Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260058 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #680 Gepost op: 23-02-2015, 02:15:04 »
Shirt Chris: Nevada Alamo:

Daar staat in de buurt (Nevada Alalmo) deze grote "ijzeren man" ('alien').

*Iron Man...*


Edit; typo


Omnia vincit amor

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #681 Gepost op: 23-02-2015, 02:20:41 »
Haha die vind ik leuk gevonden  ::ok::

En denk (helaas) dat hij de afvaller is.... Hoop het niet

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #682 Gepost op: 23-02-2015, 07:47:02 »
Shirt Chris: Nevada Alamo:

Daar staat in de buurt (Nevada Alalmo) deze grote "ijzeren man" ('alien').

*Iron Man...*


Edit; typo




Had gekunnen, maar Chris droeg dit shirt niet tijdens aflevering 8 en vermits de hint altijd gezocht moet worden in de laaste aflevering kan dit niet gelinkt worden. Rik zijn shirt wel trouwens ;)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #683 Gepost op: 23-02-2015, 07:57:05 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze 2 keer achter elkaar een tshirt hint doen ;) (geldt dus zowel voor de Rik shirts als de Chris shirts)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #684 Gepost op: 23-02-2015, 08:15:34 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze 2 keer achter elkaar een tshirt hint doen ;) (geldt dus zowel voor de Rik shirts als de Chris shirts)

Ik vond de hint van vorige week zo slecht, dat ik nergens meer van opkijk.

De hint naar Chris en de tijdreiziger is ook niet te linken met deze aflevering en kan je dus ook schrappen.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #685 Gepost op: 23-02-2015, 08:25:14 »
Dan slaat de afleveringtitel 'Onderaan' op mijn positie volgende week in de pool ben ik bang. :(

 ::rofl::

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #686 Gepost op: 23-02-2015, 14:56:46 »
Gezien er dit jaar al een paar keer een aanwijzing is geweest met betrekking tot de grote van de bands (Red Hot Chili Pepers, en All Saints beide 4 personen) En met het nummer van One Direction.
Zou het zomaar weer kunnen zijn dat we een finale met 4 personen krijgen gezien Black Sabbath uit 4 personen bestaat.
De jacht is geopend

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #687 Gepost op: 23-02-2015, 15:04:16 »
Gezien er dit jaar al een paar keer een aanwijzing is geweest met betrekking tot de grote van de bands (Red Hot Chili Pepers, en All Saints beide 4 personen) En met het nummer van One Direction.
Zou het zomaar weer kunnen zijn dat we een finale met 4 personen krijgen gezien Black Sabbath uit 4 personen bestaat.


De One Direction hint werd wel anders uitgelegd dan met de grootte van de bands als ik me niet vergis.

Offline GraafKaasschaaf

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #688 Gepost op: 23-02-2015, 15:14:38 »
Ikzelf vind de hint 'Bloke' de sterkste. Misschien wil het alleen maar zeggen dat er een man uitgaat en zeggen ze niet welke? Of is de hint altijd op één persoon gericht?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #689 Gepost op: 23-02-2015, 18:20:46 »
"Iron Man" = "Anchorman"? Een anker is van ijzer. Rik is een "anchorman".

Ik vind deze ook wel leuk gevonden. Al heb ik liever dat Rik de finale haalt. Toch heb ik het idee dat het op een vrouw (Margriet of Marlijn) zal slaan en dat dat Iron Man een afleidingsmanoeuvre is....niets is wat het lijkt.

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #690 Gepost op: 23-02-2015, 18:21:40 »
Vind ik persoonlijk ook een hele sterke :)
Inderdaad.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #691 Gepost op: 23-02-2015, 18:26:18 »
Het nummer gaat over een tijdreiziger. In de toekomst red hij de mensheid, maar het gaat fout als hij terugreist. Chris heeft met de verkiezing €2000 verdiend in de toekomst, dus daarmee de pot gered.

Ik vrees dat Chris de pot helemaal niet gaat redden ;). Maar als hij niet de mol is is dit wel een creatief gevonden hint! ::ok::

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #692 Gepost op: 23-02-2015, 18:40:03 »
Een wat vergezochte hint waar ik zelf niet in geloof, maar ik plaats hem maar zodat ik met de eer kan strijken als hij toch juist blijkt te zijn: :P

Het worstelteam The Road Warriors heeft Iron Man van Black Sabbath lange tijd als binnenkomstmuziek gedraaid. Dit team maakte zijn debuut in 1983: het geboortejaar van Marlijn.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #693 Gepost op: 23-02-2015, 19:36:26 »
Rik

Can he see or is he blind?

ziet de envelop niet

Hoop het niet!
« Laatst bewerkt op: 23-02-2015, 19:42:18 door JvanEe »

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #694 Gepost op: 24-02-2015, 09:53:48 »
Na nog eens grondig alles te bekijken denk ik nu dat Marlijn er uit gaat.

- Marlijn werd geflitst en als Art haar foto toont zegt hij mooie blauwdruk.

- bij de exit van Martine zegt Marlijn "heavy, heel heavy"

- Marlijn tekent het plan, blauwdruk, van de plattegrond.

Blauwdruk slaat hier volgens op de blueprint van het Iron man pak en heavy op de heavy metal band Black Sabbath.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 09:58:15 door Hellevuur »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #695 Gepost op: 24-02-2015, 12:54:45 »
Zie net Margaret Thatcher op TV, moet ik ineens hieraan denken. Zij stond wel bekend als the Iron Lady. Margaret - Margriet? In combinatie met zwarte vrijstelling - Black Sabbath en de gebruikte regel uit het nummer, Margriet zei dat ze snel door het parcours moest en dat het leek alsof er een vuurpeloton achter haar aan zat, of iets in die trant.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #696 Gepost op: 24-02-2015, 13:09:33 »
Zie net Margaret Thatcher op TV, moet ik ineens hieraan denken. Zij stond wel bekend als the Iron Lady. Margaret - Margriet? In combinatie met zwarte vrijstelling - Black Sabbath en de gebruikte regel uit het nummer, Margriet zei dat ze snel door het parcours moest en dat het leek alsof er een vuurpeloton achter haar aan zat, of iets in die trant.

::ok:: op zowel de band, titel en tekst die we horen een aanwijzing naar Margriet. Komt mij heel goed uit ;)
(Zou ook leuk zijn als er WEER een kamergenoot van Chris zou moeten vertrekken)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #697 Gepost op: 24-02-2015, 13:37:30 »
aanwijzing naar Margriet. Komt mij heel goed uit ;)
(Zou ook leuk zijn als er WEER een kamergenoot van Chris zou moeten vertrekken)
Hoop het ook, fingers crossed ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #698 Gepost op: 24-02-2015, 14:59:24 »
Zie net Margaret Thatcher op TV, moet ik ineens hieraan denken. Zij stond wel bekend als the Iron Lady. Margaret - Margriet? In combinatie met zwarte vrijstelling - Black Sabbath en de gebruikte regel uit het nummer, Margriet zei dat ze snel door het parcours moest en dat het leek alsof er een vuurpeloton achter haar aan zat, of iets in die trant.

Ik vind het ver gezocht. De hints moet je zoeken in het nummer en de daarbij horende info. De hints slaan ook rechtstreeks op iets dat te maken heeft met de afgelopen aflevering.

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #699 Gepost op: 24-02-2015, 15:17:13 »
Ik houd het op Rik die afvalt..


"Running as fast as they can" -> Rik ging zo snel door het fototoestellenparcours dat hij bijna alle enveloppen voorbij rende. (Naar wieisdemol.net)

"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts