Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 316996 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #920 Gepost op: 27-02-2015, 10:25:40 »
Sssst, verraadt het nou niet! ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #921 Gepost op: 27-02-2015, 10:26:45 »
Sssst, verraadt het nou niet! ;)

 ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #922 Gepost op: 27-02-2015, 11:23:47 »
hij staat naast Art. Marlijn & Margriet tegenover hem
Ja, toegegeven staat hij er ENORM smug bij daar. Maar de hele riedel van Art gaat uit naar Rik=mol dus dat vind ik dan juist weer een ultieme poging iedereen op het verkeerde been te zetten. Margriet is totaal onderbelicht (omdat heel afl. 10 toch wel over haar gaat).

En wat betreft die zinnen: ja, dat kwam mols over, maar vooral dat VOOR dat Rik er ineens inbracht ipv. OM. Dat vond ik zo gek. Zeker omdat Art na afloop zei dat de zinnen niet helemaal goed waren, maar ook totaal niet klopten. Dus: als ieder wel zijn 5 zinnen had gehad dan was de opdracht nog steeds mislukt.

Komt mij erg over als de opdracht verleden week waarin Rik
-maar 1 envelop pakte
-die ook nog eens leeg was
-hij ook nog eens afgeschoten werd
-hij 90% van de tijd niet eens gebruikte (ga dan 's ff terug man, als je bij de finish aankomt met maar 1 envelop)

Dat is subtiel 0,0 en totaal over the top, totaal onmols dus. Waarom er zo dik opleggen? Je behoort nauwelijks de molacties te zien.

Toegegeven nogmaals wint Rik het van Margriet als het om de pot gaat. Mevrouw 500 heet ze ook wel. Tja, dat moet ik dan maar zien als haar eigen ultieme poging verdenkingen af te schepen (wat totaal niet werkte :-\\).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #923 Gepost op: 27-02-2015, 11:31:06 »
Dat is subtiel 0,0 en totaal over the top, totaal onmols dus. Waarom er zo dik opleggen? Je behoort nauwelijks de molacties te zien.

Toegegeven nogmaals wint Rik het van Margriet als het om de pot gaat. Mevrouw 500 heet ze ook wel. Tja, dat moet ik dan maar zien als haar eigen ultieme poging verdenkingen af te schepen (wat totaal niet werkte :-\\).

Dus omdat de productie ervoor kiest om pas in aflevering 8 en 9 Rik écht verdacht naar voren te schuiven is het onmols van Rik?  ::ohno:: Ben ik het niet mee eens. Een sabotage actie word naar mijn idee niet onmols omdat het door de productie zo duidelijk in beeld word gebracht. Rik molt tijdens alle opdrachten en tot aflevering 8 hebben we daar eigenlijk weinig van gezien, omdat de productie dat zo beslist heeft. 
Mollen = mollen of het nu wel of niet gezien hebben.

Verder zijn in ALLE andere afleveringen andere kandidaten zeer overduidelijk verdacht in beeld gebracht. Mij zegt het juist heel veel dat dit NU pas bij Rik gebeurd en wel bij de 2 laatste afleveringen. Om dan nu bij Rik te zeggen dat het zo overduidelijk is, is de pot de ketel verwijten.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 11:44:03 door Molletjuh »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #924 Gepost op: 27-02-2015, 11:34:59 »
Margriet is totaal onderbelicht (omdat heel afl. 10 toch wel over haar gaat).

Maar dit was bij Freek ook altijd zo :-X

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #925 Gepost op: 27-02-2015, 11:46:00 »
Waarom, als Margriet de mol is..

- .. laat ze haar taak als mol uitbesteden door zelfstandig met het idee van 'post van de mol' te komen?
- .. wordt ze ondanks het feit dat ze hierdoor praktisch niet meer hoeft te mollen toch door 8 v/d 10 kandidaten verdacht?
- .. laat ze zich afwimpelen door Vik door bij de aandachtstrekkers ingedeeld te worden? Als mol met voorkennis wil je juist naar Bentota om die enveloppe over het hoofd te zien. Links of rechtsom wil je toch net als Kees die de heli ging, dat Margriet het watervliegtuig in mag?
- .. doet ze 'post van de mol' vergezeld gaan met alles behalve Margriet bloemetjes?
- .. laat ze Martine aan de haal gaan met het idee dat zij de ZV heeft terwijl Margriet hem meteen inzet > lees daar had toch veel meer in gezeten voor Margriet als mol? ZV pakken als mol snap ik, maar er dan zo weinig mee doen snap ik niet.
- .. troeft ze Rik af bij het eerste penningmeesterschap, terwijl je als mol met voorkennis weet dat de tweede penningmeester het voorstel krijgt om voor meer geld jokers uit de pot te kopen?
- .. troeft ze Rik af bij het eerste penningmeesterschap, terwijl je als mol met voorkennis weet dat de tweede penningmeester van Art het voorstel krijgt om voor een groepsvrijstelling te gaan en hoe meer kaarten, hoe meer het kost?

Dat zijn dingen die ik niet begrijp bij Margriet als mol. Het eerste punt is voor mij net zo goed een minpunt als Rik de mol is overigens. WIDM draait om de mol, de mol is aangesteld met de taak te saboteren. De mol en de mol alleen is aangesteld met die taak. Nu heeft ze Inge overtroeft door haar moltaak uit te besteden en ondanks dat ala Anne-Marie toch massaal verdacht te worden de mol te zijn. Het is naar mijn mening het failliet van WIDM wanneer de spil van het programma, de mol niet meer zelfstandig molt, maar kandidaten aanstuurt die voor hem/haar mollen. Kandidaten zijn geen kandidaten meer, de mol is geen mol meer, weg onderscheid, weg: er is een saboteur in hun midden.

Ik laat me graag verrassen, maar als de mol zo gemakzuchtig wordt en zijn eigen persoonlijke taak uitbesteed zonder daarbij eigenhandig nog wat dingen in de soep te laten draaien vraag ik mij ondertussen af of ik volgende seizoen nog we wil gaan volgen. En nogmaals, ik wil dit benadrukken, dit gaat voor mij net zo hard op als Rik of Marlijn de mol is. Want het idee van post van de mol kwam van de mol zelf dit seizoen aldus Art in de chat dinsdag. Je bent dan een verrekte luie mol door het anderen te laten opknappen. En je zult altijd houden dat kandidaten op eigen houtje zich verdacht willen maken bij anderen om hun eigen kansen te vergroten om de finale te bereiken. Maar dat is wat anders dan ze direct aan te sturen in ruil voor jokers met post van de mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #926 Gepost op: 27-02-2015, 12:03:37 »
Op zich vind ik die Molbrieven best een heel leuk aspect hoor, het maakt het toch weer verwarrend. Kan me nog goed de 1e aflevering herinneren, heel het forum stond op zijn kop ::rofl:: Maar inderdaad het moet voor de Mol geen vrijbrief worden om vervolgens zelf niets meer te mollen. De Mol moet sowieso doen waarvoor die aangenomen is: saboteren van opdrachten, de pot zo laag mogelijk houden en zelf zo lang mogelijk onverdacht blijven ;)
Dus ik zit prima met mijn Mol ;D
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 12:11:57 door Molletjuh »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #927 Gepost op: 27-02-2015, 12:28:41 »
omdat de productie ervoor kiest om pas in aflevering 8 en 9 Rik écht verdacht naar voren te schuiven
Die begrijp ik niet? Ik erger me de hele serie al hieraan. Hoezo afl. 8/9? Hij is al vanaf afl. 1 enorm on-subtiel aan het mollen. Bijv. die Martine-actie maar ook daar in die rondleiding... Rik is bepaald niet uit de wind gehouden.
mol zo gemakzuchtig wordt en zijn eigen persoonlijke taak uitbesteed zonder daarbij eigenhandig nog wat dingen in de soep te laten draaien vraag ik mij ondertussen af
Ja maar dat is nu juist voornamelijk wat Rik doet??? Margriet heeft nu juist plenty gedaan, als echte aanvallende mol seizoen 2015. Zie Heinz' topic.

En ze troeft Rik dus af bij het eerste penningmeesterschap om die onbenullige 100 uit de pot te halen, met als voorzet dat de 10 hulpmollen na haar (met Rik als no. 1) de grote bedragen eruit halen. Is 1 van de grote molse acties die ook jouw frustraties over het hele gebeuren flink zouden moeten verminderen toch?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #928 Gepost op: 27-02-2015, 12:32:03 »
Ja maar dat is nu juist voornamelijk wat Rik doet??? Margriet heeft nu juist plenty gedaan, als echte aanvallende mol seizoen 2015. Zie Heinz' topic.

En ze troeft Rik dus af bij het eerste penningmeesterschap om die onbenullige 100 uit de pot te halen, met als voorzet dat de 10 hulpmollen na haar (met Rik als no. 1) de grote bedragen eruit halen. Is 1 van de grote molse acties die ook jouw frustraties over het hele gebeuren flink zouden moeten verminderen toch?

Dat doet elke mol Lo, wie het ook is. Want het is op initiatief van de mol 2015 erin gekomen. En v.w.b. het goede voorbeeld geven als mol door zelf 200 euro voor 2 jokers te betalen, nee, dat vind ik niet de groteske molactie aller tijden en vermindert niet mijn kritiek erop. 
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #929 Gepost op: 27-02-2015, 12:35:29 »
Marlijn!!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #930 Gepost op: 27-02-2015, 12:38:54 »
Waarom, als Margriet de mol is..

- .. laat ze haar taak als mol uitbesteden door zelfstandig met het idee van 'post van de mol' te komen? Dit zou dan toch ook raar zijn als iemand anders de mol is?
- .. wordt ze ondanks het feit dat ze hierdoor praktisch niet meer hoeft te mollen toch door 8 v/d 10 kandidaten verdacht? Dit omdat ze de mol is
- .. laat ze zich afwimpelen door Vik door bij de aandachtstrekkers ingedeeld te worden? Als mol met voorkennis wil je juist naar Bentota om die enveloppe over het hoofd te zien. Links of rechtsom wil je toch net als Kees die de heli ging, dat Margriet het watervliegtuig in mag?Misschien ging ze ervan uit dat geel niet zichtbaar zou zijn
- .. doet ze 'post van de mol' vergezeld gaan met alles behalve Margriet bloemetjes? Omdat margrietjes de boel nogal zouden doen opvallen
- .. laat ze Martine aan de haal gaan met het idee dat zij de ZV heeft terwijl Margriet hem meteen inzet > lees daar had toch veel meer in gezeten voor Margriet als mol? ZV pakken als mol snap ik, maar er dan zo weinig mee doen snap ik niet. Ben ik deels met je eens
- .. troeft ze Rik af bij het eerste penningmeesterschap, terwijl je als mol met voorkennis weet dat de tweede penningmeester het voorstel krijgt om voor meer geld jokers uit de pot te kopen? Je weet als mol dat een kandidaat die jokers wel gaat kopen. Als de mol dat zelf zo op die manier moet doen is het een beetje oneerlijk
- .. troeft ze Rik af bij het eerste penningmeesterschap, terwijl je als mol met voorkennis weet dat de tweede penningmeester van Art het voorstel krijgt om voor een groepsvrijstelling te gaan en hoe meer kaarten, hoe meer het kost? zelfde antwoord


Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #931 Gepost op: 27-02-2015, 12:48:19 »
toch grappig. widm.nl is met een nipte meerderheid (51 procent) er van overtuigd dat Rik de mol is, en hier zijn ze met 70% er van overtuigd dat Margriet de mol is.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #932 Gepost op: 27-02-2015, 12:55:17 »
Citaat
laat ze Martine aan de haal gaan met het idee dat zij de ZV heeft terwijl Margriet hem meteen inzet > lees daar had toch veel meer in gezeten voor Margriet als mol? ZV pakken als mol snap ik, maar er dan zo weinig mee doen snap ik niet. Ben ik deels met je eens

Wellicht omdat ze Martine dat geintje wel gunde en dat mensen wellicht daardoor Martine gingen verdenken en Margriet dus niet meer??

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #933 Gepost op: 27-02-2015, 13:09:49 »
Ik zou persoonlijk teleurgesteld zijn als straks blijkt dat het de mol is geweest die Marlijn zo erg bevoordeeld heeft. 1 joker ok, maar dit gestrooi zou niet eerlijk zijn ..

Van kandidaat naar kandidaat prima, en 1 joker van de mol zoals toen in Arts seizoen ook gebeurde prima.

Maar dit van Rik (als hij de mol straks blijkt te zijn) zou ik een oneerlijk aspect vinden.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #934 Gepost op: 27-02-2015, 13:12:27 »
Ik zou persoonlijk teleurgesteld zijn als straks blijkt dat het de mol is geweest die Marlijn zo erg bevoordeeld heeft. 1 joker ok, maar dit gestrooi zou niet eerlijk zijn ..

Van kandidaat naar kandidaat prima, en 1 joker van de mol zoals toen in Arts seizoen ook gebeurde prima.

Maar dit van Rik (als hij de mol straks blijkt te zijn) zou ik een oneerlijk aspect vinden.

Helemaal mee eens. En ik zou überhaupt teleurgesteld zijn als Rik de mol blijkt. Wel erg makkelijk om zo geld uit de pot te krijgen. Margriet is slechts 200 euro maar Rik heeft er zo 1500 uit gehaald...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #935 Gepost op: 27-02-2015, 13:13:07 »
Helemaal mee eens. En ik zou überhaupt teleurgesteld zijn als Rik de mol blijkt. Wel erg makkelijk om zo geld uit de pot te krijgen. Margriet is slechts 200 euro maar Rik heeft er zo 1500 uit gehaald...

Ja idd, dat komt er allemaal nog eens bij...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #936 Gepost op: 27-02-2015, 13:19:42 »
Ik hoor voorlopig bij de 2,8% van Marlijn verdenkers,... maar ach,.. in 2003 was ik geloof ik de enige ter wereld die nog wilde geloven dat het Elise was,.. dus ik ben wel erger gewent.
Niets is wat het lijkt en we zullen zien,....

Game on!

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #937 Gepost op: 27-02-2015, 13:33:17 »
in 2003 was ik geloof ik de enige ter wereld die nog wilde geloven dat het Elise was
Dat was mijn beste seizoen ooit! Elise was mijn schot-voor-de-boeg mol en ik ben geen moment van haar afgestapt toen 8) 8) 8). Dus die stelling klopt niet.

Maar ik hoop vurig met je mee dat het nu Marlijn is hoor. De dames lijken wel wat op elkaar, blondines, bijna zelfde leeftijd ::). En ze is de enige die nog klopt met de wie-verdenkt-wie.

Ik blijf echter maar nuchter. Het is Margriet 'gewoon'. Dan toch knap van de productie dat het grote publiek dat niet doorheeft. Rik is met giga percentages aan kop :D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #938 Gepost op: 27-02-2015, 13:38:02 »
toch grappig. widm.nl is met een nipte meerderheid (51 procent) er van overtuigd dat Rik de mol is, en hier zijn ze met 70% er van overtuigd dat Margriet de mol is.

Lijkt me vrij logisch te verklaren. Op .nl zitten door de bank genomen kijkers die een stuk minder intensief/fanatiek kijken dan op .com. Die zien alleen dat Rik de pot heel veel geld kost en denken gelijk: 'Rik is de Mol', zonder verder te speuren naar verborgen hints en/of aanwijzingen. Niet onaardig bedoeld, maar ik heb het idee dat ze daar toch een stuk minder verder kijken dan hun neus lang is dan op dit forum.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #939 Gepost op: 27-02-2015, 14:02:47 »
Die begrijp ik niet? Ik erger me de hele serie al hieraan. Hoezo afl. 8/9? Hij is al vanaf afl. 1 enorm on-subtiel aan het mollen. Bijv. die Martine-actie maar ook daar in die rondleiding... Rik is bepaald niet uit de wind gehouden.Ja maar dat is nu juist voornamelijk wat Rik doet???


Aflevering 1: stond vooral in het teken rondom Chris/Ajouad met hun vrijstelling.
Aflevering 2: stond vooral in het teken van Marlijn/Victor & Margriet/Martine die post ontvingen van de Mol
Aflevering 3: stond vooral in het teken van de watervliegtuigopdracht waardoor Chris massaal verdacht werd
Aflevering 4: stond vooral in het teken van Margriet en de pot / en Russisch Roulette (Margriet die ZV pakt, Marlijn/Chris die geld pakken etc)
Aflevering 5: stond vooral in het teken van Martine en haar ongeloofwaardig ZV verhaal
Aflevering 6: stond vooral in het teken van Margriet die met de E komt / Chris die weer in de helikopter zit
Aflevering 7: stond vooral in het teken van de Molverkiezing met Chris als winnaar.
 
Maar goed het is duidelijk dat jij Rik niet leuk vind en dat mag!
Maar van de andere kant jij had Victor als Mol, daarna volgens mij Chris, en nu dus Margriet ;D
Ben ik er nu helemaal van overtuigd dat ik het goed heb ::joehoe::




« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 14:04:22 door Molletjuh »