Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 152642 keer)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: LIJN - Theorie
« Reactie #200 Gepost op: 3-01-2015, 12:09:09 »
omdat Milouska als mol dat destijds bewust heeft gebruikt, seizoen 6.

Mij staat ook iets bij dat Dennis Weening af en toe met opzet rode shirts droeg.

Offline Mollinator24

  • Forumlid
Re: LIJN - Theorie
« Reactie #201 Gepost op: 3-01-2015, 12:09:18 »
Kleding in de gaten houden, wordt uiteraard alle seizoenen al gedaan, met als ultieme uitschieter, omdat Milouska als mol dat destijds bewust heeft gebruikt, seizoen 6.

Daarentegen: het shirt van Jan-Willem bracht vorig jaar dan weer onbedoeld een enorme discussie op gang.

Dit jaar ook bij Chris, als hij met zijn armen over elkaar stond leek er mol te staan. Vind ik zelf erg ver gezocht... Dan moet zijn shirt precies goed staan en hij ook!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #202 Gepost op: 3-01-2015, 12:39:10 »
Iets zegt me dat Carolina misshien de mol is. De combinatie van het mysterieuze riedeltje bij haar groene scherm dat volgens mij alleen zij had, haar groene nagels die prEcies op dat moment zichtbaar werden, de c15 op de muur, het feit sat de jokers op haar kamer lagen en ze eigenlijk verser onzihtbaar was...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #203 Gepost op: 3-01-2015, 12:43:32 »
Mooie aflevering was het, met 2 interessante opdrachten. En meerdere molverdachten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #204 Gepost op: 3-01-2015, 13:01:07 »
eigenlijk valt het gewoon niet te raden, het is altijd één grote mindfuck. Simpelweg omdat de échte mol NOOIT 100% ontdekt mag worden vóór het einde van de afleveringen. Dus zorgen ze er wel voor, dat iedereen op het verkeerde been word gezet.

Wat overblijft is een vermakelijk schouwspel, waar de één het nog beter weet dan de ander wie nou toch die Mol is. En maar brainstormen en de meest fantatische formules erop loslaten. Dat is in mijn beleving dan ook meteen de zwakte van het spel: de Mol mag gewoon niet ontdekt worden, punt!

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #205 Gepost op: 3-01-2015, 13:51:09 »
Ik zou het wel mooi vinden als Marlijn de Mol is. Kan ze Mollen met een excuus van: 'Ja,  het moest van de Mol!'

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #206 Gepost op: 3-01-2015, 15:03:50 »
eigenlijk valt het gewoon niet te raden, het is altijd één grote mindfuck. Simpelweg omdat de échte mol NOOIT 100% ontdekt mag worden vóór het einde van de afleveringen. Dus zorgen ze er wel voor, dat iedereen op het verkeerde been word gezet.

Wat overblijft is een vermakelijk schouwspel, waar de één het nog beter weet dan de ander wie nou toch die Mol is. En maar brainstormen en de meest fantatische formules erop loslaten. Dat is in mijn beleving dan ook meteen de zwakte van het spel: de Mol mag gewoon niet ontdekt worden, punt!


Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het is wel gewoon leuk om te doen, haha.

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #207 Gepost op: 3-01-2015, 18:24:43 »
Carolina zit met Evelien op de kamer waar 2 jokers liggen (voorkennis van de mol?). Het verbaasde mij dat ze deze niet zelf hebben gevonden (bewust of onbewust). De mol heeft er in ieder geval baat bij als Viktor en Marlijn deze jokers vinden, onder het mom van hun opdracht 'voor wat, hoort wat', waarbij ze in een later stadium iets voor de mol moeten doen.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2015, 17:47:44 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #208 Gepost op: 3-01-2015, 18:56:58 »
Aflevering 1
1. Wordt er een vrijstelling verdiend deze aflevering?     Ja
2. Wie wint er een vrijstelling deze aflevering?     Ajouad el Miloudi
3. Wie wint er een joker deze aflevering?     Victor Brand
4. Is de Mol een man of een vrouw?     Man
5. Wie valt er af deze aflevering?     Pieter Derks
6. Wie wordt de verliezer van Wie Is … De Mol 2015?     Carolina Dijkhuizen
7. Wie wordt de winnaar van Wie Is … De Mol 2015?     Evelien Bosch
8. Wie Is … De Mol?     Rik van der Westelaken

Volle score voor Aflevering 1, dat gebeurt niet vaak.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #209 Gepost op: 3-01-2015, 20:23:52 »
Ik zou het wel mooi vinden als Marlijn de Mol is. Kan ze Mollen met een excuus van: 'Ja,  het moest van de Mol!'
Net als Yvon, die ineens overduidelijk molde ("Die telefoon is gewoon van productie joh") omdat ze hulpsint was.
The British are not impressed.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #210 Gepost op: 3-01-2015, 20:31:56 »
De eerste aflevering nogmaals bekeken en die jokers intrigeren mij. Volgens mij heeft de mol belang bij dat de jokers gevonden maar niet door hemzelf. Dus zit hij het liefst in de kamer waar de jokers liggen. Dat maakt Evelien en Carolina tot mijn hoofdverdachten temeer omdat ze snel een sleutel pakten (voorkennis?) en hun kamer niet was afgesloten (wilde één van hen dat iemand de jokers in hun kamer ging zoeken?). Victor staat bij mij op 3 omdat hij de eerste sleutel pakte en geen joker vond (Marlijn wel). Bovendien zette hij zijn joker niet in bij de test.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2015, 20:35:22 door Luc »

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #211 Gepost op: 4-01-2015, 12:55:21 »
Ik heb niet het ehl topic doorgelezen, dus excuses als dit al voorbij is gekomen, maar iemand een idee waarom ze niet de standaard molschermen gebruikten bij de executie? Het viel me meteen op. Ook het niet inzoemen op het intikken van de namen.

En ik zag laatst een film met Oratio van Ugo Farell en realiseerde me hoe erg ik de oude muziekjes miste. ZE moeten echt terug!
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #212 Gepost op: 4-01-2015, 13:06:56 »
Die joker van Victor kan hij toch niet meer gebruiken?
In het briefje staat dat er 2 jokers zijn voor aflevering 1, die ze mogen in zetten bij de test.

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #213 Gepost op: 4-01-2015, 13:19:32 »
is het jullie opgevallen dat op Rik's t-shirt the lucky three staat? misschien wel omdat hij een van de gelukkige drie is die in de finale staat  ???
Moffel van Piertje

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #214 Gepost op: 4-01-2015, 13:20:47 »
En ik zag laatst een film met Oratio van Ugo Farell en realiseerde me hoe erg ik de oude muziekjes miste. ZE moeten echt terug!

Hoeft van mij niet zo nodig maar ik vond het wel erg mooi dat aflevering 1 met de oude executiemuziek begon. "Gehn Speaks".

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #215 Gepost op: 4-01-2015, 13:26:22 »
is het jullie opgevallen dat op Rik's t-shirt the lucky three staat? misschien wel omdat hij een van de gelukkige drie is die in de finale staat  ???

Daar kun je zo weinig uithalen; herinner je je nog Jan-Willem die met opzet alleen maar shirts met willekeurige teksten bij zich had?

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: LIJN - Theorie
« Reactie #216 Gepost op: 4-01-2015, 13:30:50 »
Dan zullen we inderdaad ook kleding in de gaten moeten houden :-)

RIK of MARLIJN dus :-)

idd en ze moesten een rode LIJN maken weer iets me lijn.
Moffel van Piertje

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #217 Gepost op: 4-01-2015, 13:48:21 »
is het jullie opgevallen dat op Rik's t-shirt the lucky three staat? misschien wel omdat hij een van de gelukkige drie is die in de finale staat  ???

Maar dat weet hij toch niet als hij het spel speelt ;) Dat kan alleen als hij de mol is...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #218 Gepost op: 4-01-2015, 13:49:43 »
maar iemand een idee waarom ze niet de standaard molschermen gebruikten bij de executie?

Het is natuurlijk wel al opgevallen, maar waarom? Het enige dat ik kan bedenken is dat het op een willekeurig getrokken streep met een schilderskwast lijkt, en de enige naam in het deelnemersveld die ik met een schilder kan associeren is Evelien Bosch. (schilder Jeroen Bosch).

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #219 Gepost op: 4-01-2015, 14:27:11 »
Eindelijk eens tijd om alles bij te lezen en mijn reactie op de 1e aflevering te geven.
Wat een geweldige aflevering weer! We hebben er lang op moeten wachten maar het word zeker beloond. Sfeervolle opening, gave opdrachten en een leuke kandidatengroep.

Een aantal dingen die me opgevallen zijn:
- Chris die Ajouad meeneemt naar het perron met de vrijstellingen blijft me bezig houden. Ajouad was ook op weg naar een ander gedeelte van het perron toen hij toch nog nét de man met de vrijstellingen zag. Zou Ajouad ze "per ongeluk" gevonden hebben en was het Chris die ze eigenlijk had moeten vinden. Een Mol heeft dan wel niets aan vrijstellingen maar het komt wel lekker kandidaats over, zeker in de 1e opdracht. Het zou natuurlijk ook puur toeval kunnen zijn maar toch blijft het me bezig houden.
- De tactiek van Martine vond ik erg vreemd. In het wilde weg mensen aanspreken/toeroepen "Ben jij dit"? is veel tijdrovender dan de gezichten te bekijken, goed in je opnemen en dan goed rond kijken. Door te vragen aan iedereen spreek je al een hoop mensen aan waarvan je eigenlijk al duidelijk kan zien dat ze het niet zijn. Vond ik opvallend.
- Waarom laat Ajouad in hemelsnaam zijn vrijstellingen zien? Ik snap daar niets van. Zou hij serieus geen idee hebben? Ook dit blijft me bezighouden.
- Margriet vond ik erg verdacht in de controlekamer. Ze staat telkens bij het scherm, met walkie-talkie en trekt aan kabels vanuit de controlekamers. Vond ik erg verdacht, juist omdat niemand in de controlekamer aandacht had voor Margriet. Je ziet haar trekken op de achtergrond en meteen word er gezegd "Er valt weer een camera uit" (of iets in die wijze) vervolgens is Margriet weg... vond ik ook heel verdacht.

Dit blijft me ook bezig houden:

 
Het joker- & sleutelverhaal

Als de kandidaten het hotel binnen komen, liggen er 5 sleutels bij de receptie klaar. De naast elkaar gelegen sleutelnummers 8 en 9 worden duidelijk in beeld gebracht.

- Viktor grijpt direct sleutel 2 (naar eigen zeggen). Dit is de meest linker sleutel op de balie.
- Evelien legt vervolgens beslag op de op één na linkse sleutel. Sleutelnummer is onbekend.
- Carolina pakt ondertussen sleutel nummer 9 (nummer is zichtbaar bij pauzeren van het beeld). Dit is de meest rechter sleutel op de balie.
- Nummertje 8 lag daarnaast (op één na rechtse sleutel dus) en is voor Margriet.
- Rest de middelste sleutel voor Rik. Dit blijkt nummer 7 te zijn. Dat hoor je hem ook zeggen.
- Tot slot zien we Chris en Ajouad de receptie verlaten en zij hebben het over sleutel nummer 6.

Kamerindeling:
2. Marlijn en Viktor
3. …
6. Ajouad en Chris
7. Rik en Pieter
8. Margriet en Martine
9. Carolina en Evelien

Viktor grijpt gericht naar een bepaalde sleutel. Hij kan als eventuele mol voorkennis hebben, maar aannemelijker is dat het gewoon puur toeval is dat hij in de kamer beland met dat briefje. Ik zou namelijk niet weten waarom de mol zich druk zou maken over het al dan niet kunnen bemachtigen van jokers. Bovendien had Viktor als mol anders wel de kamer gekozen met het andere briefje. Dan had hij met eventuele steun van zijn kamergenoot (die ook een joker zou opscharrelen), penningmeester kunnen worden. En tja, een mol als penningmeester… Nee, voor mij is Viktor door deze move niet de mol en ik vermoed dat het direct grijpen van een sleutel bedoeld is om verwarring te scheppen.

Uiterst merkwaardig is dat Carolina duidelijk sleutel nummer 9 pakt, en dat er ‘ingebroken’ moet worden in kamer nummer 3. Volgens Viktor is dat de kamer van Carolina en Evelien, maar is dat dan wel zo? Dat hij zelf nummer 2 heeft, wil niet zeggen dat de buren nummer 3 hebben. Is Viktor wel de goede kamer binnen gelopen (en niet nummer 9)? Misschien dat hij daarom niets kon vinden en Marlijn wel. Dan is Marlijn wel lekker gehaaid bezig geweest door Viktor niet te melden dat hij in de verkeerde kamer zat, haha. Misschien was kamer 3 niet eens bezet. Deze theorie zou overigens wel betekenen dat Marlijn alsnog een loper of sleutel heeft moeten regelen. Of kamer 3 was ook gewoon open.
Wat wel vreemd blijft is dat kandidaten kennelijk hun kamer niet afsluiten (lekker handig voor de molboekjes en dergelijke) en dat je voor een plasje helemaal je eigen kamer gaat opzoeken, i.p.v. het toilet te gebruiken bij het restaurant…

Volgens mij heeft niemand hier een reactie op gegeven. Maar als ik goed begrijp liggen Carolina en Eveline dus op kamer 9. En niet op kamer 3 waar de jokers lagen? Beter gezegd; kamer 3 is niet eens in gebruik genomen door de kandidaten? Sowieso blijft dit joker verhaal door mijn hoofd spoken. Viktor die meteen een sleutel weggrist en dan vervolgens de jokers niet vind maar Marlijn wel. Dan kan het dus zijn dat Viktor naar de verkeerde kamer is gegaan en dat zou ook verklaren waarom hij geen jokers vond.