Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 316997 keer)

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1000 Gepost op: 3-03-2015, 13:50:57 »
ze zaten alledrie op margriet, alleen margriet zat op Rik. als Rik niet de mol is dan zou margriet naar huis moeten

Vergeet je hier niet dat de mol altijd in het spel blijft?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1001 Gepost op: 3-03-2015, 13:57:05 »
Vergeet je hier niet dat de mol altijd in het spel blijft?
dat is typisch zo'n gedachte vanuit "ik heb een mol, en die kan er niet uit dus..."... als je Margriet even niet als mol bestempeld ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1002 Gepost op: 3-03-2015, 14:02:34 »
Opdracht 1:2 Margriet in controlroom, Rik voor het leeuwendeel ook (pas als Pieter merkt dat Evelien/Martine de verkeerde camera hebben komt Rik in actie en verlaat de controlroom)
Opdracht 2:1 Margriet/Rik kijken allebei aan het begin, niet nog een keer. De mol keek dus 1 keer of 3? (Marlijn die langer bleef?)
Opdracht 2:2 Margriet/Rik zitten in dezelfde tuktuk.
Opdracht 2:3 Margriet/Rik zitten in hetzelfde groepje.
Opdracht 5:1 Margriet/Rik laten zich rondleiden door Caro/Lijntje
Opdracht 5:2 Margriet/Rik liegen allebei eenmaal (Margriet met: het is altijd goed om te spreiden :D)
Opdracht 5:3 Margriet/Rik zitten in hetzelfde schuitje /pun intended
Opdracht 6:1 Margriet/Rik zitten allebei in de groep die de cijfers moeten schrijven met vrachtwagentjes

Dus wie consequent Margriet meeneemt in de test, stemt indirect ook op Rik en andersom bij vragen als (Waar zat de mol: bij de verkenners of in de controlroom?) (hoe vaak heeft de mol gekeken?) (Zat de Mol in een tuk-tuk of in de bios?) (Wat deed de mol: de kar trekken of laden en lossen?) (Wat deed de mol: rondleiding geven of rondleiding krijgen?) (Hoeveel vragen heeft de mol naar waarheid beantwoord?) (Waar zat de mol: in de bootjes of bij de kaart?) (Waar zat de mol: bij de snelste of allerslechtste chauffeurs van Hambantota?).

Als je denkt dat Margriet het is en je stemt elke test zoveel mogelijk op haar gedragingen, dan stem je dus indirect op Rik. Andersom ook, zo kan het dus dat 3 Margriet-verdenkers en 1 Rik-verdenker de finale halen, maar door jokers gaat of de tijd of het aantal foute antwoorden parten spelen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1003 Gepost op: 3-03-2015, 14:05:48 »
dat is typisch zo'n gedachte vanuit "ik heb een mol, en die kan er niet uit dus..."... als je Margriet even niet als mol bestempeld ;)

Oke, jij zegt stel dat Rik niet de mol is en nu moet ik het ook zien dat Margriet niet de mol is. Houdt je Chris en Marlijn over. Iedereen behalve Margriet stemt op haar, Margriet op Rik. Waarom zou Margriet dan afvallen als het zo in elkaar steekt? En waarom niet Rik?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1004 Gepost op: 3-03-2015, 14:18:44 »
als iedereen op margriet stemt, en margriet op rik, dan is het gewoon een kwestie van iedereen zit er naast en de gene met de minste goede antwoorden of het langste bezig mag naar huis ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1005 Gepost op: 3-03-2015, 14:25:45 »
Opdracht 1:2 Margriet in controlroom, Rik voor het leeuwendeel ook (pas als Pieter merkt dat Evelien/Martine de verkeerde camera hebben komt Rik in actie en verlaat de controlroom)
Opdracht 2:1 Margriet/Rik kijken allebei aan het begin, niet nog een keer. De mol keek dus 1 keer of 3? (Marlijn die langer bleef?)
Opdracht 2:2 Margriet/Rik zitten in dezelfde tuktuk.
Opdracht 2:3 Margriet/Rik zitten in hetzelfde groepje.
Opdracht 5:1 Margriet/Rik laten zich rondleiden door Caro/Lijntje
Opdracht 5:2 Margriet/Rik liegen allebei eenmaal (Margriet met: het is altijd goed om te spreiden :D)
Opdracht 5:3 Margriet/Rik zitten in hetzelfde schuitje /pun intended
Opdracht 6:1 Margriet/Rik zitten allebei in de groep die de cijfers moeten schrijven met vrachtwagentjes

Dus wie consequent Margriet meeneemt in de test, stemt indirect ook op Rik en andersom bij vragen als (Waar zat de mol: bij de verkenners of in de controlroom?) (hoe vaak heeft de mol gekeken?) (Zat de Mol in een tuk-tuk of in de bios?) (Wat deed de mol: de kar trekken of laden en lossen?) (Wat deed de mol: rondleiding geven of rondleiding krijgen?) (Hoeveel vragen heeft de mol naar waarheid beantwoord?) (Waar zat de mol: in de bootjes of bij de kaart?) (Waar zat de mol: bij de snelste of allerslechtste chauffeurs van Hambantota?).

Als je denkt dat Margriet het is en je stemt elke test zoveel mogelijk op haar gedragingen, dan stem je dus indirect op Rik. Andersom ook, zo kan het dus dat 3 Margriet-verdenkers en 1 Rik-verdenker de finale halen, maar door jokers gaat of de tijd of het aantal foute antwoorden parten spelen.

Helemaal juist. Het is uit de verdenkingen niet op te maken of Margriet of Rik de Mol is. Beide mogelijkheden blijven met de huidige situatie open.

Enkel in aflevering 3 en 4 werden de 2 van elkaar losgekoppeld. Ajouad vloog eruit 'op de 3 Marren', maar we weten niet wie hij het meeste gewicht gaf in zijn test. Chris zijn monoloog tijdens opdracht 2 in aflevering 5 doet vermoeden dat Ajouad meer op Marlijn zat, maar dat is speculatie uiteraard. ;)

Offline rakkie20

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1006 Gepost op: 3-03-2015, 15:01:54 »
Hoe zit het eigenlijk met het punten inzetten op de app voor de laatste aflevering?

Kan ik maar op één iemand of op twee personen punten kwijtraken, kortom, worden alleen punten ingezet op de mol verdubbeld of ook de punten op de winnaar?

In mijn poultje ben ik namelijk alleen nog in te halen als ik nu géén punten haal, en de persoon op tweede plaats al haar punten verdubbelt.  ::tandpastasmiley::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1007 Gepost op: 3-03-2015, 15:09:23 »
Chris zijn monoloog tijdens opdracht 2 in aflevering 5 doet vermoeden dat Ajouad meer op Marlijn zat
Nee juist niet. Uit zijn monoloog blijkt juist dat Ajouad Marlijn helemaal niet verdacht, maar Chris wel. De heren hebben elkaar bijgesteld: Chris heeft op aanbevelen van Ajouad niet meer op 1 ingezet maar gespreid en Ajouad heeft ipv. alleen Margriet en Martine ook Marlijn meegenomen, hoewel dat zijn nr. 1 vertrouwelinge was, getuige zijn grote inzet haar de 1e penningmeester te maken.

Dit was nu juist de reden voor mij om Margriet te strepen als mol.

Helaas moeten we nu constateren dat Margriet een AnneMarietje heeft gedaan dit seizoen: het was al vanaf dag 1 duidelijk dat zij de mol was; je moest wel heel veel op haar inzetten om in het spel te kunnen blijven.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1008 Gepost op: 3-03-2015, 15:20:34 »
Nee juist niet. Uit zijn monoloog blijkt juist dat Ajouad Marlijn helemaal niet verdacht, maar Chris wel. De heren hebben elkaar bijgesteld: Chris heeft op aanbevelen van Ajouad niet meer op 1 ingezet maar gespreid en Ajouad heeft ipv. alleen Margriet en Martine ook Marlijn meegenomen, hoewel dat zijn nr. 1 vertrouwelinge was, getuige zijn grote inzet haar de 1e penningmeester te maken.

Ik snap je nog niet helemaal.

Ik zal even wat specifieker zijn wat ik bedoelde, dan kan jij me misschien beter corrigeren. ;D

Dus ik dacht omdat Chris zei: 'Iedereen mag weten dat ik op Marlijn heb ingezet, want zij is niet de Mol'. Dat dat betekende dat hij wist van Ajouad dat hij toch het meeste op Marlijn ging inzetten en dat hij daarom in de volgende aflevering (toen Ajouad afgevallen was) wist dat het Marlijn niet kon zijn omdat Ajouad daar dan meer op had ingezet.

Zoiets dacht ik dan. Ik vind het anders raar dat je in aflevering 4 nog zegt dat Marlijn je Mol is, dat je zichtbaar 2 vragen op haar invult en dat je dan plots na een nieuwe opdracht zegt 'Ah nee, ze is het toch niet'. Er moet toch informatie geweest zijn in verband met Ajouad zijn vertrek die Chris doet besluiten dat Marlijn de Mol niet kan zijn?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1009 Gepost op: 3-03-2015, 15:26:28 »
Ik had wel het idee dat er gezegd werd dat niemand de mol echt verdacht tot het einde. Dat is een reden om Margriet juist af te schrijven. Maar ja.... Niets is wat het lijkt  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1010 Gepost op: 3-03-2015, 15:36:42 »
Hoe zit het eigenlijk met het punten inzetten op de app voor de laatste aflevering?

Kan ik maar op één iemand of op twee personen punten kwijtraken, kortom, worden alleen punten ingezet op de mol verdubbeld of ook de punten op de winnaar?

In mijn poultje ben ik namelijk alleen nog in te halen als ik nu géén punten haal, en de persoon op tweede plaats al haar punten verdubbelt.  ::tandpastasmiley::
geen idee...ik hoop alleen dat het Rik is. want dan heeft iedereen boven mij (tenzij ze hebben bijgesteld)  al zijn punten kwijt en ben ik de winnaar van het poultje :P ik ben een deel van mijn punten kwijt in afl 1, want daar heb ik iedereen 20pt gegeven, en dat was een dikke stomme fout dat zich tot aan het einde van het seizoen je blijft achtervolgen :P

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1011 Gepost op: 3-03-2015, 16:02:21 »
Same here  ::ok::

Mijn vreesmol is gelukkig al naar huis.

Mijn Molbeursmol is Rik. Als jij gelijk hebt met je mol dan prolongeer ik toch nog het kampioenschap ::trots::

Mijn mol zonder iets is Margriet 8)
Wie was je vreesmol? Carolina?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1012 Gepost op: 3-03-2015, 16:04:35 »
Wie was je vreesmol? Carolina?
Nee, Chris.

Chris zei
Ja ik doelde dan inderdaad op een ander fragment daar in die buurt.

Let ook op het slaapkamerfragment waarbij de botsing tussen Ajouad en Chris plaatsvindt. Chris zit op Margriet/Marlijn en Ajouad op Margriet/Martine. Ze zijn beiden verbaasd over andermans keuze. Bij uitwisseling van gegevens kom je nader tot elkaar dus ze hebben er beiden wat uitgepikt, Chris is dus breed gaan spreiden, Ajouad heeft ook de 3e Mar meegenomen op wie hij nog niet eerder zat: Marlijn dus.

Chris zei bij de graafopdracht inderdaad wat afwijkends zoals ook bij Dagoba wat totaal niet spoorde. Waren echt ook van die Susan-momenten (envelopgate) waardoor ik hem ben gaan verdenken. Hij zal op dat moment dat hij 'Iedereen mag weten dat ik op Marlijn heb ingezet, want zij is niet de Mol' zei al weer wispelturig zijn geweest en focuste al volledig op Margriet, maar de test had hij dus op aanraden van Ajouad wel gespreid. Marlijn is dus een reele verdachte, anders vul je vraag 20 niet op haar in. Alleen zal in zijn verdenkingenlijst niet op plek 1 hebben gestaan. "Niet de mol, want Margriet is de mol" had hij er wel achteraan kunnen zeggen.

Het gaat er volgens mij dus meer om dat hij al zeer vroeg wilde tunnelen op Margriet, dat nooit heeft losgelaten, en na Ajouad's vertrek des te meer op 1 mol ging ipv. spreiden... vandaar was hij zelfs daags na zijn rode scherm nog overtuigd dat Art hem weer zou komen terug halen want het KON gewoon niet anders dat Margriet de mol is. Dat laatste klopt inderdaad ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1013 Gepost op: 3-03-2015, 16:08:37 »
Marlijn is alleen niet de mol, dat hebben we elders al vastgesteld dat ze de verliezer is,

Vastgesteld !!?? 

ik weet niet met welk spelletje of welk programma jij bezig bent?
DIT spel heet nog altijd WIDM !!

En NIETS is wat het lijkt.

game on !!
Ik heb het ook wel eens mis,...

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1014 Gepost op: 3-03-2015, 16:52:09 »
Ik had wel het idee dat er gezegd werd dat niemand de mol echt verdacht tot het einde. Dat is een reden om Margriet juist af te schrijven. Maar ja.... Niets is wat het lijkt  ::tandpastasmiley::
Volgens mij werd juist in interview gezegd dat sommigen de Mol al vroeg doorhadden en anderen niet :P
...óf niet!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1015 Gepost op: 3-03-2015, 16:53:59 »
Volgens mij werd juist in interview gezegd dat sommigen de Mol al vroeg doorhadden en anderen niet :P
en volgens mij stond dat er ook niet. volgens mij stond er dat sommige de mol vroeg door haden en andere niet, maar dat dat elk jaar zo is. en dus weet je niet hoeveel sommige is en hoeft het dus niet per definitie naar de margriet te wijzen.

anyway:


(Because blonde chicks never got it right!)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2015, 18:11:45 door SomeOne_01 »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1016 Gepost op: 3-03-2015, 18:23:05 »
Marlijn is nog steeds mijn mol.

Chris en Rik zaten allebei op Margriet de eerste test van afl. 9.
Maar hadden dus de meeste vragen fout omdat ze op de verkeerde zaten.
Rik met een joker en misschien ook wel met wat geluk wint het van Chris dus Chrexit.
Margriet zit op Rik maar heeft ook de meeste vragen fout omdat ze er naast zit,... maar met 2 jokers gaat ze uiteindelijk met 2 vingers in haar neus door.

Waar Marlijn als mol zijnde op heeft gestemt doet er helemaal niet toe,....

Ik zou alleen niet weten wie nou de winnaar en de verliezer is,... ik gok! Rik als winnaar,... jammer voor Margriet.


Als Marlijn de mol is, waarom ligt Ajouad er dan uit? Hij heeft waarschijnlijk een deel van de test op haar ingevuld, want een aflevering daarvoor noemt hij haar als een van z'n drie verdachten. En nadat Ajouad eruit vloog, zei Chris opeens dat Marlijn níet de mol is, terwijl hij haar een aflevering daarvoor nog wel verdachtte. A & C deelden veel informatie en het is aannemelijk dat C weet op wie A zijn laatste test heeft ingevuld.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1017 Gepost op: 4-03-2015, 23:10:49 »

Ik vrees (de ironie) Rik  :-X
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1018 Gepost op: 4-03-2015, 23:20:22 »
Hoi lightman ;D

Ook uit de Chris tunnel inmiddels? ;)

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1019 Gepost op: 4-03-2015, 23:28:39 »
Nog maar een paar uur  :D