Auteur Topic: Roodshow vrij. rond 15:30 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing  (gelezen 199933 keer)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #260 Gepost op: 30-01-2012, 18:09:00 »
Song duurt volgens verschillende media niet 3:12, maar 3:13...
Verder vind ik 3:12 niet echt verwijzen naar 3-1=2 eerlijk gezegd, behalve dat de getallen gelijk zijn...

Nee, ben toch bang dat we Marit gaan verliezen. Jammer, want ik vind het wel een erg leuke en fanatieke kandidaat...

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #261 Gepost op: 30-01-2012, 18:18:11 »
ik geloof ook niet dat Tim eruit gaat. Vooral na de onderhandelingsopdracht waar het toch duidelijk was dat of Tim of Liesbeth groen ipv rood stemde en de pot dus leeg haalde. Tim is superverdacht en als hij er nu uitvliegt is Liesbeth sowieso de mol. Ik gok zomaar dat Tim en Liesbeth samen de finale halen, alleen al omdat ze beide erg verdacht zijn en meestal is het zo dat er in de finale nog getwijfeld word tussen 2 mensen. En dat worden dit jaar Tim en Liesbeth!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #262 Gepost op: 30-01-2012, 18:20:25 »
Heeft iemand nog een mooie theorie voor iemand met tunnelvisie die niet wil geloven dat Marit er uit kan?  ;D

De gezongen tekst Please, don't go on me zou op Frits kunnen slaan. Hij heeft tegen Tim in aflevering 1 gezegd dat Tim niet op hem moest stemmen (zie biecht van Tim bij eerste test). Frits ontbreekt ook geheel in de vooruitblik van aflevering 5. Dat is meestal een slecht teken voor de kandidaat. Ik zou het jammer vinden als hij er donderdag uitligt.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #263 Gepost op: 30-01-2012, 20:12:49 »
Wat denken jullie dan van deze? Dit is 'm gewoon!

De officiële releasedatum van de single 'Go' is 1 november 1993.
Bewijs op de officiële Pearl Jam website: http://www.pearljam.com/music/releases/single/go

Op diezelfde dag, 1 november 1993, trad het 'Verdrag van Maastricht' in werking. Dit verdrag had als doel de officiële oprichting van de Europese Unie.

En wie is er weeral van Maastricht afkomstig? Juist ja, Hadewych Minis!

Wat extra straf is, de vorige aflevering draaide rond onderhandelingen en net daarom past deze uitleg ook nog eens goed binnen de context van die laatste opdracht.

* Bonus: 'Please don't go on me' zou je ook nog zo uit kunnen leggen, dat ze na de test een kruisje sloeg met haar joker hopende op een groen scherm.

Lijkt me duidelijk dus, Hadewych vertrekt. Hoe jammer dat ook zal zijn. Had liever een paar anderen zien vertrekken.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 20:20:20 door FenikXII »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #264 Gepost op: 30-01-2012, 20:34:30 »
Frits ontbreekt ook geheel in de vooruitblik van aflevering 5. Dat is meestal een slecht teken voor de kandidaat.

 ???  ;D









Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #265 Gepost op: 30-01-2012, 20:53:38 »
Wat denken jullie dan van deze? Dit is 'm gewoon!

De officiële releasedatum van de single 'Go' is 1 november 1993.
Bewijs op de officiële Pearl Jam website: http://www.pearljam.com/music/releases/single/go

Op diezelfde dag, 1 november 1993, trad het 'Verdrag van Maastricht' in werking. Dit verdrag had als doel de officiële oprichting van de Europese Unie.

En wie is er weeral van Maastricht afkomstig? Juist ja, Hadewych Minis!

Wat extra straf is, de vorige aflevering draaide rond onderhandelingen en net daarom past deze uitleg ook nog eens goed binnen de context van die laatste opdracht.

* Bonus: 'Please don't go on me' zou je ook nog zo uit kunnen leggen, dat ze na de test een kruisje sloeg met haar joker hopende op een groen scherm.

Lijkt me duidelijk dus, Hadewych vertrekt. Hoe jammer dat ook zal zijn. Had liever een paar anderen zien vertrekken.

Ben ik nou de enige die dit een beetje te ver gezocht is als je hem vergelijkt met de aanwijzingen naar Marit?  ::)

Ja, je moest kijken naar de datum van de release van het album, en dat koppelen aan iets totaal anders, het Verdrag van Maastricht, en daar is Hadewych geboren?
Sorry, maar ik geloof er niet zo in..
« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 20:57:20 door rangirangi »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #266 Gepost op: 30-01-2012, 22:07:42 »

Yey, Frits doet nog mee! :D

Zoek hem nu maar eens op in het volgendeweekfilmpje van aflevering 4, 49:57-50:26

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #267 Gepost op: 31-01-2012, 02:53:48 »
Waarschijnlijk toch Marit of William.  :-\\
Als het echt zo is dat die twee de test het slechtst hadden gemaakt, lopen zij het grootste risico de test de volgende keer niet veel beter te doen. Is al vaker voorgekomen bij vorige mol-jaren helaas.
Weet niet meer wie dat is overkomen, maar het staat me nog wel bij (de ene aflevering er nog net doorkomen, betekende exit de keer erop).

Oja 'jam' kan ook nog klem zitten betekenen en dat zaten William en Marit vorige keer.
Mol moet, mol doet je goed!

Offline eriw85

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #268 Gepost op: 31-01-2012, 11:15:57 »
Ik zal nog eens een rare redenering er in gooien  ;D :

Bij Pearl jam go is het precies evenveel letters als
    kamps tim go.

oftewel kamps tim gaat ,
maar goed zie hem wel als mol, dus denk het niet, maar kwam er zo eens op  ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #269 Gepost op: 31-01-2012, 11:24:50 »
Is al vaker voorgekomen bij vorige mol-jaren helaas.
Weet niet meer wie dat is overkomen, maar het staat me nog wel bij (de ene aflevering er nog net doorkomen, betekende exit de keer erop).
Barbara, serie 10.  ;)
Die kreeg nooit haar rode scherm te zien ondanks dat ze de laatste was, dus wel rood gehad moest hebben logischerwijze. Toen kwam dat balletje balletje-spel in die tuin waardoor ze gered werd.

De volgende aflevering was ze nog steeds ervan overtuigd dat dat een mindf*ck was en vloog ze eruit.
Zelfs daarna bleef Arjen op Erik stemmen.  :P

Iemand van het internationale gevolg gaf aan dat de non-executees geluk hadden omdat ze de dans ontsprongen waren en nu dan wel hun test beter zouden doen. Ik denk dat het zo helaas echt niet werkt. Op zijn minst hebben ze namelijk nog de mogelijkheid van de ontkenning, omdat ze er met zijn twee zitten. Beiden hadden een goed gevoel over hun test en lijken vrij overtuigd van hun verdachte(n). De psychologische ommekeer en de stress van een switch is vaak te veel gevraagd, en daarnaast is er zoals Ferdi het ooit noemde, een 'kennisprobleem'. Als je op een bepaald punt alles onthouden hebt van max 1/2 kandidaten die fout blijkt/blijken, dan moet je het ineens opnemen tegen concurrenten die mogelijk al veel langer op de juiste mol zitten.
(Karin noemde datzelfde probleem vorig jaar bij haar twijfel over Art en Patrick, overigens).

Dus ik denk dat zelfs als een kandidaat nog uit die tunnel kan en durft (immers al 3x groen gehad en 4e x is onduidelijk), dan zitten ze nog met een ander probleem.

Ik denk dus idd dat het een van die twee is die eruit zal gaan, most likely.
Als we meegaan in de opzet van het spel had immers één van hen de test het slechtst gemaakt.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #270 Gepost op: 31-01-2012, 11:56:31 »
Ik heb het fragment eens beluisterd en het enige wat we dus te horen krijgen is: "Please, don't go on me" Dat dit van Pearl Jam is en hoort bij Go geloof ik zo. Maar gegeven de tekst.. zou het in weze op elke kandidaat kunnen slaan met een tunnelvisie. Neem William bijvoorbeeld. Die zei al in aflevering 1 bij de test al van: ik weet het zeker. Dus die volhard ook al aardig in zijn eigen overtuiging. Dat plus dat hij naast Marit zijn scherm niet heeft gezien, kan net zo goed betekenen dat William gaat.

Pearl Jam en Go kan ik dan weer niet koppelen aan William zo eenvoudig, als anderen voor Marit wel heel recht toe, recht aan hebben gedaan. Dus ik blijf vrezen voor Marit, maar William kan net zo goed de pineut zijn. Wel zo logisch als een van die twee exit zal zijn. Want de anderen hebben bevestiging via het groene scherm dat ze goed zitten. Marit/William tasten in het duister wat dat betreft.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #271 Gepost op: 31-01-2012, 12:14:18 »
ant de anderen hebben bevestiging via het groene scherm dat ze goed zitten. Marit/William tasten in het duister wat dat betreft.

Hoewel ook dat duidelijk niet alles zegt, als je denkt aan Arjen die groen kreeg terwijl hij als enige niet (deels) op Kim zat op dat moment.
Dat was trouwens ook nog eens totaal niet logisch omdat hij gezien de verdeling in de opdrachten (waar Erik en Kim nauwelijks iets samen deden en hij volledig op Erik ging) wel rood had moeten krijgen logischerwijze. Maar goed je moet ergens van uit gaan.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #272 Gepost op: 31-01-2012, 12:35:45 »
als je denkt aan Arjen die groen kreeg terwijl hij als enige niet (deels) op Kim zat op dat moment.
Dat was trouwens ook nog eens totaal niet logisch

Nou dat ben ik nou helemaal met je eens, dat moet m.i. een valse ingreep zijn geweest van de regie. Vind ik nog altijd echt niet kunnen ::ohno::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #273 Gepost op: 31-01-2012, 13:36:49 »
dat moet m.i. een valse ingreep zijn geweest van de regie.

Dus de regie heeft expres test-uitslagen veranderd om Arjen in het spel te houden?
En tegelijk wel biechtfragmenten er ingelaten waaruit wij zouden kunnen deduceren dat hij er eigenlijk uit had gemoeten?

Om watvoor reden exact zouden ze hun geloofwaardigheid zo op het spel zetten - alleen om Kim te beschermen? Dan is het zoveel makkelijker om selectief uit biechts te quoten.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #274 Gepost op: 31-01-2012, 13:59:14 »
Dus de regie heeft expres test-uitslagen veranderd

Ja dat kan praktisch niet anders. Helaas zal men hier nooit uitsluitsel over geven  :(

Het zal trouwens niet bedoeld zijn "om Arjen in het spel te houden" maar puur was men erop uit iedereen in het spel te houden, no matter what. Betekent wel dat Arjen vervolgens onterecht uitging dat-ie goed zat. Maar ja, de crew heeft wel weer gelijk dat hem zo wel een extra aflevering gegund werd want hij zou anders dus al eerder rood hebben gehad.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #275 Gepost op: 31-01-2012, 14:53:25 »
Ik vind Marit nog steeds het meest voor de handliggend.. Maar idd die van Heinz zou ook nog kunnen en qua naam zou Tim ook nog kunnen..
en idd Frits mist niet in de vooruitblik.. maar ik mis Tim wel op die screenshot van de groep ::oink:: ;) maargoed de kandidaat valt pas af na de opdrachten toch?? dus er zal wel een logische verklaring voor zijn toch? :\'(



Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #276 Gepost op: 31-01-2012, 18:33:12 »
tja een logische verklaring kan zijn dat Tim de "verzamelrol" had bij dit spel. En dat ze nu met z'n allen naar Tim lopen om te kijken hoe hij het heeft neergezet (vergelijk met onderwateropdracht)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #277 Gepost op: 31-01-2012, 18:41:37 »
zoiets zal het wel zijn idd..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #278 Gepost op: 1-02-2012, 00:57:38 »
Dus de regie heeft expres test-uitslagen veranderd om Arjen in het spel te houden?
En tegelijk wel biechtfragmenten er ingelaten waaruit wij zouden kunnen deduceren dat hij er eigenlijk uit had gemoeten?

Om watvoor reden exact zouden ze hun geloofwaardigheid zo op het spel zetten - alleen om Kim te beschermen? Dan is het zoveel makkelijker om selectief uit biechts te quoten.

Dat is nou precies wat de makers soms doen! Grom..... >:( brom....mopper.  ::niet-ok::
Weet me te herinneren dat zowel Chandrika als Ron (mol Canada) zeiden dat er met hun biecht gerommeld was.
Ron zei tijdens de molfandag dat er een andere biecht van hem was gebruikt uit eerdere momenten die de regie beter uitkwamen en Chandrika was gevraagd of ze nog een keer naar de studio wilde komen om iets in te spreken, wat ze gelukkig niet heeft gedaan. Well done girl!  ::bravo::
Maarja, dan gaat de regie dus creatief doen en de boel zo monteren dat de overgebleven drie zogenaamd op elkaar hadden gestemd voor de finale  :-X terwijl het allang duidelijk was op dat moment dat zowel Ron als Chandrika stemden op Elise als mol Ron won uiteindelijk omdat hij haar al eerder als mol verdacht en wsch. de vragen van de eindtest  ook beter heeft beantwoord.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2012, 00:59:38 door cadfael »
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: Roodshow vrij. vanaf 14:00 uur: gesprekje afvaller en muzikale aanwijzing
« Reactie #279 Gepost op: 1-02-2012, 03:24:28 »
Idd heel vervelend als de regie, de feiten wil verdraaien, maar op zich wel begrijpelijk, alleen het is geen onderdeel van de opnames.

Maar weet je wat mij nou echt steekt, de WIDM regie, weet donders goed dat we de screens checken. (Bijvoorbeeld dat Dio afviel, er stond toch echt een groter vakje over de naam.) Dus we weten dat de WIDM regie met ons loopt te klooien. En ik zou het ook op geen enkele andere manier willen hebben, maar. Marit, in de screenshot, en dan een hint met pearl jam, dat ligt er echt te dik bovenop. Zo retarded zijn die mensen niet, het zijn dezelfde mensen die ons al jaren voor de gek proberen te houden. Ik denk dat ze eerder bang zijn geworden, dat zoveel mensen denken dat marit de mol is, dat er voor een paar subtiele veranderingen word gekozen. Nee, Marit zal er niet uit gaan, en als het wel zo is, dan ben ik gevallen voor de dubbel bluf van de regie. Hoewel ik het te vroeg vind voor een dubbelbluf.

Ik ga wel weer even terug in mijn tunneltje......
« Laatst bewerkt op: 1-02-2012, 18:26:24 door Lukie4, Reden: ongepast taalgebruik »