Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143758 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #340 Gepost op: 18-01-2014, 01:35:23 »
ehm...de gene die daar schrijft met die den haag pen, heeft iets zwarts of donkerkleurigs aan (broek)...de enige die iets donkerkleurigs aan heeft is Susan (donkerblauwe broek). Verder heeft dat boekje een zwarte/bruine kaft. Ook Susan... Aaf weet ik niet, Jennifer een rooie en Daphne een zwarte kaft, Sofie een zwart / bruin.

Susan heeft een totaal andere pen.
Ik denk dat je het bij de mannen moet zoeken. Als ik kijk naar die duim vind ik het meer een mannenduim en dat geldt ook wel een beetje voor de nagels (van wat ik kan zien in de slechte kwaliteit van de aflevering op de Avro website).
En.... niets negatiefs tegenover mannen, maar dat handschrift? Ik vind het nauwelijks vrouwelijk, maar dat is mijn mening. Het is het handschrift van iemand die niet graag schrijft en als er geschreven moet worden, dit zo snel mogelijk in zo kort mogelijke bewoordingen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #341 Gepost op: 18-01-2014, 09:06:28 »
Hong Kong! Wanneer zie je dat dan? De skyline, de taal, de cultuur. Echt vet, ook eerlijk gezegd anders dan het beeld dat ik er van had.
En de kandidaten. Ik geniet van Freek, van Daphne, van Tygo en van Sofie en nu zelfs van JanWillem. Als Jennifer in beeld is, kijk ik ook niet weg, en we weten met ze allen nog niet Wie de Mol is. (yo priesterhint). Ik prefereer dit seizoen.

+1   ::ok::

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #342 Gepost op: 18-01-2014, 09:36:51 »
Wat mij opviel in deze aflevering is dat een aantal mensen Daphne hebben weggestreept als potentiële mol omdat ze zo goed is voorbereid. Wat ik me vooral afvraag, is waarom ze zo graag dat pact wilde sluiten zo vroeg in het seizoen. Daphne is degene die het voorstelt aan de andere vrouwen. Een prima momentje om te laten zien dat ze heel fanatiek is en van tevoren al veel heeft opgezocht, daarbij wordt dit nog eens extra benadrukt in de montage door Sofie te laten zeggen: "Zo, jij was goed voorbereid." Imho maakt dit Daphne eerder verdachter dan minder verdacht.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #343 Gepost op: 18-01-2014, 10:33:01 »
Susan heeft een totaal andere pen.
Ik denk dat je het bij de mannen moet zoeken. Als ik kijk naar die duim vind ik het meer een mannenduim en dat geldt ook wel een beetje voor de nagels (van wat ik kan zien in de slechte kwaliteit van de aflevering op de Avro website).
En.... niets negatiefs tegenover mannen, maar dat handschrift? Ik vind het nauwelijks vrouwelijk, maar dat is mijn mening. Het is het handschrift van iemand die niet graag schrijft en als er geschreven moet worden, dit zo snel mogelijk in zo kort mogelijke bewoordingen.
Ja...daar waren we al over uit...maar als we puur even op de kleding gaan letten en niet op pennen?

en dat snel mogelijk en in korte tijd...dat is notities maken. Iets wat je ook doet als je studeert en in de collegezaal zit. (althans, vroeger toen we nog geen laptops en tablets hadden).

trouwens..blauwe pen, zwarte pen, blauwe pen? dat hoeft dus niet te betekenen dat hij of zij altijd al met de zelfde pen schreef.

als het een man is trouwens: hoe komt die persoon aan al die gegevens?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #344 Gepost op: 18-01-2014, 12:17:07 »
Een suf dingetje, maar weet iemand wat voor ringtone/liedje dit is? Het andere team heeft het standaard riedeltje. (Het zal ons toch niet gebeuren dat we een hint in de ringtone over het hoofd zien. Bovendien denk ik het te herkennen, maar kom ik er niet op wat het is. :P)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #345 Gepost op: 18-01-2014, 12:26:09 »
Een suf dingetje, maar weet iemand wat voor ringtone/liedje dit is? Het andere team heeft het standaard riedeltje. (Het zal ons toch niet gebeuren dat we een hint in de ringtone over het hoofd zien. Bovendien denk ik het te herkennen, maar kom ik er niet op wat het is. :P)
the bold and the beautiful niet?
vanaf 0:20
http://www.youtube.com/watch?v=A20ZMg3Iy84
#teamamaimiljaarde

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #346 Gepost op: 18-01-2014, 12:28:56 »
Het is Ghostbusters!
Hmmm ja kan ook wel
#teamamaimiljaarde

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #347 Gepost op: 18-01-2014, 12:41:23 »
Het is Ghostbusters!

Hm, dat hoor ik er niet in. (Maar dan zou het natuurlijk een hint zijn naar Freek die in de musical Ghost de rol gaat spelen van een man die het op de vriendin van een geest voorzien heeft. -> Wikipedia. ;) )

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #348 Gepost op: 18-01-2014, 13:09:02 »
Daar hoor ik ook geen ghostbusters in. Klinkt wel heel bekend maar is volgens mij een van de standaard tunes van de Nokia.

Ik moet nu weg maar als er straks nog geen antwoord op is dan zal ik mijn oude Nokia wel ff opladen. Op mijn lumia staan de oudere tunes namelijk niet meer op.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #349 Gepost op: 18-01-2014, 13:27:17 »
Hm, dat hoor ik er niet in. (Maar dan zou het natuurlijk een hint zijn naar Freek die in de musical Ghost de rol gaat spelen van een man die het op de vriendin van een geest voorzien heeft. -> Wikipedia. ;) )
Ik hoor het er ook niet in en ik heb de Ghostbusters als m'n ringtone.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #350 Gepost op: 18-01-2014, 13:34:57 »
Klinkt wel heel bekend maar is volgens mij een van de standaard tunes van de Nokia.


Het klopt dat het één van de oude ringtones van Nokia is....
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #351 Gepost op: 18-01-2014, 14:53:55 »
Je zou een J en een W in die kisten kunnen zien...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #352 Gepost op: 18-01-2014, 15:26:47 »
Geen afvaller dus conclusies zijn niet te doen, maar ik dacht even een overzichtje: Wie zit op wie?, omdat ik 'm nog niet heb langs zien komen:


Sorry, maar ik snap geen snars van de cijfers die je geeft... Daphne heeft het hoogste cijfer, maar wordt niet het minst of meest verdacht?
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 16:45:36 door Dolfie, Reden: Totale quote is overbodig »

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #353 Gepost op: 18-01-2014, 16:01:06 »
Dank voor je overzicht Jos, was erna opzoek.

Nog even iets, ik denk dat die 'Henry V' misschien als afleiding is gebruikt (mensen zeiden wel: de vriend van Jennifer heet Henry) maar nog niet aan Henry de 5e gedacht ofzo? Maar ik zat te denken, een bellende man erachter maar ook soort kisten:



Ik bedoel... waar in the middle of the street staan nou kisten? Zou de productie dat er neer gezet hebben, ik denk namelijk dat de aantallen/de kleuren iets moeten zeggen.


Henry de 5e noemde ik al in deel 1 (zie freek topic ) maar wordt/werd niet bepaald serieus genomen hoewel ik ps: wel er gevoel heb dat er wat mee is.

Deel 1: henry v (koning van england geweest)
Deel2:  toneelstuk, generaal en de PRINS
Deel 3: tekst op arts shirt; BLue blood (blauw bloed wordt gebruikt voor adelen zie wiki)

Al om al zie ik tot nu toe in elk deel iets wat betrekking heeft op 'adelijke' dingen en ik vind dat toch meer onderzoekwaardig dan een 5 of een b op de paal waar na deel 3 nog niks concreets is uitgekomen.
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #354 Gepost op: 18-01-2014, 17:03:36 »
Wat mij opviel: Als Sofie vertelt wie ze verdenkt tijdens de Test, noemt ze Aaf. Ter wijl ze Aaf zegt, komt Aaf al in beeld. Bij de rest is dit nooit zo. Er wordt altijd gewacht met het tonen van de volgende kandidaat.

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #355 Gepost op: 18-01-2014, 18:05:38 »
the bold and the beautiful niet?
vanaf 0:20
http://www.youtube.com/watch?v=A20ZMg3Iy84


fragment is erg kort, maar de bold.. lijkt erop ja. Anders http://www.youtube.com/watch?v=99ee7mrAVkc startrek next generation? JL Picard, dan wel geen generaal, maar toch ook kapitein.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 18:07:41 door mph »

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #356 Gepost op: 18-01-2014, 18:20:22 »
Weet niet waar al die verwijzingen naar New York stonden, maar ik heb er ook nog een ontdekt. Op de pet van Freek tijdens de dropping staan de letters NY door elkaar. New York dus...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #357 Gepost op: 18-01-2014, 18:42:57 »
Ik ben er geweest, niet precies die plek, maar de landen, en er zijn genoeg random kisten, fietsen, dozen, mensen en meubels midden op de straat.  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #358 Gepost op: 18-01-2014, 19:02:35 »
Weet niet waar al die verwijzingen naar New York stonden, maar ik heb er ook nog een ontdekt. Op de pet van Freek tijdens de dropping staan de letters NY door elkaar. New York dus...

Dat is een petje van de New York Yankees

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #359 Gepost op: 18-01-2014, 20:50:48 »
Bij de toelichting van Sofie over haar test, had ik de indruk, dat er in haar tekst geknipt was, zodat het klonk alsof zij Tygo, Susan en Aaf verdenkt. Maar de intonatie bij 'Tygo' klinkt als het slot van een zin, terwijl de andere twee namen ergens anders vandaan lijken te komen, qua uitspraak. Dit zou betekenen dat de makers ons willen laten denken dat zij deze drie verdenkt, terwijl dat niet klopt..... Implicaties?
 ???