Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288602 keer)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #880 Gepost op: 16-01-2014, 18:09:47 »
-6-

Bovenstaand onderzoek ten spijt, kan de Mol uiteraard nog wèl op de door Art getoonde foto staan (hoge resolutie via Heinz #174}). Verschillende mensen hebben zich met verschillende resultaten over betreffende foto gebogen. Ik vind de foto eerlijk gezegd te vaag om conclusies aan te verbinden. Wat ik wel constateer is dat mijn vermeende verdachte verdacht veel lijkt op de dame op de foto in oranje kledij en oranje sloffen (draagt ze overigens ook op de bühne). Lastig, want dat is juist weer de enige persoon op de foto waar {Jos1978 #392} zijn bedenkingen over heeft (Daphne, Jennifer, Sophie, Aaf (kuch) of wishful thinking…) en die bovendien door {kjr} als Daphne wordt gedefinieerd. {MOlletje} is er ook nog niet helemaal uit: de nummers 3, 10, 12 en 14 zijn respectievelijk een Vrouw, Susan?, Susan/Daphne? en Mannelijk/Jan-Willem? Nee hè, niet wèèr nummer 10! Heb ik er net uren aan gespendeerd om vast te stellen dat zij niet verdacht is, wordt ze door een (mols)hoop collega’s ineens wèl verdacht. Mooie boel is dat. {Vettel} weet daar tot overmaat van ramp ook nog aan toe te voegen dat betreffende persoon wel een zeer a-typisch Chinees gezicht heeft. De meeste Chinezen hebben namelijk ronde gezichten, terwijl nummertje 10 een vrij hoekig gezicht heeft, gelet op de kaken. Ook {Jayne}  ziet iemand in de foto die ‘eventueel’ Daphne kan zijn; vooral met de juiste make-up is zij eigenlijk de enige gegadigde. {FS} heeft hetzelfde gevoel.
{Pythonmaniac} denkt ook iets verdachts te zien: “Is het schijn of zie ik iets verdachts? De 5e van rechts is de enige waarbij de wenkbrauwen niet zichtbaar zijn / een schuine streep hebben. Als de Mol erbij moet staan, moet die daar staan.” Reactie van {MoleShowdown} “Hoe kan deze persoon (5e van rechts), die een van de kleinste chinezen is, in hemelsnaam een van de kandidaten zijn?? Ik durf toch wel te beweren dat zelfs de kleinste kandidaat (Sofie) groter is dan deze kleine Chinees.” Over lengte gesproken: {Jayne} heeft haar bedenkingen bij de kleinste oranje dame en wel die met de gele sloffen. {FilmMaster} vindt dat de persoon helemaal links zomaar Tygo zou kunnen zijn, maar {Miek37} ziet juist in poppetje nummer 5 iets terug van Tygo, hetgeen door {Rat} vervolgens weer wordt ontkracht, omdat dit poppetje op het toneel staat, wat daarna zelf ook weer in twijfel wordt getrokken door {Miek37}. Dat kan, want {Telon} denkt dat persoon 5 Owen is en 11 is Susan.{Rat} houdt zelf na het nodige wegstreepwerk helemaal geen verdachten meer over en voor {barbie12}, {Whiskers} en {Starlight} is het helemaal niet vanzelfsprekend dat ´ie op de foto staat. Sterker nog, {barbie12} komt op de foto zelfs één persoon te kort; ze mist dat donkerblauwe jonge ventje. Maar wat zegt dat dan weer? {Joeyversteeg12} denkt er het zijne van. Het lijk {Tunnelgraver} allemaal evident: de Mol staat op die foto en hij heeft zijn conclusie getrokken!

Theorie van {Molle Pietje} over de bewuste foto:
“Als Susan ergens op de foto staat: Dan zou Owen toch geweten moeten hebben, dat zij er op zou staan. Zou hij dan niet nog in het spel zitten en denken/weten dat zij de Mol is ? Ergo : Geef je daarmee niet aan alle kandidaten weg , dat zij de Mol is, ook al herken je haar niet zo snel ?
Wat nog kan : Ze staat op de foto en is kandidaat. Maar ja, dan mis je wel de verrassing in aflevering 10.”

Net als iedereen z’n zoektocht zo’n beetje heeft beëindigd, komt {Jos1978 #430) in het holst van de nacht met de melding dat hij een 16e persoon op de foto heeft gespot. Eerst dacht ik dat {Jos1978} misschien dubbel zag van de alcohol of zo, maar achter de 2e persoon van links is inderdaad iets ongedefinieerds zichtbaar. Volgens {Ste*} is het in ieder geval niet geschminkt. {mirrjam} ziet naar eigen zeggen dingen die er niet zijn, maar volgens haar heeft het ding wel een muts op waar het haar ook nog eens onderuit komt. En o ja, het ding heet Aaf. Volgens {Rat} “is het geen onderdeel van haar kapsel. Volgens mij moet het zo 'n groen mannetje zijn. Daar ontbreekt er namelijk eentje van. Of de blauwe man, die zo ongeveer hetzelfde pakje draagt, maar dan in het blauw (maar wat kledingtint betreft lijkt het derde groene mannetje van recht het blauwe mannetje te zijn). De schim die je achter de vrouw zien lijkt in elk geval hetzelfde type hoofddeksel te hebben. Of we zien gewoon spoken”. Misschien ook te veel gedronken ;-)?
{Jos1978} komt uiteindelijk met het verlossende woord: “Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Aaf als de Mol. Tijdens de opera staan de groene mannetjes, net zoals de oranje dames, altijd 2 links, 2 rechts. Behalve op de beruchte foto. Op de plek waar hij normaal staat, staat nu (heel onduidelijk) iemand anders.”

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #881 Gepost op: 16-01-2014, 18:10:22 »
-7-

De meest “vindingrijke” molloot bij deze opera-opdracht is overigens {good-riddance} met een droge reactie op een citaat van {Loebas} waar niets tegen in te brengen valt ;-) :
[Citaat van {Loebas}: “Voor wie het weten wil; het vogeltje in beeld is een "Zwart Kuif Gele Bulbul". Een soort nachtegaal. Ook regelmatig een donkere grotere vogel in montages te zien, maar kan (en moet er denk ik maar) niets mee.”]
“Ja je weet maar nooit... misschien een aanwijzing voor welke chinees op de foto de Mol is, volgens de naam van de vogel "Zwart Kuif Gele Bulbul" zou dat dan wel de 3e van rechts moeten zijn, alleen die heeft onderaan (schoenen, sokken?) iets geels, en zwarte kuif/hoed/nepharen.”

{Yaco} is het zat: De obsessie met de foto begint nu echter het hele topic onder te sneeuwen en maakt het lastig andere dingen te bespreken. Ik weet niet hoe het zit met anderen, maar ik dreig hierdoor af te haken. Kan dit niet even worden verplaatsd naar een apart topic? Verder: de Mol op zo'n foto zou natuurlijk erg leuk zijn, schmink, een pruik, verkleden, daar kan ik in komen. Maar "een stukle klei" zoals ik langs zie komen... Wat hebben ze nou opeens ook mensen van de tv kantine/lord of the rings ingehuurd? En als wij er met verschillende foto's en meerdere mensen met uren kijken niet uit komen, wat is dan nog het punt? Als wij er al niets van kunnen maken waarom de kandidaten dan wel, die met zijn alleen maar een paar seconden naar een tablet kijken... Bovendien hebben zij helemaal geen reden om de Mol op deze foto te zoeken. Ik zou er het nut niet van inzien.”

Maar {JuriaanH} en ik zijn het er over eens: Er is wat aan de hand met die opera-opdracht!

Tot slot nog de twee meest interessante quotes met betrekking tot het betere schmink- en toneelwerk:
Dagboek van de Mol na aflevering 2: “Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me GEZÍEN hebt, dat weet ik nog zo net niet.”
Art in aflevering 1 tijdens het welkomstwoord over Wie Is De Mol? in Hongkong: “Maar of de Mol hier zijn WARE gezicht laat zien, dat is nog maar de vraag.”

-EINDE-

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #882 Gepost op: 16-01-2014, 18:16:33 »
En dat is de korte samenvatting...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #883 Gepost op: 16-01-2014, 18:18:49 »
Het zou wel fijn zijn om iets kortere berichten te plaatsen ::oink::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #884 Gepost op: 16-01-2014, 18:25:09 »
Ik kan me helemaal vinden in een reactie in een ander topic: dat de mol wel op die foto staat, maar niet als opera-chinees maar achter hen verstopt is... het slaat ook aan met die aantekening/uitspraak "Maar of je me gezien hebt" uit het mol-dagboek.

Als die daar staat is hij/zij vrij onzichtbaar... Wat is dan het nut? Alleen maar om achteraf te zeggen: De mol stond nog wel op de foto! Kijk maar: daar zie je twee oogjes glinsteren!(ohnee, een mol heeft geen zichtbare ogen :-X)

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #885 Gepost op: 16-01-2014, 18:45:41 »
Aaf: “Ik denk niet dat we Susan en Owen hoeven te zoeken..”
Freek (snel): “Nee ik denk ook niet dat we hoeven te zoeken naar Susan en Owen.”
Aaf: “..gewoon hier goed kijken..”


Als daadwerkelijk de bedoeling is om ze erin te luizen, aangezien er dus geen Owen en Susan op de foto staan, geeft Aaf hier een heel raar opmerkelijk antwoord.
Gewoon hier goed kijken... waarom zou je dat zeggen als ze het bijna juist hebben? Ze zeggen het zo overvallend, dat ik Aaf's reactie wel heel adrem vind..
Er van uit gaande dat niemand de mol zou zijn, zou iedereen gelijk kunnen hebben, dus deze opmerkingen boven die van Aaf waren helemaal niet zo dom. Dan ga je meer vragend nadenken i.p.v. direct reageren met "gewoon hier goed kijken". In mijn optiek weet je dan meer...

Jan Willem en Aaf zijn mijn mollen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #886 Gepost op: 16-01-2014, 18:57:09 »
Wow en ik dacht dat ik erg was  ::rofl:: Ik heb zelfs de foto ondersteboven enz bekeken.

« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 18:58:53 door Syllie10 »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #887 Gepost op: 16-01-2014, 19:03:16 »
Wow en ik dacht dat ik erg was  ::rofl:: Ik heb zelfs de foto ondersteboven enz bekeken.

We sloegen een beetje door.  ::) Op naar een rustiger avondje, hoop ik.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #888 Gepost op: 16-01-2014, 19:30:59 »
We sloegen een beetje door.  ::) Op naar een rustiger avondje, hoop ik.
Helemaal mee eens, Jos!

[maar ik had het ff nodig als uitlaatklep, sorry]

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #889 Gepost op: 16-01-2014, 19:37:35 »
Ik gok ook op Kim-Jong-Il. En nu?

Zei eerst dat het Mao Zedong was, maar schiet mij nu te binnen: Kim Jung Il wordt de Generaal genoemd! We zagen dit plaatje bij Freek en Tygo voorbijschieten, en laten dit nu net de twee zijn die ook over de generaal beginnen bij de opera opdracht. Niet mijn mollen, weet ook niet wat we hier verder mee kunnen....... ::vergroot::
Meer L

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #890 Gepost op: 16-01-2014, 19:40:20 »
Freek is geschminkt als generaal op die foto  ::oink:: Of toch niet  ;D

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #891 Gepost op: 16-01-2014, 20:19:22 »
Zei Art niet bij zijn introductie in aflevering 1 "het is nog maar de vraag of de Mol in Hong Kong zijn ware gezicht laat zien"  ::vergroot:: ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #892 Gepost op: 16-01-2014, 20:31:43 »
Zei Art niet bij zijn introductie in aflevering 1 "het is nog maar de vraag of de Mol in Hong Kong zijn ware gezicht laat zien"  ::vergroot:: ?
Yep, dat was mijn allerlaatste regel. En de allerbelangrijkste. Heb je niet alles gelezen of zo :P

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #893 Gepost op: 16-01-2014, 20:36:54 »
Yep, dat was mijn allerlaatste regel. En de allerbelangrijkste. Heb je niet alles gelezen of zo :P

Haha ik was inderdaad al afgehaakt. Had de opmerking verder ook nog niet langs zien komen, gevalletje "door de bomen het bos niet zien" vrees ik ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline truss34

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #894 Gepost op: 17-01-2014, 09:58:20 »
ik heb dit gevonden op de site van METRO
is iemand dit opgevallen en zou dit kunnen kloppen?






Spoiler (klik om te tonen/verbergen)







Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #895 Gepost op: 17-01-2014, 10:00:53 »
ik heb dit gevonden op de site van METRO
is iemand dit opgevallen en zou dit kunnen kloppen?

Deze mogelijke hint circuleert al een tijdje in de molcommunity. Metro heeft het gewoon van een forum geplukt. Bal gehakt is de bedenker. De hint kan in de prullenbak, aangezien er een filmpje is opgedoken waarin te zien is dat de cijfers en letters al voor de opnames van WIDM op de ramen stonden.

Offline Mollenbaas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #896 Gepost op: 19-01-2014, 12:33:13 »
Nog even over aflevering 1 bij de test en exuctie kwam de vraag waar is de mol geboren?
1. Amsterdam
2. Veenendaal
3. Utrecht
Jan Willem is geboren in Veenendaal en Tycho in Amsterdam kunnen we de rest al afschrijven ik weet het niet. Voor mij is Jan willem de mol.
gr. Mollenbaas

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #897 Gepost op: 19-01-2014, 12:39:02 »
Nog even over aflevering 1 bij de test en exuctie kwam de vraag waar is de mol geboren?
1. Amsterdam
2. Veenendaal
3. Utrecht
Jan Willem is geboren in Veenendaal en Tycho in Amsterdam kunnen we de rest al afschrijven ik weet het niet. Voor mij is Jan willem de mol.
gr. Mollenbaas

De vraag was waar de woonplaats is van de mol.
Dat slaat op alle 10 ( nu 8 ) kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 13:35:27 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #898 Gepost op: 19-01-2014, 13:34:47 »
spannend!

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #899 Gepost op: 19-01-2014, 22:09:31 »
Zojuist aflevering 2 nog eens bekeken, ik ben nog iets verdachts tegen gekomen, geen idee of dit al eerder is besproken (lees maar eens 48 pagina's terug/dagtaak) maar op de markt kon je een zwarte vrijstelling vinden, maar óf deze is verplaatst een keer (door de mol?) of er waren er meerdere te vinden? En heeft er dan misschien alsnog iemand een gevonden?

De eerste foto hangt de vrijstelling lijkt wel de 2e is die Sofie vind?

Profiler