Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157601 keer)

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #400 Gepost op: 15-01-2012, 23:47:53 »
al even vooruitdenkend op jullie idee, kan er ook worden achterhaald wie er rijd op welk stuk? en wie de portofoon vasthoud tijdens de stukken die worden gereden

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #401 Gepost op: 15-01-2012, 23:51:30 »
al even vooruitdenkend op jullie idee, kan er ook worden achterhaald wie er rijd op welk stuk? en wie de portofoon vasthoud tijdens de stukken die worden gereden
Niet zo één, twee, drie. Daarvoor is te veel geknipt in de opdracht. Grote kans dat iedereen rijdt. Of ze de porto's ook constant doorwisselen is denk ik niet te achter halen.
Ik ga morgen eens focussen op deze opdracht.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #402 Gepost op: 15-01-2012, 23:52:00 »
Ik heb de shots geanalyseerd en het patroon getekent wat Frits en Dio hebben gevormd.
Hieruit blijkt dat Dio op het begin een foutje maakte maar het verder goed heeft gedaan.
Frits hard gemold heeft. Hij is de zwarte lijn. Direct op het begin vergeet hij het pootje van de 'n'. Volgens mij heeft hij met Dio dat later proberen te compenseren, door die auto dat alsnog te laten rijden. Maar dat mislukte door het gestuntel van Anne-Marie.
Verder heeft Frits een rare trapeze gecreëerd van de K en het stokje van de V niet schuin laten maken.

(Groene lijn is waarschijnlijk gereden door het zelfde spoor.)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #403 Gepost op: 16-01-2012, 00:01:32 »
Dit is het deel wat de 2e auto had afgelegd nadat frits & dio de kandidaten omhoog hadden geroepen. Ik weet niet of er spraken is van een montagefout, want de lijnen zouden dan zichtbaar moeten zijn en daarvoor ontbreken m.i. sommige lijnen.

Precies, dat zag ik ook. Ik heb geprobeerd verschillende plaatjes van de zandtekeningen over elkaar te leggen maar ze passen helemaal niet op elkaar. Ik denk dat ze de opdracht minstens 1 keer hebben overgedaan, met het uitvegen van de eerste tekening en dat verschillende versies van de tekeningen in de uitzending zijn beland.

Vaststaat dat het goed mis is gegaan. Dit is mijn favoriete shot (24:39):


Totale chaos!  ;D

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 2
« Reactie #404 Gepost op: 16-01-2012, 00:04:01 »
al even vooruitdenkend op jullie idee, kan er ook worden achterhaald wie er rijd op welk stuk? en wie de portofoon vasthoud tijdens de stukken die worden gereden

Team 1 wordt aangestuurd door Dio. In de auto zitten:
  * Anne-Marie (chauffeur 3)
  * Marit (chauffeur 2)
  * William (chauffeur 1)

Team 2 wordt aangestuurd door Frits. In de auto zitten:
  * Hadewych (chauffeur 3)
  * Liesbeth (chauffeur 2)
  * Maarten (chauffeur 4)
  * Tim (chauffeur 1)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #405 Gepost op: 16-01-2012, 00:05:03 »
Als ik dat plaatje zie vind ik het niet vreemd dat de opdracht niet is geslaagd. Zo kun je het al amper lezen, laat staan als je schuin van bovenaf kijkt en de auto's nooit perfect dat spoor zullen trekken, hoe hard je ook je best doet.

Des te vreemder blijf ik het vinden dat Anne-Marie toch "een V of een K" herkent in die lijnenbrij. Twee wel heel cruciale letters van het woord.

Het woord "VIKING" zou wel een hint kunnen bevatten. Er staat in feite VI (6) KING (koning). 6 = iedereen de baas = mol?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #406 Gepost op: 16-01-2012, 00:05:30 »
Ik heb de shots geanalyseerd en het patroon getekent wat Frits en Dio hebben gevormd.
Hieruit blijkt dat Dio op het begin een foutje maakte maar het verder goed heeft gedaan.
Frits hard gemold heeft. Hij is de zwarte lijn. Direct op het begin vergeet hij het pootje van de 'n'. Volgens mij heeft hij met Dio dat later proberen te compenseren, door die auto dat alsnog te laten rijden. Maar dat mislukte door het gestuntel van Anne-Marie.
Verder heeft Frits een rare trapeze gecreëerd van de K en het stokje van de V niet schuin laten maken.

(Groene lijn is waarschijnlijk gereden door het zelfde spoor.)
Die onderkant van de K is wel degelijk goed gereden, misschien staat de verticale lijn net onder een hoek van 10 graden, maar het is zeker geen trappeze geworden. Alleen zit het op de verkeerde plek, half door de N. Het lijkt wel alsof hij de hele N vergeten is... of wat ik aanzie als deel van de K is zijn deel van de N, en dan is hij de K vergeten.

Ik begin steeds meer te vermoeden dat de lijnen zijn bijgekleurd om het beter zichtbaar te maken voor TV. Je ziet overal ook heel vaag het andere spoor doorheen. Ik ga morgen eens knippen en plakken om te zien waar ik op uit kom.

Des te vreemder blijf ik het vinden dat Anne-Marie toch "een V of een K" herkent in die lijnenbrij. Twee wel heel cruciale letters van het woord.

Het woord "VIKING" zou wel een hint kunnen bevatten. Er staat in feite VI (6) KING (koning). 6 = iedereen de baas = mol?
Volgens mij zegt ze dat de eerste letter een V of een K kan zijn, maar ontcijfert ze de andere K niet.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 00:07:04 door Rat »

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 2
« Reactie #407 Gepost op: 16-01-2012, 00:09:28 »
Precies, dat zag ik ook. Ik heb geprobeerd verschillende plaatjes van de zandtekeningen over elkaar te leggen maar ze passen helemaal niet op elkaar. Ik denk dat ze de opdracht minstens 1 keer hebben overgedaan, met het uitvegen van de eerste tekening en dat verschillende versies van de tekeningen in de uitzending zijn beland.

Vaststaat dat het goed mis is gegaan. Dit is mijn favoriete shot (24:39):

[img]
Totale chaos!  ;D


Vergeet dit filmpje niet met het analyseren:

 http://www.youtube.com/watch?v=VfhW3pB2f5Y&feature=youtube_gdata_player

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #408 Gepost op: 16-01-2012, 00:15:45 »
Vergeet dit filmpje niet met het analyseren:

http://www.youtube.com/watch?v=VfhW3pB2f5Y&feature=youtube_gdata_player
Hmm, dat filmpje laat zien dat bijkleuren toch niet nodig was... waarom is een deel van het spoor toch zo vaag? Toch juist iets weggepoetst, zou het zo snel weer verwaaien... of kwam Reinout Oerlemans langs tijdens deze opdracht en hebben ze het spel langer stil moeten leggen.  :P

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #409 Gepost op: 16-01-2012, 00:18:24 »
Ik heb de shots geanalyseerd en het patroon getekent wat Frits en Dio hebben gevormd.
Hieruit blijkt dat Dio op het begin een foutje maakte maar het verder goed heeft gedaan.
Frits hard gemold heeft. Hij is de zwarte lijn. Direct op het begin vergeet hij het pootje van de 'n'. Volgens mij heeft hij met Dio dat later proberen te compenseren, door die auto dat alsnog te laten rijden. Maar dat mislukte door het gestuntel van Anne-Marie.
Verder heeft Frits een rare trapeze gecreëerd van de K en het stokje van de V niet schuin laten maken.

(Groene lijn is waarschijnlijk gereden door het zelfde spoor.)
Team 1 wordt aangestuurd door Dio. In de auto zitten:
  * Anne-Marie (chauffeur 3)
  * Marit (chauffeur 2)
  * William (chauffeur 1)

Team 2 wordt aangestuurd door Frits. In de auto zitten:
  * Hadewych (chauffeur 3)
  * Liesbeth (chauffeur 2)
  * Maarten (chauffeur 4)
  * Tim (chauffeur 1)

@ jelsir jij zegt dat frits hard gemold heeft ik denk eerder het team van frits. team dio deed het nog wel aardig dus zeg ik voorlopig dat anne-marie marit en william voor mij even afvallen als mol.

frits vind ik zichzelf te verdacht maken. maar toch wel een beetje fanatiek.
probleem is dat ik de 4 chauffeurs van team frits allemaal verdacht vind:(
hadewych omdat ik haar nog niet heb kunnen wegstrepen om een goede reden
liesbeth omdat ze niet bij het vliegtuig kwam en de portofoon graag wil.
maarten omdat hij slim is en dus een erg  goede en betrouwbare speler zou willen spelen als hij de mol is
en tim kan ik ook nog nergens om afstrepen. (wat mij opvalt is dat hij altijd bruin draagt)

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #410 Gepost op: 16-01-2012, 00:27:21 »


Vergeet dit filmpje niet met het analyseren:

 http://www.youtube.com/watch?v=VfhW3pB2f5Y&feature=youtube_gdata_player

Dat filmpje was ook de aanleiding waarom ik dacht hé dat klopt niet helemaal.
Volgens mij als je de letter van de linkerkant erbij pakt kom je weer op een ander plaatje uit, die krul helemaal links aan het begin van de V (nja niet echt krul, maar sierlijk lijntje) ben ik nergens meer tegen gekomen.
Dat is ook de reden waarom ik nog eens terug ben gaan kijken naar deze opdracht en waarom ik gisteren de vraag postte of het team opdrachten wel eens uitprobeert.

Daarnaast miste ik terugrijsporen. Knappe gast die terugrijdt zonder een extra lijntje te trekken als je auto stilstaat helemaal links aan het einde van de omgekeerde N.

& ik was me af aan het vragen wie die persoon was op 0.14 van dat eerste WIDMbeelden filmpje.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #411 Gepost op: 16-01-2012, 01:02:51 »
& ik was me af aan het vragen wie die persoon was op 0.14 van dat eerste WIDMbeelden filmpje.
Bedoel je misschien 1:19 van aflevering 1? Heel in de verte een persoon, met een meeuw op de voorgrond, nog voordat Art met zijn hoofd knikte en iemand uit de auto zette?

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #412 Gepost op: 16-01-2012, 01:05:50 »
Deze persoon dus...
(Later)
O nee sorry ik zie nu dat je iemand anders bedoelde: met die witte capuchon. Maar wie is de persoon op dit plaatje dan? Ook niet onbelangrijk lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 02:10:19 door jumper »

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #413 Gepost op: 16-01-2012, 09:58:04 »
Ik heb dat even in hd teruggekeken, het lijkt iemand te zijn met een lichte onderkant en een donkere bovenkant qua kleding.  Het zou net zoals de persoon in het 1e WIDM beelden filmpje misschien om een random persoon kunnen gaan, maar gezien van opdracht 1
komt Art in aanmerking (als hij nog de kleding draagt van de aankondiging, want hij heeft een kledingswitch tussen de aankondiging en de kandidaten meeting) of Maarten. Hij heeft een lichte broek aan en een donkere jas.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #414 Gepost op: 16-01-2012, 10:23:34 »
Ik heb dat even in hd teruggekeken, het lijkt iemand te zijn met een lichte onderkant en een donkere bovenkant qua kleding.  Het zou net zoals de persoon in het 1e WIDM beelden filmpje misschien om een random persoon kunnen gaan, maar gezien van opdracht 1
komt Art in aanmerking (als hij nog de kleding draagt van de aankondiging, want hij heeft een kledingswitch tussen de aankondiging en de kandidaten meeting) of Maarten. Hij heeft een lichte broek aan en een donkere jas.
Ja donkere top en lichte broek, klopt, maar ik zie er -met een beetje fantasie  ::) ook blond lang haar en een mutsje in. En een lichte rugzak?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #415 Gepost op: 16-01-2012, 11:53:52 »
Ik heb de bestuurders nu toegevoegd. Het komt er op neer dat we Hadewych totaal NIET hebben zien rijden. Ik denk nog steeds dat Frits aan Dio heeft gevraagd, of zijn team het stokje van N wou rijden. Omdat hij het zijn eigen team niet heeft laten doen. Uiteindelijk is dat deel een 'ratjetoe' toe geworden. Alhoewel Anne-Marie die 'N' wel direct herkende?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 11:55:54 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2
« Reactie #416 Gepost op: 16-01-2012, 13:30:14 »
Even iets heel anders.

Ik zit zomaar de terugblik op aflevering 2 na te lezen en daar staat plotseling dit in:

Citaat
Als alle antwoorden goed zijn, komt de laatste kandidaat precies uit aan bovenkant van de trap.
Ik heb het even teruggekeken, maar dit is niet gezegd. En aangezien niets is wat het lijkt, vind ik dat we daar dus ook niet zomaar van mogen uitgaan. Doen we dat wel, dan is dat een extra aanname.

Er is alleen gezegd dat ze moeten lopen wat ze antwoorden, en dat als ze precies boven uitkomen, dat ze dan geld verdienen. Er is NIET gezegd dat als de antwoorden kloppen, dat ze dan precies boven uitkomen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #417 Gepost op: 16-01-2012, 13:55:35 »
Het woord "VIKING" zou wel een hint kunnen bevatten. Er staat in feite VI (6) KING (koning). 6 = iedereen de baas = mol?

Even hierop voortbordurend, het getal 6 dat zoveel keer terugkomt in deze aflevering, moet haast wel een hint bevatten.
Hoewel ik momenteel een vrouw als mol verdenk, is de meest logische oplossing wellicht : seizoen 12, 6e mannelijke mol. (de wiskundige reeks)

VI KING, koning is ook mannelijk.

Aan wie is de 6 nog meer te linken? Kunnen we mogelijk mensen uitsluiten.
Ik heb tot dusver :
Frits, begint met 6e letter.
Tim, slaapt wsch. op kamer 6
Maarten, is wiskundige, wiskundige reeks
William, is man, dus komt in aanmerking  ;)

vrouwen:
Anne-Marie, die bleef achter na de vraag 6 die we niet gezien hebben. Als zij mol is, kan ze dit bij wijze van hint met opzet gedaan hebben.

aanvullingen welkom  :D

Re: Aflevering 2
« Reactie #418 Gepost op: 16-01-2012, 14:06:22 »
Heb al vaker zien langskomen dat Tim waarschijnlijk op kamer 6 zit. Maar het gesprek met Dio vindt toch echt voor kamer 5 plaats.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 2
« Reactie #419 Gepost op: 16-01-2012, 14:34:16 »
Even iets heel anders.

Ik zit zomaar de terugblik op aflevering 2 na te lezen en daar staat plotseling dit in:
Ik heb het even teruggekeken, maar dit is niet gezegd. En aangezien niets is wat het lijkt, vind ik dat we daar dus ook niet zomaar van mogen uitgaan. Doen we dat wel, dan is dat een extra aanname.

Er is alleen gezegd dat ze moeten lopen wat ze antwoorden, en dat als ze precies boven uitkomen, dat ze dan geld verdienen. Er is NIET gezegd dat als de antwoorden kloppen, dat ze dan precies boven uitkomen.
Klopt, maar als we die aanname niet kunnen maken zou het betekenen dat de opdracht zowiezo niet te halen was en dus ook zonder mol automatisch zou mislukken. Zo vals zou de productie toch niet zijn?