Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 308493 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #100 Gepost op: 15-01-2015, 21:33:52 »
Chris is zo erg de mol! Ben zelden zo zeker van m'n zaak geweest!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #101 Gepost op: 15-01-2015, 21:36:51 »
Ik merk aan mezelf dat ik heel diep in deze tunnel zit...

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #102 Gepost op: 15-01-2015, 21:40:14 »
Sorry Molzkovic ik betwijfel het. Hij heeft het duidelijk over laag seizoen in 3 op reis. Het laagseizoen in sri lanka is juist van mei tot augustus.
Poya dag vind maandelijks plaats aangezien het met de maan te maken heeft. Op Esala Poya (juli/augustus) wordt de aankomst in Sri Lanka van een tand van Boeddha gevierd.

Hij zit nu wel met de vliegtuig opdracht erg in de kijker. Heel benieuwd ben ik naar het dagboek van de mol. Ik stap toch iets verder in de Chris tunnel.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #103 Gepost op: 15-01-2015, 21:49:18 »
Stel dat Chris de mol is. Waarom zou hij dan in godsnaam zeggen dat ze op het strand moeten letten voor de letters en de letters op het strand lezen? Toegegeven, het heeft goed uitgepakt, maar hij riskeert dat Rick de envelop ziet. Als het een molactie is, dan petje af, maar wel heel erg unlikely.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #104 Gepost op: 15-01-2015, 22:24:40 »
Stel dat Chris de mol is. Waarom zou hij dan in godsnaam zeggen dat ze op het strand moeten letten voor de letters en de letters op het strand lezen? Toegegeven, het heeft goed uitgepakt, maar hij riskeert dat Rick de envelop ziet. Als het een molactie is, dan petje af, maar wel heel erg unlikely.

Dat kan hij heel makkelijk zeggen omdat hij weet dat het daarna pas mis zal gaan. Zo lijkt het alsof hij wel zijn best doet. Maar hij zet direct Rik al op een verkeerd spoor door te zeggen dat hij alleen Ajouad en Viktor zag en dat ze dus nog naar de andere duo's moeten zoeken voor aanwijzingen. Vervolgens hoefde alleen nog maar de envelop over het hoofd gezien te worden.Dat is een risico inderdaad want je moet echt de aandacht van de ander goed afleiden.

Als ze beiden aan wal gaan lijkt het net of Rik zijn tas een beetje voor de envelop houdt, dat moet ik nog eens nakijken. Want ja Rik kan natuurlijk ook een mollenstreek hebben geleverd. Ik neig eerder naar Chris omdat die direct aangaf niet bij de aandachttrekkers te willen zitten..
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 22:59:57 door Lonneke14 »

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #105 Gepost op: 15-01-2015, 22:29:59 »
Dat kan hij heel makkelijk zeggen omdat hij weet dat het daarna pas mis zal gaan. Zo lijkt het alsof hij wel zijn best doet. Maar hij zet direct Rik al op een verkeerd spoor door te zeggen dat hij alleen Ajouad en Viktor zag en dat ze dus nog aar de andere duo's moeten zoeken voor aanwijzingen. Vervolgens hoefde alleen nog maar de envelop over het hoofd gezien te worden...

Zou jij als mol zo'n groot risico nemen? Een groot geldbedrag laten afhangen van de kleine kans dat Rik de envelop niet ziet?
Zijn afleidingsmanoeuvre (twee kandidaten) is dan ook erg zwak, die envelop had ongeacht die actie gezien moeten worden door Rik.

Offline Natjuuh12

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #106 Gepost op: 15-01-2015, 22:33:45 »
Dat kan hij heel makkelijk zeggen omdat hij weet dat het daarna pas mis zal gaan. Zo lijkt het alsof hij wel zijn best doet. Maar hij zet direct Rik al op een verkeerd spoor door te zeggen dat hij alleen Ajouad en Viktor zag en dat ze dus nog aar de andere duo's moeten zoeken voor aanwijzingen. Vervolgens hoefde alleen nog maar de envelop over het hoofd gezien te worden...
Precies. Er werd ook gezegd dat een mol anders te werk zou gaan. Om eerst een fanatieke kandidaat te spelen en dan snel naar de envelop te kijken en dan Rik afleiden door naar een boot te gaan wijzen, is heel erg riskant, maar toch een hele goede molactie. Ook hoor ik vaak zeggen dat Rik makkelijk de envelop gezien had kunnen hebben, maar hetzelfde geldt voor Chris. Want als een kandidaat 'potentiële mol' (zoals Chris zelf deze aflevering heeft gezegd 'ik heb mensen in de gaten gehouden') zou je 'de mol' wel corrigeren door de envelop te pakken.  

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #107 Gepost op: 15-01-2015, 22:36:10 »
Er zijn mollen die al eerder dit soort risico's met succes genomen hebben dus dat kan best.Maar ik ben niet zeker van Chris als mol nog hoor. Maar er zijn zeker ook opdrachten die in eerste instantie heel goed uitgevoerd worden door de mol en dan op het laatst toch verprutst worden vanwege de voorkennis die de mol heeft. Ik kan me dus niet voorstellen dat beiden de envelop over het hoofd hebben gezien mits één van beiden de mol is.  ::)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #108 Gepost op: 15-01-2015, 22:36:48 »
Want als een kandidaat 'potentiële mol' (zoals Chris zelf deze aflevering heeft gezegd 'ik heb mensen in de gaten gehouden') zou je 'de mol' wel corrigeren door de envelop te pakken.  

Of kandidaat Chris wou gewoon zijn verdachte: Rik, testen. Dat wou ie vooral, dus dan ga je hem zeker niet beletten om een molactie te plegen in jouw bijzijn alleen. Dan heb je gewoon bevestiging en zit je goed :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #109 Gepost op: 15-01-2015, 22:42:06 »
Zou jij als mol zo'n groot risico nemen? Een groot geldbedrag laten afhangen van de kleine kans dat Rik de envelop niet ziet?
Zijn afleidingsmanoeuvre (twee kandidaten) is dan ook erg zwak, die envelop had ongeacht die actie gezien moeten worden door Rik.

Dit geldt natuurlijk voor zowel Chris als Rik : zou je als mol niet in dat vliegtuig gaan zitten is de kans dat 2 kandidaten de envelop vinden toch nog veel groter?

Die afleidingsmanouvre vond ik juist heel goed : door meteen de aandacht te verleggen van "geld vinden" naar "kandidaten vinden die de aanwijzing hebben" heeft Rik meteen bij het verlaten van de boot de aandacht naar het vaste land en niet naar wat vlak voor je snufferd ligt. Het is gewoon een goocheltrucje.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #110 Gepost op: 15-01-2015, 22:42:46 »
Dat kan hij heel makkelijk zeggen omdat hij weet dat het daarna pas mis zal gaan. Zo lijkt het alsof hij wel zijn best doet. Maar hij zet direct Rik al op een verkeerd spoor door te zeggen dat hij alleen Ajouad en Viktor zag en dat ze dus nog aar de andere duo's moeten zoeken voor aanwijzingen. Vervolgens hoefde alleen nog maar de envelop over het hoofd gezien te worden.Dat is een risico inderdaad want je moet echt de aandacht van de ander goed afleiden.

[...]
De Mol heeft dit seizoen een anders, meer aanvallend, karakter toch? Ik denk zelf dat deze actie daar onder geschaard kan worden. Maar misschien zit ik té diep in de tunnel.

Iets anders: Chris noemt de mede-kandidaten in mijn ogen steeds heel 'afzijdig'. Ik heb hem de groep al "de kandidaten (alsof hijzelf geen kandidaat is)", "de andere deelnemers ("andere deelnemers" als in: de Mol is ook een deelnemer, maar geen kandidaat) en "reisgenoten (dat woord is hij gewend van zijn reisprogramma's, maar toch).

Offline Natjuuh12

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #111 Gepost op: 15-01-2015, 22:47:00 »
Of kandidaat Chris wou gewoon zijn verdachte: Rik, testen. Dat wou ie vooral, dus dan ga je hem zeker niet beletten om een molactie te plegen in jouw bijzijn alleen. Dan heb je gewoon bevestiging en zit je goed :)
En dan doet 'ie er vervolgens niks mee als we hem en de montage crew moeten geloven  ::rofl::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2015, 22:53:58 »
De Mol heeft dit seizoen een anders, meer aanvallend, karakter toch? Ik denk zelf dat deze actie daar onder geschaard kan worden. Maar misschien zit ik té diep in de tunnel.

Iets anders: Chris noemt de mede-kandidaten in mijn ogen steeds heel 'afzijdig'. Ik heb hem de groep al "de kandidaten (alsof hijzelf geen kandidaat is)", "de andere deelnemers ("andere deelnemers" als in: de Mol is ook een deelnemer, maar geen kandidaat) en "reisgenoten (dat woord is hij gewend van zijn reisprogramma's, maar toch).

Viel me ook erg op dat Chris het, vanuit dat vliegtuig, had over de "kandidaten"

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2015, 22:56:14 »
Chris heeft nooit gezegd dat hij Rik als verdachte had. Eerst was het Carolina en nu waren het ineens Margriet en Marlijn (want Ajouad had gezegd dat ie van zijn tunnelvisie af moest). Dus ik denk dat hier toch echt Rik Chris testte, het is ook Chris die als eerste aangeeft bij de groep van twee te willen. Daar is Rik daar later pas bijgekomen.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 23:02:29 door Lonneke14 »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2015, 23:05:12 »
Mmmm Chris stijgt toch weer bij me op het lijstje  :P

Offline MoleLove

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2015, 23:27:24 »
Chris is de mol Bij Ajoued zag je in zijn ogen toen Chris en Rik het slechte nieuws hadden gebracht : Kassa! ! Kom lekker bij me zitten en ik hou je in de gaten   :D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #116 Gepost op: 16-01-2015, 00:45:06 »
@ 13.20u.

?

Wel heel netjes in beeld...?

Omnia vincit amor

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #117 Gepost op: 16-01-2015, 10:30:34 »
Ik denk dat het puur toeval is maar wel een leuk shot  ;)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #118 Gepost op: 16-01-2015, 20:09:43 »
Redenen waarom ik Chris nu toch wel heel sterk verdenk:
-betrokken bij de vrijstellingen die in afl. 1 in het spel werden gebracht: hij zat er vervolgens niet zo mee dat zijn vriend die niet met hem deelde!
-leek het beste in het lasergamen en werd op het nippertje afgeschoten met 2 enveloppen (mol=(bijna) de held)
-de vliegtuigopdracht leek vooropgezet spel: ik wil wedden dat we in afl. 10 een hilarische terugblik krijgen op hoe de mol Rik een mangrovebos in heeft geleid
-de nummer-/afvallerstheorie leidt naar Chris
-de C15 op de muur
-"de mol" kun je spellen met de letters op zijn t-shirt in afl. 1
-hij lijkt de populairste mol onder de kandidaten

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #119 Gepost op: 17-01-2015, 08:36:13 »
De kans is enorm groot dat Chris de mol is. Dat met het bootje gewoon helemaal verkeerd gaan, echt een typische molactie.