Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 317078 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #820 Gepost op: 25-02-2015, 14:48:25 »
Maar waarom zou de mol precies controle willen over de ZV?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #821 Gepost op: 25-02-2015, 14:52:28 »
Maar waarom zou de mol precies controle willen over de ZV?

Omdat de ZV een groot nadeel kan zijn voor de mol. En omdat het ervoor kan zorgen dat de mensen die de mol verdenken doorgaan. Het veegt immers de jokers van tafel. Kandidaten met jokers zijn gunstig voor de mol.

Heeft de mol de ZV zelf en dus de controle, kan de mol ervoor zorgen dat de ZV op een moment wordt ingezet dat het zo min mogelijk schade toebrengt. Dus op een moment dat de jokers van kandidaten zo goed als het spel uit zijn.

Simpel: De ZV is nadelig voor de mol. Indien de mol m zelf heeft hoeft het ding opeens niet meer nadelig te zijn en kan de mol het ding zo goed als onschadelijk maken door m op een 'mols' moment in te zetten.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #822 Gepost op: 25-02-2015, 15:00:52 »
Het is vooral gunstig voor de mol als de mensen die hem/haar níet verdenken doorgaan. De mol heeft dus voordeel van Jokers en vrijstellingen, dan is er namelijk kans dat de kandidaten doorgaan die op de verkeerde mol zitten (zeg ik toch goed he?)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #823 Gepost op: 25-02-2015, 15:03:02 »
Het is vooral gunstig voor de mol als de mensen die hem/haar níet verdenken doorgaan. De mol heeft dus voordeel van Jokers en vrijstellingen, dan is er namelijk kans dat de kandidaten doorgaan die op de verkeerde mol zitten (zeg ik toch goed he?)


Helemaal juist! En precies mijn punt ja  ::ok::

Edit: heeft een kandidaat de ZV is het een vijand van de mol. Heeft de mol het zelf, kan de mol die vijand kleiner maken. Het is zo simpel als wat  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #824 Gepost op: 25-02-2015, 15:05:46 »
Er bestaat geen "mols moment" voor de mol om de ZV in te zetten. Er is 1 situatie die neutraal is: Er is niets ingezet door de kandidaten en de mol zet de ZV in.


Zucht...Tuurlijk bestaat er een mols moment. Als er veel jokers ingezet worden zet je m als mol dus niet in. haha ik begrijp de verwarring echt niet. Maar goed. Genoeg gezegd over dat onding.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #825 Gepost op: 25-02-2015, 15:08:57 »
FS, je vergeet nog iets. In handen van een kandidaat kan er heerlijk gekonkeld en onderhandeld worden als iemand de ZV heeft. Dat zagen we vorig jaar met Sofie. Het geeft extra spanning in de groep en alles wat de aandacht van de mol af kan leiden is gunstig voor de mol. In handen van de mol zou de mol zich kandidaats kunnen gaan opstellen door bijvoorbeeld jokers of informatie te vragen in ruil voor het niet inzetten. Dat de mol hem wel zou kunnen pakken daar ga ik in mee, maar de manier waarop Margriet er mee is omgegaan vind ik onmols.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #826 Gepost op: 25-02-2015, 15:13:12 »
Dat de mol hem wel zou kunnen pakken daar ga ik in mee, maar de manier waarop Margriet er mee is omgegaan vind ik onmols.

Ben ik volledig met je eens. Ze verdient daarmee ook n minpuntje in mijn ogen.

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #827 Gepost op: 25-02-2015, 15:15:38 »
Ben ik volledig met je eens. Ze verdient daarmee ook n minpuntje in mijn ogen.

Het is inderdaad meer een kandidatenactie. Maar dit kan ze ook doen om minder verdenkingen van de mensen thuis en de kandidaten te krijgen...
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #828 Gepost op: 25-02-2015, 15:46:02 »
Er is niet 1 goede mol-reden in mijn ogen.

Susan had de ZV ook gepakt als hij er nog lag. Productie heeft dat haar waarschijnlijk verteld. Dus dat is al 1 reden.

Ik denk echt dat jullie allemaal te ver doordenken. Dan kan je ook zeggen dat de mol geen vrijstelling of jokers wil pakken, want ja het is toch beter voor de mol als de kandidaten dit pakken? Immers: vertroebeling. Het enige wat de mol dan nog zou kunnen pakken is de bom.

Het is denk ik gewoon zo gegaan: Productie zet mooi item in (ZV) -> mooi item moet gepakt worden -> niemand heeft hem nog gepakt tot Margriet -> Mol pakt hem dan maar.

Extraatje voor productie is dat Martine ineens gaat veinzen dat zij de ZV heeft. Mocht die ZV niet gepakt zijn en Martine dit niet gedaan hebben dan was al die opgebouwde spanning rond die ZV voor niks. Kijkers thuis "ontgoocheld" want geen mooi item in het spel  :\'(. En dan heb ik het over de doorsneekijker, niet de molloten hier ;).


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #829 Gepost op: 25-02-2015, 15:51:43 »
FS, je vergeet nog iets. In handen van een kandidaat kan er heerlijk gekonkeld en onderhandeld worden als iemand de ZV heeft. Dat zagen we vorig jaar met Sofie. Het geeft extra spanning in de groep en alles wat de aandacht van de mol af kan leiden is gunstig voor de mol. In handen van de mol zou de mol zich kandidaats kunnen gaan opstellen door bijvoorbeeld jokers of informatie te vragen in ruil voor het niet inzetten. Dat de mol hem wel zou kunnen pakken daar ga ik in mee, maar de manier waarop Margriet er mee is omgegaan vind ik onmols.

Helemaal mee eens!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #830 Gepost op: 25-02-2015, 15:55:13 »

Ik denk echt dat jullie allemaal te ver doordenken.


Of juist niet ver genoeg. Hier denken ze puur: ZV is niet goed voor de mol dus daarmee basta! Kortzichtig in mijn ogen.

Vergeten wordt dat als de mol hem zelf heeft het ding opeens een stuk minder nadelig kan zijn voor de mol.

he bah kon ik het toch niet laten om er nog iets over te zeggen haha nu niet meer hoor. Beloof het  :-X

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #831 Gepost op: 25-02-2015, 15:55:37 »
In handen van de mol zou de mol zich kandidaats kunnen gaan opstellen door bijvoorbeeld jokers of informatie te vragen in ruil voor het niet inzetten. Dat de mol hem wel zou kunnen pakken daar ga ik in mee, maar de manier waarop Margriet er mee is omgegaan vind ik onmols.

Dus je vind het kandidaats als iemand met die ZV gaat onderhandelen. Nou, Margriet deed dat niet, dus is ze volgens jou dan toch mols? Ze heeft immers niks aan info en jokers. Ik snap dat je de dubbele laag aanbrengt maar je kan dit dus net zo goed als mols interpreteren.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #832 Gepost op: 25-02-2015, 16:04:04 »
Of juist niet ver genoeg. Hier denken ze puur: ZV is niet goed voor de mol dus daarmee basta! Kortzichtig in mijn ogen.

Tja, ik denk dat ze daar al niet eens over nadenken bij de productie. Eerder gewoon zoiets als: ZV moet in het spel, dus mol pakt hem indien nog niet gepakt (net als bij Susan). Molloten hier willen daar niet aan. Maar dan denk ik: Waarom zou de mol dan wel jokers/vrijstellingen kunnen pakken? Is dan toch ook niet goed voor de mol? Als je zo gaat redeneren kan de mol al helemaal niks meer pakken.
Ik vind het gewoon te ver doorgedacht.

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #833 Gepost op: 25-02-2015, 16:05:41 »
Susan had de ZV ook gepakt als hij er nog lag. Productie heeft dat haar waarschijnlijk verteld. Dus dat is al 1 reden.


 ??? wanneer is dat dan gezegd of bevestigd? Ik weet daar niks van af, en anders is het maar zomaar beredeneren om deze actie van Margriet te kunnen verklaren als molactie.
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #834 Gepost op: 25-02-2015, 16:49:55 »
Dat zei ik toch? Als het moet van de makers. Of had je al niet meer verder gelezen? ;D

 ???

Er wordt toch juist uitgebreid onderbouwd waarom mensen dat vinden? Dat is toch niet kortzichtig dan?



Ik vind de onderbouwing dus kortzichtig. Als je per definitie denkt (wat ik hier voornamelijk lees) dat de ZV pakken onmols is, is dat kortzichtig in mijn ogen.

Het HOEFT niet onmols te zijn. En ik beredeneer niks vanuit een Margriettunnel. Sterker nog, als je mijn onderbouwing goed had gelezen komt er dus uit dat het scenario wat ik schets JUIST niet positief is voor de Margriettunnel. Ze is er te kandidaats mee omgegaan en dat had veel molser gekund.

Ik zeg toch niks raars ofzo? De ZV kan toch een voordeel zijn voor de mol als het ding toch het spel in moet??? Dat heb ik toch weerlegt??

Dus ZV is onmols = te kortzichtig

Sorry ik kan dat echt niet meer anders uitleggen dan ik al gedaan heb. Ieder zo zijn eigen mening.  ::ok::

En moedermol heeft gelijk. Het is idd niet de bedoeling van de productie dat ie daar voor de mol ligt. Maar dat bedoelde ik helemaal niet!

Ik ontkracht alleen maar dat het pakken van dat ding niet onmols hoeft te zijn per definitie....

Zucht Zucht en Zucht... ::zweet::

Misschien echt tijd voor het volgende onderwerp ofzoiets  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #835 Gepost op: 25-02-2015, 16:58:32 »
::rofl::

::ontopic::

Wie...is...de mol?  :D

 ::rofl:: ::rofl::

Margrietje dan toch maar ondanks alles

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #836 Gepost op: 25-02-2015, 17:14:51 »
Het is idd niet de bedoeling van de productie dat ie daar voor de mol ligt. Maar dat bedoelde ik helemaal niet!

Ik ontkracht alleen maar dat het pakken van dat ding niet onmols hoeft te zijn per definitie....

Precies dit! ::ok::
Het pakken van de ZV is m.i. geen reden om Margriet te strepen en daar wil ik het bij houden.

::rofl::

::ontopic::

Wie...is...de mol?  :D


Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #837 Gepost op: 26-02-2015, 10:07:23 »
Ondanks dat ik vond dat hij er bij de laatste executie gespannen bij zat en hij plotseling blijkbaar helemaal niet meer verdacht wordt, blijf ik toch bij Chris als mol.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #838 Gepost op: 26-02-2015, 10:29:19 »
Ik blijf bij Rik als mol. Maar ben voorbereid op een teleurstelling vanavond gezien de muzikale hint die heel goed op hem kan slaan.
Mocht hij er uit gaan dan weet ik niet op wie ik me ga richten. Er valt voor iedereen wel wat te zeggen, al hoop ik dan op Chris. Liever niet Marlijn, die heeft niet mijn persoonlijke "mol-voorkeur". Moeilijk, moeilijk...

Vorig jaar wist ik tenminste dat, als het Freek niet zou zijn, dat het Susan was. Maar nu??
« Laatst bewerkt op: 26-02-2015, 10:32:59 door Moljet »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #839 Gepost op: 26-02-2015, 11:10:09 »
Vorig jaar wist ik tenminste dat, als het Freek niet zou zijn, dat het Susan was. Maar nu??
Maar nu zijn er ook nog 4 he. Toen nog maar 2 (Sofie en Susan).

En voor mij wordt het makkelijk, makkelijk na vanavond. Want ik denk dat er een mol uitgaat. Chris of Margriet.

Tot dan is het bibberen :o

Rik is voor mij nooit een mol geweest. Marlijn wel: die is mijn wensmol ::love::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)