa of BTW te maken.
Niks geneuzel. Ik vind het een prima vondst van arwix.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #255 Gepost op: 30-01-2012, 14:32:04 »
Even ter aanvulling : niet alleen "pearl" kan naar Marit verwijzen, maar ook "jam" in de zin van "opstopping" (traffic jam). Marit was immers degene die een soort opstopping veroorzaakte in de tandem/opdracht, door veelvuldig verkeerd en dubbel te rijden.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #256 Gepost op: 30-01-2012, 14:39:42 »
Niks geneuzel. Ik vind het een prima vondst van arwix.

Of ik het hele ticketmaster vs Pearl Jam geneuzel vind, is aan mijzelf toch. En het is zeker een vondst, maar ik vind het wat te vergezocht.

Heel ticketmaster is hier niet bekend in Nederland en heeft het totaal niets met BTW te maken. Ook het nummer Go of het album Vs  waar Go op staat is niet van uit de tijd van de ticketmaster boycot.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #257 Gepost op: 30-01-2012, 15:17:32 »
Tot nu toe lijken de teksten die ze uit de liedjes knippen niet veel te betekenen, het gaat vooral om de band/naam liedje/duur etc. Zouden de teksten een hint naar de Mol vormen? (Zoiets als het 'Geen haantje de vooooortee' van vorig jaar?)
...óf niet!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #258 Gepost op: 30-01-2012, 17:48:48 »
Omdat ik maar niet wil geloven dat Marit eruit gaat ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe link. En ja hoor beste mensen, het is mogelijk om de nieuwe hint te linken naar iemand anders. Er is nog hoop!

...

Hint: Pearl Jam − Go

In 2009 was William te zien in de musical Hairspray. Daarin deed ook mee, ene Pearl Jozefzoon, verliezend finaliste van The Voice of Holland.

De hoes* van het nummer 'Go' is daarbij ook nog eens knalrood, net als zijn pet, zoals Art nog eens extra benadrukte tijdens de derde executie. Platenhoes Single 'Go'

Daarbovenop blijkt die Pearl Jozefzoon samen te werken met CNR Records, afkorting staat voor de initialen van oprichter 'Cornelis Nicolaas Rood'. Ik citeer vanuit wikipedia: "Dankzij de achternaam van de oprichter werden de platen van CNR jarenlang op een rood label uitgebracht." CNR was bracht vroeger ook muziek uit van Ramses Shaffy Zie: CNR Records - Ramses Shaffy. Dat is meteen ook de rol die William vertolkt in dezelfde genaamde musical.

En dan het woord 'go' zelf, maar deze vind ik dan weer te ver gezocht, doet denken aan het nummer 'We zullen doorgaan' dat wordt gebracht in 'Ramses de Musical' waarin William de hoofdrol vertolkt. Maarja de tip gaat over wie eruit gaat, niet wie doorgaat haha.

In de lyrics staat ook het woord 'tunnelvision', dat kan inderdaad slaan op Marit die dat woord letterlijk uitspreekt in de vorige aflevering. Maar William zei toch heel stoer dat hij de test in de eerste aflevering op één persoon had ingevuld. Dat kan ook wel tellen als tunnelvisie.

* Op de rode hoes staat trouwens een clown afgebeeld. Het is gewoon maar een losse gedachte, maar zou dat kunnen leiden naar het vak van cabaretier? Of heeft iemand van de kandidaten ooit een clown gespeeld? Nu, William is ook wel een beetje de clown van de groep, alhoewel Anne-Marie ook wel een beetje en nu ik het zo bedenk Frits ook wel met zijn gekke gezichtsuitdrukkingen. ::rofl::
...

Redenen genoeg volgens mij om ook William in overweging te nemen als volgende afvaller aangezien die naam van Marit op de laptop niks hoeft te betekenen. Ik zou zeggen, kies er dus maar eentje uit als je niet wil dat Marit vertrekt. Verder kan ik de hint nog linken naar een paar andere kandidaten. De een al wat sterker dan de ander, moet ze alleen nog even controleren. Ik gooi ze straks wel even op het forum. Een tip: Het is in ieder geval NIET MARIT! ::boogie::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #259 Gepost op: 30-01-2012, 17:56:05 »
In de serie van 'koppel de roodshow-hint aan iemand anders dan Marit' vind ik eigenlijk de 3:12 die Heinz noemt tot nu toe veruit het sterkste. Al was het maar omdat je niet 5 minuten en een halve pagina tekst nodig hebt om het uit te leggen.

Ja, ze hebben de duur van het nummer eerder gedaan - zou dat niet mogen?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.