Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 317009 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #960 Gepost op: 28-02-2015, 00:05:02 »
Rik doet alleen maar rare dingen: lijkt op sommige momenten echt voorkennis te hebben.

Was Rik niet degene die toen (begin aflevering 3 geloof ik) aan tafel zei dat ze waarschijnlijk een laseropdracht kregen? Dat vond ik ook al erg apart.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #961 Gepost op: 28-02-2015, 08:59:14 »
Margriet heeft sterrenbeeld Waterman
Rik heeft sterrenbeeld Stier
Marlijn heeft sterrenbeeld Ram

Art had het over een aanval >:(lende MOL dit jaar.

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #962 Gepost op: 28-02-2015, 09:12:27 »
Ik vond vorig jaar Jennifer toch wel wat beter dan Suzan  ;)

Op die app gaat 56% voor Rik, dus ik hoop maar dat de meerderheid op het forum hier het goed heeft. Heb nog maximale punten dus wie weet kan ik nog wat winnen  8)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #963 Gepost op: 28-02-2015, 10:06:30 »
Ik denk nog steeds dat Margriet het is, haar idee om een euro teken te vormen is wel erg opvallend, als je die omkeert heb je de M van Margriet/Mol, hoe obvious wil je het krijgen?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #964 Gepost op: 28-02-2015, 10:34:48 »
http://www.nu.nl/media/4001230/rik-van-westelaken-blij-als-mol-erop-zit.html

Naar aanleiding van dit artikel wat bedenkingen:

Citaat
Journalist Rik van de Westelaken is opgelucht dat hij na volgende week eindelijk eerlijk mag zijn over zijn rol in het programma Wie is de Mol? "Ik ben eerlijk gezegd blij als het voorbij is."

Zijn rol... als mol?

Citaat
[...] Dat fanatieke is ook te zien bij Margriet van der Linden. "Ik kom hier om te winnen. [...]

Margriet geeft aan dat ze wil winnen (dit heeft Marlijn ook eerder al gezegd, maar niet in dit artikel)


Ik vond dit toch redelijk opvallend...

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #965 Gepost op: 28-02-2015, 13:10:17 »
Het finale bewijs dat Marlijn de mol is ::jaja::

We zagen deze serie heel wat water voorbij komen.

zee, watervallen, meren

Marlijn in het engels is Marilyn

Mari betekent "ster van de zee"

Lyn betekend zee, waterval, meer, zwembad




Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #966 Gepost op: 28-02-2015, 14:09:15 »
Dat vind ik een goeie! Van alle 3 de sterrenbeelden lijkt een stier me het meest aanvallend >:D even opgezocht: hier staat dat het sterrenbeeld Stier al 5000-jaar bekend staat als aanvallend (Bron) tuurlijk zullen ze ook de eigenschappen van het sterrenbeeld zelf bedoelen, maar indien Rik de Mol is, zouden ze zijn sterrenbeeld Stier ook evengoed weleens letterlijk kunnen nemen:

Stieren staan toch immers bekend om het aanvallen van een (rode) vlag en van stierengevechten waarin ze mensen aanvallen/achterna rennen? Trouwens... rode vlag = rode terugkerende lijn? Dat zal toch niet hé? velen denken dat stieren wild worden van die rode kleur (terwijl stieren in werkelijkheid kleurenblind zijn (Bron) de Mol ziet ook niks! Maar denk niet dat ze een Mol selecteren op het sterrenbeeld natuurlijk) maar de sterrenbeelden Waterman en Ram klinken i.i.g lang niet zo aanvallend als een Stier. Als een Stier iets doet, dan is het wel aanvallen. Dus mocht de betekenis letterlijk zijn, dan lijkt dit te verwijzen naar Rik.

Aanwijzingen m.b.t sterrenbeelden van de Mol worden wel vaker gegeven, was zowel in het seizoen van Mol Patrik als vorig jaar bij Susan = de balans in extremen-hint verwees naar haar sterrenbeeld.

Als je het dan toch over aanvallend hebt. Ik hoop dat je nooit oog in oog hoeft te staan met een boze ram ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #967 Gepost op: 28-02-2015, 14:13:44 »
Mijn moeder was een Ram en die wilde je niet tegenover je hebben inderdaad.

Typische eigenschappen van het sterrenbeeld Waterman:

Vriendelijk en humanitair
Eerlijk en trouw
Origineel en vindingrijk
Onafhankelijk en intellectueel

Maar aan de andere kant…

Eigenzinnig en weerbarstig, Dwars en onvoorspelbaar, Kil en te onthecht

Typische eigenschappen van het sterrenbeeld Ram:
Avontuurlijk en energiek Innovatief en moedig Enthousiast en zelfverzekerd Dynamisch en vlug van begrip
Maar aan de andere kant…
Zelfzuchtig en opvliegend Impulsief en ongeduldig Overmoedig en roekeloos

Typische eigenschappen van het sterrenbeeld Stier:
Geduldig en betrouwbaar Warmhartig en liefdevol Volhardend en vastberaden Vreedzaam en houdt van veiligheid
Maar aan de andere kant...
Jaloers en bezitterig Rancuneus en koppig Genotzuchtig en hebzuchtig

Dan heb je alle drie de sterrenbeelden qua kenmerken

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #968 Gepost op: 28-02-2015, 14:14:38 »

Dan heb je alle drie de sterrenbeelden qua kenmerken

Dan klinkt Ram het meest 'aanvallend'  ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #969 Gepost op: 28-02-2015, 17:12:36 »
Maar als Rik de mol is waarom zegt hij dan yes als er 1500 euro te verdienen valt bij de laatste opdracht.
Zodra Art begint over het geld wat te verdienen valt gaat hij steeds blijer kijken??

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #970 Gepost op: 28-02-2015, 20:22:24 »
Maar als Rik de mol is waarom zegt hij dan yes als er 1500 euro te verdienen valt bij de laatste opdracht.
Zodra Art begint over het geld wat te verdienen valt gaat hij steeds blijer kijken??

Klopt! Daarnaast denk ik (of HOOP ik) dat Rik het niet is vanwege de volgende redenen:

1- Zeker tegen de finale aan is hij als mol neergezet door de productie. Ze wilden maar al te graag dat Rik verdacht over zou komen..In opdrachten en montage

2- Marlijn. De hele jokerstrooi situatie rondom Marlijn. Het KAN echt niet zo zijn dat de mol gaat bepalen wie hem mag ontmaskeren in de finale. En door alles te geven aan Marlijn zou de mol dat dan gedaan hebben. DAT KAN NIET !!! Dat is oneerlijk. Onzinnig en teleurstellend. (het is niet 1 joker zoals bij Art/Patrick, het is te veel voor woorden)

Boze brief naar widm als Rik het blijkt te zijn straks, BAH!!

Maar als hij gewoon een kandidaat blijkt te zijn wat ik nog steeds hoop en denk vind ik hem echt een SUPER kandidaat. Geweldig zelfs  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 20:25:15 door FS »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #971 Gepost op: 28-02-2015, 22:01:39 »
Dit ben ik helemaal met je eens.  Evenals het plunderen van de pot voor jokers en een groepsvrijstelling. Ik heb al vaker iets gepost over het bevoorrechten van kandidaten door de mol.
Dat we het er niet mee eens zijn wil nog niet zeggen dat het niet gebeurd. ....

Klopt, ik sluit niets uit. Ik zou alleen erg teleurgesteld zijn dan ..

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #972 Gepost op: 28-02-2015, 22:30:41 »
Klopt, ik sluit niets uit. Ik zou alleen erg teleurgesteld zijn dan ..

Eens, maar daarom ben ik sowieso teleurgesteld ongeacht wie de mol is. Want het is op initiatief van de mol erin gestopt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #973 Gepost op: 28-02-2015, 22:37:06 »
Wel grappig als je nu afleveringen terug kijkt en alleen op de 3 overgebleven kandidaten focust om hun reacties te zien dat je ineens beseft dat Marlijn, Rik en Margriet in aflevering 2 een trio waren in de bioscoop opdracht :D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #974 Gepost op: 28-02-2015, 22:43:42 »
Eens, maar daarom ben ik sowieso teleurgesteld ongeacht wie de mol is. Want het is op initiatief van de mol erin gestopt.

Hoe bedoel je? Wat is waar ingestopt?

Ik zou alleen in Rik en de productie teleurgesteld zijn als Rik de mol is...

Als Margriet het is totaal niet teleurgesteld, sterker nog, dan heeft ze een acteer roeping gemist. Goed gemold. Niet TE opvallend en vooral de 'gewone kijker' om de tuin geleid.. Ik hoor in mijn omgeving alleen maar Rik. En dat is precies wat de productie wilde doen en gelukt is in mijn ogen...

Zonde dus dan als hij het ook echt is..

En Marlijn. Tja... Ik vind het lastig om over haar als mol te oordelen omdat ze in mijn irritatie gebied zit. Ik kan daar niks aan doen.. Maar zie haar liever nog als mol dan Rik... Ik had haar echt niet verwacht laat maar zeggen... Dus dat zou dan nog leuk zijn..

Maar ik denk dat Rik als winnaar naast Art is gezet. Margriet ziet er overigens totaal uitgeput en 'klaar met de situatie' uit. Ik denk echt dat zij het is... Die is nl helemaal niet gewend om zo lang te moeten acteren als ze acteren uberhaupt al gewend is.. haha

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #975 Gepost op: 28-02-2015, 23:00:17 »
Hoe bedoel je? Wat is waar ingestopt?

Echt, wil je het nu niet snappen of wat? Feit: de mol is met het idee gekomen van post van de mol. Check Art zijn chat op dinsdag afgelopen week. Feit: als jij vindt/denkt/weet dat Margriet de mol is, heeft zij dus dat idee geopperd. Je bent wel teleurgesteld in Rik, dat ie dankzij de molpost in de gelegenheid is gesteld -750 voor jokers en -750 voor de groepsvrijstelling te pakken. Maar als Margriet de mol is, heeft zij dit bedacht! Maar nee, dan is er niks aan de hand, is het geweldig want oh Margriet kan zo goed acteren en om de tuin leiden  ???

En om in jouw woorden te spreken: Margriet zit bij mij in mijn irritatie-gebied. Laat Rik maar de winnaar zijn en Marlijn de mol, dan val ik van mijn stoel. Dan heeft ze het geweldig gedaan  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #976 Gepost op: 28-02-2015, 23:02:58 »
Wel grappig als je nu afleveringen terug kijkt en alleen op de 3 overgebleven kandidaten focust om hun reacties te zien dat je ineens beseft dat Marlijn, Rik en Margriet in aflevering 2 een trio waren in de bioscoop opdracht :D

Nog straffer is dat die tuktuk al bij al maar weinig problemen kende.

Carolina laat haar team overal en nergens rondrijden en Martine heeft 7 minuten nodig om te begrijpen wat de opdracht is.

Marlijn geeft de gouden aanwijzing 'witte eikel'.
Rik weet direct dat ze terug moeten naar het startpunt.
Aangekomen op de plek wijst Margriet nog eens heel nonchalant naar die tempel zodat Rik er ook zijn aandacht op vestigt.

Benieuwd wat hier nu uiteindelijk DE grote Molactie is. Sowieso een mislukte. ;)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #977 Gepost op: 28-02-2015, 23:05:08 »
Wie de mol ook was, ik hoop dat ze volgend seizoen niet weer met hulpmollen en molbriefjes gaan werken. In seizoen 5 vond ik het geen goede toevoeging en nu ook niet.

Als Marlijn de mol is, moet ik waarschijnlijk gereanimeerd worden.  ::rofl:: Eigenlijk al vanaf aflevering 2 wist ik 99% zeker dat zij en Ajouad de mol niet konden zijn. Marlijn als mol zou voor mij nog een grotere shock zijn dan toen Art vorig seizoen in aflevering 9 zei: "Freek, jij bent niet de mol."  :o
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #978 Gepost op: 28-02-2015, 23:05:57 »
Nog straffer is dat die tuktuk al bij al maar weinig problemen kende.

Carolina laat haar team overal en nergens rondrijden en Martine heeft 7 minuten nodig om te begrijpen wat de opdracht is.

Marlijn geeft de gouden aanwijzing 'witte eikel'.
Rik weet direct dat ze terug moeten naar het startpunt.
Aangekomen op de plek wijst Margriet nog eens heel nonchalant naar die tempel zodat Rik er ook zijn aandacht op vestigt.

Benieuwd wat hier nu uiteindelijk DE grote Molactie is. Sowieso een mislukte. ;)
Ben ik het helemaal mee eens. Enige wat ik Margriet zie doen is nog wat tijd rekken door niets door te geven aan de chauffeur, maar echt een giga molactie verwacht ik hier ook niet van.

Maar juist daardoor zie ik wel de mol Margriet ook weer........ Marlijn vertelt de witte eikel. Rik zegt meteen dan moeten we daarheen. Dus Mol Margriet kon niet heel veel meer mollen  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #979 Gepost op: 28-02-2015, 23:06:10 »
Echt, wil je het nu niet snappen of wat? Feit: de mol is met het idee gekomen van post van de mol. Check Art zijn chat op dinsdag afgelopen week. Feit: als jij vindt/denkt/weet dat Margriet de mol is, heeft zij dus dat idee geopperd.


Ik snap ten eerste jouw disrespect niet in je post naar mij. Ik stelde je gewoon n vraag..  ???

Als Margriet de mol is (waar ik niet zeker van ben en dat is duidelijk in al mijn posts) dan heeft Margriet het MINST gebruik gemaakt van haar eigen post die ze dan zelf bedacht heeft. 200 voor jokers. Thats it. Dan zou het dus super subtiel zijn toch?

Ik begrijp je reactie niet  ???