Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157558 keer)

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #420 Gepost op: 16-01-2012, 14:54:04 »
Ik weet niet als dit al vermeld is maar in de leader zie je voor Hadewych haar schoenen met rode veters. Rode veters > Rode draad. Is zij dan de rode draad in dit seizoen?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #421 Gepost op: 16-01-2012, 15:08:29 »
Heb al vaker zien langskomen dat Tim waarschijnlijk op kamer 6 zit. Maar het gesprek met Dio vindt toch echt voor kamer 5 plaats.

O dank je zeer voor deze verduidelijking! Ik had al sterke twijfels over dit gerucht  ;)
Zou Anne-Marie dan in kamer 6 zitten? In het fragment loopt zij langs hen met haar koffers, in ieder geval 1 kamer verderop. Ervan uitgaande dat de telling oploopt.

(in ieder geval dan vrouwen in kamer 6, want Dio loopt terug. Of, als de telling andersom gaat, Dio met ? welke man(nen) ?)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 15:11:52 door tureluurs »

Offline Paul.DO

  • Forumlid
  • Wie is de Mol? Kees (M)(T)ol !
Re: Aflevering 2
« Reactie #422 Gepost op: 16-01-2012, 15:20:22 »
Klopt, maar als we die aanname niet kunnen maken zou het betekenen dat de opdracht zowiezo niet te halen was en dus ook zonder mol automatisch zou mislukken. Zo vals zou de productie toch niet zijn?

Art telt nadrukkelijk het aantal treden tussen hem en Liesbeth.
Misschien werd er - bij <20 treden verschil - per trede € 100 van het te winnen bedrag afgehaald?

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 2
« Reactie #423 Gepost op: 16-01-2012, 15:48:48 »
Even iets heel anders.

Ik zit zomaar de terugblik op aflevering 2 na te lezen en daar staat plotseling dit in:
Ik heb het even teruggekeken, maar dit is niet gezegd. En aangezien niets is wat het lijkt, vind ik dat we daar dus ook niet zomaar van mogen uitgaan. Doen we dat wel, dan is dat een extra aanname.

Er is alleen gezegd dat ze moeten lopen wat ze antwoorden, en dat als ze precies boven uitkomen, dat ze dan geld verdienen. Er is NIET gezegd dat als de antwoorden kloppen, dat ze dan precies boven uitkomen.

Zie deze quote van de officiële WIDM site:
Citaat
Eén van de kandidaten moet de top van de trappen van Skógarfoss zien te bereiken. Dat kan alleen als deze kandidaat weet hoeveel treden het is naar Art, die bovenaan de trap staat. [...] Als alle sommen goed worden opgelost, zou de laatste kandidaat precies bij Art moeten uitkomen.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #424 Gepost op: 16-01-2012, 17:28:10 »
Heb al vaker zien langskomen dat Tim waarschijnlijk op kamer 6 zit. Maar het gesprek met Dio vindt toch echt voor kamer 5 plaats.
O dank je zeer voor deze verduidelijking! Ik had al sterke twijfels over dit gerucht  ;)
Zou Anne-Marie dan in kamer 6 zitten? In het fragment loopt zij langs hen met haar koffers, in ieder geval 1 kamer verderop. Ervan uitgaande dat de telling oploopt.

De 5 die we achter Dio en Tim zien is niet het kamernummer, maar het nummer van het huisje.

Ter verduidelijking, de WIDM deelnemers (en crew) verbleven daar in de summer cottages van Hotel Edda Vik. Tien kamers, vijf huisjes, twee kamers per huisje. Logisch.

Info via hun website: http://hoteledda.is/en/hotels/hotel-edda-vik

Deze huisjes liggen direct rechts van het hotel. Check hier:
http://www.tripadvisor.nl/LocationPhotos-g189978-d581928-Hotel_Edda_Vik_i_Myrdal-Vik.html#26834655

Aan de beelden van Dio en Tim kunnen we duidelijk zien dat dit huisje nr. 5 het voorste, lager gelegen huisje is. Waarschijnlijk zijn de nummers dan aflopend, vanaf het hotel gezien, waarbij het achterste meest rechtse huisje nummer 1 heeft. Aangenomen dat het hotel niet extra verwarrend is en de kamernummers ook aflopen, krijgen we het volgende (aannemelijke) overzicht:

Huisje:
        5, kamers 10 & 9 (vooraan, meest links)
        4, kamers  8 & 7
        3, kamers  6 & 5
        2, kamers  4 & 3
        1, kamers  2 & 1 (achteraan, meest rechts)

Kamer nummer 6 zit dan in het middelste derde huisje. Zelfs als de kamernummers andersom zouden zijn is kamer 6 nog in datzelfde huisje, alleen rechts ipv links.

Welke kandidaat waar gelegen zou hebben mogen julie verder uitzoeken.
 ::vergroot:: ;)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 17:39:53 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: Aflevering 2
« Reactie #425 Gepost op: 16-01-2012, 19:18:27 »
Even over die code 4263.
Zoals sommigen misschien zullen weten is er een "internet" taal van cijfers die letters moeten voorstellen, genaamd "leet" of "1337".

Als je 4263 vertaald in 1337 kom je op het woord: "Arbe"
Arbe betekent in het Ijslands "Sprinkhaan".
Ik kan het nog niet zo direct linken aan een kandidaat, misschien Tim omdat hij in aflevering "Watervlug" wordt genoemd.
Wou het toch even kwijt.
 ::vergroot::

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Leet
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #426 Gepost op: 16-01-2012, 19:24:02 »
Welke woorden krijg je dan als je de coördinaten van de gletsjer opdracht vertaalt? Misschien zitten daar dan ook ijslandse woorden in die iets meer zeggen dan Arbe op het moment...

Offline joye26

  • Forumlid
  • Art is de mol
Re: Aflevering 2
« Reactie #427 Gepost op: 16-01-2012, 19:52:11 »
Ik heb ook aflevering 2 geanalyseerd:


Aflevering 2: ‘In de Min’
(3,00) Frits vraagt niets over de test

Opdracht 1: Trappen
(5,30) Hadewych zegt ’een trap van wel 350 treden’ (voorkennis??)
(5,50) Liesbeth pakt de porto zodra iedereen naar boven kijken (molactie??)
(6,26) Vraag 1: aantal letters Frits-piercings Anne-Marie (20) Dio blijft achter
(8,35) Vraag 2: Lengte Maarten (in Cm):Zwemdiploma’s William (51) Tim blijft achter
(9,15) Vraag 3:Mensen monica da silva trio x letters Dio (36) Marit blijft achter
(10,00) Tim zag geen rede tot liegen (heeft hij dat vaker gedaan??)
(10,45) Vraag 4: Middelbare schooldiploma’s Frits + Huisnummer Liesbeth (33) Frits blijft achter
(11,05) Vraag 5: Huisnummer Hadewyth+ rammen+hoogste notering tijdmachine in top 40 (36) Maarten blijft achter
(12,55) Vraag 7: Aantal huisdieren Liesbeth – kreeften + schoenmaat Hadewych (40) William blijft achter
(13,15) William maakt een rekenfout: hij doet schoenmaat hadewych – 1 huisdier + 2 kreeften
(13,50) William probeert rekenfout te compenseren maar Liesbeth en Hadewych slaan dat af
(14,10) Liesbeth laat hadewych stoppen als zij nog 1 trede omhoog wil
(14,25) Vraag 8: Schoenmaat Tim x Brilsterkte Anne-Marie+Cijfer achter de komma van de  zwemtijd van Maarten (26) Hadewytch blijft achter
(14,50) Maarten weet tijd achter de komma niet (verdacht??)
(16,40) Liesbeth komt 28 treden te kort
Pot: €-500

(17,10) Frits zegt “Over 4 vragen die ik heb gekregen 4x de waarheid gesproken
(17,50) Hadewych zegt ‘De pot zolang mogelijk op 0 te laten staan dus daar zijn we erg trots op (moluitspraak)

Opdracht 2 Jeeps:
(19,45) Frits en Dio besturen de auto’s
(20,20) Maarten loopt heel rustig naar de auto terwijl de andere rennen (voorkennis van de 20 minuten??)
(20,25) Frits ziet wat er geschreven moet worden (voorkennis??)
(21,50) Frits en Dio hebben verkeerde porto
(22,05) Dio is slecht te verstaan (tijdrekken van Marit)
(22,30) Liesbeth wil de porto van Hadewych afpakken (molactie??)
(23,50) Frits zegt: ‘’ik heb de eerste 2 letters goed gedaan maar daarna was het een ratjetoe
(25,00) Frits en Dio roepen Anne-Marie en Maarten naar boven
(26,50) Maarten oppert WIDM (hint??)
Pot: €-500

Opdracht 3: Rooksignalen
(31,50) Maarten wordt gekozen als ‘redden van de opdracht’
(32,50) Maarten krijgt de code te zien 4263
(33,45) Marit en Liesbeth moeten de code doorseinen
(35,50) Marit en Liesbeth seinen de code goed door
(36,55) William en Hadewyth seinen de code goed door maar die wordt ontcijferd als 3263 door Tim en Dio
(37,18) Dio seint veel te snel
(38,00) Tim zegt ‘’Dio deed het veel te snel’’ maar neemt het niet over (molactie).
(39,00) Frits en Anne-Marie geven code 2222
(39,55) Maarten red het geld door te zeggen dat de opdracht zou mislukken
Pot: €2500

(42,00) Tim schrijft M in de cameralens

(..) antwoord op de vragen
(..,..) tijdstip

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #428 Gepost op: 16-01-2012, 22:25:52 »
Heb al vaker zien langskomen dat Tim waarschijnlijk op kamer 6 zit. Maar het gesprek met Dio vindt toch echt voor kamer 5 plaats.
Ah bedankt! Dat zag ik niet op mijn lage resolutie beeld. Sorry voor de verwarring.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 2
« Reactie #429 Gepost op: 16-01-2012, 22:27:26 »
Ik denk zomaar, dat het productieteam ons dit jaar extra 'valse  hints probeert voor te schotelen....

paar kleine voorbeeldjes:
- Tivoli in beeld (theater waar Dia diezelfde dag optrad)
- vele wiskundige termen (verwijzing naar Maarten)
- aantal keren het woord 'min'.....(verwijzing naar achternaam Hadewych)

en zo zijn er vast nog wel meer voorbeelden te bedenken....allemaal een kwestie van 'op het verkeerde been' zetten..... ???
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #430 Gepost op: 16-01-2012, 22:39:03 »
(theater waar Dia diezelfde dag optrad)

Dio en Dia? Kun je een kinderserie van maken.

Serieuzer: ik denk dat er (bij wat je noemt) geen sprake is van "op het verkeerde been zetten", maar meer dat wij onszelf gewoon gek maken door overal wat in te zien. Minnetjes, cijfers (of wat bedoel je met wiskundige termen?), sfeershots, uiteraard horen die er bij.

edit: Oh wacht dat woord Min in de titel van afl. 2 is natuurlijk wel gewoon een hint naar Hadewych. :P ;)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 22:41:26 door Heinz »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #431 Gepost op: 16-01-2012, 22:43:17 »
edit: Oh wacht dat woord Min in de titel van afl. 2 is natuurlijk wel gewoon een hint naar Hadewych. :P ;)

Misschien, het is een hint naar de mol, en dat kan wat betreft hoofdletters tot nu toe iedereen nog zijn. :P

Offline Niejo101

  • Forumlid
  • mol, moller, molst...
Re: Aflevering 2
« Reactie #432 Gepost op: 16-01-2012, 22:48:36 »
is er inmiddels al iemand die de persoon op 00.14 van het filmpje 'eerte beelden widm 2012' heeft geïdentificeerd? het is niet dio, niet frits, niet maarten, niet anne-marie, niet art (andere kleding)... maar wie dan wel??? mijn ingeving is Tim, die heeft namelijk precies zo'n witte capuchon, maar dan klopt de jas (volgens mij) niet helemaal... en zo toch; wat doet tim daar boven? zijn het misschien eerder opgenomen beelden? ik heb namelijk in de aflevering zelf geen enkel shot gezien (geloof ik) dat de beide auto's gelijk aan elkaar reden.... ik heb het gevoel dat dit erg belangrijk is...

ideeën, iemand?
.....

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #433 Gepost op: 16-01-2012, 23:05:29 »

Iemand van de Productie, die de cameraman instructies heeft gegeven?
Goede jacht!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #434 Gepost op: 16-01-2012, 23:09:12 »
Even hierop voortbordurend, het getal 6 dat zoveel keer terugkomt in deze aflevering, moet haast wel een hint bevatten.
Hoewel ik momenteel een vrouw als mol verdenk, is de meest logische oplossing wellicht : seizoen 12, 6e mannelijke mol. (de wiskundige reeks)

VI KING, koning is ook mannelijk.
Deze vind ik echt mooi Tureluurs  ::ok::. Dit zou inderdaad de wiskundige reeks die op 6 wijst verklaren en ik vind Viking als VI KING ook schitterend gevonden  ::vergroot::. Dat mijn mol een man is, maakt het alleen maar mooier  :D
Een hele mooie directe hint die toch nog niet teveel weg geeft.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline pontificaal

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #435 Gepost op: 16-01-2012, 23:21:34 »
is er inmiddels al iemand die de persoon op 00.14 van het filmpje 'eerte beelden widm 2012' heeft geïdentificeerd? het is niet dio, niet frits, niet maarten, niet anne-marie, niet art (andere kleding)... maar wie dan wel??? mijn ingeving is Tim, die heeft namelijk precies zo'n witte capuchon, maar dan klopt de jas (volgens mij) niet helemaal... en zo toch; wat doet tim daar boven? zijn het misschien eerder opgenomen beelden? ik heb namelijk in de aflevering zelf geen enkel shot gezien (geloof ik) dat de beide auto's gelijk aan elkaar reden.... ik heb het gevoel dat dit erg belangrijk is...

ideeën, iemand?

ik denk het ook, en zei art niet: opletten vanaf de eerste seconde. Dit zijn de eerste beelden.

Offline LSTR

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #436 Gepost op: 16-01-2012, 23:45:44 »
Hallo Allen

Ik heb in deze sheet bijna geheel aflevering 1 geanalyseerd voor Anne-Marie. Uitspraken en alle dingen die gebeuren die met Anne-Marie te maken hebben zoveel mogelijk met tijds aanduidingen. Veel werk maar wie weet behulpzaam.

Nu de andere kandidaten nog. Heb je ook zin om meet helpen? Iedereen kan editten dus be my guest.

Nu maar hopen dat Anne-Marie er niet uitgeknald wordt in aflevering 3 :P

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AthplW_tuGAadFh6aXN0enNSazNJeDVzVm5hMnlnSWc&hl=en_US#gid=0




Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #437 Gepost op: 17-01-2012, 00:01:40 »
ik denk het ook, en zei art niet: opletten vanaf de eerste seconde. Dit zijn de eerste beelden.

 :-[ Ik vond het juist op Hadewych lijken. De persoon in kwestie draagt er nog een andere jas onder zo te zien & hadewych heeft in die aflevering bij opdr.1 een vergelijkbare broek aan en in opdracht 2 een trui met witte capushon (of hoe je het ook schrijft).

But what are the chances? Productie team zou logischer zijn, mja niets is wat het lijkt  ::)

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #438 Gepost op: 17-01-2012, 00:05:52 »
Is dit fake?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Waar komt dit vandaan?

Offline Niejo101

  • Forumlid
  • mol, moller, molst...
Re: Aflevering 2
« Reactie #439 Gepost op: 17-01-2012, 00:29:41 »
heb net het filmpje 'de eerste beelden' en aflevering 2 naast elkaar gelegd, en kom helaas tot de conclusie dat het wel een productielid móet zijn. de route die de auto's afleggen zijn in beide beelden exact gelijk.
.....