Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409711 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #160 Gepost op: 18-01-2013, 01:44:12 »
Mijn volendams is niet meer wat het geweest is helaas. Misschien is het inderdaad tunnelvisie, maar bij herhaling blijf ik ''ik mol'' horen ipv ''ik nou'' of ''ik nu''. Het lijkt ook een beetje snel weggemoffeld, maar ik vind het er wel heel erg op lijken..

Ik heb even opgezocht hoe nou of nu op z'n Volendams wordt uitgesproken, maar ik vind alleen "nou" als uitspraak. (ook voor "nu").
+ het fragment beluisterd, het klinkt het meest als "noe". Dat is dus wel vreemd ja.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #161 Gepost op: 18-01-2013, 03:04:05 »
Ik moet er dan ook maar aan geloven. Kees is de enige bij wie ik een molgevoel heb en nu Paulien ook doodleuk voor geld gaat springen blijven er geen geweldige mollen meer over. Iedereen brengt geld in de pot. Ergens hoop ik nog op een -ien als mol maar Kees leest wel MOL in al zijn gedrag... nu alleen nog wat acties natuurlijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #162 Gepost op: 18-01-2013, 14:09:49 »
Ik was, na het vertrek van Joep, sowieso al op Kees uitgekomen als mol, ook zonder de hint. (ik had die hint wel al gelezen, maar niet meer aan gedacht, aangezien ik nooit echt op de hints let en er meestal ook niet teveel waarde aan hecht)

Kijk, als Kees nu iets 100% onmols zou doen en waar ook geen andere verklaring voor mogelijk zou zijn, dan zou ik zonder pardon een andere mol gaan zoeken. Wat dat betreft staar ik me zeker niet blind op de hint.
Maar tot nu toe heeft Kees nog niets gedaan wat hem diskwalificeert als mol. Helemaal niets...
Sterker nog, toen ik afl. 1 opnieuw bekeek, merkte ik ineens dat zijn reacties bij de bungee-opdracht ook best mols zijn. Of iig: goed uit te leggen als hij de mol is.

Ik houd er zelf trouwens wel rekening mee dat de hint anders bedoeld is, maar dat wij hem toevallig (en eigenlijk dus abusievelijk) koppelen aan de juiste mol. (als jullie begrijpen wat ik bedoel) Dus dat het bijv. als dwaalspoor naar Caroline/Paulien was bedoeld en dat ze er geen rekening mee hadden gehouden dat het woordje 'case' mensen gelijk op Kees zou doen wijzen.
Lijkt onwaarschijnlijk, maar ik blijf er moeite mee houden dat ze bewust zo'n duidelijke hint richting de mol in afl. 1 zouden hebben gestopt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #163 Gepost op: 18-01-2013, 16:04:46 »
Kees praat in de biecht meerdere malen over de overige kandidaten alsof hij daar niet bij hoort. O.a. in afl.2 met dat dictee: "En de overige kandidaten moesten de spelfouten eruit halen". Daar hoorde hij zelf bij. ???
Kan iets betekenen, kan ook gewoon zijn manier van formuleren zijn...


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #164 Gepost op: 18-01-2013, 16:30:21 »
Ik vind het echt zo'n mollenuitspraak dat hij zei "ik ga nu maar eens voor mezelf" toen hij niet in het geld sprong.

En verleden week was het een puur Deborah-moment die in haar inspanningsproef ook zo goed kon hijgen en puffen. Met Kees was het eerst je laten vallen (en dan balen dat je dan nog steeds niet afgeschoten wordt) om daarna zo geacteerd neer te vallen in de hut. Zag er allemaal niet geloofwaardig uit. Echt een mol die kandidaterig probeert over te komen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #165 Gepost op: 18-01-2013, 17:54:37 »
Ik vind het echt zo'n mollenuitspraak dat hij zei "ik ga nu maar eens voor mezelf" toen hij niet in het geld sprong.

En verleden week was het een puur Deborah-moment die in haar inspanningsproef ook zo goed kon hijgen en puffen. Met Kees was het eerst je laten vallen (en dan balen dat je dan nog steeds niet afgeschoten wordt) om daarna zo geacteerd neer te vallen in de hut. Zag er allemaal niet geloofwaardig uit. Echt een mol die kandidaterig probeert over te komen.


Wat ik daarnaast opvallend vind is dat Carolien iemand kiest die niet zal springen en  Daniel en Tim beiden de jokers op een moeilijkere plek leggen. Tania denkt 'dan maar niet' en Paulien springt voor de pot.  Kees legt echter als enige in de laatste groep de jokers gewoon in het midden, waardoor hij het voor Janine aantrekkelijker maakt om niet voor het geld te kiezen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #166 Gepost op: 18-01-2013, 18:58:32 »
Getverdemme, dus alle die hard molloten zitten op Case, ik weiger om daaraan mee tedoen.   ::ohno::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #167 Gepost op: 18-01-2013, 19:21:09 »
Nee hoor, ik zit nog half op Paulien.
The British are not impressed.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #168 Gepost op: 18-01-2013, 19:28:43 »
Getverdemme, dus alle die hard molloten zitten op Case, ik weiger om daaraan mee tedoen.   ::ohno::

Ik weiger ook om Kees te verdenken omdat het me echt niet leuk lijkt als Kees de Mol is. Omdat iedereen op Kees zit (mede al niet door die hint), en omdat ik zijn molacties niet leuk vind, voor zover ik het kan beoordelen.
 ::ohno::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #169 Gepost op: 18-01-2013, 20:45:46 »
Ik wel, ik vind Kees echt een leuke gozer en hij doet het goed.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #170 Gepost op: 18-01-2013, 21:14:37 »
Kees zegt in de safari opdracht ook: houd je ogen open, jongens. Ja, want dat doet hij niet natuurlijk ;) Mollen zijn blind.
En nog geen tien seconden later in de aflevering: 'hee, zie ik daar nou niets?'

Dat kan kloppen Kees, dat je niets ziet :)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 21:16:13 door annebeth »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #171 Gepost op: 18-01-2013, 21:19:10 »
En nog geen tien seconden later in de aflevering: 'hee, zie ik daar nou niets?'

Dat kan kloppen Kees, dat je niets ziet :)

Dat zou een hint en molactie in één kunnen zijn als aan de andere kant wél iets te zien was! Ik zie Kees als een steeds leukere Mol voor me. ;D

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #172 Gepost op: 18-01-2013, 21:28:45 »
Ik ook! Overigens, aan het einde van de opdracht zegt hij: wij hebben gekeken. Ik heb heel erg goed gekeken zelfs, overal, 360 graden om me heen, maar ik heb geen 1 beest gezien (nog een blind-hint?)....' ja ik heb wel beesten gezien, maar niet de beesten die op ons lijstje stonden'  (de mol misschien, zichzelf?)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #173 Gepost op: 19-01-2013, 00:30:26 »
Ik ben bang dat Kees het toch is. Zijn uitspraken zijn zo mollerig. 'Ja bij ons ging het wel goed...toch?' Na de eerste opdracht. En na de safari:' Ik heb echt geen beest gezien'! Allemaal een beetje jezelf indekken. Als kandidaat wil je toch juist verdacht worden?

Maar behalve deze uitspraken en de hint, kan ik niet echt (leuke) molacties vinden. Daarom hoop ik heel erg dat hij de mol niet is, want dat zou wel teleurstellend zijn. Een soort van tweede Patrick Stoof.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #174 Gepost op: 19-01-2013, 02:36:29 »
Ik vond zijn zogenaamd opgeluchte reactie wel erg geacteerd overkomen. Bij de overige kandidaten had ik dat totaal niet. Die lijken veel meer "in" het spel te zitten, Kees komt over als iemand die het toch allemaal al weet en dus het spelelement minder in zich heeft.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #175 Gepost op: 19-01-2013, 03:19:30 »
Kees legt echter als enige in de laatste groep de jokers gewoon in het midden, waardoor hij het voor Janine aantrekkelijker maakt om niet voor het geld te kiezen.

Niet alleen legt Kees de jokers aantrekkelijk in het midden, hij kiest als enige voor de verdeling die ik als Mol ook zou kiezen! Hij verplaatst, ook als enige overigens, de € 500,- naar de lastigste kant om te springen. In zijn groep hadden Carolien, Daniël en Tim allemaal voor dezelfde verdeling gekozen, waarom als kandidaat überhaupt switchen?

Daarnaast is Kees op basis van mijn methode nu ook het meest waarschijnlijk geworden als Mol.

Alleen die vervelende priesterhint...  ::ohno::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #176 Gepost op: 19-01-2013, 04:00:07 »
Kan iemand verklaren waarom Kees eigenlijk zo sterk verdacht wordt bij het grote publiek? Op de AVRO-website heeft hij een vrij grote voorsprong  op de anderen en op hyves (55.000 stemmen) is hij zelfs bijna dubbel zo verdacht als zijn eerste achtervolger (Tim zit niet in de poll). Ook onze forumpolls volgen eenzelfde trend richting Kees, hoewel er normaal gezien altijd een groot verschil is met de officiëlere sites, zeker zo vroeg in de reeks.

Kees doet af en toe wel best mollig, maar zo obvious is het nu toch ook weer niet voor de doorsnee kijker? De programmamakers doen ook helemaal geen moeite, integendeel, om hem verdacht te maken (wat niet gezegd kan worden van Tim en Tania)...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #177 Gepost op: 19-01-2013, 10:23:37 »
Kees doet af en toe wel best mollig, maar zo obvious is het nu toch ook weer niet voor de doorsnee kijker? De programmamakers doen ook helemaal geen moeite, integendeel, om hem verdacht te maken (wat niet gezegd kan worden van Tim en Tania)...

Ik denk dat het voor widm.nl met name is dat Kees bij het grote publiek bekend is. Zij willen graag in Kees de mol zien, dus staat ie zo hoog qua verdenkingen. Zeg maar 'de wens is de vader v/d gedachte' Dat het nu toevallig (ga ik vanuit) overeenkomt, willen dat iemand de mol is en dat ie ook de mol is, maakt het voor het doorsnee publiek niet zo obvious. Want qua montage wordt Kees buiten beeld gelaten nu ze zich focussen op Tania en Tim ja.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #178 Gepost op: 19-01-2013, 12:30:41 »
Er zijn bepaalde hints die naar Case leiden.....(lees het forum goed)En als je hem dan extra goed in de gaten houdt ja dan kun je toch niet om Kees heen. Denk dat daarom veel molloten hem verdenken en op hem stemmen... ::)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #179 Gepost op: 19-01-2013, 14:35:39 »
Na aflevering 3 nog eens heel goed bekeken te hebben, heb ik toch besloten om mijn been uit de Paulien tunnel te halen en volledig naar de Kees tunnel over te stappen. Hij heeft toch uitspraken die je anders kunt interpreteren. 

Is er nog ruimte of moet ik mezelf naar binnen proppen?