Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 71161 keer)

Offline hoelahoep

• Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2015, 10:23:44 »
Ah, dat verklaart wel wat inderdaad. Maar waarom knippen ze dan niet wat Margriet verdenkingen eruit ::rofl::

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 12-02-2015, 10:27:05 »
Wellicht expres niet gedaan om mensen te laten denken dat Margriet de mol niet kan zijn omdat de afvallers haar genoemd hebben.

En als iedereen haar inderdaad  meeneemt komt het inderdaad neer op wie de test dan het beste maakt

Offline Perijn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2015, 11:40:45 »
Ik heb mijn eigen lijstje eens bij zitten werken met ook de vragen die in beeld komen.

Dan zie je dat Chris en Margriet inderdaad door alle afvallende kandidaten genoemd worden maar de vraag die je erbij krijgt te zien duidt er op dat ze die allemaal op Chris invullen waardoor ze dus net de goede mol Margriet toch afvallen omdat ze Chris wellicht zwaarder mee laten wegen in hun lijst.

Hoe verklaar je dan het afvallen van Evelien? Ze zei dat ze nog maar twee hoofdverdachten had: Chris en Margriet. Ze heeft echt niet alles op 1 persoon gezet, het is maar aflevering 2! En als je in aflevering 2 afvalt terwijl je de goede mol tussen je TWEE verdachten heb... dan moet de rest ook al ze ver zijn in zo'n vroeg stadium.

Ze was stellig overtuigd van deze twee, ik verwacht echt niet dat ze nog iemand erbij heeft gepakt. Hiermee is voor mij de kans erg klein dat Margriet of Chris de mol is, anders had Evelien er niet uit gelegen naar mijn idee
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2015, 11:50:49 »
Dat vind ik dus ook het vreemde stukje er in.

Evelien geeft in aflevering 1 aan dat ze Chris en Ajouad verdacht vindt en in aflevering 2 Chris en Margriet, maar in aflevering 1 krijgen we de vraag te zien: 19. Hoeveel vrijstellingen heeft de mol maar het antwoord wat ze geeft krijgen we niet te zien en in aflevering 2 krijgen we haar scherm helemaal niet te zien.
Wel geeft ze in aflevering 1 aan Chris verdachter te vinden want wat heeft de mol aan vrijstellingen.

Dus dat blijft giswerk wat ze nu gedaan heeft.

Wellicht heeft ze iets op Chris ingezet maar door het werken in groepjes / opdrachten dat ze daardoor net te ver van de mol af zat?? Of ze heeft gewoon de pech gehad dat Ajouad 2 vrijstellingen had en ze daardoor het slechter heeft gemaakt en dat Ajouad eigenlijk had moeten vertrekken.

Hopelijk komt dat in aflevering 10 nog wel naar voren of is een goede vraag voor de vragenronde op 15 maart??

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2015, 11:53:08 »
Ze kan natuurlijk gewoon alles op Chris hebben ingezet??

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2015, 11:57:35 »
Hoe verklaar je dan het afvallen van Evelien? Ze zei dat ze nog maar twee hoofdverdachten had: Chris en Margriet.

Dat probeerde ik op pagina 6 (en verder) van het topic "Wie is de Mol?" te doen. Zie die poging hier. (Het komt er op neer dat ik denk dat Evelien over een kandidaat of vier gespreid heeft en te weinig goed over Margriet beantwoordde. Ze zei ook zoiets als dat ze het lastig vond om op alles te letten tegen Art. En er waren anderen met jokers en Ajouad met een vrijstelling terwijl iedereen volgens mij wel Margriet meenam in de test.)

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 12-02-2015, 12:09:09 »
Zelfde aparte is dat Chris in aflevering 2 zegt vol voor Carolina te gaan maar wel door gaat dus waarschijnlijk heeft hij toch ook heel wat vragen op Margriet ingevuld en is zijn tunnelvisie waar Ajouad hem voor gewaarschuwd heeft niet zo'n erge tunnelvisie geweest dan.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 12-02-2015, 12:30:26 »
Ik geloof nooit dat een kandidaat op dat moment al 20 vragen invult op 1 persoon. Het zal dus wel zo zijn dat Chris meerdere personen meenam, maar het niet vermeldde in zijn biecht of het er gewoon in uitgeknipt.

Bovendien zijn de meeste antwoorden op vragen op een test van toepassing op meerdere kandidaten. In die specifieke aflevering heb je bijvoorbeeld vragen:
- De Mol is (geslacht) (Vrouw)
- Hoe vaak is de Mol gaan kijken in de National Gallery? (1 keer)
- In welke positie zat de Mol bij de karrenopdracht? (Rik-Carolina-Margriet)

Dus als Chris vragen op Carolina beantwoordde, zal hij er ook wel een paar op Margriet beantwoord hebben. Als hij dan nog wat extra vragen op uitsluitend Margriet heeft ingevuld dan kan het zo zijn dat hij meer juiste antwoorden gaf dan Evelien.
Als zij namelijk meer gewicht geeft aan Chris dan kan ze toch minder juiste antwoorden hebben, want Chris en Margriet hadden in aflevering 2 niets gemeen.

EDIT: typo

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 12-02-2015, 12:57:17 »
Dat probeerde ik op pagina 6 (en verder) van het topic "Wie is de Mol?" te doen
Maar je legt daar mijn stelling niet uit (bij Margriet=mol). Namelijk: 1- hoe kon Viktor al die ronden in het spel blijven? Ook geen jokers, en hij vertrouwde Margriet volkomen in dat stadium. Evelien zou lachend door hebben moeten gaan.

2- Ajouad en Chris hadden in elk geval 1 Mar gemeen: Margriet. Over Martine/Marlijn dachten ze toch iets verschillend. Maar dat Ajouad erg focuste op Margriet lijkt me wel zeker. Dus dat is dan alweer zo gek dat hij rood kreeg en Viktor niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #89 Gepost op: 12-02-2015, 13:05:38 »
Maar je legt daar mijn stelling niet uit (bij Margriet=mol). Namelijk: 1- hoe kon Viktor al die ronden in het spel blijven? Ook geen jokers, en hij vertrouwde Margriet volkomen in dat stadium. Evelien zou lachend door hebben moeten gaan.

Dat Viktor Margriet "volkomen vertrouwde" is helemaal niet zo zeker. Dat hij Margriet als penningmeester aanwijst lijkt er wel op te wijzen moet ik toegeven. Maar het was me te vaag (alles omtrent wie verdenkt wie) om Margriet niet als Mol te kunnen zien. (Gelukkig maar! ;D)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 12-02-2015, 13:58:02 »
2- Ajouad en Chris hadden in elk geval 1 Mar gemeen: Margriet. Over Martine/Marlijn dachten ze toch iets verschillend. Maar dat Ajouad erg focuste op Margriet lijkt me wel zeker. Dus dat is dan alweer zo gek dat hij rood kreeg en Viktor niet.

Plus dat Chris al die tijd wel op de Mar's is gebleven en wel gewoon door gaat, en veel verder komt ook...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 13-02-2015, 11:47:35 »
Marlijn: Margriet staat hoog, Chris staat héél hoog, over Rik weet ze het niet meer
Martine: Rik en Chris (neigt meer naar Chris)
Chris: Margriet met stip op nummer 1
Margriet: Rik
Rik: -

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #92 Gepost op: 13-02-2015, 11:49:55 »
Verdenkingen van gister zegt NIETS..dankzij die molse actie om 750 euro uit die pot te gebruiken...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 13-02-2015, 11:52:59 »
Klopt, maar wilde het er toch even bij zetten, net als in aflevering 3

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 13-02-2015, 13:37:30 »
Ik vind het wel veel zeggen hoor. Bijv. dat Martine niet meer op Margriet zit. Oude tunnel. Wel vreemd.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #95 Gepost op: 13-02-2015, 14:01:24 »
dat Martine niet meer op Margriet zit.

Volgens mij lijkt dat alleen maar zo.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #96 Gepost op: 13-02-2015, 19:50:10 »
Margriet: Rik

Terwijl ze in een biecht over de verkiezingen nog zei dat ze denkt dat ze geld gaan verliezen. Dan is Chris dus haar Mol. Ze is bijna net zo tegenstrijdig met haar verdenkingen als Susan. (Die geld naar Freek verstuurde omdat dat haar Mol was en in dezelfde aflevering bij de test zegt dat Freek niet de Mol is.)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 19:52:49 door Heinz »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 13-02-2015, 19:51:55 »
Ik denk eerder gewoon slim gemonteerd door de makers om ons in verwarring te brengen. ::jaja::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #98 Gepost op: 13-02-2015, 19:54:54 »
Ik denk eerder gewoon slim gemonteerd door de makers om ons in verwarring te brengen. ::jaja::

Dat ze zowel Chris als Rik verdenkt? Ja, dat zou kunnen.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 14-02-2015, 12:28:20 »
Nu we toch weer naar een finale met 4 toegaan is de logiquiz wel iets duidelijker geworden. Willen ze die brede finale aantonen dmv. de afvallers?

Pieter/Evelien die Chris aanwijzen, Evelien/Ajouad Margriet, Viktor Rik en Caro Martine. Dat waren allemaal 'onmogelijke' afvallers voor hun mol. Viktor noemt zelfs het complete rijtje van 4 toen hij afviel.

Dan zou Marlijn dus afvallen. Voor mijn mol kan iedereen nu want iedereen zit dik en vet op Chris. Dus daar heb ik niks aan. Ik moet wel concluderen dat Margriet er wel erg stevig bijstaat, die valt vast niet af.

Martine met haar 'slachtveld' zou kunnen, Rik houd ik voor mogelijk, maar volgens deze theorie toch weer Marlijn... maar die paradeert zo trots als een pauw rond steeds, dat spreekt er wel tegen ::) :o