Poll

Wie is de afvaller? Maw: wie is de Verliezer nu?

Margriet
3 (5.7%)
Rik
10 (18.9%)
Marlijn
40 (75.5%)

Totaal aantal stemmen: 53

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller?  (gelezen 88025 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2015, 17:07:29 »
Hoe kom je daarbij, Heinz? Vind je dit niet een hele sterke (die dus helemaal ongeacht molvoorkeuren is!):

Ik heb het idee dat er wat vaag gedaan wordt over Viktors verdachten. We horen hem bij de test Rik, Carolina en Marlijn noemen terwijl het er op lijkt dat zijn Mol Chris is die hij een vrijstelling "gunde". Dit zegt Carolina ook in het extra beeldmateriaal over de test. (En het is ook logisch als je bedenkt dat Viktor een envelop vond in de tuktuk waarvan Chris zei dat er 100% zeker niks lag.) Een reden dat er verzwegen wordt dat Viktor Chris verdenkt kan zijn dat Viktor er snel uit ligt. Was dat wel duidelijk geweest dan hadden we ook Chris weg kunnen strepen als Mol.

Daarnaast kan de muzikale aanwijzing op Viktor slaan. (Viktor werd derde bij So You Wanna Be a Popstar, Will Young won met het liedje van de hint Pop Idol.)

Edit: Sterker nog, Viktor zegt in dat zelfde extra materiaal zelf dat hij dacht (denkt) dat Chris de Mol is. Wat dan weer mijn verhaal over vaagheid tegen spreekt...
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 17:11:58 door Heinz »

Offline Qper

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 18-01-2015, 17:46:58 »
Ik zie in Viktor ook nog wel een mogelijke afvaller. Maar dan vooral met het oog op het volgende week stukje, waarin we een zwarte vrijstelling in het spel zien komen en hij zichzelf een oelewapper noemt.

Zal hij bijvoorbeeld verkeerde keuze maken mbt vrijstellingen?. (Bijvoorbeeld een ander aan de zwarte helpen, terwijl hijzelf een groene op zak krijgt?)

Toch vind ik Ajouad qua muzikale hint iets sterker. En met 3 vrijstellingen achter elkaar zou het "karmagewijs" (om het zo maar te noemen) niet onlogisch zijn.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2015, 18:04:49 »
Maar de theorie die ik schets zou je dan wel erg moeten uitbreiden omdat hij ook zegt Rik en Marlijn te verdenken. Dus dat KAN eigenlijk niet eens... of hij moet enorm gaan switchen met zijn verdachten.

dat Viktor een envelop vond in de tuktuk waarvan Chris zei dat er 100% zeker niks lag
Toch ff een van je quotjes gebruikt waarin ik juist heel duidelijk zie dat hij sowieso de mol is en dus er ook niet uit kan  >:D

Maar goed, volgens de theorie kan het dus ook niet.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2015, 18:08:04 »
Toch ff een van je quotjes gebruikt waarin ik juist heel duidelijk zie dat hij sowieso de mol is en dus er ook niet uit kan  >:D

Als Viktor de Mol is had hij die envelop die volgens Chris niet bestond toch gewoon laten liggen? :P

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2015, 18:28:41 »
die envelop die volgens Chris niet bestond toch gewoon laten liggen
Nee dus juist niet! Daar is zowat mijn hele ANDERE theorie, Viktor=mol, op geschoeid ;)

En jij verdenkt Chris ook niet, dus dit is toch echt bizar?

Hij tovert zomaar een envelop die niet bestaat tevoorschijn, en passeert ook zonder enige moeite alle hordes waar 7 van de 8 eerderen allang gekilld waren. En dan is hij de grote held met 100 euro ::).

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2015, 22:25:07 »
Ik zie in Viktor ook nog wel een mogelijke afvaller. Maar dan vooral met het oog op het volgende week stukje, waarin we een zwarte vrijstelling in het spel zien komen en hij zichzelf een oelewapper noemt.

Zal hij bijvoorbeeld verkeerde keuze maken mbt vrijstellingen?. (Bijvoorbeeld een ander aan de zwarte helpen, terwijl hijzelf een groene op zak krijgt?)

Ik heb het idee dat het een soort mandjesopdracht wordt uit seizoen 11. Dat hij mensen wel of juist niet gelooft en dan met lege handen terugkeert :P.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 22:27:20 door Mollenmania »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 23-01-2015, 01:54:07 »
Een makkie deze keer. 57,5% had het goed!!!

Wie is de afvaller?
Margriet    - 0 (0%)
Carolina    - 2 (5%)
Rik    - 1 (2.5%)
Chris    - 1 (2.5%)
Ajouad    - 23 (57.5%)
Viktor    - 5 (12.5%)
Marlijn    - 7 (17.5%)
Martine    - 1 (2.5%)
NIEMAND    - 0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 40

Offline martijnolev

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 23-01-2015, 14:59:33 »
Maar de vraag is hoe weet iedereen elke keer wie de afvaller wordt? Je hebt natuurlijk de aanwijzing in de roodshow, maar dan zijn er ook altijd nog meerdere opties mogelijk

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 23-01-2015, 15:57:35 »
Gewoon een kwestie van wegstrepen: Marlijn, Viktor, Rik en Carolina kunnen niet want noemen nu finalisten Rik, Viktor en Marlijn.

Margriet heeft Viktor in het vizier en Martine lijkt me vrij sterk want zat in een duidelijk bestemde tunnel. Chris is vaag en valt dus af.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 23-01-2015, 17:47:29 »
Ik zeg ook Chris.

De muzikale hint is naar hem uit te leggen (geproduceerd door iemand die Chris heet en het album gerelased op de geboortedatum van Chris)

De uitspraak van Carolina dat Viktor 'op dat moment Chris verdacht' die doet vermoeden dat Chris er in elk geval eerder dan Viktor en Carolina uit gaat.

Hij geeft aan op hetzelfde molspoor als Ajouad te zitten en moet zich nu helemaal heroriënteren qua verdachten. Gezien Martine mijn nummer 2 molverdachte is zou het heel onverstandig kunnen zijn om op basis hiervan  zijn verdenkingen om te gooien.

Na aflevering 4 kun je hem doorstrepen als mol. De kans dat hij afvalt is groter. Daarnaast vallen kandidaten vaak af in of na de aflevering waarin duidelijk blijkt dat ze de mol niet zijn (Tim Kamps, Joris Linsen schieten me zo te binnen als voorbeeld).

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 23-01-2015, 18:05:37 »
Hmmm Tim Kamps vond ik helemaal niet duidelijk.

Wel schiet mij Tanja te binnen... die zat steeds op de andere Tim en moest zich compleet herorienteren toen die rood kreeg. Had geen zin; zij was de volgende die rood kreeg.

Chris is ook danig van slag dus kan een 2e Tanja zijn en heb dus hem gestemd ::joehoe::

Martine kan echter ook gezien de radiohint Therapy (therapeut dr. Ellen) ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 18:29:50 door Lo »

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 23-01-2015, 18:56:37 »
Ik hoop het echt heel erg niet - maar ik ga ook voor Chris. En anders Martine.

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 23-01-2015, 21:43:56 »
Chris moet de finale halen. Als hij eruit gaat zal dat echt als een klap aan komen bij de kijkers en bij de groep. Toch wel een smaakmaker.
When life knocks you down, fight back!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #53 Gepost op: 23-01-2015, 22:33:16 »
Maar de vraag is hoe weet iedereen elke keer wie de afvaller wordt?
Volgens mij ook omdat de poll nog open staat na de aflevering, dus dan is het achteraf makkelijk raden.
The British are not impressed.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 23-01-2015, 23:01:43 »
als een klap aan komen bij de kijkers en bij de groep. Toch wel een smaakmaker
Ja maar hebben we heel vaak gehad he. Bijv. Tim Haars, die rulede echt. Tsja, als je tijd gekomen is helpt er geen moedertjelief meer aan...

Offline Ray026

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2015, 10:02:19 »
Chris moet de finale halen. Als hij eruit gaat zal dat echt als een klap aan komen bij de kijkers en bij de groep. Toch wel een smaakmaker.

Inderdaad, met name Carolina, Martine en Viktor vallen me tot nu toe nogal tegen.
Ik zou ook danig teleurgesteld zijn als één van deze drie de mol blijkt te zijn.
Dat is niet de mol die ik in gedachten heb als Art het over de (aanvallende) mol van dit seizoen heeft.
Maar ja, niets is wat het lijkt.....

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2015, 12:52:04 »
Ik zet in op Martine. Door de muzikale aanwijzing en haar gebluf bij Rik.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 24-01-2015, 16:32:37 »
Hmmm Tim Kamps vond ik helemaal niet duidelijk.

Tim kon een dikke streep door toen hij geld pakte in het doolhof. Vlak erna viel hij af. Het is me vaker opgevallen dat verdachte kandidaten afvielen in of na de aflevering waar je ze mijns inziens kon doorstrepen

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2015, 16:39:07 »
Inderdaad, met name Carolina, Martine en Viktor vallen me tot nu toe nogal tegen.
Ik zou ook danig teleurgesteld zijn als één van deze drie de mol blijkt te zijn.
Dat is niet de mol die ik in gedachten heb als Art het over de (aanvallende) mol van dit seizoen heeft.
Maar ja, niets is wat het lijkt.....

Grappig, ik heb niet zoveel met Chris, en vind juist Martine en Viktor wel leuk. Verschil van mening!  ::ok:: Ik zet in op Chris als afvaller, naar aanleiding van de muzikale aanwijzing.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Koemba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2015, 22:07:01 »
Ik zet ook in op Chris. Alleen omdat ik terug ben bij Martine als mol na deze aflevering (en zij er dus niet uit mag :P). Daarnaast deelde hij veel info met Ajouad. Ik zou het wel dom van hem vinden als hij zijn strategie niet aanpast nu Ajouad er uit is.