Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 317087 keer)

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #740 Gepost op: 21-02-2015, 20:18:00 »
::rofl:: (Vorig jaar zat ik er anders goed naast... *kuch* Freek *kuch*... ;))
Aha maar 2 keer op een rij fout zal helemaal niet gebeuren! Toch???????

En optimistisch blijven af en toe neem ik niet kwalijk

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #741 Gepost op: 21-02-2015, 20:57:54 »
Aha maar 2 keer op een rij fout zal helemaal niet gebeuren! Toch???????

En optimistisch blijven af en toe neem ik niet kwalijk

Inderdaad! Door weer eens vanaf het begin (aflevering 2) goed te zitten zal ik bewijzen dat vorig jaar een incident was. ;) Margriet is absoluut de Mol! ::zon::

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #742 Gepost op: 21-02-2015, 21:58:29 »
@Heinz: ik hoop het en ik denk het half. En ik twijfel weer na de vorige aflevering. Ik ben geen die-hard-molloot. Niet op de foto staan kan ik eventueel verklaren, en die actie bij de notaris ook. Maar het zal toch niet la-la-la-la Marlijn zijn?

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #743 Gepost op: 21-02-2015, 22:59:54 »
Inderdaad! Door weer eens vanaf het begin (aflevering 2) goed te zitten zal ik bewijzen dat vorig jaar een incident was. ;) Margriet is absoluut de Mol! ::zon::
Ik heb er vertrouwen in!  ::ok::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #744 Gepost op: 21-02-2015, 23:53:29 »
Voor mezelf vind ik trouwens pas dat ik het 'goed' had als ik binnen de (pak 'em beet) eerste 3 afleveringen op de goede mol zat.  :P
Laatste keer dat dat echt mis ging was in seizoen 11, toen ik eerst overtuigd was van Pepijn en daarna vooral niet wilde dat het Patrick was (en dus vol voor Art ging). :-X Na die kater heb ik mijn tactiek aangepast. ::vergroot::

Ik let niet of nauwelijks op het bedrag dat iemand (in totaal) binnengehaald heeft. Vaak genoeg verdienen kandidaten minder voor de pot dan de mol. Omdat ze lopen te nepmollen of omdat ze gewoon klunzig zijn, whatever.
Ik let wel op posities in opdrachten, in combinatie met de uitkomst van de opdracht. Dat laatste is m.i. wel belangrijk. Als mijn mol op een slechte molpositie zit en de opdracht slaagt, dan zou het heel goed kunnen dat het geslaagd is omdát de Mol op een slechte positie zat om te saboteren. Uiteraard moet de mol wel z'n best doen om op een goede positie terecht te komen, maar soms lukt dat gewoon niet altijd. (en soms moet er ook gewoon geld in de pot komen en laat de mol een opdracht schieten qua sabotage, is mijn indruk, maar goed...)
En tekenen van (een gebrek aan) voorkennis natuurlijk, misschien wel het belangrijkste, maar daar heb ik al eens eerder over uitgeweid.

Dit alles leidt me dit jaar tot Chris. Vrijwel vanaf het begin, maar wel met de nodige twijfel tijdens de eerste afleveringen, want nee, hij zat inderdaad niet steeds op de beste molpositie. Maar ja, juist die opdrachten (karren, bioscoop) werden dan ook gewonnen. Chris, die hele slimme man, die de opdrachten zo goed snapt en alles snel kan doorgronden, behalve dan als hij op een sleutelpositie in een vliegtuig of helikopter zit. Gebrek aan zuurstof in z'n hersenen op die hoogte of is hij gewoon de Mol? 8)


Ja, hij is de Mol

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #745 Gepost op: 22-02-2015, 10:32:44 »
let niet of nauwelijks op het bedrag dat iemand (in totaal) binnengehaald heeft
Eens, ik kijk ook meer naar cruciale momenten. Dan zou die Molbattle zo leuk zijn. Ik vind die 50-75 wel frustrerend. Hoe leggen we dit uit aan onze kleinkinders ??? Nou, vooruit:

Margriet: was al zeer verdacht dus wilde keihard gaan voor het goede antwoord in de hoop dat de rest dan juist wat anders wilde doen.
Chris: wilde meegaan in de sterke overtuiging van zijn homie Ajouad en voelde al aan dat het toch niet zou lukken.

Hmwah. Die van Margriet zou toch veel mooier zijn. Ook een FAIL bijv. bij die 60 roepies... waarom die doordrukken om later helemaal op het eind nog ingewikkeld te doen in die WC? Zo zijn er wel meer kleine momenten waarop Chris toch subtiel had kunnen mollen.

Dan heb je nog wat andere momenten waar Chris wel wint. Foto's: 250, mwah, fail maar Margriet FAIL met 500. En bakjes: de ZV nemen vind ik net zo'n FAIL, en nog groter eigenlijk, dan de 250 van Chris.

En Chris zat wel op de allerbeste molposities. Maar ja, hoe komt hij aan die sleutelposities? Vliegtuig, helikopter, kantoorchef en hoofd-boekhouder afgelopen keer? En nu zelfs penningmeester? Ik grumble want dat betekent dat die massale verdenkingen op Chris ook wel meevallen... nu was er nog maar 1 kandidaat die hem nog noemde en lijkt hij wel de grote vertrouweling... terwijl in deze fase van het spel de mol wel exposed is.

Hij is net als Viktor wel de loner van het spel. Laat dat nu net ook shiften doordat hij een kamergenoot aanvraagt. En hij schijnt steeds naar Marlijn toe te komen om te zeggen dat hij toch echt de mol niet is. Onmols.

Margriet biecht op dat ze niet van groepen houdt, ook een echte loner-uitspraak. Maar ze gaat dan wel zelf naar Chris toe als Ajouad net rood heeft gehad om hem te troosten. Als enige. En aanvaardt nu opeens het aanbod van Chris om een kamer te delen.

Dan heb je dat enorme Obvious-gehalte van Chris. Al die verdwijnmomenten waar de focus op ligt. Het is dat de wie-verdenkt-wie voor mij de doorslag geeft... Chris is de mol en we zien donderdag al wie de Molbattle wint ::oink:: ::oink:: ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #746 Gepost op: 22-02-2015, 14:52:44 »
Na dit weekend eens tijd te hebben gehad om alle afleveringen tot nu toe terug te kijken, houd ik het bij Margriet.

Margriet pakt weliswaar 500 euro bij de camera’s in aflevering 8. Marlijn pakte echter 500 bij de bakjes. Chris pakte 250 bij de bakjes en 250 bij de camera’s.  Op basis hiervan zou je eigenlijk Rik als mol moeten aanwijzen, maar ik geloof niet zo in een mol die buiten elke opdracht om 1500 uit de pot haalt door alleen maar jokers/vrijstellingen te hoeven kopen. (een mol die slechts 200 uit de pot haalt voor jokers en daarmee de toon zet voor de rest om ook voor zichzelf te kiezen vind ik nog wel acceptabel).
 
Als ik kijk naar de testverdenkingen, dan zou je Margriet misschien moeten afschrijven omdat Martine op Margriet eruit lijkt te gaan. Het zou echter ook kunnen dat ze feitelijk voor Chris ging Ik sluit echter niet uit dat iedereen Margriet (mede) verdenkt. En zoals Martine al zie, misschien had ze de goede mol, maar niet  de goede antwoorden (Marit zat ook vroeg op Anne-Marie en ging er snel uit).

Chris valt voor mij af omdat te veel afvallers hem verdenken en hij teveel goed doet.  (opdracht 4.1, 4.2, 4.3, 5.3, 6.2, 7.2(?), 8.3) Hij maakt op cruciale punten rare fouten, maar doet dit op een manier die ik vanuit een kandidatenperspectief logisch vind. Hij wil graag op sleutelposities komen ( a la Anna Drijver), redeneert te ver door waardoor hij rare keuzes maakt (a la Sander de Heer) en maakt rare fouten die op molacties lijken waardoor die uiteindelijk waarschijnlijk als winnaar uit de bus komt omdat anderen hem verdenken (a la Frederique Huijdts).

Marlijn en Rik komen mijns inziens ook te vaak met goede acties/voorstellen Daarnaast heeft Marlijn vaak de mindere molposities en wil een mol die zo makkelijk voor het zicht van de kijker en uit het zicht van de kandidaten 1500 uitgeeft er bij mij niet in.

Er zijn maar 2 punten waar ik Margriet onmols vind. Op het eiland waar ze 50-75 wil kiezen. Maar dit is verdedigbaar als ze weet dat anderen haar verdenken en niet met haar mee zullen gaan. En bij de fotocamera’s in aflevering 8. Maar zoals Chris zei: Dit kun je zien als afleidingsmanouvre, ze wordt veel verdacht.

Verder geloof ik meer in een mol die door iedereen verdacht wordt in deze fase van het spel (Kees, Susan, Anne-Marie, Jon), dan in een mol die door niemand verdacht wordt zoals Dennis

Maar wat voor mij de doorslag geeft, zijn toch wel de biechten als je alle afleveringen achter elkaar hebt bekeken. Want er is 1 ding wat de mol altijd in zijn of haar biechten doet: De schuld bij anderen neerleggen:

“Zonder er iets voor terug te vragen”(over Viktor bij de bom)
“Hij is er toch op gaan staan” (over Viktor bij New York foto)
“Wie heeft hier nu jokers lopen graaien?” (tegen Carolina en Marlijn bij de rondleiding)
“Zij kiezen voor zichzelf, no way dat we dat extra belonen”(ook over Carolina en Marlijn)
“Alles afgegraven en helemaal niets”(over liegen en waarheid op het strand)
“Je geeft het uit handen, Chris” (bezorgopdracht op het water)
“E1974, Keurig!” (vrachtwagens, aan haar heeft het niet gelegen volgens haar)
“Wat was jullie andere idee?”(tegen Chris en Carolina bij de vrachtwagens)
“Ik denk dat we geld verliezen” (als Chris de verkiezing wint)

En zo zijn er nog een aantal voorbeelden  van Margriet die consequent naar anderen wijst, zoals de mol dat eigenlijk altijd doet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #747 Gepost op: 22-02-2015, 15:11:26 »
Als ik kijk naar de testverdenkingen, dan zou je Margriet misschien moeten afschrijven
Juist, en niet om Martine, maar om Evelien en Ajouad. Dat zou dit jaar dan een 'dubbel-Maritje' zijn en kan de wie-verdenkt-wie theorie wel gewoon de prullenbak in voortaan :\'(

geloof ik meer in een mol die door iedereen verdacht wordt in deze fase van het spel
Daar heb je helemaal gelijk in. Chris verliest hier terrein maar is nog met de mantel der liefde te bedekken omdat er elke week wel grote verschuivingen plaatsvinden en deze keer even geen Chris noemen kan de volgende keer zomaar WEL weer Chris noemen worden. Maar Marlijn en ook Rik kun je bij deze theorie wel schrappen ja ::zwaai::.

schuld bij anderen neerleggen
Ja helemaal terecht. Die theorie heb ik inderdaad ook gebruikt op Viktor maar Margriet is een perfecte troonopvolger wat dit betreft. Herinner je je "mevrouw moet kinderdagverblijven in Groot-Azië starten" nog ::bravo:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #748 Gepost op: 22-02-2015, 15:21:50 »
Juist, en niet om Martine, maar om Evelien en Ajouad. Dat zou dit jaar dan een 'dubbel-Maritje' zijn en kan de wie-verdenkt-wie theorie wel gewoon de prullenbak in voortaan :\'(
Daar heb je helemaal gelijk in. Chris verliest hier terrein maar is nog met de mantel der liefde te bedekken omdat er elke week wel grote verschuivingen plaatsvinden en deze keer even geen Chris noemen kan de volgende keer zomaar WEL weer Chris noemen worden. Maar Marlijn en ook Rik kun je bij deze theorie wel schrappen ja ::zwaai::.
Ja helemaal terecht. Die theorie heb ik inderdaad ook gebruikt op Viktor maar Margriet is een perfecte troonopvolger wat dit betreft. Herinner je je "mevrouw moet kinderdagverblijven in Groot-Azië starten" nog ::bravo:: ::rofl::

Evelien was in aflevering 2, vroeg in het spel tel ik daar niet zo zwaar aan. Bovendien noemde zij Chris en Margriet. In Aflevering 1 noemde ze Ajouad en Chris. Ze noemt Margriet wel, maar Chris lijkt me haar hoofdverdachte. Opvallender vind ik Viktor die de vrijstelling aan Chris gunde omdat hij hem verdacht en de blik van Martine naar Margriet als Chris de verkiezingen wint. Dit zegt meer over verdenkingen dan gemanipuleerde testbiechten.

Ajouad zat op de 3 'Marren'. Toen hij afviel gaf hij aan op 1 te hebben ingezet, we weten niet wie. Stel dat Chris kandidaat is dan zal het niet Margriet geweest zijn maar Marlijn of Martine, gezien Chris wel consequent op Margriet is blijven inzetten

De kinderdagverblijfopmerking van Margriet tegenover Marlijn hoort inderdaad ook in het rijtje beschuldigingen naar een ander.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2015, 15:25:42 door Qper »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #749 Gepost op: 22-02-2015, 16:31:10 »
Evelien was in aflevering 2, vroeg in het spel tel ik daar niet zo zwaar aan. Bovendien noemde zij Chris en Margriet. In Aflevering 1 noemde ze Ajouad en Chris. Ze noemt Margriet wel, maar Chris lijkt me haar hoofdverdachte. Opvallender vind ik Viktor die de vrijstelling aan Chris gunde omdat hij hem verdacht en de blik van Martine naar Margriet als Chris de verkiezingen wint. Dit zegt meer over verdenkingen dan gemanipuleerde testbiechten.

Ajouad zat op de 3 'Marren'. Toen hij afviel gaf hij aan op 1 te hebben ingezet, we weten niet wie. Stel dat Chris kandidaat is dan zal het niet Margriet geweest zijn maar Marlijn of Martine, gezien Chris wel consequent op Margriet is blijven inzetten

De kinderdagverblijfopmerking van Margriet tegenover Marlijn hoort inderdaad ook in het rijtje beschuldigingen naar een ander.

Ja precies, ben het helemaal met je eens (ook met je betoog wat je eerder hierboven schreef)

Komt nog bij dat Chris bij de Waarheid-opdracht op het strand zei dat hij eerlijk kon zeggen dat hij Marlijn als mol verdacht, omdat ze toch de mol niet was. (Bevestigt jouw verhaal)
Dat doet me vermoeden dat Chris wist dat Ajouad in de test de meeste vragen op Marlijn had ingevuld en dat, aangezien Ajouad eruit vloog, Marlijn nooit de mol meer kon zijn.

Dus Ajouad heeft waarschijnlijk gewoon teveel vragen op Marlijn ingezet en Margriet niet of nauwelijks meegenomen (Ajouad spreidde over de 3 marren, met Marlijn als hoofdverdachte. Ik zou dan zelf voor 10:5:5 kiezen qua antwoorden op de testvragen, dus hypothetisch gezien heeft hij dan maar 5 vragen op Margriet ingezet)

Edit: kleine aanvulling en typo
« Laatst bewerkt op: 22-02-2015, 16:33:57 door Eva88ab »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #750 Gepost op: 22-02-2015, 16:38:57 »
Ik zie dit toch anders....
Mooi uitgeschreven! Maar komt uiteindelijk neer op mijn summiere samenvatting toch? Chris wilde meegaan in de sterke overtuiging van zijn homie Ajouad en voelde al aan dat het toch niet zou lukken.

Mooi aangevuld is dat Margriet "We hadden best veel" zegt. Het oogcontact Chris/Ajouad was mij inderdaad ook opgevallen en is dus ontlastend voor Chris (dus mols).

Evelien was in aflevering 2, vroeg in het spel tel ik daar niet zo zwaar aan
Nou, daar tel ik dan juist zeer zwaar aan. Hoe vroeger in de serie, hoe zwaarder.

En zij noemde 4 verdachten en in conclaaf met Caro bracht zij het terug naar 3; dit ivm. het vertrek van Pieter. Dus Chris en Margriet waren echt wel steevast de vaste verdachten van haar. Een hoofdverdachte had ze niet zozeer maar ze spreidde over 3.

En Ajouad zat op de 3 'Marren' en bracht Chris er juist vanaf om al te tunnelen op 1. In elk geval zat hij juist niet op Marlijn maar op Margriet en Martine. Chris zat juist wel op Marlijn met daarnaast Margriet. Ze hebben dat samengebracht tot de 3 Mar's en elkaar overtuigd.

Maakt verder niet zoveel uit want we hebben het hier over Margriet en als 1 ding zeker is dat is dat die Mar in elk geval door BEIDE homies werd verdacht dus die heeft Ajouad zeker heel veel meegenomen in de test. Maar Marlijn was helemaal geen verdachte voor Ajouad, totdat Chris dat ter sprake bracht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #751 Gepost op: 22-02-2015, 17:05:44 »
Nou, daar tel ik dan juist zeer zwaar aan. Hoe vroeger in de serie, hoe zwaarder.
In aflevering 1 en 2 spreid iedereen nog. Je zou met, laten we zeggen, 5-8 vragen ingevuld op Margriet gewoon af kunnen vallen doordat anderen spreiden op kandidaten die in dezelfde groep of kamer als Margriet zitten of het zelfde geslacht hebben. Ook waren er intussen jokers in het spel.
Citaat
En Ajouad zat op de 3 'Marren' en bracht Chris er juist vanaf om al te tunnelen op 1. In elk geval zat hij juist niet op Marlijn maar op Margriet en Martine. Chris zat juist wel op Marlijn met daarnaast Margriet. Ze hebben dat samengebracht tot de 3 Mar's en elkaar overtuigd. Maakt verder niet zoveel uit want we hebben het hier over Margriet en als 1 ding zeker is dat is dat die Mar in elk geval door BEIDE homies werd verdacht dus die heeft Ajouad zeker heel veel meegenomen in de test. Maar Marlijn was helemaal geen verdachte voor Ajouad, totdat Chris dat ter sprake bracht.
Chris merkt op in aflevering 2 Carolina te verdenken. Dit uit hij ook in gedrag (met haar meegaan als ze als laatste wil kijken). Chris vertelt dat Ajouad hem waarschuwde voor de tunnelvisie en dat hij hierdoor Carolina anders bekeek. Ajouad brengt Chris dus niet van een Mar af.

Daarnaast vraagt Chris aan Ajouad wie hij verdenkt. Hierop antwoord hij ‘de 3 marren’. Marlijn is hem dus niet door Chris ingefluisterd.

Ajouad heeft zijn test 2 keer niet gemaakt. In aflevering 3 zien we zijn scherm niet.  Dus waaruit concludeer je dan dat hij haar “zeker heel veel heeft meegenomen”? . We horen alleen dat hij in aflevering 4 volgens hem teveel op 1 heeft gezet. We kunnen echter nergens uit concluderen dat dit Margriet is geweest. Het kan ook Marlijn of Martine geweest zijn.  Gezien Chris hierna van Marlijn af lijkt te stappen, en consequent Margriet mee blijft nemen in de test vermoed ik Marlijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #752 Gepost op: 22-02-2015, 17:25:18 »
Je zou met, laten we zeggen, 5-8 vragen ingevuld op Margriet gewoon af kunnen vallen
Daar ben ik het dus niet mee eens. Omdat er nog 9 kandidaten zijn is de kans dat je afvalt maar 1 op 8 (excl. de mol)!!!

Als jij dan de mol in je top-3 (van die 9 stuks maar liefst!) hebt dan win je al gauw van diegene die spreidt over iemand anders dan Margriet.

Verder doel ik op het slaapkamergesprekje waarin Ajouad uit dat hij op de Mar's zit. En waaruit voortvloeit (dat zegt Chris zelf) dat Ajouad Chris afhoudt van het tunnelen op 1. Ze wisselen verder dus uit dat Chris op Marlijn/Margriet zit en Ajouad op Martine/Margriet.

Ja, ik ben het eens dat Chris vaak aangeeft Carolina te verdenken maar dat strookt dan meer in mijn plaatje van Chris=mol. De mol zwamt maar wat over zijn zogenaamde verdachten. Hij geeft aan Ajouad steeds te kennen dat hij op de Mar's zit maar in zijn biechten en doen en laten zit hij opeens op Car (schaduwen van Car in de tempel bijv.).

En dat Ajouad in aflevering 4 teveel op 1 heeft gezet hoeft niet eens Margriet te zijn geweest. Het is zeker niet Marlijn geweest want die verdacht hij helemaal niet. Maar het kan best Martine zijn geweest. Maakt verder niet uit: hij zegt duidelijk dat hij gespreid heeft. En een paar goede antwoorden op Margriet moeten volstaan in die fase van het spel. Net zoals bij Evelien. 

Dat het 1x door een perfecte storm mis gaat kan ik nog wel geloven, maar 2x ??? :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #753 Gepost op: 22-02-2015, 17:25:42 »
Gezien Chris hierna van Marlijn af lijkt te stappen, en consequent Margriet mee blijft nemen in de test vermoed ik Marlijn.

Denk ik ook. Blijkt ook namelijk duidelijk uit de opdracht op het strand waarin Chris naar waarheid beantwoordt dat hij op de vraag "Wie is de Mol?" "Marlijn" antwoordde en dat ie dat gerust kon zeggen omdat Marlijn toch niet de Mol is. (Ajouad viel op Marlijn af.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #754 Gepost op: 22-02-2015, 17:27:20 »
(Ajouad viel op Marlijn af.)
Nou, daar geloof ik dus helemaal niks van, blijkt ook nergens uit. Hij was zelfs verbaasd dat Chris Marlijn verdacht! Was nog niet eens in Ajouad opgekomen. Maar maakt verder voor jouw theorie (Margriet=mol) dus ook niet uit hoor.

Verder is de opdracht op het strand nu juist weer zo'n mooi voorbeeld van het "mol zwamt"-verhaal. A la Susan zat Chris daar weer enorm raar te draaien. Hij wist blijkbaar van voren niet meer wie hij van achteren behoorde te verdenken volgens de theorie hij is kandidaat terwijl hij in werkelijkheid mol is, enz. enz.

Dat overkwam Susan ook zo duidelijk vorig jaar in Enveloppengate.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2015, 17:31:35 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #755 Gepost op: 22-02-2015, 17:36:32 »
Nou, daar geloof ik dus helemaal niks van

Dat mag!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #756 Gepost op: 22-02-2015, 17:37:30 »
Nou, daar geloof ik dus helemaal niks van, blijkt ook nergens uit. Hij was zelfs verbaasd dat Chris Marlijn verdacht! Was nog niet eens in Ajouad opgekomen. Maar maakt verder voor jouw theorie (Margriet=mol) dus ook niet uit hoor.

Verder is de opdracht op het strand nu juist weer zo'n mooi voorbeeld van het "mol zwamt"-verhaal. A la Susan zat Chris daar weer enorm raar te draaien. Hij wist blijkbaar van voren niet meer wie hij van achteren behoorde te verdenken volgens de theorie hij is kandidaat terwijl hij in werkelijkheid mol is, enz. enz.

Dat overkwam Susan ook zo duidelijk vorig jaar in Enveloppengate.


Ja precies, ben het helemaal met je eens (ook met je betoog wat je eerder hierboven schreef)

Komt nog bij dat Chris bij de Waarheid-opdracht op het strand zei dat hij eerlijk kon zeggen dat hij Marlijn als mol verdacht, omdat ze toch de mol niet was. (Bevestigt jouw verhaal)
Dat doet me vermoeden dat Chris wist dat Ajouad in de test de meeste vragen op Marlijn had ingevuld en dat, aangezien Ajouad eruit vloog, Marlijn nooit de mol meer kon zijn.

Dus Ajouad heeft waarschijnlijk gewoon teveel vragen op Marlijn ingezet en Margriet niet of nauwelijks meegenomen (Ajouad spreidde over de 3 marren, met Marlijn als hoofdverdachte. Ik zou dan zelf voor 10:5:5 kiezen qua antwoorden op de testvragen, dus hypothetisch gezien heeft hij dan maar 5 vragen op Margriet ingezet)

Edit: kleine aanvulling en typo

Dit is zoals ik denk dat het gegaan is (schreef ik net als reactie op qper), al is dat natuurlijk niet meer dan een hypothese ;)
Ik vind Chris juist heel consequent in zijn verdenkingen, daarom ga ik ook uit van de verklaring die hij over Marlijn geeft in zijn biecht bij de waarheidopracht (al heeft dat inderdaad natuurlijk geen waarde als hij de mol is)
Zo grappig hoe iedereen alles verschillend kan interpreteren.
Ben benieuwd donderdag :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #757 Gepost op: 22-02-2015, 17:38:10 »
Nou, daar geloof ik dus helemaal niks van, blijkt ook nergens uit. Hij was zelfs verbaasd dat Chris Marlijn verdacht! Was nog niet eens in Ajouad opgekomen.

??? ???
Hij zegt toch duidelijk dat hij de 3 'Mars' verdenkt. Wie zijn dat dan volgens jou?

Edit: moet er even bij vermelden dat ik niet molspeur op basis van wie er op wie LIJKT uit gegaan te zijn.... Dat wordt niks als je zo kijkt in mijn optiek
« Laatst bewerkt op: 22-02-2015, 17:41:25 door FS »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #758 Gepost op: 22-02-2015, 17:43:58 »
Ik vind dit een geweldige molbiecht, natuurlijk is Marlijn niet de mol, dat is Chris zelf ;D

Dat kan natuurlijk ook. Ik heb Chris alleen nooit als Mol gezien. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #759 Gepost op: 22-02-2015, 17:50:15 »
Ik vind dit een geweldige molbiecht, natuurlijk is Marlijn niet de mol, dat is Chris zelf ;D

DIT is de hoofdreden waarom ik niet vol op Margriet zit en voor 25% Chris verdenk....Deze biecht was idd ZO vreemd en kan m niet verklaren behalve op molgebied

haha echt erg dit jaar. :-X