Dit is een hele goede opmerking
En als Susan de mol is doet ze wel heel dom om Freek de vrijstelling te gunnen daar heeft ze nota bene zelf 1750 naar toe gestuurd. Naar Tygo is geen geld gestuurd dus om geld uit de pot te houden had ze veel beter voor Tygo kunnen stemmen.
Dit heb ik ook in een ander topic verdedigd maar ik zal het nu hier ook eens doen
Wil wel van tevoren zeggen dat het inderdaad een opvallend onmolse actie van Susan is, maar ik ga hem vanuit mijn tunnel goedpraten.
Ten eerste zou het ontzettend zijn opgevallen als Susan niet de vrijstelling aan Freek zou gunnen. Ze heeft immers een bondje met hem. Als Susan de vrijstelling niet aan hem zou gunnen werkt dat een verdenking op bij Freek richting haar.
Ten tweede, hoeveel zou het nou zijn, die rente? Ik schat hooguit 30% voor het versturen in aflevering 6. Dan krijg je dus 1750 x 0,3 = 525 euro op zijn hoogst. Hiermee kan ze dus ook wat verdenking afhalen als ze dit slim weet te gebruiken ("Ik heb m'n envelop naar Freek gepost jongens, daarom gaf ik hem de vrijstelling!") voor niet al te veel geld.
Ten derde, Freek verdenkt Susan niet voor zover wij weten, en met deze actie vergroot ze dus de kans dat er iemand in de finale komt die haar niet verdenkt!
En voila, zo kan het dus dat Suus als Mol Freek de vrijstelling gunt ondanks dat ze een envelop naar hem heeft gelost.