Auteur Topic: Wie is de Mol? 2015 Locaties  (gelezen 38140 keer)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2015, 23:37:04 »
Ook aflevering 4 is al redelijk compleet in kaart gezet!

Opdracht 1 staat er qua locaties in (nog geen looproutes oid), opdracht 2 denk ik vrij zeker te weten, maar niet helemaal, en opdracht 3 was ook niet heel moeilijk te vinden.

Test/executie moet er nog wel in, net als details enz, maar in grote lijnen staat het er wel in  ;)

Nog maar een keer de link, voor wie geen zin heeft om naar de vorige pagina te gaan  ;):
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zHEOxtwnTcUg.kONW0_46DfRY

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2015, 13:31:59 »
Ook aflevering 4 is al redelijk compleet in kaart gezet!

Opdracht 1 staat er qua locaties in (nog geen looproutes oid), opdracht 2 denk ik vrij zeker te weten, maar niet helemaal, en opdracht 3 was ook niet heel moeilijk te vinden.

Test/executie moet er nog wel in, net als details enz, maar in grote lijnen staat het er wel in  ;)

Nog maar een keer de link, voor wie geen zin heeft om naar de vorige pagina te gaan  ;):
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zHEOxtwnTcUg.kONW0_46DfRY

Volgende week blijven ze in het zuidwesten. Het plaatsnamenspel is op het Maduganga-meer, even ten zuiden van Bentota.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #22 Gepost op: 23-01-2015, 21:01:53 »
kijk eens naar deze tempel?

http://www.panoramio.com/photo/12583245

Duwa Temple, Pannipitiya
Chethiyagiri Purana Rajamaha Viharaya
Sri Lanka
6.221972, 80.057561

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #23 Gepost op: 23-01-2015, 22:54:45 »
Yep! Dat is m!

Ik heb hem veranderd!  ;)

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2015, 23:00:36 »
traveljunkie heeft overzicht gemaakt van de vlucht.

zie forum opdracht watervliegtuig

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=55525.100
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 11:29:56 door witte raaf »

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2015, 23:00:18 »
Opdracht 1 & 2 staan alweer in de kaart. Van de derde opdracht wil ik morgen alle plaatsnamen er in gaan zetten en dan de routes van de boten erbij tekenen...

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2015, 22:07:41 »
Ik denk zelf dat ze naar het binnenland van Sri Lanka gaan. (Ze zijn tot nu toe natuurlijk langs de kust gegaan)

De vooruitblik naar aflevering 7 laat sowieso nog Sri Lanka zien, dus dan zouden ze pas halverwege aflevering 7 switchen. Eind aflevering 9 is de ontknoping. Het lijkt me sterk dat ze voor 2 uitzendingen nog van land gaan switchen...

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2015, 22:13:42 »
Het kan natuurlijk altijd, maar het lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk dat ze nu nog van land gaan wisselen. Al benadrukte Art wel echt overduidelijk die nieuwe locatie...  ::ok::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2015, 00:03:52 »
In 3 op Reis vertelde Chris al dat verschillende delen van Sri Lanka een verschillend klimaat hebben. Het is ook niet overal op hetzelfde moment regentijd.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2015, 00:11:17 »
Omgeving Nuwara Elya ligt vrij hoog. Daar is het s nachts erg koud.  Daar zijn ook veel theevelden in de buurt (briefjes met bedragen in leader hangen waarschijnlijk aan Theeplanten).

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2015, 00:11:36 »
Het lijkt me ook niet vreemd als ze de binnenlanden van Sri Lanka op gaan zoeken, waar voorheen toch zwaar gevochten werd tegen de Tamil tijgers? Dus dergelijk voormalig oorlogsgebied moet weer vrij toegankelijk kunnen zijn. En zonde om dan bij uitstek de binnenlanden niet mee te pakken, als je nu al het stedelijke, het strand, Zuid-Afrika in het klein gehad hebt. Dan zullen ze vast nog wel in de jungle al daar wellicht een oude plek hebben die de kandidaten doet wanen alsof ze in Mexico zijn (ik noem maar wat, ze gingen ook eerder terug dan gedacht naar Nederland)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2015, 00:16:50 »
ZE gingen in ieder geval ergens naar toe waar het koeler was.

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2015, 01:42:53 »
Het kan natuurlijk altijd, maar het lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk dat ze nu nog van land gaan wisselen. Al benadrukte Art wel echt overduidelijk die nieuwe locatie...  ::ok::

Ik moest meteen denken aan het openingspraatje van Art in aflevering 1: "De ingrediënten: één eiland, negen kandidaten, één mol."

Ik denk dus ook dan ze binnen Sri Lanka ergens anders heen gaan.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #33 Gepost op: 7-02-2015, 16:53:44 »
Ik denk dat de lijnen opdracht hier opgenomen is, dit is de enige u vormige baai met huizen en ook de rotsen in het water zijn hier te zien.

praatje
Indische Oceaan
6.279744, 81.426920

kisten in het zand:
Hambantota
Sri Lanka
6.282293, 81.426544

(ook locatie praatje intro)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #34 Gepost op: 7-02-2015, 17:29:13 »
Tnx!
Ik dacht het idd ook al, omdat het intropraatje van Art in aflevering 1 hier ook al is opgenomen en ik dacht het te herkennen, maar was het vergeten toe te voegen xd


Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #35 Gepost op: 9-02-2015, 01:45:33 »
Ze benoemden in het voorstukje van volgende week dat ze naar een nieuwe locatie gingen, is al duidelijk of weet iemand welke locatie dat is? Puur een andere stad in Sri Lanka of verder?

In het voorstukje zie je Chris en Rik op het treinstation van Diyatalawa. Die plaats ligt op 1500 meter hoogte en daardoor is het er flink koeler. In een ander topic was te lezen dat de Tamilbevolking op de kandidaten zou gaan stemmen. In dat geval zouden de WIDM-deelnemers doortrekken naar de oostkust of naar het uiterste noorden. Tijdens de verkiezingscampagne regent het, maar rond mei/juni is het in het noorden en oosten juist droog. Heel misschien wordt 'lokale bevolking' bedoeld in plaats van 'Tamilbevolking' en blijven de deelnemers nog even in bergachtig gebied??

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #36 Gepost op: 9-02-2015, 14:14:48 »
In de buurt daar ligt Nuwara Eliya (Klein Engeland, waar de Britten ook de koelte zochten). De bevolking daar kent grote groepen Tamils, 9% India Tamil en 9% Sri Lanka Tamils..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #37 Gepost op: 9-02-2015, 14:31:39 »
In de buurt daar ligt Nuwara Eliya (Klein Engeland, waar de Britten ook de koelte zochten). De bevolking daar kent grote groepen Tamils, 9% India Tamil en 9% Sri Lanka Tamils..

Bedankt voor de aanvulling. Ik ging uit van Sri Lankaanse Tamils, maar er zijn in die regio inderdaad veel Indiase Tamils.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #38 Gepost op: 12-02-2015, 22:42:24 »
Natuurlijk meteen aan de slag gegaan na de uitzending en het is gelukt!

Opdracht 1 (inclusief alle stations en de hele treinroute uitgestippeld), opdracht 2 (althans, de plek van de redevoeringen van de kandidaten), test en executie zijn toegevoegd aan de kaart!  ;)

Offline silva

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #39 Gepost op: 15-02-2015, 15:47:48 »
Ontzettend goed werk die kaart, hij wordt ook veel geraadpleegd op ons Srilanka prikbord!

Maarreh... één kleine check c.q. correctie. Het hotel in aflevering 6 is voor het gemak geplaatst bij het Yala Information Centre maar dat kan niet kloppen, daar zit alleen maar een boomhutten-hotel. 95% zeker dat het gaat om Cinnamon Wild Yala hotel en dat ligt een paar km verderop aan de kust, via o.a. Agoda en Bookingcom krijg je zo de juiste lokatie.

Als iemand 't nog wil corrigeren graag.

Dank,

Sandya & Erik - Srilanka fans en prikbord beheerders en voor deze ene keer ook wel beetje WIDM-fans  ::niet-ok::