Auteur Topic: Nep Hints  (gelezen 17769 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nep Hints
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2012, 12:56:57 »
t zijn ook maar mensen hoor die widm maken, en mensen maken fouten. Zoals Anton t toen zei was het echt een foutje.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Nep Hints
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2012, 15:07:40 »
Juist ja. En foutjes worden overal gemakt, zo zag ik laatst bij Sterren op het Doek ineens een heel stuk dat ze met tijdcode in beeld hadden geëxporteerd. Lijkt me ook niet de bedoeling, maar als zoiets bij widm zou gebeuren, dan zijn de rapen hier ineens gaar.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Nep Hints
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2012, 18:16:11 »
In aflevering 8 van seizoen 11 was er toch ook iets met die overlay aan de hand? Bij die ziekenhuisopdracht? De klok toonde alleen de seconden en de namen die die Nicaraguanen moesten raden waren helemaal niet zichtbaar, alleen een leeg groen vlak en die piepjes. En toen werden daar ineens allerlei theorieën over opgehangen. En in de online update was dat een paar dagen later gefikst. Dus ja, het gebeurt.

Alleen was Soundos' leaderspiegeling anders. Zoiets gebeurt namelijk niet per ongeluk. Maar ook daarvan hebben we te horen gekregen dat dat een fout was (foutje vind ik wat te mild :P).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Nep Hints
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2012, 20:15:44 »
Nouja.. je moet wel wat handelingen doen om een bepaald shot in spiegelbeeld te maken en dan in een leader te plaatsen. Dus, inderdaad, ik zie het niet echt als een klein foutje of zo  :-X. Vraag me af wat er dan precies gebeurd is  :).
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Nep Hints
« Reactie #44 Gepost op: 17-01-2012, 20:24:51 »
Had ik toen al uitgelegd, de twee shots die gebruikt waren, sprongen nogal, zo op elkaar gemonteerd. Dat is opgelost door een shot te spiegelen, en de timing iets te veranderen. En dan heb je ineens twee leaders en kan het gebeuren dat de verkeerde wordt gebruikt door verschillende editors.
Vooral als ze daar dezelfde naamstructuren hanteren zoals ik die zo vaak heb gezien, bijvoorbeeld "LeaderWIDM_definitief" en "WIDMLeader_FINAL". Ja, welke moet je dan hebben :P
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Nep Hints
« Reactie #45 Gepost op: 17-01-2012, 20:35:59 »
Wat me wel opvalt is dat de kwaliteit van de hints wel dadelende is.

Het vierde seizoen met Elise had heel erg veel verborgen montage-hints mbt de mol. Tijdsklokjes, fotos ed. Vanaf dat seizoen hoopte ik ieder jaar op nog betere hints, maar helaas.

Met name vanaf Milouska vind ik het maar karig en hebben wij als mollenspeurders veel vaker ergens iets achter gezocht zonder dat het ooit ter sprake kwam in de laatste aflevering. Met uitzondering de gebarentaal hint van Inge. Ik vind het ook wel jammer dat wij als kijker niet meer zoveel hoeven te puzzelen als bij de eerste seizoenen.

Les die ik heb geleerd. Alleen maar op gedrag letten en in welke groepen welke mensen terecht komen tijdens opdrachten. En terug naar onbekende Nederlanders. Deze bekende mensen zijn sowieso geen bekende mensen en met echt onbekende mensen is er veel meer variatie van beroepen en achtergronden ipv acteur, zanger, radio dj of musicalster.


Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Nep Hints
« Reactie #46 Gepost op: 17-01-2012, 21:20:49 »
Ik snap je punt wel, maar ik denk dat als we van die hints (zoals de klokjes hint van Elise) nu zouden gebruiken we meteen zouden weten wie de Mol is. Dan krijg je hetzelfde verhaal als Inge uit seizoen 7, en dat lijkt me toch een stuk minder plezierig kijken. De kijkcijfers zijn gestegen, en de hoeveelheid hint-zoekers. Zo'n klokjeshint zouden ze nu echt niet meer in het programma kunnen stoppen omdat het direct ontdekt word..

(en na 12 seizoenen is de creativiteit ook wel weg denk ik  :P)
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Nep Hints
« Reactie #47 Gepost op: 17-01-2012, 21:25:18 »
Wat me wel opvalt is dat de kwaliteit van de hints wel dadelende is.

Ik vind dat er vanaf serie 7 altijd wel één goede hint verstopt zit. (T/m 2010 heb ik er een top 10 van gemaakt.) Waar ik overigens pas achter ben gekomen: sinds serie 7 zit er elk jaar een hint in de eerste aflevering. Anton (de eindredacteur) vertelde op de MFD vorig jaar ook nog dat het idee is dat de grap dan is dat je het al vanaf het begin "had kunnen weten". Een overzichtje:

- serie 7: De brommerkoerier uit de speurtocht door Chinatown (aflevering 1) had een oranje T-shirt aan, waarop op de voorkant 'LOMED Transport' stond en op de achterkant 'Route 66'. 'LOMED' is omgedraaid 'DEMOL' ofwel 'De Mol'. Als je net als LOMED het getal 66 omdraait krijg je 99. Zet je dit om in letters via de sleutel A=1, Z=26, dan krijg je de initialen van de Mol: II (Inge Ipenburg).

- serie 8: De Mol draagt (al in aflevering 1) een pet van de hardrockband 'El Guapo Stuntteam'. Als je van elk woord de laatste letter neemt en deze drie letters achterstevoren naast elkaar zet, krijg je 'mol'.

- serie 9: Jon heeft drie uitspraken gedaan waarvan delen anagrammen zijn van "Van Eerd de Mol": "dom veel raden" (test aflevering 1), "al vreemd doen" (test aflevering 3) en "omrand (ik) de vele" (bij de spiegel in aflevering 6).

- serie 10: De 'K. I. M.-hint': Kim zegt "Kennis is macht" bij de test in aflevering 1 (en later vaker)

- serie 11: Alle kandidaten zaten in de eerste aflevering met de Mol in de bus. Het eerste wat ze bij binnenkomst zagen was een geit. Patrick is geboren in het jaar van de geit. (Miryanna ook.)

Niet allemaal even sterk, maar wel degelijk steeds een hint in de eerste aflevering. Nu is natuurlijk de grote vraag welke hint uit aflevering 1 dit jaar een "echte" is.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Nep Hints
« Reactie #48 Gepost op: 17-01-2012, 21:34:44 »
Dan zet ik mijn geld op de daalder-dagboek-hint die naar Marit wijst. (Over tunnelvisie gesproken! ;D)

De pet in serie 8 was trouwens toch Dennis' eigen idee?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Nep Hints
« Reactie #49 Gepost op: 17-01-2012, 21:37:57 »
De pet in serie 8 was trouwens toch Dennis' eigen idee?

Daar gaan (kennelijk hardnekkige) geruchten over ja. Of dat het achteraf pas als hint gepresenteerd werd zelfs.

En die daalder-hint is mooi, maar die slaat op het dagboek, het lijstje hierboven is hints puur uit de eerste aflevering.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2012, 21:39:32 door Heinz »

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: Nep Hints
« Reactie #50 Gepost op: 10-02-2012, 12:52:14 »
Dan zou de hint dat Liesbeth vraag 12 in seizoen 12 beantwoord als eerste met de vraag over de mol met Ja-beantwoord en daarna haar gezicht in haar handen afschermd (mol is blind) wel heel overduidelijk zijn.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje