Auteur Topic: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi  (gelezen 63609 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2015, 18:02:17 »
waarom zet Ajouad die vrijstellingen nu al in ? Uiteraard ligt de focus nu even op nu, maar de kans is zo'n 88% dat je door bent. Later in het spel wordt het steeds belangrijker.
Dat doet vermoeden dat op die plakkers toch staat dat ze alleen op korte termijn geldig zijn. Of hij speelt het niet zo slim en kortzichtig.

ik vond het sowieso wel heel erg verdacht hoe hij ze kreeg: zo snel al dat geen andere kandidaat de kans kreeg hem voor te zijn.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2015, 18:18:02 »
waarom zet Ajouad die vrijstellingen nu al in ? Uiteraard ligt de focus nu even op nu, maar de kans is zo'n 88% dat je door bent. Later in het spel wordt het steeds belangrijker.
Omdat je niet die sufferd wil zijn die met een vrijstelling op zak naar huis gaat.
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2015, 06:48:35 »
Waarom draagt Ajouad aan slaap(nacht)masker in de tuktuk in aflevering 2? #molhint
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 06:51:05 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2015, 10:22:01 »
Ik ben het met eigenlijk iedereen wel eens over de manier waarop Ajouad in beeld komt.


Lekker druk en eigenwijs, zijn eigen weg kiezend. Zo wordt het althans gemonteerd.


Daarom: AjouADHD.     

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2015, 11:08:29 »
Waarom draagt Ajouad aan slaap(nacht)masker in de tuktuk in aflevering 2? #molhint

 ::rofl::

Ik zat me al de hele tijd af te vragen wat ie nou op z'n hoofd had. Donderdag tijdens de aflevering ging het me allemaal te snel om te zien.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2015, 11:39:15 »
waarom zet Ajouad die vrijstellingen nu al in ? Uiteraard ligt de focus nu even op nu, maar de kans is zo'n 88% dat je door bent. Later in het spel wordt het steeds belangrijker.
Een vrijstellign die reeds is in gezet kan niet meer worden afgepakt, er kan niks meer mee gebeuren. Je weet niet wat de toekomst brengt in dit spelletje, je kan 'm maar beter gelijk gebruiken, nu weet je nog zeker dat ie er is.

Zo zou ik althans denken.

Maar de "later zijn ze meer waard" is er een om wat wiskunde op los te laten.

Stel je bent niet de mol, en je hebt één vrijstelling, en je hebt de keuze om 'm in te zetten in aflevering 1 of aflevering 2.

Je zet 'm in in aflevering 1. Dan haal je sowieso aflevering 2, en met kans 7/8 aflevering 3. Naar verwachting zit je dan 1 + 1 + 7/8 = 2,875 afleveringen in het spel.
Je zet 'm in in aflevering 2. Dan haal je met kans 8/9 aflevering 2, en dus ook met kans 8/9 aflevering 3. Naar verwachting zit je dan 1 + 8/9 + 8/9 = 2,777 afleveringen in het spel.

Door 'm vroeg in te zetten zit je gemiddeld (qua verwachtingswaarde) dus langer in het spel. Dit geeft je meer tijd om de mol te observeren, wat kans dat je doorgaat laat groeien. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #86 Gepost op: 10-01-2015, 11:51:46 »
Even Ionica Smeets raadplegen, want dit is echt hogere wiskunde.


Nee hoor, heel plausibele verklaring.


De andere kant van het verhaal is immers: neem je de gok om hem NIET in te zetten, en je vliegt er in aflevering 1 meteen uit, dan heb je spijt als haren op je hoofd.

Je hebt als mol niets aan vrijstellingen, je ''onthoudt'' ze echter wel aan een kandidaat. Alleen een kandidaat heeft er dus iets aan, en speelt (met het inzetten ervan) twee concurrenten naar huis. Die hebben immers geen ander middel om aan een rood scherm te ontsnappen, dan het goed maken van de test. I.c. het beter maken van de test dan een ander.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #87 Gepost op: 10-01-2015, 14:17:50 »
Nu hij ze niet meer heeft zie ik hem eigenlijk best afvallen: we hebben geen idee wie hij verdenkt.

Ik denk eigenlijk Carolina omdat zijn homie Chris op haar zit. Maar je weet het niet.

Ik vind in elk geval dat hij net als Marlijn zo open en niets verhullends wordt neergezet dat hij vast een vroege afvaller is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2015, 16:18:36 »
Die 87 vond ik ook al opvallend, ik postte dat in een ander verband. Je zou echter kunnen zeggen dat ie te vaak en te nadrukkelijk in beeld wordt gebracht, en dat dat dan weer ''too obvious'' is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2015, 16:31:20 »
Als schot voor de boeg mol koos ik voor Ajouad.Puur op basis van de filmpjes vooraf.
In aflevering 1 was hij nogal obvious en viel Viktor mij op.

Na aflevering 2 ben ik weer terug bij Ajouad. Viktor deed veel te veel goed in aflevering 2.

(...)

Klinkt allemaal erg goed Moedermol! ::ok:: (Ik ben zelf nog op zoek naar een Mol maar dat Viktor te veel goed deed ben ik ook met je eens.)

Toch zie ik in Ajouad nog steeds een hulpmol en ik denk dat zijn ontspannen houding in combinatie met het duidelijke gemol voortkomt uit het feit dat hij twee vrijstellingen had. In beide afleveringen was er geen enkele reden tot paniek voor hem. Dus wat doet ie? Lekker klooien en de Mol uithangen en dan maar kijken hoe daar op gereageerd wordt om zo de echte Mol te vinden.

Ik kan me nog moeilijk voorstellen dat Ajouad de echte Mol is die zo makkelijk en open mollend te werk gaat, maar dat kan ook een valkuil zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2015, 16:39:32 »
Ik ben benieuwd of Ajouad zijn houding voortzet nu ie zonder vrijstellingen verder moet. Zonder nog maar ook 1 test gemaakt te hebben is toch anders erin stappen dan al twee testen op eigen kracht doorgekomen zijn. En door de vrijstellingen kon ie kwajongensstreken uithalen, want door ging ie toch. De desinteresse bij beide executies spat er daarom vanaf, want de spanning voor een rood scherm ontbrak. Als Ajouad vanaf nu nog immer in die kwajongensstrekenmodus en desinteresse-houding blijft hangen kan het maar zo dat Ajouad prima voldoet aan de diverse omschrijvingen omtrent de mol van 2015.  :)

Hij is mijn wensmol, hoe ie het aanpakt staat mij wel aan. Maar rationeel bezien neig ik sterker naar de blijvende gedachte dat ie een uitstekende hulpmol is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2015, 17:48:44 »
Ik ben benieuwd of Ajouad zijn houding voortzet nu ie zonder vrijstellingen verder moet. Zonder nog maar ook 1 test gemaakt te hebben is toch anders erin stappen dan al twee testen op eigen kracht doorgekomen zijn. En door de vrijstellingen kon ie kwajongensstreken uithalen, want door ging ie toch. De desinteresse bij beide executies spat er daarom vanaf, want de spanning voor een rood scherm ontbrak. Als Ajouad vanaf nu nog immer in die kwajongensstrekenmodus en desinteresse-houding blijft hangen kan het maar zo dat Ajouad prima voldoet aan de diverse omschrijvingen omtrent de mol van 2015.  :)

Hij is mijn wensmol, hoe ie het aanpakt staat mij wel aan. Maar rationeel bezien neig ik sterker naar de blijvende gedachte dat ie een uitstekende hulpmol is.
Hmmm, ik zie het niet. Waarom die frustrerende houding (voor Chris) na de spoor opdracht? Geef die man de beloofde vrijstelling. Why not?

Je moet mensen niet gaan irriteren als mol.

Of zijn houding dramatisch anders is door die vrijstellingen waag ik ook te betwijfelen. Je speelt toch sowieso fanatiek het spel? Je maakt alleen de test niet.

Hij is wel eens wensmol ja ;).

Zou prachtig zijn... man, wat een talent! Ik hoop er maar op, maar geloof er nix van ::) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2015, 18:12:26 »
Als schot voor de boeg mol koos ik voor Ajouad.Puur op basis van de filmpjes vooraf.
In aflevering 1 was hij nogal obvious en viel Viktor mij op.

Na aflevering 2 ben ik weer terug bij Ajouad. Viktor deed veel te veel goed in aflevering 2.

Ajouad was ook in aflevering 2 weer heerlijk aan het knoeien. In de Art Gallery koos hij eerst voor de verkeerde wand, vervolgens  pakt hij een goed schilderij van Viktor weg. Viktor protesteeert terecht.Dat is ook duidelijk te zien in het overzicht wat aan het eind van de opdracht getoond wordt. Daarna pakt Ajouad sneaky een schilderij dat tegen een wand stond weg en zet dat weer tussen de schilderijen in het midden van de zaal. Hij is de enige die niet staat te juichen als er 100 euro verdiend is. Zijn sneaky gezichtsuitdrukkingen aan het begin van de opdracht vielen me ook op.

(...)

Ik zat eerst ook op Ajouad, maar in mijn ogen is hij té verdacht om een echte Mol te zijn, dus ook ik zie hem als hulpmol. Volgens mij hingen al zijn schilderijen namelijk op de goeie plek. Imo kan je als hulpmol best de schilderijen van anderen 'afpakken', maar als echte mol zou ik ook mijn schilderijen verkeerd hangen. Of in ieder geval een deel.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2015, 18:20:48 »
Wat me opvalt is dat Ajouad en Martine vaak omlaag kijken als ze een biecht doen, wat is dat? Nu bij extra beeldmateriaal zit Ajouad ook weer omlaag te kijken.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 19:17:57 door Juuls247 »
Meer L

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2015, 19:08:01 »
té verdacht om een echte Mol te zijn
Ja, en dan maakt hij het er zelf ook nog naar. Een echte mol koopt toch gewoon zijn bondjes )bijv. Patrick). Waarom nou terugkomen op zijn belofte om zijn homie een vrijstelling te geven... zo onmols.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #95 Gepost op: 10-01-2015, 19:55:05 »
De mol kan heel goed enorm zijn best doen en de opdracht tot een goed einde brengen en ondertussen de andere kandidaten de fouten laten maken.

dagboek van de mol:
Wat een genot om iedereen zo hard te zien werken voor zo weinig geld. Omringd door schoonheid van inheemse kunst.De opgezette val werkte feilloos. Een heel museum ingericht met een opbrengst van maar 100 euro. 

Wie heeft er een val opgezet? Ajouad??? Begint aan de verkeerde wand, hangt het schuldbewuste jongetje uit die een domme fout heeft gemaakt, zaaide verwarring zodat het noodzakelijk was om te gaan kijken. Hij heeft zelf helemaal niet gekeken ::rofl:: en kan vervolgens aantonen dat zijn schilderijen allemaal goed hangen.  ;D


Hmm.. ja.. interessant. Nou weet ik het helemaal niet meer, haha  ::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #96 Gepost op: 10-01-2015, 20:08:19 »
Ik ben ook in de war haha... Volgens mij is het Chris die de val opzet. Hij begint met aansturen om te gaan kijken? Althans wat wij zien. Ik verdenk hem niet enorm. Denk wel dat we op zoek moeten naar degene die begon met chaos en aansturen om te gaan kijken. Vanaf de eerste seconde zoveel mogelijk zand in de ogen strooien zodat iedereen wil gaan kijken. De mol heeft mijns inziens wellicht niet eens de 100e uit de pot gekeken? Geen verdenking toch veel geld eruit....daarnaast roepen de woorden val zetten en Art die zegt dat veel duidelijk wordt in de finale vraagtekens op: is de mol op een heel ander niveau aan het saboteren geslagen hier?
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #97 Gepost op: 10-01-2015, 20:22:01 »
Chris heeft 2x gekeken.
Alleen Rik en Ajouad zijn niet geweest. .....

En Martine.

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #98 Gepost op: 10-01-2015, 22:46:06 »
Waarom draagt Ajouad aan slaap(nacht)masker in de tuktuk in aflevering 2? #molhint

Dit viel mij net ook op in de herhaling, dit is toch raar?!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2015, 09:06:52 »
Dat slaapmasker was mij ook opgevallen. De mol  ;D had geen zin in deze opdracht en wou een tuktukje doen ::rofl::. Echt Ajouad zijn strategie was deze aflevering om anderen voor hem te laten mollen ::vergroot::. Dat is alleen gelukt bij de schilderijopdracht.