Auteur Topic: [KANDIDAAT] Martine Sandifort  (gelezen 113976 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #100 Gepost op: 23-01-2015, 02:25:43 »
Ik vond de shirts die Martine deze aflevering droeg wel apart.

NYC (New York City): Voorkennis opdracht 1?
Cheap love: Goedkope liefde, de mol houdt ervan als er weinig geld in de pot zit?



Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2015, 09:56:35 »
Welkom allemaal bij ons in het tunneltje :P De imitatie theorie is ook heel mooi :)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2015, 11:39:39 »
Ik vond de shirts die Martine deze aflevering droeg wel apart.

NYC (New York City): Voorkennis opdracht 1?
Cheap love: Goedkope liefde, de mol houdt ervan als er weinig geld in de pot zit?




hahaha hoe ze ook kijkt....bij mij stijgt ze op de mollenlijst ;-)
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2015, 15:25:49 »
Chris: "Je gelooft het niet. (..) Kukelpapa dat is mijn bijnaam." (Wijst Kukelpapa op kaartje aan.) Martine: "Ah.. leuk." (Martine draait zich om en praat in porto.) Margriet zegt dat zij Spruitje is.

Wat een maf én verdacht moment weer van Martine, ze is echt niet te peilen. Maar de meter slaat voor mij door van onschuldig maf naar mols maf! ::rofl::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2015, 15:30:29 »
Martine blijft qua acties voor mijn gevoel op 1 staan, ondanks haar tegenstrijdigheden, vooral omdat ik anderen meer kandidaats gedrag en reacties zie vertonen. Waar ik alleen mee zit, is dat Ajouad op de 3 M'en zat bij de test en ook nog meer op Martine, terwijl Chris Carolina nog meenam in zijn test. Natuurlijk kan Ajouad zijn test slecht hebben ingevuld, maar dit maakt de kans dat Martine de mol kan zijn voor mijn gevoel toch kleiner.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2015, 17:16:53 »
Chris: "Je gelooft het niet. (..) Kukelpapa dat is mijn bijnaam." (Wijst Kukelpapa op kaartje aan.) Martine: "Ah.. leuk." (Martine draait zich om en praat in porto.) Margriet zegt dat zij Spruitje is.
Zó! Bijzonder.

Ik had verder niet het idee dat Martine erg verdacht was deze opdracht. Ze was o.a. gewoon eerlijk over Het Parool. Nou ja, opdracht nog maar eens terugkijken.
...óf niet!

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2015, 17:18:20 »
Een mogelijke hint naar Martine:

- Martine pakt bij de bakjesopdracht in de tempel (a.k.a. de witte eikel) het stokje met nummer 1.
- Vervolgens pakt ze ook de jokers uit het bakje met nummer 1.
- In het Singalees (Sinhala) is 'één' එක් ofwel 'eka'.
- De uitspraak hiervan komt heel dicht in de buurt van 'ikke'.
- Zegt ze hiermee: "Ikke. Ik ben de mol".


Na 8 seconden.


Historisch gezien zijn er vaker hints tijdens opdrachten in kerken en tempels. Hoewel het daarbij veelal om 'meet the mole'-opdrachten ging. Denk aan Dennis' "Is ego de mol?"

Echt mooi gevonden  :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #107 Gepost op: 23-01-2015, 17:25:34 »
Martine blijft qua acties voor mijn gevoel op 1 staan, ondanks haar tegenstrijdigheden, vooral omdat ik anderen meer kandidaats gedrag en reacties zie vertonen. Waar ik alleen mee zit, is dat Ajouad op de 3 M'en zat bij de test en ook nog meer op Martine, terwijl Chris Carolina nog meenam in zijn test. Natuurlijk kan Ajouad zijn test slecht hebben ingevuld, maar dit maakt de kans dat Martine de mol kan zijn voor mijn gevoel toch kleiner.

Ajouad geeft tegen Art aan teveel op 1 persoon te hebben ingezet. Mogelijk heeft hij voornamelijk op Margriet of Marlijn ingezet en minder op Martine.  Het feit dat Ajouad afvalt hoeft Martine als mol niet af te sluiten.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #108 Gepost op: 24-01-2015, 08:04:00 »
Ik vond dit shot van Martine (kijkend in de camera, onder het oog van een medekandidaat) opnieuw opmerkelijk van 'he he, zie mij fouten maken' 8)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2015, 12:44:57 »
Een mogelijke hint naar Martine:

- Martine pakt bij de bakjesopdracht in de tempel (a.k.a. de witte eikel) het stokje met nummer 1.
- Vervolgens pakt ze ook de jokers uit het bakje met nummer 1.
- In het Singalees (Sinhala) is 'één' එක් ofwel 'eka'.
- De uitspraak hiervan komt heel dicht in de buurt van 'ikke'.
- Zegt ze hiermee: "Ikke. Ik ben de mol".


Historisch gezien zijn er vaker hints tijdens opdrachten in kerken en tempels. Hoewel het daarbij veelal om 'meet the mole'-opdrachten ging. Denk aan Dennis' "Is ego de mol?"

Zou een goede aanwijzing zijn! Zeker als de theorie dat verwezen wordt naar oud mollen klopt. Dan verwijst de titel van aflevering 4 'M acht' naar de achtste mol Dennis en zou Martine dus een 'Dennisje' hebben gedaan :)

En Qper je hebt helemaal gelijk hoor, je ziet aan Freek vorig jaar hoe gek het kan lopen en is al vaker gebeurd natuurlijk. Had alleen gehoopt dat Margriet eruit ging, dan had ik deze tunnel met nog meer vertrouwen ingestapt ;)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 12:48:12 door Eva88ab »

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #110 Gepost op: 24-01-2015, 19:36:59 »
Martine is al mijn mol sinds aflevering één, en daar is na deze aflevering geen verandering in gekomen. Ook al moet ik zeggen dat ik door dit forum af en toe wel erg begin te twijfelen. Is het dan toch niet Margriet? Of Viktor? ...   ???

Dat terzijde. Martine deed natuurlijk of ze de Zwarte vrijstelling had. Is dit een mol-actie of juist meer een actie voor een kandidaat? Als kandidaat zou je het kunnen doen, om wellicht een joker te bemachtigen. Wat haar bijna lukte met Rik. Maar als ze de mol is, waarom zou ze het dan gedaan hebben? Om verwarring te zaaien? Of misschien, omdat het dr leuk leek?

Ik weet t niet zo goed, hoor graag hoe jullie erover denken.  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #111 Gepost op: 24-01-2015, 19:41:31 »
Martine deed natuurlijk of ze de Zwarte vrijstelling had. Is dit een mol-actie of juist meer een actie voor een kandidaat? Als kandidaat zou je het kunnen doen, om wellicht een joker te bemachtigen. Wat haar bijna lukte met Rik. Maar als ze de mol is, waarom zou ze het dan gedaan hebben? Om verwarring te zaaien? Of misschien, omdat het dr leuk leek?

Ik zie het niet als molactie of kandidatenactie, maar wel als bevestiging dat Martine iemand is die het leuk vindt om te liegen en de groep te bespelen. En dat zijn dingen die een goede (leuke) Mol moet kunnen.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #112 Gepost op: 24-01-2015, 21:41:11 »
Is zeker waar, vond het ook zeker een geniale actie. Gewoon zeggen dat je hem hebt, terwijl de kans groot is dat iemand anders hem heeft. Het liet wel zien dat ze echt met het spel bezig is. Of ze nou mol is of kandidaat.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2015, 19:15:11 »
Wanneer Martine, Chris en Margriet hun eerste foto willen maken op de goede locatie (min 5.35), hoor je Martine tegen Chris mompelen dat het van belang is wie er op de foto staat. Chris wuift dit weg.

Niets verdachts van Martine (integendeel), maar hoe wist ze dit? Art heeft dit niet verteld (ook niet buiten beeld) want dan hadden meer kandidaten dit moeten weten. Ze heeft het bordje ook niet gelezen.

Verspreekt ze zich hier, zoals Kim destijds op de trappen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #114 Gepost op: 25-01-2015, 20:25:30 »
Wanneer Martine, Chris en Margriet hun eerste foto willen maken op de goede locatie (min 5.35), hoor je Martine tegen Chris mompelen dat het van belang is wie er op de foto staat. Chris wuift dit weg.

Martine: "Als je een foto maakt, moest dit ding dan bij degene zijn die..." Chris: "Nee dat maakt niet uit." Ik had het idee dat Martine het over de portofoon had, hoe onlogisch dat ook is om te zeggen, of je nou Mol bent of kandidaat. Maar met "dit ding" zou ze inderdaad ook het gebouw kunnen bedoelen, en dat is dan wel heel opmerkelijk.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #115 Gepost op: 26-01-2015, 08:20:19 »
Is het opmerkelijk dat Martine zegt bij het maken van de eerste foto (opdracht 1, aflevering 4, minuut 4.15)

'Maar wel met kandidaat er bij'

Op dat moment zien we Martine & Margriet op de foto staan. Bedoeld ze hier één kandidaat (Margriet) en de Mol (Martine).
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #116 Gepost op: 27-01-2015, 00:20:07 »
Heb het hier al eerder gepost maar is het dan niemand opgevallen dat Martine ook haar scherm nog geen 1 keer heeft gezien en daar niet de nadruk op wordt gelegd zoals bij Ajouad wel het geval was?

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #117 Gepost op: 27-01-2015, 09:04:44 »
Heb het hier al eerder gepost maar is het dan niemand opgevallen dat Martine ook haar scherm nog geen 1 keer heeft gezien en daar niet de nadruk op wordt gelegd zoals bij Ajouad wel het geval was?

Het was mij opgevallen. In het vijfde seizoen van de Amerikaanse mol bleek het een daadwerkelijke hint te zijn. De mol had geen een keer zijn scherm gezien. Ik denk alleen niet dat we er nu verder wat achter moeten zoeken. Het is  hooguit iets om in de gaten te houden. Ze weten dat de molloten hier alles checken en dat het dat op een gegeven moment op gaat vallen, dat risico nemen ze denk ik niet. En als de hint van tevoren is bedacht, gingen ze er al vanuit dat ze een vrijstelling zou krijgen in aflevering drie.  :(

Maar het kan nog, misschien hebben ze de hint tijdens het seizoen bedacht. Zeker in de gaten houden.  ::ok::

Offline Tarara Boom DA

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #118 Gepost op: 27-01-2015, 10:55:50 »
Sandifort / Sandefort / Zandvoort allemaal hetzelfde volgens de familienamen databank van het Meertens Instituut.

Als bij het plaatsnamenspel van de volgende aflevering Zandvoort voorkomt, ga ik Martine 'ns extra goed in de gaten houden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #119 Gepost op: 27-01-2015, 11:17:04 »
Volgens vvvzandvoort.nl heeft de naam trouwens niks met een fort te maken, wel met zand:

Citaat van: vvvzandvoort.nl
De naam is afgeleid van Sandevoerde. In die oude naam ziet u twee woorden: ‘Sande’ en ‘Voerde’. ‘Sande’ betekent de duinen of het zand. Een ‘Voerde’ of ‘Voorde’ is de aanduiding van een doorwaadbare plaats. Als achtervoegsel vinden we het wel in meer plaatsnamen terug zoals bijvoorbeeld Montfoort of Amersfoort. Door de eeuwen heen waren de duinen moerassig en vrijwel onbegaanbaar. Oorspronkelijk waren de duinen veel natter en trof men daar veel meertjes en natte valleien aan. De naam Zandvoort slaat dus terug op een aanduiding van een doorwaadbare plaats in het zand.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de combinatie zand + fort bij de titel van aflevering 4 geen hint zou kunnen zijn, want de associatie met Sandifort is er duidelijk wel en daar zou het om kunnen gaan. En dat de serie (ongeveer) met Art op het zand (strand) begint, gevolgd door de eerste opdracht bij Fort Railway Station zou zo ook een hint kunnen zijn.