Auteur Topic: Dagboek Mol en afvaller  (gelezen 62628 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #100 Gepost op: 14-02-2015, 14:19:31 »
Maar goed, het spreekt natuurlijk voor zich dat iedereen automatisch naar z'n eigen Mol toe redeneert.

Eens. Maar nu laat je bewust "bescherming" achterwege (en ook "liefde" en "gemoedsrust") die ik juist zo opvallend aanwezig vind door met name het "beschermengeltje" maar ook wel de "dekmantel" en "bliksemafleider". (Ik vind het echt zo'n typische hint die we na aflevering 10 op de website kunnen lezen. Maar ja, dat kan best wensdenken zijn. ;))

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #101 Gepost op: 14-02-2015, 14:21:49 »
Ik ben ook nog wel benieuwd waarom een Muis één van de onschuldigste dieren in het dierenrijk is.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #102 Gepost op: 14-02-2015, 14:31:36 »
Ik ben ook nog wel benieuwd waarom een Muis één van de onschuldigste dieren in het dierenrijk is.

Ja. Mijn favoriete stripmuis Ignatz is het in ieder geval al niet. ;)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #103 Gepost op: 14-02-2015, 14:51:27 »
Klopt, ik had enkel een logische verklaring voor die 3 bewoordingen, vandaar dat ik alleen die 3 toelichtte. Met die andere vet gedrukte woorden erin weet ik ook geen raad, het zijn echt steeds (dezelfde soort) woorden die terugkeren, het heeft i.i.g allemaal met zuiverheid te maken lijkt het, maar aan welke kandidaat we dat kunnen relateren?

O dan heb je over mijn punt gelezen denk ik, dat stond in een quote van Rat. Het ging mij er om dat volgens diverse bloemensites de symbolische betekenissen van de margriet "liefde, onschuld, bescherming en waarheid" zijn. Hints naar Margriet dus. ::tandpastasmiley::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #104 Gepost op: 14-02-2015, 15:48:46 »


Heb ik ooit gelezen, zal straks eens kijken of ik het boek nog ergens heb staan. Het was i.i.g bedoeld in de zin dat muizen geen (groot) kwaad kunnen verrichten. Muisjes = onschuldig. Maar goed, nu behoren er wel een hele, hele hoop dieren tot onschuldige dieren in de dierenwereld dus betwijfel bij nader inzien of het echt daarop bedoeld word. Maar nu belanden we wel erg off-topic.
sja jij koppelt het als aanwijzing muisje en onschuldig. Vraag de Friese boeren eens naar onschuldige muisjes ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #105 Gepost op: 14-02-2015, 16:39:05 »
Persoonlijk moet ik door alle woorden die eruit komen meer denken aan Marlijn...

Danni lewinski advocaat?
Heeft alles te maken met onschuld, liegen, beschermen etc

Lastig hoor dit jaar!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #106 Gepost op: 14-02-2015, 16:45:11 »
Persoonlijk moet ik door alle woorden die eruit komen meer denken aan Marlijn...

Danni lewinski advocaat?
Heeft alles te maken met onschuld, liegen, beschermen etc

Lastig hoor dit jaar!


Maar Marlijn is toch meer dan die rol? Ik denk niet dat er zo'n uitvoerige hint die naar een ander programma verwijst bedacht zal worden.

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #107 Gepost op: 14-02-2015, 17:04:32 »
Das waar..  ???
Ik kende marlijn niet voordat ze die rol kreeg, vandaar dat het me opvalt denk ik :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #108 Gepost op: 14-02-2015, 17:47:30 »
Maar Marlijn is toch meer dan die rol? Ik denk niet dat er zo'n uitvoerige hint die naar een ander programma verwijst bedacht zal worden.

Maar in haar introductiefilmpje lieten ze wel een fragment zien uit Danni Lowinski.

Bij Susan Visser was het ook een hint, het fragment uit Gooische Vrouwen.

Ik denk zelf niet dat het Marlijn is, maar als hint is het wel een goeie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #109 Gepost op: 14-02-2015, 17:49:13 »
Maar in haar introductiefilmpje lieten ze wel een fragment zien uit Danni Lowinski.

Bij Susan Visser was het ook een hint, het fragment uit Gooische Vrouwen.

Ik denk zelf niet dat het Marlijn is, maar als hint is het wel een goeie.

Dat fragment zelf wel ja, vanwege de uitspraak "moet ik me schuldig voelen?". Maar een hint die door alle dagboeken loopt en daarbij verwijst naar een ander tv-programma zie ik niet zo voor me.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #110 Gepost op: 14-02-2015, 17:50:44 »
Elk jaar zie ik weer hints voorbijkomen op het forum die te maken hebben met een serie waar een kandidaat heeft gespeeld, of een film, of een tv programma dat hij/zij heeft gepresenteerd, een lied dat gezongen is etc. etc. en ik kan me niet herinneren dat er ooit hierover een hint is geweest. Als ik fout zit hoor ik het graag, maar ik heb het idee dat dat ook nooit gaat komen ook. Alle hints die met zoiets te maken hebben geloof ik dus al niet in.  :-X

Al is het met Rik wel anders, zijn beroep is journalist, hints naar het zijn van een acteur/schrijver/zanger/naar de achternaam/voornaam geloof ik daarentegen wel weer in. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #111 Gepost op: 14-02-2015, 17:57:33 »
Dat fragment zelf wel ja, vanwege de uitspraak "moet ik me schuldig voelen?". Maar een hint die door alle dagboeken loopt en daarbij verwijst naar een ander tv-programma zie ik niet zo voor me.

Nee, op dat vlak heeft Margriet een duidelijk streepje voor.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #112 Gepost op: 14-02-2015, 18:50:43 »
Het was i.i.g bedoeld in de zin dat muizen geen (groot) kwaad kunnen verrichten.
Direct niet, indirect wel: ze kunnen dodelijke ziektes zoals het Hantavirus verspreiden.

Elk jaar zie ik weer hints voorbijkomen op het forum die te maken hebben met een serie waar een kandidaat heeft gespeeld, of een film, of een tv programma dat hij/zij heeft gepresenteerd, een lied dat gezongen is etc. etc. en ik kan me niet herinneren dat er ooit hierover een hint is geweest. Als ik fout zit hoor ik het graag, maar ik heb het idee dat dat ook nooit gaat komen ook. Alle hints die met zoiets te maken hebben geloof ik dus al niet in.  :-X
Bij Inge waren er (dacht ik) hints over GTST.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #113 Gepost op: 14-02-2015, 19:12:51 »
trouwens, als je op de officiele website naar de pagina bladert van aflevering 6, mist daar het linkje naar het dagboek. als je via een andere aflevering naar de daarbijbehorende dagboek gaat en daar in de url het nummer vervangt voor 6, kom je wel uit bij dat dagboek.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #114 Gepost op: 14-02-2015, 19:52:46 »
Bij Inge waren er (dacht ik) hints over GTST.

Ik heb het even teruggekeken maar geen hint over GTST kunnen vinden. Ik weet niet of ze destijds op de site stonden, maar ik kan het in ieder geval nergens vinden..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #115 Gepost op: 14-02-2015, 20:08:14 »
Ik heb het even teruggekeken maar geen hint over GTST kunnen vinden. Ik weet niet of ze destijds op de site stonden, maar ik kan het in ieder geval nergens vinden..

Alleen enkele muzikale aanwijzingen die toen op de Mol sloegen verwezen naar GTST. Zie hier.

"A time of love, A time of hate, A time of war, A time of peace"
"The Times They Are A-Changin"
""En mijn horloge zegt je, Dat het tijd is voor veranderingen, Goud en Zilver, Hebben mij nooit iets gebracht"
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 20:10:04 door Heinz »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #116 Gepost op: 14-02-2015, 20:16:34 »
Alleen enkele muzikale aanwijzingen die toen op de Mol sloegen verwezen naar GTST. Zie hier.

"A time of love, A time of hate, A time of war, A time of peace"
"The Times They Are A-Changin"
""En mijn horloge zegt je, Dat het tijd is voor veranderingen, Goud en Zilver, Hebben mij nooit iets gebracht"

Thanks!  ::ok:: Muzikale aanwijzingen vind ik wel wat anders dan hints in de serie, dus ik blijf wel bij mijn punt. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #117 Gepost op: 15-02-2015, 22:20:04 »
Ik had het dagboek van de mol nog niet eerder gelezen, maar wat ik net las sluit goed aan bij een theorie die ik van de week plaatste.

Citaat van: dagboek mol
Altijd ligt natuurlijk het gevaar op de loer dat de anderen je doorkrijgen. En dan ineens moet je in een dorp, omringd door je medekandidaten, luidkeels gaan verkondigen dat je de Mol bent.

Dit slaat overduidelijk op rick, aangezien hij de enige is geweest die ook daadwerkelijk in een dorp, omringd door zijn medekandidaten, luidkeels is gaan verkondigen dat hij de Mol is.


De rest heeft dit niet gedaan.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Simon2000

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #118 Gepost op: 18-02-2015, 14:31:22 »
Wat mij opviel is dat in een van de extra beelden van aflevering 7 wil Margriet de molboekjes veilen voor de "molfans" in het dagboek word deze term ook altijd gebruikt, je hoort Marlijn Margriet ook verbeteren door te zeggen "molloten" deze term word toch meer gebruikt dan Molfans. Dit is het filmpje http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/widm_15_extra_item_molboekje_waarde/video

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #119 Gepost op: 18-02-2015, 15:20:39 »
Wat mij opviel is dat in een van de extra beelden van aflevering 7 wil Margriet de molboekjes veilen voor de "molfans" in het dagboek word deze term ook altijd gebruikt, je hoort Marlijn Margriet ook verbeteren door te zeggen "molloten" deze term word toch meer gebruikt dan Molfans. Dit is het filmpje http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/widm_15_extra_item_molboekje_waarde/video

Goed opgemerkt. Nu schrijft de productie waarschijnlijk het dagboek (gedeeltelijk), maar ze zullen er echt wel iets van de stijl van de mol instoppen en vorig jaar werd het dagboek niet zo geopend.
Zou best een leuke aanwijzing naar Margriet kunnen zijn :)