Auteur Topic: [Theorie] Jongens = JUNG IS  (gelezen 81561 keer)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2012, 12:04:14 »
Denk toch dat het meer een standaard begroeting is die Art gebruikt.PJ en Karel met "kandidaten" (zoals men hier al eerder zei) en Angela begroette de kandidaten altijd met "vrienden"

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2012, 13:52:29 »
Natuurlijk moet Art een begroetingsvorm hebben. En het kan best zijn dat daar een hint in verwerkt zit. Het een sluit het ander niet uit toch?

@Lo: oeh, ik hou van dit soort gekke hints. Ik ga snel het afvallerstopic lezen. ::vergroot::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2012, 15:16:36 »
gekke hints

Ja leuk zijn die he. Je moet wel even terugbladeren want ik zag al een tijdje geleden hier een lijn in. In elk geval de 29e heb ik deze mogelijke hint daar een beetje uitgewerkt, we zullen zien of hij doorzet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2012, 20:57:03 »
Verder valt me dit seizoen namelijk niet veel op. Nou, de laatste aflevering wel, toen zei Tim in de test zichzelf te verdenken. Zie afvallers-topic maar ik zie hier de hint in dat elke kandidaat Tim noemt. Geen enkele andere kandidaat wordt door elke kandidaat genoemd. Dat betekent dat in de komende aflevering nog Frits, William en Liesbeth gaan volgen met Tim noemen want die hebben het nog niet gedaan.
Maar Lo.... als iedere kandidaat die aangeeft Tim te verdenken vervolgens afvalt, dan zou dat toch betekenen dat Tim komende aflevering afvalt? Hij heeft immers nu Tim als mogelijke mol genoemd en zou volgens de regels er dus uit moeten vliegen  :)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2012, 20:58:33 »
Maar Lo.... als iedere kandidaat die aangeeft Tim te verdenken vervolgens afvalt, dan zou dat toch betekenen dat Tim komende aflevering afvalt? Hij heeft immers nu Tim als mogelijke mol genoemd en zou volgens de regels er dus uit moeten vliegen  :)

 ::ontopic::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2012, 22:06:41 »
als iedere kandidaat die aangeeft Tim te verdenken vervolgens afvalt, dan zou dat toch betekenen dat Tim komende aflevering afvalt?

Er zijn sowieso nog 2 te gaan, Hadewych en AM hebben Tim al eerder genoemd. En wat ik dus zeg is dat ze allemaal Tim gaan noemen. Als enige.

-on topic- is deze hele rare verwoording dan dus een hint naar de mol. Hij kiest zichzelf. Dat moet dan alle 10 maken in de finale. En als je de hint doortrekt dan zal de verliezer wel zijn degene die Tim in afl 9 noemt en de winnaar degene die hem pas in de slottest noemt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #66 Gepost op: 9-02-2012, 17:24:50 »
Die jongens van Art zou je ook anders kunnen interpreteren.

Jongens zou een aanspreking kunnen zijn voor een groep, dat klopt. Maar misschien wil Art hiermee bewust of onbewust (opgelegd door de productie) aangeven dat de Mol een vrouw is. Ik bedoel hiermee dat hij in principe de jongens aanspreekt om op zoek te gaan naar een vrouwelijke Mol. Zie het als een soort van hint zoals er is geweest met dat blauwe hemd (Mol is man), roze hemd (Mol is vrouw)...

Maar ik begrijp wel de commotie rond 'jung is'. Het kan natuurlijk altijd dat er een hint wordt opgebouwd rond de naam van de Mol. Nu er ook daadwerkelijk iemand in de groep zit die Jung heet, is dit extra handig om een creatieve hint mee te bedenken, en ook nog eens een echte buitenkans die nooit meer voorkomt. Het hoeft zelfs niet jung te zijn dat Art uitspreekt, 'jongens' klinkt sowieso al meer als 'jong es' ('es' = 'is' in het Spaans), dan zit je nog met die 'jong', de vertaling van Anne-Maries achternaam van het Duits naar het Nederlands. Dus krijg je toch 'jung is' als je dat combineert. Pas op, op zich vind ik hem wel geschikt als later blijkt dat het een hint is maar er mist nog iets.

Mag ik bijgevolg nog een goede raad geven om dat brainwashfilmpje met al die opeenvolgende 'jongens' niet te bekijken, je hoort nadien inderdaad nog meer 'jung is'. ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #67 Gepost op: 9-02-2012, 18:26:35 »
Stiekem denk ik eigenlijk alleen maar dat Art totaal in een deuk ligt als hij toevallig een keer op deze topic stuit ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #68 Gepost op: 9-02-2012, 18:43:50 »
Zie het als een soort van hint zoals er is geweest met dat blauwe hemd (Mol is man), roze hemd (Mol is vrouw)...
te bekijken, je hoort nadien inderdaad nog meer 'jung is'. ::rofl::

Die hint is nooit officieel geweest. Karel had in seizoen 6 een roze hemd aan en inderdaad was de mol toen een vrouw, zo ontstond de theorie dat toen hij in seizoen 7 constant blauwe hemden droeg dat de mol wel een man moest zijn. Maar helaas was de mol ook dat seizoen een vrouw.

Stiekem denk ik eigenlijk alleen maar dat Art totaal in een deuk ligt als hij toevallig een keer op deze topic stuit ::rofl::

Ik vraag me af of hij bij de opnames van seizoen 13 nog jongens durft te zeggen  ::rofl::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #69 Gepost op: 9-02-2012, 22:54:25 »
Leg me nu eens duidelijk uit dan wat JUNG IS betekend.... want WAT is JUNG? Waaruit blijkt dat. Echt hoor ik word er gewoon iebelig van.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #70 Gepost op: 9-02-2012, 23:21:42 »
Die hint is nooit officieel geweest. Karel had in seizoen 6 een roze hemd aan en inderdaad was de mol toen een vrouw, zo ontstond de theorie dat toen hij in seizoen 7 constant blauwe hemden droeg dat de mol wel een man moest zijn. Maar helaas was de mol ook dat seizoen een vrouw.

Ik vraag me af of hij bij de opnames van seizoen 13 nog jongens durft te zeggen  ::rofl::

AAAH. De mol is een man!

 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #71 Gepost op: 9-02-2012, 23:25:30 »
Leg me nu eens duidelijk uit dan wat JUNG IS betekend.... want WAT is JUNG? Waaruit blijkt dat. Echt hoor ik word er gewoon iebelig van.

Iebelig? WAT is IEBELIG? ;)
Je moet hem lezen als Jung is de mol. Ik vind hem nog steeds niet erg sterk, dus ik snap dat je er een beetje iebelig van wordt, hoe dat dan ook mag voelen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #72 Gepost op: 10-02-2012, 00:10:55 »
In ieder geval 2 'jongens' gehoord. Begin executie opnieuw en bij de 1e opdracht.
Even de ondertiteling afwachten of er nog meer waren...

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #73 Gepost op: 10-02-2012, 00:16:32 »
In ieder geval 2 'jongens' gehoord. Begin executie opnieuw en bij de 1e opdracht.
Even de ondertiteling afwachten of er nog meer waren...



Dat 'jongens' blijft wel komen, want dat is nu eenmaal hoe Art de kandidaten aanspreekt. Van mij mag de hint alleen wel wat uitgebreider, want nu is 'ie wel heel vrijblijvend. Ik bedoel, Art moet toch een aanspreekterm hebben en blijkbaar past dit het best bij zijn rol als presentator. Ik denk dat hij ook iets anders wilde doen dan Karel en Pieter Jan, om na-aap gedrag zoveel mogelijk te vermijden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #74 Gepost op: 10-02-2012, 01:44:11 »
Iebelig? WAT is IEBELIG? ;)
iebelig
1) Driftig 2) Ibbel 3) Kittelorig 4) Kregel 5) Kregelig 6) Kriegel 7) Misselijk 8) Prikkelbaar 9) Weerbarstig
http://www.encyclo.nl/begrip/IEBELIG
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #75 Gepost op: 10-02-2012, 13:55:46 »
Had er toch nog één gemist:

Citaat
Zo, jongens. Licht in het donker, daar moeten jullie voor gaan zorgen.
Knap gedaan, jongens.
Jongens, jullie hebben de afgelopen dagen met vuur gespeeld.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #76 Gepost op: 11-02-2012, 21:47:39 »
Ik moest echt smakelijk lachen toen ik dit zag bij DWDD. Vanaf 3.30. Maar is aanrader helemaal te bekijken.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/87042

Hopman Art

 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #77 Gepost op: 12-02-2012, 00:08:53 »
Ik moest echt smakelijk lachen toen ik dit zag bij DWDD. Vanaf 3.30. Maar is aanrader helemaal te bekijken.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/87042

Hopman Art

 ::rofl::

Haha ik zag het en ik moest ook meteen aan Art denken xD

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2012, 22:04:15 »
Citaat van: @annemariejung
Zit ik er nog in, jongens?! Ben ik door?! Wèèr #widm niet kunnen zien!!! Groeten uit Enschedeeeeee (Wilminktheater)
::vergroot:: :P

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Jongens = JUNG IS
« Reactie #79 Gepost op: 16-02-2012, 22:05:59 »
Omnia vincit amor