Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260088 keer)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #100 Gepost op: 9-01-2015, 21:08:39 »
Oeps ik dacht dat ik iemand geciteerd had. Het was gericht op dit bericht namelijk!
Tekst uit het nummer:
It's the city I live in, the CITY OF ANGELS

Volgens Wiki verwijst CITY OF ANGELS ook naar Tilburg.
City of Angels may refer to:

GeographyEdit

Los Angeles, California, widely nicknamed "City of Angels" ("the angels" is the literal translation in Spanish of "Los Ángeles")Angeles City, PhilippinesBangkok, Thailand, whose abbreviated Thai name Krung Thep literally means "City of Angels"Angels Camp, CaliforniaKiryat Malakhi, a city in Southern District, IsraelToruń, Poland, names comes from city coat of arms, which includes the AngelTilburg, a city in the south of the Netherlands.

Hebben we een kandidaat uit Tilburg? ?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #101 Gepost op: 9-01-2015, 21:24:01 »
Under the Bridge is een lied van de Red Hot Chili Peppers (1991), maar werd in 1998 gecoverd door de Britse meidengroep All Saints (bestaande uit 4 vrouwen).
Dus... welke maaltijd uit dit molboekje (zie onder) heeft de meeste kans rode pepers te bevatten. De rode curry kip lijkt mij. Marlijn er uit? ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #102 Gepost op: 9-01-2015, 21:27:06 »
Wat vergezocht misschien:
All Saints bestaat uit 4 vrouwen
Red Hot Chili Peppers bestaat uit 4 mannen

De groep bestaat ook uit 4 vrouwen en 4 mannen, ofwel: er valt niemand af ???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #103 Gepost op: 9-01-2015, 21:32:27 »
Wat vergezocht misschien:
All Saints bestaat uit 4 vrouwen
Red Hot Chili Peppers bestaat uit 4 mannen

De groep bestaat ook uit 4 vrouwen en 4 mannen, ofwel: er valt niemand af ???

Prima uitleg! (Ook die van Rat is leuk trouwens. ;D)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #104 Gepost op: 10-01-2015, 11:42:15 »
Wat vergezocht misschien:
All Saints bestaat uit 4 vrouwen
Red Hot Chili Peppers bestaat uit 4 mannen

De groep bestaat ook uit 4 vrouwen en 4 mannen, ofwel: er valt niemand af ???

Ik ga mee in deze. Als de hint op under the bridge moest slaan, hadden ze de rhcp versie kunnen nemen. Had de hint op all saints geslagen hadden ze elk ander nummer van hun kunnen nemen. Vind dit de sterkste verklaring waarom voor de coverversie is gekozen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #105 Gepost op: 10-01-2015, 12:32:18 »
Dat ging toch niet, gezien de warboel aan al dan niet zwarte vrijstellingen die er nu aankomen? Die zijn onzinnig als toch iedereen blijft. Ik gok maar op Marlijn gezien het geboortejaar... niet erg sterk aangezien deze hints de neiging hebben telkens een radicaal andere betekenis te hebben en dat geboortejaar hebben we net gehad... zucht :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Black Molly

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #106 Gepost op: 10-01-2015, 12:50:00 »
Eigenlijk voel ik ook het meest voor de uitleg van Daisy, maar ik had nog helemaal niet gedacht aan wat Lo zojuist gepost heeft (beginner hè  ::schaam::).
Dan ga ik ook maar voor Marlijn, maar meer op gevoel, dan dat ik daar echt een aanwijzing voor heb kunnen vinden. Of het moet zijn dat ze als Miss Molly een (klein) hit(je) gehad schijnt te hebben met het nummer Saint Tropez. Of dat haar nummer For Life begint met de zin ; I have been a sinner, I have been a Saint... :-\\
Aan de andere kant; als de hint in de groepsnaam All Saints zit, waarom dan kiezen voor een cover van de RHCP ???
Ik peins toch nog maar even verder

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #107 Gepost op: 10-01-2015, 13:14:29 »
Wat ook nog op Carolina zou kunnen slaan: Under the Bridge begint met "Sometimes I feel like I don't have a partner" -> Carolina raakt haar maatje Evelien kwijt.

Kan ook nog op Viktor slaan, die door Marlijn niet genoemd wordt in haar duobiecht.

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #108 Gepost op: 10-01-2015, 14:21:21 »
Dat ging toch niet, gezien de warboel aan al dan niet zwarte vrijstellingen die er nu aankomen? Die zijn onzinnig als toch iedereen blijft. Ik gok maar op Marlijn gezien het geboortejaar... niet erg sterk aangezien deze hints de neiging hebben telkens een radicaal andere betekenis te hebben en dat geboortejaar hebben we net gehad... zucht :-\\

Waar baseer jij op dat er volgende week (zwarte) vrijstellingen komen?. Ik zie ze niet voorbijkomen in de volgende week shots.

En zelfs dan zijn er constructies denkbaar dat ze niet worden ingezet of iemand met een vrijstelling zn scherm te zien krijgt of niet hoeft te zien ( susan vorig jaar)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #109 Gepost op: 10-01-2015, 14:27:48 »
Waar baseer jij op dat er volgende week (zwarte) vrijstellingen komen?. Ik zie ze niet voorbijkomen in de volgende week shots.

Stond volgens mij in een tv-gids.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #110 Gepost op: 10-01-2015, 14:32:14 »
Waar baseer jij op dat er volgende week (zwarte) vrijstellingen komen?. Ik zie ze niet voorbijkomen in de volgende week shots.

Ze komen voorbij in de leader.  :)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 22:13:16 door Stormpie, Reden: quote gefikst »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #111 Gepost op: 10-01-2015, 14:51:33 »
Vlak voor Chris in de leader bedoel je? Maar is dat ook een shot uit aflevering 3?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #112 Gepost op: 10-01-2015, 14:58:17 »
Stond volgens mij in een tv-gids.

Klopt. Ik weet niet meer welke aangezien ik ze in de supermarkt stond door te bladeren, maar in minstens een van de gidsen staat bij aflevering 3 dat de zwarte vrijstelling in het spel komt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #113 Gepost op: 10-01-2015, 15:02:31 »
Klopt. Ik weet niet meer welke aangezien ik ze in de supermarkt stond door te bladeren, maar in minstens een van de gidsen staat bij aflevering 3 dat de zwarte vrijstelling in het spel komt.

Handig, net op het moment dat de eerste vrijstellingen alweer uit het spel zijn. Dus dan moet het haast wel dat er weer nieuwe vrijstellingen te verdienen zijn, anders heeft de zwarte vrijstelling zo weinig nut als je die moet bewaren.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #114 Gepost op: 10-01-2015, 15:10:16 »
Handig, net op het moment dat de eerste vrijstellingen alweer uit het spel zijn. Dus dan moet het haast wel dat er weer nieuwe vrijstellingen te verdienen zijn, anders heeft de zwarte vrijstelling zo weinig nut als je die moet bewaren.

Ik ga nu twijfelen of er niet stond "komen de zwarte vrijstellingen in het spel?" en dat het dus gewoon een gok was. Gelukkig moet ik nog boodschappen doen dus ik blader zo wel weer even. ;)

Edit: Gidsen doorgespit maar niks kunnen vinden. Toch weet ik zeker dat ik iets over een zwarte vrijstelling in een gids gelezen heb.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 16:39:09 door Heinz »

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #115 Gepost op: 10-01-2015, 17:37:42 »
Volgens een tweet op twitter is de muzikale aanwijzing naar de 3de afvaller de zin: "I don't ever wanna feel like I did that day"

Zonder ook maar ergens over na te denken was dit het eerste wat me te binnen schoot: Rik valt op mannen. Ooit heeft hij dat misschien aan mensen moeten verkondigen, waar hij zich wellicht niet fijn bij voelde. Maar dat valt verder nergens aan te koppelen. Lijkt me sterk dat ze een hint hangen aan de geaardheid van een kandidaat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #116 Gepost op: 10-01-2015, 17:52:05 »
nog boodschappen doen dus ik blader zo wel weer even
Gewoon voortaan kopen die bladen... voor je WIDM museumpje.... je moet er wat voor over hebben he :P ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #117 Gepost op: 10-01-2015, 18:00:29 »
Gewoon voortaan kopen die bladen... voor je WIDM museumpje.... je moet er wat voor over hebben he :P ;D

Haha, ik trek nog wel ergens een grens gelukkig. ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #118 Gepost op: 10-01-2015, 18:33:15 »
Ik dacht dat ik het hier ergens gelezen had ook maar na een zoektocht kan ik er niks meer over vinden  ???

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #119 Gepost op: 10-01-2015, 19:28:25 »
Mwah zo'n muzikale aanwijzing kan best ver gezocht zijn, maar moet naar mijn mening wel in 1 zin uit te leggen zijn. Dan zouden ze met een uitleg als dit komen:
'Het nummer van dit fragment bevat de tekst 'city of angels' en een van de vele steden die hiermee wordt geidentificeerd is Tilburg, de plaats waar Marlijn studeerde', en dat klinkt voor mij als teveel uitleg. (Als City of Angels de titel was, of als Marlijn in Tilburg geboren was, zou het al iets logischer klinken).
 (De muzikale aanwijzing van afl. 1 klonk veel logischer met 'dit nummer stond op nummer 1981 in de top 2000, het geboortejaar van evelien.')

De aanwijzing van Caroline/sister act zou ik ook al veel logischer vinden.
Hoe zat dat ook weer met Tim Haars en die bokser??

Een quote van Heinz zijn website.
Citaat
Zo helder als de eerste hint was, zo vergezocht is deze. Op de geboortedag van Tim, 6 november 1981, won Larry Holmes op opzienbarende wijze een bokswedstrijd. Zo valt bij die datum op Wikipedia te lezen. De bijnaam van Holmes is "The Easton Assassin".