Auteur Topic: Dagboek Mol en afvaller  (gelezen 62638 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2015, 23:00:33 »
Is de joekel van een spelfout in het dagboek bedoeld om ons te laten denken dat de mol geen journalist of nieuwslezer is?

Heeft de productie niet ooit gezegd dat ze nooit een hint met spelfouten zullen doen?

Dit is gewoon die stagiair weer die vorige week ook de kandidaatinformatie bij de moltalk fout had  :P  :-[.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2015, 23:01:48 »
oei en die X jaar geleden die foto te vroeg op internet gooide?

Denk niet dat die ooit zal afstuderen.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2015, 23:08:04 »
Wellicht ben ik heel blondt hoor, maar ik zie geen gigantische spelfout  ::schaam::

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2015, 23:19:42 »
Wellicht ben ik heel blondt hoor, maar ik zie geen gigantische spelfout  ::schaam::
"vertrouwt" moet "vertrouwd" zijn.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2015, 23:20:34 »
Ik voel me zeker in mijn eigen duistere wereld en vertrouwt in het kandidatenbestaan.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2015, 23:23:27 »
Dagboek Mol aflevering 3
Eerlijk gezegd is er op dit moment iemand in de groep die ik best kwijt zou willen.
Heeft de Mol één verdenker? Dan zou het -volgens de afgelopen testbiechten- Martine moeten zijn, die alleen door Ajaoud verdacht wordt.

(In een eerder interview met een van de makers werd ook al gezegd dat 'het dit jaar niet anders is' dat er al snel mensen zijn die op de goede Mol zitten.)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 23:28:41 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2015, 23:26:06 »
Heeft de Mol één verdachte? Dan zou het -volgens de afgelopen testbiechten- Martine moeten zijn, die alleen door Ajaoud verdacht wordt.

Leuke  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #47 Gepost op: 17-01-2015, 22:27:35 »
Het zou me niets verbazen als de mol Mama Margriet kwijt zou willen.
Onder moeders vleugels valt er toch nauwelijks te mollen ;D

Zoals Margriet weer liep te dirigeren op het strand ::rofl::

"Viktor je moet een grote letter maken."
"Wat zit Marlijn te doen."
Duwt "Marlijn een lap stof in de hand: "Hier hou jij dit vast en dan ga je beginnen met de N",
Beent naar Ajouad: "Wat ben jij aan het doen?."


Ja, en ondertussen doet Margriet Moppermol het minste van allemaal. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #48 Gepost op: 18-01-2015, 10:37:23 »
Dat rijmt dan niet met het gedrag van Margriet. Ze is behoorlijk "aanwezig". :-X

Dan rijmt het wel toch? Ze wordt door veel kandidaten verdacht en dus in de gaten gehouden. Een zo'n kandidaat naar huis maakt dat er ietsje minder op haar wordt gelet. Ajouad wordt juist door helemaal niemand als verdachte genoemd in aflevering 3. En in het voorbeeld dat je aanhaalt wordt hij wel gecontroleerd door Margriet, maar was hij al goed bezig. (En de controle van Margriet is voor de opdracht nutteloos.)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2015, 10:58:34 »
Dan interpreteren we de tekst in het molboekje verschillend.
Ik lees er uit dat de mol op een specifiek iemand doelt.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen  ;D maar dat is uiteraard afhankelijk vanuit welk (mol) perspectief je  dit bekijkt.

Het zinnetje "Eerlijk gezegd is er op dit moment iemand in de groep die ik best kwijt zou willen" lijkt inderdaad naar één persoon te wijzen. Gelukkig bedacht ik ineens ook vanuit mijn Mol Margriet hier een verklaring voor: ze kan het hier over Rik hebben die haar als penningmeester niet vertrouwt (Riks "nog wel!" toen Art vroeg of Margriet nog de penningmeester was) en haar over het geld aan de tand wil gaan voelen (vooruitblik naar aflevering 4). ::vergroot::

Offline Tarara Boom DA

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2015, 19:04:38 »
"....omdat diegene je het vuur te na aan de schenen legt...."

Nog zo'n vreemde verhaspeling in dit dagboek. Het spreekwoord is
-het vuur na aan de schenen
-het vuur aan de schenen

Drie van die malle dingen. Duaal te verwijdert

Ik weet het even niet.

Verder mee puzzelen. Klinkt wel cryptisch, dus wie weet.


[url]https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/het-vuur-na-aan-de-schenen-leggen]https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/het-vuur-na-aan-de-schenen-leggen][url]https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/het-vuur-na-aan-de-schenen-leggen[/url]
« Laatst bewerkt op: 20-01-2015, 19:08:25 door Tarara Boom DA »

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2015, 04:42:52 »
Vuur? Als in Brand? :P ::vergroot::


Dan zou Carolina de mol kunnen zijn, omdat ze kamer deelt cq koppeltje vormt met Viktor  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2015, 22:29:22 »
Dagboek van de afvaller - Ajoaud



De dag dat je naar huis wordt gestuurd is een dag waarover ik niet had nagedacht. Een dag waarvan ik dus ook geen enkel beeld of voorstelling had.

Er niet over nadenken was heel erg bewust. De wet van de aantrekkingskracht wilde ik niet in werking stellen. Dus ik mocht van mezelf absoluut niet nadenken over hoe het zou zijn. Want daarmee zou ik het wellicht over me afroepen. Dus nee, ik ga er niet van uit. En hoef dus ook niet na te denken over hoe het zou zijn.

Art komt aangelopen en wij zitten met z’n allen op die fijne houten tuinstoeltjes. Art gaat achter zijn laptop zitten. Ik denk nu wel na over hoe ik ga reageren als het scherm rood wordt, want je weet het immers maar nooit. En ik heb de tijd want Art houdt nog een praatje. Ik besluit dat ik rustig blijf en er geen drama van maak als het zo is. Ik wil heel stoer en koelbloedig reageren als het scherm rood wordt. Alsof het me allemaal niets kan schelen.
Kaboemmmmmmm rood, rood, rood, hartstikke rood amigo. Ajouad pak je koffers. Je mag binnenkort weer gratis op de wifi bij de Coffee Company onder het genot van een medium cappuccino.

Het dringt later pas tot  je door. Je beseft het eerst niet, de klap komt later. Er gaan duizend en één dingen door je hoofd. Alle cliché uitspraken rondom dit programma kloppen. Het kwam dagen later pas echt bij mij binnen en ik werd gek. Watttt? Hoezo? Hoe dan? Na twee dagen thuis zitten besloot ik het vliegtuig naar Spanje te nemen, lekker veel vis te eten en nergens meer over na te denken. Ik zie het vanaf 1 januari wel op tv!


Ajouad El Miloudi


-----

dagboek van de mol



Beste Molfans, we zijn vier afleveringen verder en af en toe begint het indringende spel dat ik moet spelen zijn tol te eisen.

Soms kijk ik jaloers om me heen en verlang ik naar een simpel bestaan als Wie is de Mol kandidaat. Soms is het best zwaar om steeds jacht te moeten maken op jezelf.

Maar meestal overheerst het gevoel van trots en plezier omdat het me weer gelukt is om iedereen een rad voor de ogen te draaien.

Liegen moet je kunnen en geluk moet je hebben. Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek. Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund.

De Mol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2015, 22:30:44 »
Ajouad, Vriend!

Chris was toch wel echt de grote vriend van Ajouad. Aanwijzing? :P

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2015, 22:33:06 »
Macht, m acht, m eight, uit te spreken als mate, is dus vriend

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2015, 22:53:30 »
Of toch Margriet die op het einde tegen Chris zegt dat ze hem ook zo aardig vond

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #56 Gepost op: 25-01-2015, 13:12:48 »
Zo moeilijk zijn ze toch niet te vinden??

http://web.avrotros.nl/wieisdemol/molboekjes/

Maar ik kan er tot op nu geen hint uitvinden of ik let op de verkeerde dingen ;)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #57 Gepost op: 25-01-2015, 13:18:20 »
Dagboek mol 4 en blaadje: Viktor - hondenbelastinginspecteur - moe van jacht op mezelf maken, Viktor werd labrador genoemd, en maakte dus als belastinginsp. jacht op zich zelf.

van: .nl forumlid Asjemenou
« Laatst bewerkt op: 25-01-2015, 13:21:43 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #58 Gepost op: 25-01-2015, 13:30:52 »
Edit: ze staan weer op de avro-site.

Er zijn er nu 7. Misschien is er inmiddels wat uit te halen. Het is iets nieuws dit seizoen dus het schreeuwt hint. :P
Niet van Marlijn, en niet van Viktor, want die naam is foutgeschreven. zou ik zo denken...

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #59 Gepost op: 25-01-2015, 14:11:13 »
Eentje van mezelf. Blaadje 1.1 en 1.2 Blijkbaar is er in het hotel (1.2) iets voorgevallen bij het eten (1.1).
Dagboek mol 1: 'vlees in de kuip' en bij het eten ging Viktor op missie, waar hij ook over spreekt.



Voor aflevering 2 moeten we gezien de blaadjes iets doen met pasta/garnalen en de National Gallery. Vergeet de garnalen, we gaan voor de pasta. Dagboek mol "val werkte feilloos...100 euro..."
Er valt wat voor te zeggen dat Viktor mols was (ook hoe hij zich opstelt bij de keuze voor Margriet als spaarpot..)
Ik zat met de pasta in de maag.. Totdat ik bij .nl las bij het Viktor verhaal dat er dramatisch met muziek werd toegewerkt met een 'pas op!' muziekje (wat al eerder is gebeurd) naar een schilderij van dame met labrador..

Pasta dan in de zin van verfpasta.
De laatste pasta is niet bedoeld voor consumptie.

Voor aflevering 3, zou het dus duidelijk Bentota moeten zijn! Sterker volgens blaadje 2 bij de groep die aandacht moest trekken! er wordt gemeld wat er gekocht wordt en een melding 'vliegt vliegtuig'.
Dagboek mol 3: Pot is nauwelijks gestegen. wel, met een oud molhint staat Viktor op het strand te vliegeren..

« Laatst bewerkt op: 26-01-2015, 11:38:55 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’