http://zappen.blog.nl/publieke-omroep/2014/10/13/dekker-wil-geen-amusement-bij-publieke-omroep Vandaag was er weer heel wat te doen om de publieke omroep. Staatssecretaris Sander Dekker heeft de kamer geïnformeerd over zijn plannen. De publieke zenders worden deels opengesteld voor buitenproducenten, zoals De Telegraaf dit weekend al berichtte. En amusement lijkt nu echt te moeten verdwijnen bij de omroepen. Dat vinden niet alle presentatoren een goed idee.
“Bij sommige programma’s heb ik zelfs na een uur nadenken werkelijk geen flauw idee waarom er belastinggeld heen moet”, motiveert de staatssecretaris zijn besluit bij Nu.nl. “De publieke omroep is te weinig onderscheidend en dat tast de legitimiteit aan.” Expliciet worden Ranking the Stars en Bananasplit genoemd.
AvroTros-directeur Remco van Leen is geschrokken door de plannen. “Wij vrezen een smalle publieke omroep. Met onze programma’s bedienen wij een groot publiek en het gevaar dreigt dat een grote groep kijkers nu buiten de boot valt. Het begrip ‘van iedereen voor iedereen’ moeten we dan laten varen, terwijl dat wel is waar de publieke omroep in onze optiek voor staat.
Paul de Leeuw vindt het besluit van Dekker jammer en plaatst een kanttekening. “Ranking the Stars is een van de weinige programma’s die jonge kijkers trekt bij de NPO. “Maar we gaan er zeker nog twee maken lieve goudrenetten van me! Op Eerste Kerstdag en 1 januari.”
Wat betekent dit voor Wie is de mol. Ik weet dat widm niet in dezelfde categorie valt als Ranking the stars en bananasplit maar ik word hier een beetje banging van. Wie is de mol kan NIET bij de commercielen. Ik herhaal. Niet