Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 308620 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #200 Gepost op: 25-01-2015, 10:58:22 »

Bij het voorstellen in aflevering 1 geeft Chris aan te houden van het onverwachte, het psychologische en de reacties van anderen. Chris is dus iemand die bezig is met emoties. Als hij de mol is, dan heeft hij Ajouad echt keihard uit het spel gespeeld, vanaf aflevering 1 opdracht 1. En dat terwijl ze oprecht een goede band leken te hebben gekregen. Misschien kwam dat er op het moment van afscheid nemen wel even uit en viel mol Chris heel eventjes uit zijn rol. Net als Kim (kennis is m acht) bij het afscheid van Arjan.  ::vergroot::

Ja, dat zou heel goed kunnen, Theoreticus. Mollen uit het verleden hebben vaker gezegd dat dit het moeilijkste aspect is van de rol. Sommigen gingen daarom maar helemaal geen vriendschappelijke banden aan (zoals Annemarie, maar dat viel dus ook gelijk op) of hielpen hun maatje de finale in (Patrick). Het zou de tranen verklaren en ook waarom hij totaal niet bij Ajouad aandrong om hem de andere vrijstelling te geven in aflevering 1. Dat laatste is trouwens ook precies waardoor Chris op mijn netvlies kwam als mogelijke mol. Iedere kandidaat is als de dood om in aflevering 1 naar huis te moeten, wanneer niemand nog een idee heeft over de Mol en het vooral een gokspel is en dan laat Chris zo makkelijk een vrijstelling lopen?


« Laatst bewerkt op: 25-01-2015, 11:59:38 door Jayne »

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #201 Gepost op: 25-01-2015, 16:41:40 »
Omg ik deed een schokkende ontdekking... Chris heeft voor 3 op reis Sri Lanka al een keer bezocht!
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #202 Gepost op: 25-01-2015, 16:43:53 »
Omg ik deed een schokkende ontdekking... Chris heeft voor 3 op reis Sri Lanka al een keer bezocht!
f

Dat is geen nieuws hoor! Was al algemeen bekend en geregeld genoemd op dit fijne forum...

Offline jaapmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #203 Gepost op: 25-01-2015, 17:01:07 »
Omg ik deed een schokkende ontdekking... Chris heeft voor 3 op reis Sri Lanka al een keer bezocht!
Het lijkt er zelf op dat hij dit na de opnames van WIDM heeft gedaan, hij heeft opvallend vaak dezelfde kleding aan in 3 op reis als hij in WIDM aan heeft.

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #204 Gepost op: 25-01-2015, 17:03:11 »
Het lijkt er zelf op dat hij dit na de opnames van WIDM heeft gedaan, hij heeft opvallend vaak dezelfde kleding aan in 3 op reis als hij in WIDM aan heeft.
Hij heeft ook dat eiland bezocht lol
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #205 Gepost op: 26-01-2015, 21:25:38 »
Het vreemde bij opdracht 2 vind ik, dat niemand die na Viktor komt start bij schaal 6 of 8 om zo mogelijk een heel rondje te kunnen maken. Behalve Chris maar die stopt waar hij begint. Als kandidaat Chris dan per se geld wil verdienen dan had hij best verder kunnen lopen en hopen op meer. Of zelfs op een vrijstelling. Je bent als laatste en je hebt het hele rondje.
Je bent als laatste, dus het mooiste is al weg ::)
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #206 Gepost op: 26-01-2015, 21:42:46 »
Als 250 het mooiste was dat nog over was dan kon er maar 750 euro verdient worden. Dat staat niet echt in verhouding tot andere opdrachten. Ik weet het natuurlijk ook niet maar ik zou denken aan 1500-2000. 500 is al weg en je ziet 250 in je eerste schaaltje. Wat is het risico om verder te zoeken naar een hoger bedrag als geld is waar je op uit bent?

edit: en als laatste weet je alleen 100% zeker dat het meeste weg is maar niet per se het mooiste. En dat klopte ook want er lag nog een glimmende vrijstelling up for grabs in schaal 2.
Je hebt gelijk, maar zijn beredenering is sowieso vaag ::hypocriet::
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #207 Gepost op: 27-01-2015, 15:57:10 »
Rest nog wel de vraag:hoe goed is Chris eigenlijk als acteur?

Bij De Slimste Mens werd hem gevraagd of hij wel eens een prijs had gewonnen voor een film, maar toen bleef het angstvallig stil  :) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #208 Gepost op: 27-01-2015, 16:32:24 »
Rest nog wel de vraag: hoe goed kan Chris tegen drank hoe goed is Chris eigenlijk als acteur?
wat drank betreft, moet je z'n buurman vragen..die zit ook op dit forum :)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #209 Gepost op: 27-01-2015, 16:39:18 »
Bij opdracht 1 staat het groepje van Chris, Martine en Margriet vlakbij de witte toren aan het begin. Toch komt niemand op het idee om die man eens te vragen welke toren dat is. Onderweg naar wat anders maken ze voor de zekerheid nog ergens een onnodige foto.
Het lijkt voor ons erg dom dat ze die toren niet identificeren, maar dat komt omdat wij vlak daarvoor al alle locaties te zien kregen. Dat stadje staat vol met historische bouwwerken en ze moesten er maar een paar hebben. Ik zie er niet zoveel verdachts in.

Chris gaat op de foto als lezer van het Parool. Volgens de vraag op het briefje en het antwoord van Art (de juiste foto is immers die met Martine en Ajouad) leest Chris het Parool helemaal niet. Mislukte molaktie?
Dat betwijfel ik. Volgens het verhaal van Ajouad geeft hij zelf aan het Parool als 2e krant te hebben ingevuld. Naar aanleiding daarvan maken ze een tweede foto. De enige manier dat dit een mislukte molactie was, was dat hij een beetje begon te twijfelen en zij toen zeiden: dan maken we er eentje met en eentje zonder. (waardoor hij er niets meer tegenin kan brengen)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #210 Gepost op: 27-01-2015, 17:21:48 »
Tja, maar tegelijkertijd kan het natuurlijk wel zijn dat Chris het Parool thuis gewoon leest, maar dat hij vergeten is dit op te schrijven. Zoals meerdere kandidaten (ook in voorgaande jaren) hebben aangegeven is het zo'n waslijst aan vragen, dat je én gemakkelijk vergeet wat je hebt opgeschreven én tijdens het beantwoorden 'echte' antwoorden vergeet te geven.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #211 Gepost op: 27-01-2015, 22:34:04 »


Tandje minder deze aflevering? Ja, misschien moest dat wel even na het vliegtuig. Geheel onmols deze aflevering? Niet echt, dus al met al heb ik nog steeds geen goede reden gevonden om Chris weg te strepen na aflevering 4. ::ok::

Ik zit ook te denken zou hij gewoon weer keihard in aflevering 5 toeslaan? Ik durf hem nog niet uit te sluiten zelfs nu veel mensen denken dat hij eruit zal vliegen donderdag.

Ik zag in de Vodcast nog eens terug hoe hij zijn hand opsteekt bij de stemming over het aantal foto's en dat was toch pas nadat hij goed om zich heen keek wat de anderen deden, dan steekt hij ineens een beetje onnatuurlijk snel zijn arm omhoog. Het kan dus zijn dat hij heeft gezien dat er al genoeg mensen voor de verkeerde optie n.l. 30-50 foto's hebben gekozen en dat hij nog even snel zijn hand opsteekt en zo dus voor de juiste optie (50-70 foto's) kiest en als een kandidaat overkomt. Hij weet toch dat het geld dan verloren is.

En dat hij 250 euro pakt kan ook zijn om goodwill te kweken. Het is geen hoog bedrag. Als kandidaat zou ik nog even verder kijken want hij wist waar de bom lag. Een joker of een vrijstelling is veel meer waard dan 250 euro.. Ik vond Chris deze aflevering veel uitgelatener en lolliger dan in de eerste 3 afleveringen. Misschien beter op zijn gemak? Ook overdreven blij met de 500 en 250 euro die wordt gewonnen.

En ik vond Chris zo verdacht in dat watervliegtuig met Rik in aflevering 3 en het is een acteur dus ik kan hem niet uitsluiten, heb eerder de neiging om hem weer als mol in te vullen. Als ie eruit vliegt dan weet ik pas zeker dat hij de mol niet is :P.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 22:40:31 door Lonneke14 »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #212 Gepost op: 27-01-2015, 22:47:04 »
Door jullie heb ik weer de neiging om Chris op 1 te zetten!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #213 Gepost op: 27-01-2015, 23:05:43 »
Ik keek nog eens naar dat fragment waar ze over die foto's stemmen en ik vind Chris daar gewoon verdacht. Hij reageert ook zogenaamd teleurgesteld volgens mij. Het zou een mooie molactie kunnen zijn laten we het daar op houden...

Offline Molloot97

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #214 Gepost op: 27-01-2015, 23:13:46 »
In De Slimste van Vrijdag kwam Art niet langs om de prijs uit te rijken en Chris was erg nerveus.
Misschien dat opnames net achter de rug had, want hij zag er net zo moe uit als in Wie is de mol.


Lijkt me niet! Toen de opnames net klaar waren moest de vorige serie van de slimste nog beginnen. Ook zaten er in deze serie vragen over vliegramp MH17 (eind juli) en een vraag over een gebeurtenis uit november (even vergeten wat ookal weer;)) en de opnames WIDM waren toch begin Juli klaar? Vond het wel vreemd dat Art zei dat ie op een tropisch eiland zat! Nieuw programma? Of gewoon met vakantie!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #215 Gepost op: 27-01-2015, 23:20:14 »
Ik keek nog eens naar dat fragment waar ze over die foto's stemmen en ik vind Chris daar gewoon verdacht. Hij reageert ook zogenaamd teleurgesteld volgens mij. Het zou een mooie molactie kunnen zijn laten we het daar op houden...

Het lijkt alsof hij naar Ajouad aan het seinen is. Wat normaal is vanuit perspectief "kandidaat Chris" met bondgenootje/vriend Ajouad. Daarna houdt hij zijn handen nog even duidelijk naar beneden, maar dat is omdat Viktor "30-50" zegt. (De stemmingen lopen even door elkaar.) Ook opvallend zijn de blikken die hij met Martine uitwisselt. Ik interpreteer die alsof hij Martine niet vertrouwt. Is dat lachje naar Martine (als "30-50" de meerderheid heeft) wat jij bedoelt met zogenaamd teleurgesteld?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #216 Gepost op: 27-01-2015, 23:42:39 »
Art zegt trouwens opvallend: "...hoeveel namen jullie precies, exact, juist hebben onthouden." Was dit het seintje voor "categorie 3 is juist" aan de mol?
je bedoelt daarmee de 3x de nadruk op goed? dus precies, exact en juist?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #217 Gepost op: 27-01-2015, 23:58:50 »
::ok::
ja dat is inderdaad opvallend ja...er was ook al ergens theoriën bedacht over bedragen en categorieën waar aan de mol de categorie kon herkennen waar het bedrag inzat, aangezien die niet vooraf medegedeeld waren.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #218 Gepost op: 28-01-2015, 00:20:48 »
Tja, ik snap goed dat mensen twijfels hebben bij Chris als Mol, maar ik vind het toch bizar dat zoveel mensen hem blijkbaar rücksichtslos hebben doorgestreept na aflevering 4. :D Want echt, zóveel heeft z'n goede gedrag allemaal niet opgeleverd. Maar het werkt blijkbaar wel zo dat mensen (de kijkers, maar wellicht ook kandidaten) iemand heel snel afschrijven als Mol op basis van een (klein) geldbedrag dat (onnodig) wordt binnengehaald of een goed antwoord dat wordt gegeven. We hebben dat in eerdere series ook wel zien gebeuren. De productie + Mol weten dat natuurlijk ook en kunnen daar mee spelen.
Persoonlijk vind ik dat er minder redenen zijn om Chris door te strepen dan de meeste andere kandidaten, maar goed, iedereen heeft zo zijn eigen afwegingen natuurlijk.


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #219 Gepost op: 28-01-2015, 06:37:28 »
Precies! Hij stijgt juist weer op mijn mollijstje. Die biecht, hij zegt letterlijk dat hij de bol is en ook dat observeren. Chris is slim, relaxed en een acteur. Perfecte combi voor de mol lijkt mij. Sociaal dier, die makkelijk meebeweegt en dingen snel door heeft. Dat keuze moment voor de categorie viel mij ook op, en hoe leuk hij al die namen onthoudt en er lol in heeft. Hij weet toch dat hij het later kan verpesten. Dit tezamen met de Lotus theorie maken hem nog steeds verdacht. Samen met Martine en Rik. Alhoewel die laatste aan het dalen is.
Meer L