Auteur Topic: Aflevering 8 - 'de lachende derde'  (gelezen 52505 keer)

Offline Joff

• Forumlid
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #100 Gepost op: 7-03-2014, 20:06:47 »
Wat vooral opvallend is, is dat JW in aflevering 7 nog een groen scherm had en toen op Sofie inzette. Nu twijfelt hij tussen Susan en Sofie en krijgt hij rood. Nu weet je de precieze details van zo'n test natuurlijk nooit, maar toch is het opvallend. Ik ga er echter zeker niet van uit dat Sofie de mol is (ook omdat ze JW herkende in de optocht en zo geld verdiende voor de pot). Misschien is het dan toch Freek. Zou wel briljant geacteerd zijn.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 7-03-2014, 20:17:57 »
Ik ben ook geen fan van al die vrijstellingen, maar Freek heeft in aflevering 8 wel gewoon van Jan-Willem "gewonnen" zonder vrijstelling. Als Susan de Mol is heeft Freek dus toch meer op Susan ingezet dan Jan-Willem. (Wat ik vrij onwaarschijnlijk vind overigens.)

Ja maar niet dan Tygo of Sofie, welke van hen dan ook maar afvalt voor de finale, daar doelde ik op ipv op JW ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 7-03-2014, 21:04:06 »
Wat me wel dwars zit is de blik van Freek als Sofie zegt dat het nu tussen hun drieën (Tygo, Susan, Sofie) gaat. Ik vind het best mollig overkomen, hoewel het ook gewoon nog bij de blijdschap over dat hij in de finale zit kan horen.

Ja, dit viel me ook heel erg op. Hij kijkt en lacht naar iemand achter die camera's, dat kan haast niet anders.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 7-03-2014, 21:32:05 »
Dat doet hij wel maar of dat met voorbedachte (mol) rade is denk ik niet. Dan vind ik het lachje wat hij heeft en richting de groep kijkt als ze horen dat ze op kamp noord gaan verblijven verdachter

Susan trekt wel met haar mond als JW aan de beurt komt en echt zo'n trekje van ooh hij gaat weg
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 21:40:57 door Syllie10 »

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 7-03-2014, 21:41:46 »
Ja, dit viel me ook heel erg op. Hij kijkt en lacht naar iemand achter die camera's, dat kan haast niet anders.
Ik zie het probleem niet: Freek zit al in de finale.. Of het nu is omdat hij de mol is of omdat het nu is dat hij die vrijstelling heeft. Zijn "rit tot het einde" staat al vast.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 7-03-2014, 21:48:27 »
Ik zie het probleem niet: Freek zit al in de finale.. Of het nu is omdat hij de mol is of omdat het nu is dat hij die vrijstelling heeft. Zijn "rit tot het einde" staat al vast.

Ja, maar ik vind het dan apart dat ie, in plaats van blij loopt te doen bij de hele groep, op een soort afstandje gaat staan en richting de camera/productie kijkt.

Maar goed, ik vind die hele opdracht 2 veel verdachter dan dit. De wegen op de beelden van Freek (nat wegdek) komen niet overeen met de beelden van de rest (droog wegdek). En de biechten van Freek slaan daarom dus nergens op. Hij zegt Tygo te zien in dezelfde straat - terwijl de weg bij Freek nat is en bij Tygo droog. Onmogelijk dus. Dit is gewoon gelul om het spannender te maken terwijl Freek eigenlijk gewoon eerder is vertrokken.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #106 Gepost op: 7-03-2014, 21:53:42 »
Het leek mij idd een blik als "Hè? Hebben ze me nu ineens door?" en dus naar iemand kijkt voor uitleg/bevestiging/hulp.
The British are not impressed.

Offline Toke2012

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 7-03-2014, 21:59:45 »
Maar goed, ik vind die hele opdracht 2 veel verdachter dan dit. De wegen op de beelden van Freek (nat wegdek) komen niet overeen met de beelden van de rest (droog wegdek). En de biechten van Freek slaan daarom dus nergens op. Hij zegt Tygo te zien in dezelfde straat - terwijl de weg bij Freek nat is en bij Tygo droog. Onmogelijk dus. Dit is gewoon gelul om het spannender te maken terwijl Freek eigenlijk gewoon eerder is vertrokken.

Volgens mij klopt zijn verhaal wel, maar is hij zo snel met die tuktuk ervandoor gegaan dat daar geen goede beelden van gemaakt zijn. Productie had niet op die snelheid gerekend. Dat is later alsnog gedaan. Ik vind het dus wel een bewijs dat de beelden gemanipuleerd zijn, maar geen bewijs voor Freek als mol. Juist niet eigenlijk. Als kandidaat met vrijstelling op zak wil je echt zo snel mogelijk bij Art uitkomen. Als mol ben je meer voorbereid op het spelen van het spel.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 7-03-2014, 22:03:31 »
Mijn punt is dat Freek eerder is vertrokken dan de rest van de kandidaten. Dus Freek was allang bij Art toen de rest nog aan het zoeken was.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #109 Gepost op: 7-03-2014, 22:04:31 »
Het leek mij idd een blik als "Hè? Hebben ze me nu ineens door?" en dus naar iemand kijkt voor uitleg/bevestiging/hulp.

Nou ik vond het niet dat lijken alsof hij naar iemand specifiek keek, het was juist een blik naar niemand, ook niet van de productie.  :-\\ Het zit me dwars omdat ik redelijk overtuigd ben van Susan als Mol, alleen dit past niet zo goed in dat plaatje. ;D Maar het zou wat bij betreft ook gewoon bij zijn blijdschap kunnen horen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #110 Gepost op: 7-03-2014, 22:32:30 »
Dus de hele productie ging er vanuit dat Freek en JW hun oranje stukjes aan Susan zouden geven? Zijn dat ingehuurde hulp-mollen?

JW en Freek vertrouwden Susan, Susan heeft een aardige overredingskracht laten zien... Zodoende kreeg ze van JW en Freek de oranje stukjes. T koste bij Freek iets meer moeite maar Freek heeft al aangegeven in diverse biechten dat Susan niet de mol is volgens hem dus dan kun je de stukjes ook wel afstaan. Ze deed niet voor niets zo van: stel je voor een ontmoeting met de mol...ik vertel je dan alles wat ik te weten kom". Dat men daar überhaupt in trapte...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Badmotor

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 7-03-2014, 22:37:03 »
Dit plaatje zat nog in het ontbrekende toekomstfilmpje. Er werd wel ingezoomed op dit fragment, maar dit fragment zat niet in aflevering 8.
Ik vind die vage lichtcirkel om die voetafdruk wel raar.
Misschien een hint voor aflevering 9?

Of het is eindelijk het antwoord op de opmerking van Aaf bij de eerste test & executie in aflevering 1: "We hebben even een beetje gekletst, we weten elkaars schoenmaat nog niet eens".

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 7-03-2014, 22:48:56 »
Volgens mij klopt zijn verhaal wel, maar is hij zo snel met die tuktuk ervandoor gegaan dat daar geen goede beelden van gemaakt zijn. Productie had niet op die snelheid gerekend. Dat is later alsnog gedaan. Ik vind het dus wel een bewijs dat de beelden gemanipuleerd zijn, maar geen bewijs voor Freek als mol. Juist niet eigenlijk. Als kandidaat met vrijstelling op zak wil je echt zo snel mogelijk bij Art uitkomen. Als mol ben je meer voorbereid op het spelen van het spel.
Goeie observatie!  ::ok::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #113 Gepost op: 7-03-2014, 23:23:36 »
Ik vind die vage lichtcirkel om die voetafdruk wel raar.
Die 'vage lichtcirkel' is een slecht uitgevoerd vignet-effect en die zit overal op de toekomstbeelden.
The British are not impressed.

Offline Badmotor

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 7-03-2014, 23:38:11 »
Die 'vage lichtcirkel' is een slecht uitgevoerd vignet-effect en die zit overal op de toekomstbeelden.
Kunstmatig uitgevoerd, of echt zoals de lens het weergeeft?

Offline Back it Up.

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 7-03-2014, 23:42:56 »
Ik heb niet alles doorgelezen aangezien ik moe ben en wil slapen maar moest dit toch even kwijt (al kan het dus al wel gemeld zijn)...

De mol, die weet vast wel aan wie de brieven zijn gestuurd.
Voor zover ik heb opgelet zijn er geen brieven naar Tygo en sowieso 1 naar Freek (wie weet precies hoeveel?).
Maar Susan, Sofie en Jan-Willem mochten dus kiezen wie ze de vrijstelling voor de finale gunden. Tygo of Freek.
Als mol is het dan toch slim om te gaan voor de kandidaat waar geen brief naar is verstuurd. Dan zal het geld niet worden verdubbeld en dat scheelt altijd weer.

Daarnaast vond ik het een leuke aflevering. Mijn gevoel/hart zegt Freek als mol maar mijn verstand toch wel Susan.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 8-03-2014, 00:00:47 »
€1750 naar Freek (door Susan)

« Reactie #117 Gepost op: 8-03-2014, 00:00:54 »
JW en Freek vertrouwden Susan, Susan heeft een aardige overredingskracht laten zien... Zodoende kreeg ze van JW en Freek de oranje stukjes. T koste bij Freek iets meer moeite maar Freek heeft al aangegeven in diverse biechten dat Susan niet de mol is volgens hem dus dan kun je de stukjes ook wel afstaan. Ze deed niet voor niets zo van: stel je voor een ontmoeting met de mol...ik vertel je dan alles wat ik te weten kom". Dat men daar überhaupt in trapte...

JW vertrouwde Susan niet, zij was zijn gevoelsmol. Ik denk dat het meer met nieuwsgierigheid te maken heeft. Een vraagteken, dat kan van alles zijn. Susan had getoond 2 stukjes te hebben. Als JW zijnde kan ik het mij dan voorstellen dat hij bij zichzelf al weet nooit een oranje topo te kunnen hebben. Hij is over de gehele serie bloedje fanatiek.

Dat is denk ik meer de reden.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #118 Gepost op: 8-03-2014, 00:19:21 »
Dit is een hele goede opmerking ::ok::

En als Susan de mol is doet ze wel heel dom om Freek de vrijstelling te gunnen daar heeft ze nota bene zelf 1750 naar toe gestuurd. Naar Tygo is geen geld gestuurd dus om geld uit de pot te houden had ze veel beter voor Tygo kunnen stemmen.

Dit heb ik ook in een ander topic verdedigd maar ik zal het nu hier ook eens doen ;D Wil wel van tevoren zeggen dat het inderdaad een opvallend onmolse actie van Susan is, maar ik ga hem vanuit mijn tunnel goedpraten.

Ten eerste zou het ontzettend zijn opgevallen als Susan niet de vrijstelling aan Freek zou gunnen. Ze heeft immers een bondje met hem. Als Susan de vrijstelling niet aan hem zou gunnen werkt dat een verdenking op bij Freek richting haar.
Ten tweede, hoeveel zou het nou zijn, die rente? Ik schat hooguit 30% voor het versturen in aflevering 6. Dan krijg je dus 1750 x 0,3 = 525 euro op zijn hoogst. Hiermee kan ze dus ook wat verdenking afhalen als ze dit slim weet te gebruiken ("Ik heb m'n envelop naar Freek gepost jongens, daarom gaf ik hem de vrijstelling!") voor niet al te veel geld.
Ten derde, Freek verdenkt Susan niet voor zover wij weten, en met deze actie vergroot ze dus de kans dat er iemand in de finale komt die haar niet verdenkt!

En voila, zo kan het dus dat Suus als Mol Freek de vrijstelling gunt ondanks dat ze een envelop naar hem heeft gelost.  ::joehoe::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #119 Gepost op: 8-03-2014, 00:19:55 »
Dit is een hele goede opmerking ::ok::

En als Susan de mol is doet ze wel heel dom om Freek de vrijstelling te gunnen daar heeft ze nota bene zelf 1750 naar toe gestuurd. Naar Tygo is geen geld gestuurd dus om geld uit de pot te houden had ze veel beter voor Tygo kunnen stemmen.

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoeveel extra geld er te verdienen is met de enveloppen en hoe dat zich verhoud met de €2500 die er te verdienen is bij de opdracht waarin Freek zijn vrijstelling moet verdedigen. Freek blend beter in met de plaatselijke bevolken dan Tygo, dus is wat dat betreft een betere keuze. Als er echt duizenden euro's rente te verdienen is, dan was Freek een slechte keuze om op te stemmen door de mol.