Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143768 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #280 Gepost op: 17-01-2014, 14:41:47 »
Helemaal mee eens. Net als vorige week vind ik dit seizoen nog steeds behoorlijk teleurstellen, zeker ten opzichte van de vorige seizoenen. Zoveel gemiste kansen voor opdrachten, alleen opdracht 1 van aflevering 3 voldoet voor mij aan het WIDM-niveau. De trailer van vorige week was spectaculairder dan de gehele aflevering. Met roeien was het voor iedereen met een hoger IQ dan Spekman al van mijlenver aan te zien dat het team wat de kandidaten kozen tegenstanders zouden zijn. De uitleg van Art over het wedden sneeuwt onder en/of is bijzonder onduidelijk - dit tezamen met zijn dubbele vraagstelling bij de operaopdracht en het ontbreken van duidelijke uitleg van spelregels in het algemeen bevordert het allemaal niet. Te veel informatie ontbreekt, hoeveel geld zat er bijvoorbeeld in de lichte koffer? En dan weer zo'n "speciale" executie, welke aan spanning ontbeerde.

Maar wat mij het meeste stoort zijn de slappe opdrachten, het ziet er allemaal te veel uit als de bakjesopdracht in Japan waar Barbara mocht blijven. De locaties bieden zoveel meer. Eens een aflevering met 3 opdrachten gevolgd door een executie, hoe moeilijk kan het zijn? Als de executie in combinatie met een opdracht gedaan wordt mag er ook wel iets meer in zitten dan dat we tot op heden hebben mogen aanschouwen. En dit 3 keer achter elkaar is voor mij te veel van het goede, ik vraag mij af waarom zo afgeweken is van de "normale" lijn van WIDM.  

Zoals het welbekende Adagium luidt; vroeger was alles beter, voor de "leuk" heb ik afgelopen week enkele oude afleveringen teruggekeken en wat verlang ik toch naar spectaculaire opdrachten, 3 per aflevering, en naar WIDM. Na 3 afleveringen is dit seizoen gewoonweg nog lang niet waar het zou moeten wezen.  

Echt helemaal mee eens. Het is nog echt niet spannend te noemen. Hopen maar dat volgende week wat echte wie is de mol opdrachten komen..

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #281 Gepost op: 17-01-2014, 14:43:47 »
...maar ze de kandidaten (die ze door willen laten gaan) "per ongeluk" ergens een draaiboek met de mol erin laten slingeren, die kandidaat zal natuurlijk nergens achteraf opbiechten 'Ja ik wist het doordat ik het had ontdekt ergens' je weet maar nooit hé mensen...
De naam van de Mol staat nergens! Volgens de info uit het molboekje.

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #282 Gepost op: 17-01-2014, 14:43:52 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
 

Het geklaag over de kwaliteit hebben we nu wel gehoord. Dit is "Wie is de Mol?"
Het motto is niet is wat het lijkt.

Ik vind het tot nu toe er spannend en die test/executie gecombineerd met een opdracht is een leuke verandering.
Ik denk dat we hier een Mol kunnen uithalen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #283 Gepost op: 17-01-2014, 14:44:35 »
Echt helemaal mee eens. Het is nog echt niet spannend te noemen. Hopen maar dat volgende week wat echte wie is de mol opdrachten komen..
Enigzins mee eens. Ik hou zelf totaal niet van executies. Ik wil weten wie de mol is, en wie er afvalt, so be it. De nadruk op executies mag van mij ook minder. Maar...

De oneindige mogelijkheden om te mollen bij opdracht 1, de baywatch run van Freek en de kandidaten die uit hun dak gingen bij de kano race. Wat een genot!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #284 Gepost op: 17-01-2014, 14:50:43 »
Echt helemaal mee eens. Het is nog echt niet spannend te noemen. Hopen maar dat volgende week wat echte wie is de mol opdrachten komen..

Ik ben het er helaas mee eens. Dit seizoen doet me nog niks. Vraag me af of ik me na afloop één enkele opdracht zal herinneren.

Ik smacht ondertussen weer naar een normale executie.
No Milk today???

Offline Robin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #285 Gepost op: 17-01-2014, 14:50:57 »
Zoals het welbekende Adagium luidt; vroeger was alles beter, voor de "leuk" heb ik afgelopen week enkele oude afleveringen teruggekeken en wat verlang ik toch naar spectaculaire opdrachten, 3 per aflevering, en naar WIDM.

Bij de WIDM App is er een vraag die luidt:

"Met wie wil Jennifer het liefst een duo vormen bij de 3e opdracht?"

Er zijn dus 3 opdrachten.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #286 Gepost op: 17-01-2014, 14:51:39 »
Helemaal mee eens. Net als vorige week vind ik dit seizoen nog steeds behoorlijk teleurstellen, zeker ten opzichte van de vorige seizoenen. Zoveel gemiste kansen voor opdrachten, alleen opdracht 1 van aflevering 3 voldoet voor mij aan het WIDM-niveau. De trailer van vorige week was spectaculairder dan de gehele aflevering. Met roeien was het voor iedereen met een hoger IQ dan Spekman al van mijlenver aan te zien dat het team wat de kandidaten kozen tegenstanders zouden zijn. De uitleg van Art over het wedden sneeuwt onder en/of is bijzonder onduidelijk - dit tezamen met zijn dubbele vraagstelling bij de operaopdracht en het ontbreken van duidelijke uitleg van spelregels in het algemeen bevordert het allemaal niet. Te veel informatie ontbreekt, hoeveel geld zat er bijvoorbeeld in de lichte koffer en hoe werken de enveloppen nou precies - wat is de rente daarvan? Moet je echt de moltalk zien om dat te weten te komen? En dan weer zo'n "speciale" executie, welke aan spanning ontbeerde.

Maar wat mij het meeste stoort zijn de slappe opdrachten, het ziet er allemaal te veel uit als de bakjesopdracht in Japan waar Barbara mocht blijven. De locaties bieden zoveel meer. Eens een aflevering met 3 opdrachten gevolgd door een executie, hoe moeilijk kan het zijn? Als de executie in combinatie met een opdracht gedaan wordt mag er ook wel iets meer in zitten dan dat we tot op heden hebben mogen aanschouwen. En dit 3 keer achter elkaar is voor mij te veel van het goede, ik vraag mij af waarom zo afgeweken is van de "normale" lijn van WIDM.  

Zoals het welbekende Adagium luidt; vroeger was alles beter, voor de "leuk" heb ik afgelopen week enkele oude afleveringen teruggekeken en wat verlang ik toch naar spectaculaire opdrachten, 3 per aflevering, en naar WIDM. Na 3 afleveringen is dit seizoen gewoonweg nog lang niet waar het zou moeten wezen.  
Kijk we zijn nu bij Seizoen 15 en je moet niet gek staan kijken dat sommige dingen wat in herhaling vallen.
Ik stoor me er niet zo aan, vind dit tot nu toe nog steeds een vermakkelijk Seizoen, en als ik dit programma moet vergelijken met andere Hollandse televisie dan blijven er weinig programma's over met het niveau dat dit programma heeft.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #287 Gepost op: 17-01-2014, 14:54:05 »
Het geklaag over de kwaliteit hebben we nu wel gehoord. Dit is "Wie is de Mol?"
Het motto is niet is wat het lijkt.

Ik vind het tot nu toe er spannend en die test/executie gecombineerd met een opdracht is een leuke verandering.
Ik denk dat we hier een Mol kunnen uithalen.
Tot nu toe heb ik veel meer "wat ontzettend gaaf", "wat spectaculair" en "wat bijzonder" gelezen, je zou kunnen zeggen dat we dat nu wel gehoord hebben maar dat terzijde. Dit is een forum en volgens mij staat iedereen vrij zijn of haar mening te geven. Je hebt gelijk, dit is Wie is de Mol, maar ik vind het er tot nu toe nog niet op lijken. De onduidelijkheid, het ontbreken van uitleg en de slappe - te makkelijke - opdrachten maken het voor mij juist bijzonder lastig een eventuele Mol te ontdekken. Dat merk je dan ook op het forum, een bordje wat omgedraaid zou zijn en een foto van willekeurige Chinezen krijgen meerdere pagina's de aandacht.

Ik hoop "gewoon" dat we volgende week eindelijk eens 3 opdrachten zien, waarvan in ieder geval 2 spectaculaire opdrachten waar WIDM in het verleden haar kwaliteiten heeft laten zien. En na die opdrachten pas een executie, een normale gezien die "speciale" stiekem helemaal niet zo speciaal zijn. En dit verliest al helemaal haar kracht wanneer dit kunstje keer op keer herhaald wordt.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 14:55:50 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #288 Gepost op: 17-01-2014, 14:54:57 »
Bij de WIDM App is er een vraag die luidt:

"Met wie wil Jennifer het liefst een duo vormen bij de 3e opdracht?"

Er zijn dus 3 opdrachten.

Er zijn tot nu toe iedere keer drie opdracht hoor... De derde opdracht zit alleen verweven door de executie... Ik snap al die ophef dus sowieso niet van 'we willen drie opdrachten'. Die krijg je nu al voorgeschoteld. Het is meer dat sommige het niet leuk vinden dat de derde opdracht keer op keer verweven is met de executie en het daarom niet als opdracht willen zien...

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #289 Gepost op: 17-01-2014, 14:55:06 »
Helemaal mee eens. Net als vorige week vind ik dit seizoen nog steeds behoorlijk [...]

Ik ben het ook zeker met je eens. Vooral omdat vorig jaar gewoon echt een top seizoen was. Toen begonnen ze in de eerste aflevering met de bungee jump. Dat niveau hebben ze dit jaar nog zeker niet gehaald nee. Iets meer diepgang mag wel
Ook vind ik Art niet leuk dit seizoen (sorry Art  ::fluit:: ). Iets te veel ego ofzo...
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 14:57:21 door Koembie »

Offline Robin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #290 Gepost op: 17-01-2014, 14:57:59 »
Er zijn tot nu toe iedere keer drie opdracht hoor... De derde opdracht zit alleen verweven door de executie... Ik snap al die ophef dus sowieso niet van 'we willen drie opdrachten'. Die krijg je nu al voorgeschoteld. Het is meer dat sommige het niet leuk vinden dat de derde opdracht keer op keer verweven is met de executie en het daarom niet als opdracht willen zien...

Ik ben het met je eens dat (bv.) die executie op de markt als een opdracht gezien kan worden, aangezien je als kandidaat geld kan verdienen. Maar die 'derde opdracht' van aflevering drie vind ik geen opdracht, aangezien je geen geld kunt verdienen.

Offline belmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #291 Gepost op: 17-01-2014, 15:02:34 »
Als ik de plattegrond van Hong Kong een beetje bestudeer dan is de grootste molactie bij de opdracht om Aaf en Daphne te zoeken toch wel de keuze voor het hoogste gebouw van Hong Kong als beginpunt. Weet iemand hoe die keuze tot stand kwam?
Vanaf die locatie ben je ver verwijderd van de veerboten (ca. 2 km lopen) en de trein is ook redelijk kansloos.
Gaat vanaf daar een directe trein de goede kant op? https://maps.google.com/maps?saddr=The+Ritz-Carlton+Hong+Kong,+West+Kowloon,+Hongkong&daddr=Lan+Kwai+Fong+Hotel,+Central,+Hongkong&hl=nl&ll=22.293067,114.158893&spn=0.023983,0.042272&sll=22.293583,114.157348&sspn=0.023983,0.042272&geocode=FYtSVAEdRPLNBiGFm0SpH3qYjSmzPtdskQAENDGFm0SpH3qYjQ%3BFUgIVAEdudbNBiF__buE-0dZeCmxAiOGfAAENDF__buE-0dZeA&oq=ritz&dirflg=r&ttype=now&noexp=0&noal=0&sort=def&mra=ls&t=m&z=15&start=0

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #292 Gepost op: 17-01-2014, 15:04:22 »
Gaat vanaf daar een directe trein de goede kant op?
Beide locaties zijn prima locaties volgens Google.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #293 Gepost op: 17-01-2014, 15:06:59 »
Er zijn tot nu toe iedere keer drie opdracht hoor... De derde opdracht zit alleen verweven door de executie... Ik snap al die ophef dus sowieso niet van 'we willen drie opdrachten'. Die krijg je nu al voorgeschoteld. Het is meer dat sommige het niet leuk vinden dat de derde opdracht keer op keer verweven is met de executie en het daarom niet als opdracht willen zien...

Ik hoef niet per se drie opdrachten, maar in ieder geval twee opdrachten met wat meer pit. Het is allemaal wat lafjes, makkelijk, de uitleg soms zo halfslachtig dat een opdracht eigenlijk niet goed kan gaan... Originaliteit is moeilijk na al die seizoenen, maar zou toch wel zo af e toe gewenst zijn.
En die speciale executies verliezen ook aan kracht als je dat elke keer blijft doen. Misschien komt er wel een aflevering met drie executies. Jooooh gezellig nieuw wat een shock!  ::)

Ik WIL zo graag dit een leuk seizoen vinden, maar het steekt zo mager af bij vorig jaar.
No Milk today???

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #294 Gepost op: 17-01-2014, 15:08:17 »
Gaat vanaf daar een directe trein de goede kant op? https://maps.google.com/maps?saddr=The+Ritz-Carlton+Hong+Kong,+West+Kowloon,+Hongkong&daddr=Lan+Kwai+Fong+Hotel,+Central,+Hongkong&hl=nl&ll=22.293067,114.158893&spn=0.023983,0.042272&sll=22.293583,114.157348&sspn=0.023983,0.042272&geocode=FYtSVAEdRPLNBiGFm0SpH3qYjSmzPtdskQAENDGFm0SpH3qYjQ%3BFUgIVAEdudbNBiF__buE-0dZeCmxAiOGfAAENDF__buE-0dZeA&oq=ritz&dirflg=r&ttype=now&noexp=0&noal=0&sort=def&mra=ls&t=m&z=15&start=0

Goed gevonden, ik zag via de satellietbeelden wel een lijntje lopen maar zag nergens een station. Dat is een metro zo te zien. Is wel lastiger te vinden dan een veerboot natuurlijk. Binnen 3 minuten aan de overkant. Maar zij hadden het maar over een trein. Kennelijk bedoelde die vrouw waaraan ze het vroegen ook de metro maar daarna is er bij de zoektocht naar het station is mis gegaan. Vermoedelijk zijn ze eerst richting het water gelopen, wat ook wel weer logisch is op zich. Maar het metrostation bevond zich dus vlakbij hun locatie. 100m. Zo bekeken is deze locatie eigenlijk toch beter dan de Clock Tower aangezien zowel de frequentie van de veerboten minder is, als de duur van de overtocht. De locatie van het hoogste gebouw is dus niet echt een molactie, binnen een uur de metro niet vinden wel.
Bij het andere team zet ik wel wat twijfels over de efficiëntie van hun zoektocht nadat ze aan de overkant zijn gekomen. Ze waren volgens mij vrij vlot bij de veerboot. Daarna is er veel tijd verloren gegaan.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 15:21:23 door Anonymol »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #295 Gepost op: 17-01-2014, 15:23:26 »
Ik hoef niet per se drie opdrachten, maar in ieder geval twee opdrachten met wat meer pit. Het is allemaal wat lafjes, makkelijk, de uitleg soms zo halfslachtig dat een opdracht eigenlijk niet goed kan gaan... Originaliteit is moeilijk na al die seizoenen, maar zou toch wel zo af e toe gewenst zijn.
En die speciale executies verliezen ook aan kracht als je dat elke keer blijft doen. Misschien komt er wel een aflevering met drie executies. Jooooh gezellig nieuw wat een shock!  ::)

Ik WIL zo graag dit een leuk seizoen vinden, maar het steekt zo mager af bij vorig jaar.
Hong Kong! Wanneer zie je dat dan? De skyline, de taal, de cultuur. Echt vet, ook eerlijk gezegd anders dan het beeld dat ik er van had.
En de kandidaten. Ik geniet van Freek, van Daphne, van Tygo en van Sofie en nu zelfs van JanWillem. Als Jennifer in beeld is, kijk ik ook niet weg, en we weten met ze allen nog niet Wie de Mol is. (yo priesterhint). Ik prefereer dit seizoen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #296 Gepost op: 17-01-2014, 15:34:35 »
Als ik de plattegrond van Hong Kong een beetje bestudeer dan is de grootste molactie bij de opdracht om Aaf en Daphne te zoeken toch wel de keuze voor het hoogste gebouw van Hong Kong als beginpunt. Weet iemand hoe die keuze tot stand kwam?

Ze kregen (volgens Suzan in de biecht) van Art te horen dat Aaf en Daphne in een hoog gebouw zitten. Bij het startpunt zegt Jennifer: er zijn miljoenen gebouwen, dan is het dus een bijzonder gebouw neem ik aan'. Freek gaat daar direct in mee 'dat denk ik ook'. Tygo vat samen dat ze zoeken naar een apart, bijzonder gebouw.
Jennifer zegt dan: het hoogste gebouw?
Daarop zegt Freek dat ze het beste gezamenlijk kunnen vragen wat het meest bekende gebouw in HK is. En vervolgt: 'zullen we dat nu dan meteen doen?'
Bij het vragen komt Freek met een folder op de proppen met daarin bekende gebouwen. Hij stelt de Clocktower voor. Tygo vindt dat niks, te lukraak gedacht, volgens hem moeten ze het zoeken in gebouwen die ze al kennen.
Ze besluiten te verspreiden en met het ene team naar het ene deel van HK te gaan en het andere team naar het andere. Zodat er altijd tenminste een team in de buurt van het te vinden appartement is. Met het pontje kunnen ze heen en weer.
Maar als ze weer buiten staan, komt Freek ineens met een ander voorstel: het ene team gaat naar de hoogste toren en het andere naar de Clocktower (allebei in hetzelfde deel van HK). Daar gaat in ieder Jennifer in mee, volgens Sophie was het een chaotische situatie.



Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #297 Gepost op: 17-01-2014, 15:35:31 »
Hong Kong! Wanneer zie je dat dan? De skyline, de taal, de cultuur. Echt vet, ook eerlijk gezegd anders dan het beeld dat ik er van had.
En de kandidaten. Ik geniet van Freek, van Daphne, van Tygo en van Sofie en nu zelfs van JanWillem. Als Jennifer in beeld is, kijk ik ook niet weg, en we weten met ze allen nog niet Wie de Mol is. (yo priesterhint). Ik prefereer dit seizoen.

Hong Kong alleen is blijkbaar niet genoeg voor mij.  ::ohno:: Er moeten ook memorabele opdrachten in.
Ik vind deze groep ook niet heel denderend. Als geheel werkt het niet. Ik vind JW zelfs ronduit saai. En de Priesterhint stond bij mij het genot van het vorig seizoen niet in de weg. Er bleef zo veel te genieten over. Men bleef toch aan de (overigens juiste) stoelpoten van de hint zagen.
Leuk dat jij ervan geniet, ik vind het zeer mager.
No Milk today???

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #298 Gepost op: 17-01-2014, 15:36:03 »
Het valt me op dat er hier en daar behoorlijk wat geklaagd wordt door een paar mensen over dit seizoen.
Dit topic is bedoeld als discussie-topic over aflevering 3.
Dus hier ook graag de aflevering bespreken en niet het hele seizoen (wat nog 7 afleveringen te gaan heeft overigens).

Evaluatie over dit seizoen kan na afloop van het seizoen pas plaatsvinden volgens mijn bescheiden mening.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #299 Gepost op: 17-01-2014, 15:38:36 »
En screenshot wat op het kaartje stond

Er staat sowieso 'Mol' helemaal rechts boven (van het doorgekraste stuk).