Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 317104 keer)

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #720 Gepost op: 21-02-2015, 11:25:52 »
Nu Martine er uit is moet ik maar switchen naar Margriet. Wie het ook is; moet zeggen dat ik de Mol teleurstellend vind dit jaar. Op basis van 'verdachte acties vs goede acties' is de Mol dit jaar gewoon niet te vinden. Iedereen die er nu nog in zit heeft genoeg verdachte acties uitgevoerd maar ook genoeg goede acties, zij het in verschillende gradaties. Op basis van de verborgen aanwijzingen/hints ga ik dan maar voor Margriet, maar goede acties als hieronder vind ik moeilijk te verklaren:

- Complete opdracht in de control room staan van de lijnen/politiebureau opdracht, slechte positie
- Voorstellen om het doek te splitsen bij de Bentota opdracht omdat ze anders mogelijk niet het hele woord op het strand krijgen
- Tot drie a vier keer pushen richting de 50/75 categorie bij de gasten-op-het-eiland opdracht
- De  vrachtwagen van de bouwvakkers regelen bij de E1974 opdracht, een on-af teken op de grond is toch beter dan een complete 'E'
- 500 euro zelfstandig in de pot brengen bij de fotocamera opdracht

Hierboven ga ik alleen even in op Margriet maar hetzelfde zou opgesteld kunnen worden bij de andere kandidaten. Ik geloof wel in de theorie van Heinz dat Margriet vanaf moment 1 massaal verdacht werd door in ieder geval degenen die er nu nog in zitten, dat ze wat extra goede acties heeft uitgevoerd. Daarnaast is het misschien mogelijk dat juist de anderen zich (extra) verdacht probeerden te maken omdat ze zo zeker wisten dat Margriet de Mol was, wat weer de vele verdachte acties bij de andere kandidaten zou verklaren.

Conclusie: ik vind dat op basis van acties de Mol niet gevonden kon worden dit seizoen...
« Laatst bewerkt op: 21-02-2015, 11:28:39 door Kruitsnuiver »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #721 Gepost op: 21-02-2015, 11:37:31 »
Voor wat betreft het speuren van de mol in opdrachten wordt het gewoon steeds moeilijker aangezien elke kandidaat ook gaat lopen mollen, waardoor de mol helemaal buiten schot blijft.

Zie maar de stift die Martine verstopt en het niet aan de praat krijgen van haar auto. Wellicht meer dingen maar deze heeft ze in ieder geval toegegeven.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #722 Gepost op: 21-02-2015, 12:03:50 »


Conclusie: ik vind dat op basis van acties de Mol niet gevonden kon worden dit seizoen...

Óf het moet Rik zijn, die genoeg verdachte acties heeft laten zien, maar dan ligt het er wel heel dik bovenop... Ik zit nog op hem als mol hoor, maar vind het eigenlijk te makkelijk. Het blijft een vaag seizoen. Montage is nodig, maar brengt nu wel erg veel verwarring (als het Rik niet blijkt te zijn).

Ik blijf hoe dan ook nog bij Rik, want vorig jaar vond ik Susan te voor de hand liggend en ben ik voor Freek gegaan. Een traumatische ervaring  :o
« Laatst bewerkt op: 21-02-2015, 12:15:48 door Moljet »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #723 Gepost op: 21-02-2015, 12:43:29 »
want vorig jaar vond ik Susan te voor de hand liggend en ben ik voor Freek gegaan. Een traumatische ervaring  :o

::rofl:: zo herkenbaar. Alleen heb ik Susan eigenlijk nooit echt verdacht, dus dat is nog treuriger  :-[

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #724 Gepost op: 21-02-2015, 12:44:36 »
Ik weet altijd wie de mol is in mijn achterhoofd maar stem altijd op degene die ik wil dat de mol is.
#teamamaimiljaarde

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #725 Gepost op: 21-02-2015, 13:01:29 »
::rofl:: zo herkenbaar. Alleen heb ik Susan eigenlijk nooit echt verdacht, dus dat is nog treuriger  :-[

Haha, nou ik heb haar ook niet serieus verdacht hoor, maar "de bekende actrice"  vond ik gewoon te makkelijk. Voor Freek vond ik de aanwijzingen veeeeel mooier.
Ik wou niet dat Susan de mol was, net zoals ik nu niet wil dat Marlijn de mol is.
Misschien is dat een teken aan de wand ... Oh oh

Mijn wensmol was Freek, dit jaar Rik of Chris. Ik hou nu eenmaal van mannelijke mollen. Vooral sinds Dennis.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #726 Gepost op: 21-02-2015, 13:20:29 »
Óf het moet Rik zijn, die genoeg verdachte acties heeft laten zien, maar dan ligt het er wel heel dik bovenop... Ik zit nog op hem als mol hoor, maar vind het eigenlijk te makkelijk. Het blijft een vaag seizoen. Montage is nodig, maar brengt nu wel erg veel verwarring (als het Rik niet blijkt te zijn).

Ik blijf hoe dan ook nog bij Rik, want vorig jaar vond ik Susan te voor de hand liggend en ben ik voor Freek gegaan. Een traumatische ervaring  :o

Ja dat laatste had ik dus hetzelfde maar ik snap niet dat je Rik verdenkt, die molt toch helemaal niet? Zit alleen met jokers te klooien, dat is het enige.

Bij Chris ligt het er wel heel dik bovenop... en vind dat juist eigenlijk te makkelijk. Al die keren dat hij 'zoek' is en de opdracht mislukt, al die grote bedragen die hij vanuit de helikopter wegspeelt, plus 2000,- van de verkiezing, het is gewoon giga.

Het enige wat Rik doet is wat kleingeld vanuit zijn positie als penningmeester laten verdwijnen... dat is niet eens een opdracht... TE flauw.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #727 Gepost op: 21-02-2015, 13:42:29 »
Het probleem is dat het er zowel bij Margriet (hints meer dan acties, m.n. afleveringstitels), Chris (sleutelposities) als Rik ('Volg het geld'-theorie) erg dik bovenop ligt.

Zou het dan toch Marlijn zijn?! Nee!
« Laatst bewerkt op: 21-02-2015, 13:45:21 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #728 Gepost op: 21-02-2015, 13:51:55 »
Nou, ik moet zeggen dat ik op dit moment Marlijn hoger zet dan Margriet en Rik.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #729 Gepost op: 21-02-2015, 14:16:25 »
Rik ('Volg het geld'
Ja maar als je het geld volgt dan zie je dat Rik alleen maar geld in de pot aan het stouwen is; hij wilde bijv. niet eens jokers afkopen maar voor 300 euro gaan enzo. Hij probeert juist altijd de opdracht en het geld te redden, zoals afgelopen keer weer toen Chris zo zat te klungelen met die 13 cents elke keer opschrijven. Rik ging tegen de afspraken in meehelpen met sorteren: de enige goede zet op dat moment.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #730 Gepost op: 21-02-2015, 17:13:50 »
Margriet: 75%
Chris: 25%

Nog nooit zo onzeker geweest van n mol als dit seizoen  ::zweet::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #731 Gepost op: 21-02-2015, 17:24:35 »
Ja maar als je het geld volgt dan zie je dat Rik alleen maar geld in de pot aan het stouwen is; hij wilde bijv. niet eens jokers afkopen maar voor 300 euro gaan enzo. Hij probeert juist altijd de opdracht en het geld te redden, zoals afgelopen keer weer toen Chris zo zat te klungelen met die 13 cents elke keer opschrijven. Rik ging tegen de afspraken in meehelpen met sorteren: de enige goede zet op dat moment.

Je kan zo heerlijk alles interpreteren zodra je iemand als mol hebt aangemerkt hé Lo  ;D

Hoe is Rik alleen maar geld in de pot aan het stouwen? Hij gooide een balletje in de groep: jongens, zullen we bij de volgende vraag voor geld gaan? En ging niet koste wat kost die optie doordrukken. Nee, Martine was resoluut: die gunde Marlijn en Carolina geen een joker. Dat wist Rik, dus hij kan de vermoorde onschuld spelen terwijl het de rest is die in hun kandidatengedrag andere kandidaten geen voordeeltje gunnen. Marlijn was degene die Chris uit zijn concentratie haalde door hardop te gaan tellen en Rik maakte de chaos compleet. Dat was absoluut geen goede zet, want je kon met vijf man nooit en ten nimmer in 30 minuten alle briefjes sorteren. Laat staan na 10 minuten in het veld met nog 20 minuten voor sorteren.

Dus wat is je ideale molpositie daar? Juist meehelpen aan de tafel, je kan hoge briefjes wegmoffelen in alle chaos, stapeltjes die geteld zijn door de war gooien. Anderen uit hun concentratie halen zodat er uiteindelijk geen voortgang is met het sorteren.  ::zwaai:: En in het veld natuurlijk hoge briefjes laten zitten en juist 0,13 euro briefjes meepakken zoals Margriet deed. Kortom ze waren allemaal aan het mollen op Chris na. Die gooide zich terecht, net als met Geldrop en de WIDM-pakketdienst op als de aanvoerder v/h stel om toch de opdracht te doen slagen.

Dat naast het feit dat Chris met die flitsopdracht gewoon geld heeft binnen gebracht, maakt dat ik na de uitzending al zei definitief voor Rik nu te kunnen kiezen. Vorig jaar kon ik lange tijd Freek niet wegstrepen in zijn gedrag. Hij was net zo verdacht als Susan voor mij. Dit jaar kon ik vanaf het begin Chris naast Rik niet wegstrepen om zijn gedrag. Maar in beide gevallen gaf aflevering 8 de doorslag. Freek doordat ie in dat dorp juist kon gaan lopen ipv bij de spotters te zitten, Chris omdat ie bij de theeplantage onnodig opwierp als aanvoerder, geld bij de flitsopdracht binnenbracht en als enige molse is afwachten of anderen doorhadden dat op dat bord die letters stonden als ware ie anders zo was doorgelopen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #732 Gepost op: 21-02-2015, 17:31:32 »
Chris omdat ie bij de theeplantage onnodig opwierp als aanvoerder,

Dit kan je vanuit de Christunnel juist als mols beredeneren: Wat Chris deed, eerst plukken, misschien wel iets wegwerken in het veld, daarna tellen. Althans , een poging lijken te maken daartoe. Want hij doet net alsof hij afgeleid wordt...lachen.. " hou op met getallen noemen" (uhm, het is een getallenopdracht haha) En de opdracht mislukt... En hoe dat gebeurd is...

Niet onmols wat Chris betreft in mijn ogen

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #733 Gepost op: 21-02-2015, 17:35:37 »
Chris omdat ie bij de theeplantage onnodig opwierp als aanvoerder
Dat stelde Marlijn toch voor?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #734 Gepost op: 21-02-2015, 17:36:49 »
Dit kan je vanuit de Christunnel juist als mols beredeneren: Wat Chris deed, eerst plukken, misschien wel iets wegwerken in het veld, daarna tellen. Althans , een poging lijken te maken daartoe. Want hij doet net alsof hij afgeleid wordt...lachen.. " hou op met getallen noemen" (uhm, het is een getallenopdracht haha) En de opdracht mislukt... En hoe dat gebeurd is...

Niet onmols wat Chris betreft in mijn ogen

Het kan prima mols zijn, maar juist met tellen zou ik hetzelfde doen als Chris. Als er iets wel niet irritant is als anderen hardop gaan tellen terwijl jij zelf probeert vast te stellen hoeveel er in totaal al ligt. Dan raak je al snel de tel kwijt en Chris met zijn makkelijke lach kan het niet laten om dan te gaan lachen. Zoals met alles, tis een lachebekje pur sang  ;D Kan prima zijn moltactiek zijn, want het gaat als natuurlijke reactie zo. En ja, dan vertraag je ook wel. Maar goed, dan nog vind ik de tactiek van Marlijn (hardop tellen, anderen uit concentratie brengen), Margriet (0,13 briefjes hamstereeeeen) een betere manier.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #735 Gepost op: 21-02-2015, 17:40:24 »
Maar goed, dan nog vind ik de tactiek van Marlijn (hardop tellen, anderen uit concentratie brengen), Margriet (0,13 briefjes hamstereeeeen) een betere manier.  :)

Sterker nog: het hardop tellen kwam voornamelijk uit Margriet haar mond. Het is moeilijk te horen want het meeste geluid laten ze niet horen. Maar Chris doelde op Margriet toen hij zei: hou op met getallen noemen. En waarom hij moest lachen was om Margriet. Toen hij zei: ik ben hier aan het genieten van mijn mol, bedoelde hij Margriet.

Maar ik vind Chris hier ook absoluut verdacht  ::jaja:: ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #736 Gepost op: 21-02-2015, 17:41:12 »
Je kan zo heerlijk alles interpreteren zodra je iemand als mol hebt aangemerkt hé Lo  ;D
Nee, want:
Dat stelde Marlijn toch voor?
Dat vond ik echt het onmolse aan deze laatste aflevering. Moest even slikken van het gegeven dat iedereen Chris opeens zo veel minder lijkt te verdenken.

Maar inderdaad gaan mijn 2e gedachten dan naar Margriet uit. Ik heb in Rik nooit een mol kunnen zien. Hij was wel even een gevoelsmol vanwege die rare jokeracties van hem. Maar geld heb ik hem nooit zien weghalen in de opdrachten. Ja, als hulpmol. Chris is daar dan echt loepzuiver in en doet dat flauwe niet.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #737 Gepost op: 21-02-2015, 19:42:24 »
Wanneer realiseer ik nou dat Heinz altijd gelijk heeft. Ik had al vanaf aflevering 2 goed kunnen zitten

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #738 Gepost op: 21-02-2015, 20:01:08 »
Wanneer realiseer ik nou dat Heinz altijd gelijk heeft. Ik had al vanaf aflevering 2 goed kunnen zitten

 ::rofl:: (Vorig jaar zat ik er anders goed naast... *kuch* Freek *kuch*... ;))

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #739 Gepost op: 21-02-2015, 20:04:29 »
Wanneer realiseer ik nou dat Heinz altijd gelijk heeft. Ik had al vanaf aflevering 2 goed kunnen zitten

Nu ja, altijd, altijd...

::rofl:: (Vorig jaar zat ik er anders goed naast... *kuch* Freek *kuch*... ;))

 ::nieuwsgierig::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan