Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143733 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #300 Gepost op: 17-01-2014, 15:38:41 »
Er is iemand die (voor de grap?) voorgesteld heeft om kinderen te kiezen voor het roeiteam. Het is alleen niet of heel lastig uit te vinden wie dit is. (Hoogstwaarschijnlijk dus niet de Mol.)

We zien de kandidaten het strand op rennen. Vrouwenstem (Susan?): "Wij moeten hun aanwijzen." Jan-Willem + (andere?) vrouwenstem: "Kinderen."
Na afloop. Susan: "Dit is toch leuker dan van kinderen winnen hè?"

(Jennifer zegt in biechten dat zij al verwacht had dat de roeiers hun tegenstanders zouden zijn. Mogelijk stelde zij voor om kinderen te kiezen.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #301 Gepost op: 17-01-2014, 15:38:46 »
Dit topic is bedoeld als discussie-topic over aflevering 3.
Dus hier ook graag de aflevering bespreken en niet het hele seizoen (wat nog 7 afleveringen te gaan heeft overigens).

Misschien moeten we dan een apart topic openen voor gedachten en meningen over het seizoen?  :)
Ik denk niet dat het verkeerd is tussentijds te evalueren, het zit immers nu vers in ons geheugen.
En een mening kun je altijd bijstellen, toch?  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #302 Gepost op: 17-01-2014, 15:39:17 »
... Je hebt gelijk, dit is Wie is de Mol, maar ik vind het er tot nu toe nog niet op lijken. De onduidelijkheid, het ontbreken van uitleg en de slappe - te makkelijke - opdrachten maken het voor mij juist bijzonder lastig een eventuele Mol te ontdekken. ...
Dit precies. Niets is wat het lijkt, hopelijk lijkt het dus alleen maar minder dan anders, en IS het allemaal goed. Nog steeds erg vermakelijk hoor, maar dat gemol van die 2e mol mag best wat minder. Betere en volledige uitleg zijn ook op tv gewenst. Er wordt wel erg veel weggelaten en gemanipuleerd door Art die denkt dat hij nog steeds deelnemer is.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #303 Gepost op: 17-01-2014, 15:42:41 »
Misschien moeten we dan een apart topic openen voor gedachten en meningen over het seizoen?  :)
Ik denk niet dat het verkeerd is tussentijds te evalueren, het zit immers nu vers in ons geheugen.
En een mening kun je altijd bijstellen, toch?  :D

Volgens mij zijn er al genoeg topics en zien we door de bomen het bos al niet meer, dus laten we daar maar even mee wachten.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #304 Gepost op: 17-01-2014, 15:52:44 »
ik vind een apart evaluatietopic eigenlijk wel een goed idee, als iedereen daar nou bespreekt wat er wel en niet goed is aan dit seizoen dan blijven dit soort topics schoner.. moest net door 2 pagina's met meningen over het seizoen heen.. dat haalt best veel molspeurplezier weg...
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #305 Gepost op: 17-01-2014, 15:56:48 »
Ze kregen (volgens Suzan in de biecht) van Art te horen dat Aaf en Daphne in een hoog gebouw zitten. Bij het startpunt zegt Jennifer: er zijn miljoenen gebouwen, dan is het dus een bijzonder gebouw neem ik aan'. Freek gaat daar direct in mee 'dat denk ik ook'. Tygo vat samen dat ze zoeken naar een apart, bijzonder gebouw.

Dit is eindelijk eens een keer dat Jennifer meebeslist. Tot nu toe (toen het steeds fout ging) liet Jennifer de boel gaan zoals het ging. Nu neemt ze direct het initiatief en stuurt de groep een verkeerde kant op, omdat ze eigenlijk maar 500 meter van Aaf en Daphne begonnen voordat ze de busjes ingingen.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #306 Gepost op: 17-01-2014, 16:11:42 »
Tot nu toe heb ik veel meer "wat ontzettend gaaf", "wat spectaculair" en "wat bijzonder" gelezen, je zou kunnen zeggen dat we dat nu wel gehoord hebben maar dat terzijde. Dit is een forum en volgens mij staat iedereen vrij zijn of haar mening te geven. Je hebt gelijk, dit is Wie is de Mol, maar ik vind het er tot nu toe nog niet op lijken. De onduidelijkheid, het ontbreken van uitleg en de slappe - te makkelijke - opdrachten maken het voor mij juist bijzonder lastig een eventuele Mol te ontdekken. Dat merk je dan ook op het forum, een bordje wat omgedraaid zou zijn en een foto van willekeurige Chinezen krijgen meerdere pagina's de aandacht.

Ik hoop "gewoon" dat we volgende week eindelijk eens 3 opdrachten zien, waarvan in ieder geval 2 spectaculaire opdrachten waar WIDM in het verleden haar kwaliteiten heeft laten zien. En na die opdrachten pas een executie, een normale gezien die "speciale" stiekem helemaal niet zo speciaal zijn. En dit verliest al helemaal haar kracht wanneer dit kunstje keer op keer herhaald wordt.
Elk seizoen heeft terugkerende elementen dus misschien verveeld het u?

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #307 Gepost op: 17-01-2014, 16:29:10 »
Elk seizoen heeft terugkerende elementen dus misschien verveeld het u?
Hoe bedoelt u precies? Want seizoen 1 t/m 14 hebben mij, op misschien 1 aflevering na, namelijk nooit verveeld. Dit kwam door de pit, het spektakel en een realiseerbare zoektocht naar de Mol tussen de kandidaten voor de kijker. Het ontbreken daarvan in de afgelopen 3 afleveringen werkt verveling juist in de hand.

Weet iemand hoeveel geld er in de lichte koffer zat? Door het ontbreken van deze informatie is het voor de kijker onmogelijk vast te stellen of de keuze voor licht/zwaar wellicht een bewust afgewogen keuze van een eventuele mol zou kunnen zijn en hoezo deze keuze überhaupt gemaakt zou moeten worden.

En is er al duidelijkheid omtrent de enveloppen en het opsturen daarvan? Uit de afleveringen heb ik niet kunnen halen wat precies de bedoeling en uitwerking daarvan is... Hoeveel bedraagt het "extra" bedrag wat men verdient bovenop het geld in de envelop wanneer de geadresseerde nog in aflevering 9 zit? Verliest men het geld als de kandidaat er niet meer in zit? En wat als je het geld niet naar de kandidaat maar de mol stuurt? Het is een verandering binnen het spel, betreft de pot - dus zeker van belang voor de Mol. Daardoor ook voor de kijker, zo'n toevoeging/verandering behoeft duidelijke uitleg en dat hoeft niet eens uitgebreid. Zoals bij de introductie van de topito's, dat was perfect.

Verder vind ik het opvallend hoe gelaten de groep reageert dat al het geld al opgestuurd is, Freek blijft zelfs penningmeester...?! 
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 16:33:06 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #308 Gepost op: 17-01-2014, 16:43:13 »
... Verder vind ik het opvallend hoe gelaten de groep reageert dat al het geld al opgestuurd is, Freek blijft zelfs penningmeester...?! 

Dat vond ik ook onbegrijpelijk. Ik had wel verwacht dat Tygo die brievenbus wel even zou lichten en Freek zou bevrijden van zn penningmeesterschap. Maar misschien wil hij graag wel geld verdienen en is hij Sofie en Freek nu dankbaar voor het veilig stellen van de pot tot afl 9.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 17:50:50 door mph »

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #309 Gepost op: 17-01-2014, 17:49:11 »
Dat freek nog steeds penningmeester is dat is vreemd.
Maar misschien verdenkt de groep Sophie meer?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #310 Gepost op: 17-01-2014, 18:04:44 »
Ik neem een Leffe Blond mee voor Sophie deze fandag!  HAHA ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #311 Gepost op: 17-01-2014, 18:06:28 »
Hoe bedoelt u precies? Want seizoen 1 t/m 14 hebben mij, op misschien 1 aflevering na, namelijk nooit verveeld. Dit kwam door de pit, het spektakel en een realiseerbare zoektocht naar de Mol tussen de kandidaten voor de kijker. Het ontbreken daarvan in de afgelopen 3 afleveringen werkt verveling juist in de hand.

Weet iemand hoeveel geld er in de lichte koffer zat? Door het ontbreken van deze informatie is het voor de kijker onmogelijk vast te stellen of de keuze voor licht/zwaar wellicht een bewust afgewogen keuze van een eventuele mol zou kunnen zijn en hoezo deze keuze überhaupt gemaakt zou moeten worden.

En is er al duidelijkheid omtrent de enveloppen en het opsturen daarvan? Uit de afleveringen heb ik niet kunnen halen wat precies de bedoeling en uitwerking daarvan is... Hoeveel bedraagt het "extra" bedrag wat men verdient bovenop het geld in de envelop wanneer de geadresseerde nog in aflevering 9 zit? Verliest men het geld als de kandidaat er niet meer in zit? En wat als je het geld niet naar de kandidaat maar de mol stuurt? Het is een verandering binnen het spel, betreft de pot - dus zeker van belang voor de Mol. Daardoor ook voor de kijker, zo'n toevoeging/verandering behoeft duidelijke uitleg en dat hoeft niet eens uitgebreid. Zoals bij de introductie van de topito's, dat was perfect.

Verder vind ik het opvallend hoe gelaten de groep reageert dat al het geld al opgestuurd is, Freek blijft zelfs penningmeester...?! 

Opgestuurd geld is veilig gesteld tot aflevering 9. Werd verteld in de Moltalk. Gaat dus NIET verloren als de kandidaat op de envelop niet meer in het spel zit. Alleen de rente vervalt dan.
Zoals ik het begreep (maar daar kan nog een addertje onder het gras zitten) is het geld dus ook veilig als het aan de mol wordt gestuurd. Zou het ook erg flauw vinden als dat niet zo was, want de mol blijft altijd in het spel. Dus logischerwijs stuurt men het geld naar zijn/haar mol (of naar de door de groep meest verdachte persoon aka mol).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #312 Gepost op: 17-01-2014, 18:08:15 »
Er staat sowieso 'Mol' helemaal rechts boven (van het doorgekraste stuk).

Er stond sowieso Jan-Willem (rechts bovenaan)  :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #313 Gepost op: 17-01-2014, 18:11:41 »
Ik neem een Leffe Blond mee voor Sophie deze fandag!  HAHA ::rofl::

Haal je dan ook een lekker brood bij Le Fournil de Sébastien voor Susan? ;D

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #314 Gepost op: 17-01-2014, 18:12:03 »
En is er al duidelijkheid omtrent de enveloppen en het opsturen daarvan? Uit de afleveringen heb ik niet kunnen halen wat precies de bedoeling en uitwerking daarvan is...

ze kunnen geld opsturen naar aflevering negen. daar voor moeten ze een van de medekandidaten kiezen waarvan ze denken dat die er straks nog in zit. dus: Sofie kan sturen naar Freek maar niet naar zich zelf. Er is geen duidelijkheid hoe ze dat moeten aanpakken dus moeten ze daar zelf maar uit komen. de enveloppen die in aflevering 9 weer tevoorschijn komen blijven sowieso in de pot. de enveloppen die aangekomen zijn bij een deelnemer die nog in aflevering 9 er nog in zit. leveren extra geld op...hoe eerder ze verstuurd worden hoe meer extra geld dat is. er is NIETS gezegt over hoeveel extra dat oplevert. als het naar de mol gestuurd wordt komt het ook sowieso in de pot...omdat het sowieso in de pot blijft...

luister nog eens goed naar Sofie...zij leest het voor in aflevering 2, net na dat Susan en Owen bij de groep weggehaald zijn... dat is wat er bekend is en zo is het hoe het werkt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #315 Gepost op: 17-01-2014, 18:16:21 »
Haal je dan ook een lekker brood bij Le Fournil de Sébastien voor Susan? ;D

Haha, als jij dat nou regelt overhandigen we het samen bij het vragenvuur (of op een ander moment die dag)!  ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #316 Gepost op: 17-01-2014, 18:26:09 »
Net even via het locatie forum de routebeschrijving van Google bekeken (van beide groepen naar het hotel) en die geeft aan dat een treintje wel degelijk de beste route is, en dat lopen en de ferry pakken meer dan een uur duurt. Voor Tygo z'n groep maakt het niet zo veel uit, maar de traffic control medewerker lijkt gelijk te hebben tegenover Freek.

Wat dan weer bizar is, is dat die trein/metro vertrekt ACHTER het hotel Elements en verrassend dicht bij het hotel van Daphne en Aaf stopt. Diezelfde lijn (trein/metro) rijdt de andere kant op naar het vliegveld. Volgens mij is hier niet heel erg goed naar de weg gevraagd. Met dat treintje waren ze er riant binnen het uur geweest.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 18:31:01 door Toke2012 »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #317 Gepost op: 17-01-2014, 18:33:29 »
Wat dan weer bizar is, is dat die trein/metro vertrekt ACHTER het hotel Elements en verrassend dicht bij het hotel van Daphne en Aaf stopt. Diezelfde lijn (trein/metro) rijdt de andere kant op naar het vliegveld. Volgens mij is hier niet heel erg goed naar de weg gevraagd. Met dat treintje waren ze er riant binnen het uur geweest.

Dus de groep Freek, J-W, Sofie is verdacht?

Vind Jennifer ook nog steeds verdacht die
1. Die telefoon laat vallen, en behoorlijke onrust veroorzaakt én dat ding moet weer in elkaar.
2. als ze er bijna zijn ineens over te tas loopt te zeuren en er moeilijk mee doet(trekken, tillen, omkiepen etc) ..

Ze waren uiteindelijk maar 2 min te laat..

Aan de andere kant wilde zij gewoon de ferry nemen: ze waren er toch al (zowat)..

Listige..

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #318 Gepost op: 17-01-2014, 19:05:39 »
Ik zit de 1ste aflevering terug te kijken en ik zag opeens iets (de mol houdt niet van spotlights en schijnwerpers) en iemand in die winkel hield die zaklamp vast en scheen op z'n eigen hand, waarmee hij het licht van de zaklamp tegenhield (expres schijnwerpers tegen houden dus) weet alleen niet van wie die hand was, had een armbandje aan.

Dat heet gewoon testen. Dat kan echt iedereen doen.  ::)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #319 Gepost op: 17-01-2014, 19:17:43 »
Heel leuk hoor al die speciale executies, maar hopelijk bevat de volgende aflevering weer eens 3 mooie ingenieuze opdrachten en een echte widm executie.

Helemaal mee eens.
Ik word (ook?) moe van al die acties, die niets te maken hebben met de kern van "Wie is de Mol".
Ik wil weer old-school afleveringen en zeker ook drie opdrachten.
En niets is zo spannend als een "normale "executie.

Hopelijk volgend jaar weer terug naar de kern : Geld verdienen door kandidaten...de mol probeert het slinks te voorkomen.
Wat mij betreft : die ring is net op tijd binnen..na 13 jaar.