Auteur Topic: Aflevering 8 - 'de lachende derde'  (gelezen 52566 keer)

Offline BurningHorizons

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #80 Gepost op: 7-03-2014, 13:48:33 »
Precies dat Supernova!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 7-03-2014, 14:40:50 »
En toch vind ik zo'n vrijstelling vlak voor de finale, en direct na de groepsvrijstelling vorige week, niet eerlijk. Freek komt nu vrij simpel in de finale en zal verliezen (uitgaande van Susan als mol) terwijl iemand die al veel langer de juiste mol had de finale net moet missen.
Eigenlijk vind ik zo'n finalevrijstelling alleen eerlijk als de mol hem wint, zoals 2 jaar geleden. Maar Freek is de mol niet :P
Keep calm and eat chocolates!

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #82 Gepost op: 7-03-2014, 14:47:24 »
En toch vind ik zo'n vrijstelling vlak voor de finale, en direct na de groepsvrijstelling vorige week, niet eerlijk. Freek komt nu vrij simpel in de finale en zal verliezen (uitgaande van Susan als mol) terwijl iemand die al veel langer de juiste mol had de finale net moet missen.
Eigenlijk vind ik zo'n finalevrijstelling alleen eerlijk als de mol hem wint, zoals 2 jaar geleden. Maar Freek is de mol niet :P

Als je ervan uitgaat dat Susan de mol is, dan was Freek vorige week zelfs afgevallen. Jan-Willem had immers al groen.

Ik vond het ER gedeelte leuk, eindelijk ook een keer back to basics 'kamperen'. Zoals vroeger bij WIDM veel vaker was  ::ok::
Duurde inderdaad wel wat lang  ::jaja::

En over de opdrachten, ze zijn misschien iets minder spectaculair, maar ik vind ze juist erg leuk  ::ok::. Ik geniet en lach juist van sommige communicatie-opdrachten zoals deze week met Freek vangen en andere weken met Appartement zoeken en Snake. Dit soort opdrachten zitten er dit jaar juist redelijk veel in vergeleken met andere jaren, dat vind ik weer een pluspunt..

Abseilen enzo, ziet er vaak spectaculair uit, maar heeft meestal geen hoge mol-zoek en chaoswaarde...
You'll never walk alone

Offline Shell

• Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
« Reactie #83 Gepost op: 7-03-2014, 14:52:40 »
Ik vind de opdrachten dit jaar ook een beetje lame ja, sommige zijn zo moeilijk uit te voeren dat ze (met of zonder mol) bij voorbaat al gedoemd zijn te mislukken. Andere zijn gewoon ronduit saai die spotopdrachten, ook ER vond ik redelijk boring.
Die overkill aan vrijstellingen hoeft van mij trouwens ook niet meer. Het gebrek aan echt goed te saboteren opdrachten en executies die steeds niet doorgaan bemoeilijkt het speuren naar de mol alleen maar. Was best een beetje link toen er vorige week weer niemand vertrok.  
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #84 Gepost op: 7-03-2014, 15:34:30 »

Ik ben ook geen fan van al die vrijstellingen, maar Freek heeft in aflevering 8 wel gewoon van Jan-Willem "gewonnen" zonder vrijstelling. Als Susan de Mol is heeft Freek dus toch meer op Susan ingezet dan Jan-Willem. (Wat ik vrij onwaarschijnlijk vind overigens.)

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 7-03-2014, 15:41:22 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van Lightman over de uitdrukking van Susan (vooral mond) net nadat Art bij de executie de naam Jan-Willem uitspreekt om z'n scherm te zien. Ze trekt dan al zo'n medelevende lip van ach nu ziet hij zo z'n rode scherm. Dat vond ik opvallend (terwijl ik eigenlijk nog in de Freek-tunnel zit).

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #86 Gepost op: 7-03-2014, 15:50:30 »
de stemming ala ER, dus de keuze tussen Freek of Tygo moest geschieden met een oneven aantal stemmers. Dus met 2 stemmers kon dit niet. Hoe hou je de groep op oneven? Door de week er voor susan, de mol, de oranje vrijstelling te laten verdienen...naja verdienen, ze moest er haar best voor doen maar t lukte haar met verve... en daarna te laten kiezen voor de groepsvrijstelling. Zo blijf je met 5 en heb je de boel als productie zijnde zelf helemaal in de hand.
Dit was dus een vooropgezet plan en hieruit blijkt dus dan Susan de mol is.
Soof gaat btw winnen..

het feit dat freek er nog inzit en groen kreeg was gewoon omdat hij de test sneller maakte dan JW denk ik....beide zitten/zaten volgens mij op Sofie...Freek vertrouwt Suus...Maar ja dan heb je dus een niet-susan verdenker in de finale, suus zelf....en dan gaat het tussen Tygo en Sofie voor plek 3 in de finale... Dat word denk ik Sofie....en dan valt Tygo nog af...Freek gaat dan voor Sofie, Suus ook en Sofie gaat voor Susan. Freek verliest, Sofie wint en Susan is de mol dit jaar.

klinkt mij vrij logisch in de oren. Wat jullie?
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 7-03-2014, 15:53:36 »
de stemming ala ER, dus de keuze tussen Freek of Tygo moest geschieden met een oneven aantal stemmers. Dus met 2 stemmers kon dit niet. Hoe hou je de groep op oneven? Door de week er voor susan, de mol, de oranje vrijstelling te laten verdienen...naja verdienen, ze moest er haar best voor doen maar t lukte haar met verve... en daarna te laten kiezen voor de groepsvrijstelling. Zo blijf je met 5 en heb je de boel als productie zijnde zelf helemaal in de hand.
Soof gaat btw winnen..

het feit dat freek er nog inzit en groen kreeg was gewoon omdat hij de test sneller maakte dan JW denk ik....beide zitten/zaten volgens mij op Sofie...Freek vertrouwt Suus...Maar ja dan heb je dus een niet-susan verdenker in de finale, suus zelf....en dan gaat het tussen Tygo en Sofie voor plek 3 in de finale... Dat word denk ik Sofie....en dan valt Tygo nog af...Freek gaat dan voor Sofie, Suus ook en Sofie gaat voor Susan. Freek verliest, Sofie wint en Susan is de mol dit jaar.

QFT
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline cpt. hook

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 7-03-2014, 16:08:20 »

Klopt. Ik zie ook niet hoe ze dit met twee stemmen hadden moeten doen. Het enige probleem is dat men niet 100% in de hand had dat Susan het ook zou lukken om alle stukjes te verkrijgen. Ook al lijkt ze misschien wel geholpen doordat ze precies leek te weten wie welk oranje stukje had.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 7-03-2014, 16:31:53 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van Lightman over de uitdrukking van Susan (vooral mond) net nadat Art bij de executie de naam Jan-Willem uitspreekt om z'n scherm te zien. ...

Genoteerd. :)  Zo gauw ik de aflevering op mijn laptop heb, kom ik hier op terug.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline sonjatexel

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 7-03-2014, 16:32:49 »

Soof gaat btw winnen..

dit ben ik niet met je eens, seizoen 8 met Dennis als mol, was er maar 1 iemand die hem als mol aanwees. het zou dus ook Freek kunnen zijn..

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #91 Gepost op: 7-03-2014, 16:45:04 »
dit ben ik niet met je eens, seizoen 8 met Dennis als mol, was er maar 1 iemand die hem als mol aanwees. het zou dus ook Freek kunnen zijn..

zou kunnen....maar door de hele serie heen, kijkende naar mimiek, evt molacties en gewoon het doen en laten.... Dan is Freek de oprechte kandidaat (die enorm en oprecht blij was met zijn gegunde vrijstelling en na de test zijn plek in de finale)en Susan absoluut niet.
Dat spat er gewoon van af.

Maar mocht freek de mol zijn dan is ie met stip de beste mol ever. Maar dat is ie dus niet ;)

Offline Edeholland

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2014, 16:47:11 »
zou kunnen....maar door de hele serie heen, kijkende naar mimiek, evt molacties en gewoon het doen en laten.... Dan is Freek de oprechte kandidaat (die enorm en oprecht blij was met zijn gegunde vrijstelling en na de test zijn plek in de finale)en Susan absoluut niet.
Dat spat er gewoon van af.

Maar mocht freek de mol zijn dan is ie met stip de beste mol ever. Maar dat is ie dus niet ;)

Lightman claimt dat wat jij 'oprecht' noemt eigenlijk gespeeld is, als ik hem goed heb begrepen. Dus dan is het een kwestie van wie het beste kan zien naar wat iemands mimiek en uitstraling is.  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2014, 16:52:47 »
Mee eens Ede,

en we zullen zien wie er gelijk krijgt. Al kijk ik ook door het hele seizoen heel en zie freek niet als mol...nooit gezien ook eigenlijk...

ik zat altijd tussen J-W en Susan te twijfelen met de keus uiteindelijk voor susan, heb de hele ophef over Freek als mol nooit gesnapt.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2014, 16:56:49 »
Lightman claimt dat wat jij 'oprecht' noemt eigenlijk gespeeld is, als ik hem goed heb begrepen. Dus dan is het een kwestie van wie het beste kan zien naar wat iemands mimiek en uitstraling is.  ::tandpastasmiley::

Specifiek over Freek's reactie nadat hem de vrijstelling gegund is heb ik verder geen uitspraken gedaan. Overigens is niet uit te sluiten dat - om wat voor reden dan ook - een Mol hier ook oprecht blij over kan zijn. De 'vreugde' na zijn groene scherm is weer een ander verhaal...

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2014, 16:59:58 »
Specifiek over Freek's reactie nadat hem de vrijstelling gegund is heb ik verder geen uitspraken gedaan. Overigens is niet uit te sluiten dat - om wat voor reden dan ook - een Mol hier ook oprecht blij over kan zijn. De 'vreugde' na zijn groene scherm is weer een ander verhaal...

En welk verhaal zit daar aan vast? Ik ben geen gezichtsuitdrukking expert, maar bij mij kwam het als oprechte blijdschap over. Wat denk jij daarover dan?

Wat me wel dwars zit is de blik van Freek als Sofie zegt dat het nu tussen hun drieën (Tygo, Susan, Sofie) gaat. Ik vind het best mollig overkomen, hoewel het ook gewoon nog bij de blijdschap over dat hij in de finale zit kan horen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 7-03-2014, 17:18:48 »
En welk verhaal zit daar aan vast? Ik ben geen gezichtsuitdrukking expert, maar bij mij kwam het als oprechte blijdschap over. Wat denk jij daarover dan?

In tegenstelling tot de gegunde voorstelling is er bij een groen scherm geen eventuele context waarom de Mol hier oprecht blij over zou zijn. Dat is een gegeven. Vandaar een ander verhaal.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #97 Gepost op: 7-03-2014, 17:26:23 »
In tegenstelling tot de gegunde voorstelling is er bij een groen scherm geen eventuele context waarom de Mol hier oprecht blij over zou zijn. Dat is een gegeven. Vandaar een ander verhaal.

Ah ja dat snapte ik wel, maar ik dacht dat je een verhaal eraan vast had met dat Freek daar oprecht blij is of juist niet, sorry.  ::hypocriet::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline reinier3

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 7-03-2014, 18:25:49 »
Soof gaat btw winnen..

Dus de hele productie ging er vanuit dat Freek en JW hun oranje stukjes aan Susan zouden geven? Zijn dat ingehuurde hulp-mollen?

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 7-03-2014, 19:56:35 »
Mooie aflevering. Een van de mooiste locaties waar wie is de mol ooit opgenomen is!