Auteur Topic: Nep Hints  (gelezen 17772 keer)

Offline Demolition

  • Forumlid
Nep Hints
« Gepost op: 9-01-2012, 12:17:08 »
Het begon vorig jaar al met spiegelen van Soundos in de leader, en dit jaar lijkt het ook weer raak. De onderwater foto van Hadewych, de naam van Liesbeth die van links naar rechts gaat, etc.

Ik snap dat het als redactie leuk is om mensen een beetje op het verkeerde been te zetten, maar deze 'nep hints' nemen echt de overhand de laatste paar seizoenen. Het leuke van het speuren naar hints was altijd dat zodra je wat gevonden had, het je dichter naar de mol bracht. Je wist natuurlijk nooit zeker of iets wel een hint was, maar ALS het een hint was, ging hij over de mol.

Een ander voorbeeld zijn de CV's in de leader. Die zijn daar met opzet verstopt, en kan van alles betekenen: de afvallers, de finalisten, of helemaal niets. Zelfs als dat geen 'nep hint' is, heb je er nog niets aan.

Met zoveel fans die het programma beeldje-voor-beeldje bestuderen, snap ik best dat het moeilijk is voor de redactie om een hint goed te verstoppen. Maar als er zoveel nep-hints nodig zijn om de echte minder op te laten vallen kun je beter stoppen.

Ben ik de enige die het speuren niet meer leuk vind?

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Nep Hints
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2012, 12:20:48 »
Ik denk het wel ja.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nep Hints
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2012, 12:22:23 »
@Demolition:

Om me te beperken tot je allereerste opmerking:

De gespiegelde leader met Soundos was geen hint, was ook geen nep-hint, was een montage-fout.

Ik weet niet meer precies waar het stond, maar deze info kwam volgens mij van Anton. (Die hierover compleet is doorgezaagd door heel veel mensen, en er eigenlijk niet blij mee was). Keurig als Anton is, heeft ie toch deze verklaring gegeven.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Nep Hints
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2012, 12:30:12 »
Ik verbaas me er ieder seizoen weer over wat hier allemaal gevonden wordt op het forum.
 99% Daarvan zou ik zelf nooit gevonden hebben.

Logisch ook dat heel veel van wat er gevonden wordt(verreweg het meeste zelfs) helemaal geen hint is, zelfs geen nephint.
Ik vind trouwens hints naar evt. volgorde van afvallers of de winnaar of zoiets ook hints, want uiteindelijk brengen deze je ook dichter bij de mol. En velen hier doen mee in de pool , dat weten ze bij WIDM ook heus wel.
Als ze alleen hints naar de mol zouden geven zou het echt veel te makkelijk worden.

Maar het grootste probleem ligt denk ik niet bij de makers van WIDM, maar bij onszelf, die, om met een medeforummer te spreken, al een hint zien in een krop sla.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nep Hints
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2012, 12:31:10 »
Ik weet niet meer precies waar het stond, maar deze info kwam volgens mij van Anton. (Die hierover compleet is doorgezaagd door heel veel mensen, en er eigenlijk niet blij mee was). Keurig als Anton is, heeft ie toch deze verklaring gegeven.

Stond nergens maar heeft Anton ons op de molfandag van vorig jaar verteld. Hij leek er behoorlijk verbaasd over en het was duidelijk niet de bedoeling en al helemaal geen hint.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nep Hints
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2012, 12:36:21 »
Nou je het zegt: ik heb er met mijn snufferd bovenop gestaan.........

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nep Hints
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2012, 12:38:45 »
Nou je het zegt: ik heb er met mijn snufferd bovenop gestaan.........

inderdaad, volgens mij stond jij daar ook bij.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Nep Hints
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2012, 12:43:19 »
Het begon vorig jaar al met spiegelen van Soundos in de leader, en dit jaar lijkt het ook weer raak. De onderwater foto van Hadewych, de naam van Liesbeth die van links naar rechts gaat, etc.
Een ander voorbeeld zijn de CV's in de leader. Die zijn daar met opzet verstopt, en kan van alles betekenen: de afvallers, de finalisten, of helemaal niets. Zelfs als dat geen 'nep hint' is, heb je er nog niets aan.

Waarom overhaast conclusies trekken als er nog niets zeker is over die hints. Die montage fout met Soundos in de leader is uiteindelijk ook nooit achterhaalt waarom ze per se daarom de mol moest zijn.
Liesbeth die van links komt? Waarom is ze dan de mol? Hadewych op onderwaterfoto? Ten eerste heb jij haar fotoalbum van vroeger ofzo? Niemand weet wie dat meisje is.
De CV's komen waarschijnlijk terug in een opdracht, ergens in de komende afleveringen. Waarschijnlijk in de vorm van een memory-game.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Nep Hints
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2012, 14:05:42 »
Stond nergens maar heeft Anton ons op de molfandag van vorig jaar verteld. Hij leek er behoorlijk verbaasd over en het was duidelijk niet de bedoeling en al helemaal geen hint.

Ik heb het moment in kwestie met Anton ook gefilmd en het zit in mijn Youtube verslag;

[youtube]9nXUHSJjSYo[/youtube]
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nep Hints
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2012, 14:09:43 »
Ah, super :d
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Nep Hints
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2012, 14:27:25 »
Ik zie ook niet waarom een willekeurig shot meteen als nephint wordt gezien. Er bestaan ook gewoon shots 'voor de leuk', wat cv's omdat het wat mysterie met zich meebrengt, wat shots uit een opdracht die nog moet komen. Waarom is dit een nephint? Is gewoon een shot.
The British are not impressed.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nep Hints
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2012, 14:32:17 »
Inderdaad, niet alles wat je ziet is een hint. Dat zou ook niet leuk zijn want dan zou je na aflevering 1 al weten wie de mol is. Nephints bestaan niet, er bestaan alleen dingen die je op het verkeerde been kunnen zetten, en dat is nou juist de lol van het programma.

Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Nep Hints
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2012, 14:34:22 »
Het ligt eraan welke interpretatie je geeft aan een bepaald beeld, als je het interpreteert als een hint naar de mol en deze blijkt niet de mol te zijn..tja dan heb je het verkeerd geïnterpreteerd en heeft dus niets te maken met nephints. Maar meer met onze interpretatie :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nep Hints
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2012, 14:39:52 »
Hihi, ik ben volgens mij niet te zien in dat vraaggesprekje, ik stond net buiten het zicht van de camera. Ik kan me de opname wel herinneren, in die zin dat ik weet dat ''de'' vraag ten inderdaad gesteld werd.

Foutje van de montage behoort gewoon tot de categorie: ''zelfs aanwijzingen zien in een krop sla''. Al gaat dat laatste nog wel even iets verder.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Nep Hints
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2012, 15:03:29 »
Dat wij overal een hint in zien, betekend niet dat het er bewust is ingestopt. Ik geloof eigenlijk niet dat er bewust nephints in worden gestopt en de daadwerkelijke hints zijn meestal (achteraf) best goed te onderscheiden van onze andere verzinsels, behalve als het om een foutje in de priductie gaat zoals bij Soundos.

Wij zien nou eenmaal hint in een krop sla. Daar kunnen de programmamakers weinig aan doen.

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Nep Hints
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2012, 15:14:34 »
Waarom overhaast conclusies trekken als er nog niets zeker is over die hints. Die montage fout met Soundos in de leader is uiteindelijk ook nooit achterhaalt waarom ze per se daarom de mol moest zijn.
Volgens mij was de titel van die aflevering iets met verschillen zoeken en de mol vinden. Dus de redenatie hier was dat de leader van Soundos verschillend was en dus dat zij de mol zou zijn.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Nep Hints
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2012, 15:21:03 »
Het viel mij wel op dat er ontzettend hard naar hints gezocht wordt, je leest er bijna meer over dan over wie de opdrachten verpest :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: Nep Hints
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2012, 15:35:57 »
Het begon vorig jaar al met spiegelen van Soundos in de leader, en dit jaar lijkt het ook weer raak. De onderwater foto van Hadewych, de naam van Liesbeth die van links naar rechts gaat, etc.

Ik snap dat het als redactie leuk is om mensen een beetje op het verkeerde been te zetten, maar deze 'nep hints' nemen echt de overhand de laatste paar seizoenen. Het leuke van het speuren naar hints was altijd dat zodra je wat gevonden had, het je dichter naar de mol bracht. Je wist natuurlijk nooit zeker of iets wel een hint was, maar ALS het een hint was, ging hij over de mol.

Een ander voorbeeld zijn de CV's in de leader. Die zijn daar met opzet verstopt, en kan van alles betekenen: de afvallers, de finalisten, of helemaal niets. Zelfs als dat geen 'nep hint' is, heb je er nog niets aan.

Er gaan 2 namen de verkeerde kant op. Ook Marion.
De CV's zitten niet verstopt in de leader

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Nep Hints
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2012, 15:48:43 »
Er zijn twee verschillende dingen mi.

1. Dingen die erin worden gestopt omdat het leuke montage oplevert of een willekeurige red-herring afhankelijk van wie wat erin wil zien. (Zie 't maar als een soort rorschach-test).
Daarbij gaat het vaak om vrij willekeurige dingen die ofwel erin worden gestopt omdat het een leuke montage oplevert (zo zat in de blipverts oa het noorderlicht  :D ), en die meestal niets te betekenen hebben. Pas als er een duidelijk patroon is dat eenduidig naar een persoon wijst kan je stellen dat er waarschijnlijk sprake is van een hint.

Mensen zijn op dit moment (zeker omdat er pas 1 aflevering is geweest) naarstig bezig met het zoeken van zogenaamde hints om hun eigen 'onderbuikgevoel' te versterken en bewijs te vinden danwel fabriceren voor hun eigen theorietje. Ik noem een voorbeeld van iemand die 'voor €2500 wees op tijd' spiegelt, omdraait en weet ik veel wat, er een paar stipjes opzet en dan concludeert dat het wel Dio zal zijn.  ::)
Zo zullen er talloze zijn deze serie zoals elk jaar het geval is.

2. Andere ding is wanneer er dingen consequent in worden gestopt, in de montage, die achteraf niks betekenen. Wie herinnert zich nog de vele vogelgeluiden in serie 5, waarover veel gespeculeerd werd. Achteraf bleek er iemand met een voorliefde voor vogels in de montage te hebben gezeten.
Of de alsmaar terugkerende 13, tot vervelens aan toe in serie 9. Dat was zonder meer geen toeval, aan het einde van de serie was er een zeer lange lijst van. Die is nooit verklaard (ik heb er zelf wel een verklaring voor gevonden maar die is in de serie nooit gegeven). In plaats daarvan moesten we het doen met Jon die verklaarde dat 'ie niks zag want de mol is blind.. sja.

Het gebeurt dus wel degelijk dat er consequent dingen inzitten die niks betekenen, en dat is vrij irritant. Maar in willekeurige dingen 'bewijs' voor je mol vinden, dan vraag je er zelf om..  ::)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2012, 15:53:45 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Nep Hints
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2012, 16:07:30 »
Ben ik de enige die het speuren niet meer leuk vind?

Het ergerlijke is dat je niet zeker weet wie de mol is. En je niet zeker weet welke hints er naar wijzen.

Ik zou je aanraden in april pas te beginnen met speuren. (En dat is inderdaad cynisch bedoeld, echter niet om te kwetsen.)