Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260159 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2015, 15:38:44 »
Is het interview met Evelien al geweest?

Het is nu.

Haha, de juiste uitleg was de Top 2000-uitleg. ::rofl::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2015, 15:40:01 »
Flauw weer om dan een zin uit het nummer te laten horen, wat dus helemaal niks met de oplossing te maken heeft gehad...  ::niet-ok:: Terwijl het dus te maken heeft met de positie van dit nummer in die Top2000.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2015, 16:02:20 »
Flauw weer om dan een zin uit het nummer te laten horen, wat dus helemaal niks met de oplossing te maken heeft gehad...  ::niet-ok:: Terwijl het dus te maken heeft met de positie van dit nummer in die Top2000.

Zoals voorgaande jaren geopperd: Ze laten iets horen. Dit forum komt met 20 interpretaties per kandidaat. De AVROTros zoekt er eentje uit en zegt dat het die is. >:D

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2015, 16:10:47 »
Zoals voorgaande jaren geopperd: Ze laten iets horen. Dit forum komt met 20 interpretaties per kandidaat. De AVROTros zoekt er eentje uit en zegt dat het die is. >:D

 ::niet-ok::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2015, 16:38:57 »
Flauw weer om dan een zin uit het nummer te laten horen, wat dus helemaal niks met de oplossing te maken heeft gehad...  ::niet-ok:: Terwijl het dus te maken heeft met de positie van dit nummer in die Top2000.
Maar wat moeten ze dan doen? Niets laten horen maar gewoon zeggen welk nummer het is als het om trivia rond het nummer gaat? ::)
Ze laten gewoon een stukje horen, en soms heeft dat zinnetje met de oplossing te maken en soms niet. Het enige dat we zeker weten, is dat de aanwijzing niet over een ander stuk tekst gaat dan ze hebben laten horen. Dus die theorie hierboven over de eerste regel van het nummer kan in ieder geval de prullenbak in ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2015, 16:45:45 »
Maar wat moeten ze dan doen? Niets laten horen maar gewoon zeggen welk nummer het is als het om trivia rond het nummer gaat? ::)
Ze laten gewoon een stukje horen, en soms heeft dat zinnetje met de oplossing te maken en soms niet. Het enige dat we zeker weten, is dat de aanwijzing niet over een ander stuk tekst gaat dan ze hebben laten horen. Dus die theorie hierboven over de eerste regel van het nummer kan in ieder geval de prullenbak in ;)

Eens. Daarom houd ik het op Carolina.
(ik geef toe dat dit me ook wel heel mooi uit zou komen aangezien ze op 3 staat in m'n lijstje en dan kan ik die weer wegstrepen)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2015, 17:04:39 »
Het enige dat we zeker weten, is dat de aanwijzing niet over een ander stuk tekst gaat dan ze hebben laten horen. Dus die theorie hierboven over de eerste regel van het nummer kan in ieder geval de prullenbak in ;)
Nee hoor :P Voor aflevering 10 van seizoen 13 werd de zin 'Vroeg in het voorjaar ontmoetten zij elkaar' als hint naar de winnaar gegeven. Het ging in werkelijkheid om de laatste zin: vraag de non er maar eens naar.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2015, 17:06:55 »
Nee hoor :P Voor aflevering 10 van seizoen 13 werd de zin 'Vroeg in het voorjaar ontmoetten zij elkaar' als hint naar de winnaar gegeven. Het ging in werkelijkheid om de laatste zin: vraag de non er maar eens naar.

Inderdaad. Met als uitleg dat je dus aan Paulien moest vragen wie de Mol was omdat zij zou winnen. Wat Paulien met een non te maken heeft is tot op heden nog een compleet raadsel. :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #88 Gepost op: 9-01-2015, 17:09:51 »
De single "Under the Bridge/Lady Marmalade" heeft in de top 40 als hoogste notering plek 12. Dio eruit?
...óf niet!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #89 Gepost op: 9-01-2015, 17:26:14 »
Tekst: "I don't ever wanna feel like I did that day."

Chris zei in aflevering 1 dat de executie een moment is waarop je het meest voelt.

Offline joymol

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #90 Gepost op: 9-01-2015, 17:45:52 »
Tekst uit het nummer:
It's the city I live in, the CITY OF ANGELS

Volgens Wiki verwijst CITY OF ANGELS ook naar Tilburg.
City of Angels may refer to:

GeographyEdit

Los Angeles, California, widely nicknamed "City of Angels" ("the angels" is the literal translation in Spanish of "Los Ángeles")Angeles City, PhilippinesBangkok, Thailand, whose abbreviated Thai name Krung Thep literally means "City of Angels"Angels Camp, CaliforniaKiryat Malakhi, a city in Southern District, IsraelToruń, Poland, names comes from city coat of arms, which includes the AngelTilburg, a city in the south of the Netherlands.

Hebben we een kandidaat uit Tilburg? ?

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #91 Gepost op: 9-01-2015, 17:59:38 »
Tekst uit het nummer:
It's the city I live in, the CITY OF ANGELS

Volgens Wiki verwijst CITY OF ANGELS ook naar Tilburg.
City of Angels may refer to:

GeographyEdit

Los Angeles, California, widely nicknamed "City of Angels" ("the angels" is the literal translation in Spanish of "Los Ángeles")Angeles City, PhilippinesBangkok, Thailand, whose abbreviated Thai name Krung Thep literally means "City of Angels"Angels Camp, CaliforniaKiryat Malakhi, a city in Southern District, IsraelToruń, Poland, names comes from city coat of arms, which includes the AngelTilburg, a city in the south of the Netherlands.

Hebben we een kandidaat uit Tilburg? ?

Marlijn studeerde in Tilburg. Alleen geboren in Schiedam
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #92 Gepost op: 9-01-2015, 18:01:11 »
De single "Under the Bridge/Lady Marmalade" heeft in de top 40 als hoogste notering plek 12. Dio eruit?

Dio?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #93 Gepost op: 9-01-2015, 18:20:07 »
Dio?
Ik ben in de war geloof ik.
...óf niet!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #94 Gepost op: 9-01-2015, 18:24:31 »
Nee hoor :P Voor aflevering 10 van seizoen 13 werd de zin 'Vroeg in het voorjaar ontmoetten zij elkaar' als hint naar de winnaar gegeven. Het ging in werkelijkheid om de laatste zin: vraag de non er maar eens naar.
Oh ja, ik denk dat ik die hint zo slecht vond dat ik die heb verdrongen ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline joymol

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #95 Gepost op: 9-01-2015, 18:51:56 »
Marlijn studeerde in Tilburg. Alleen geboren in Schiedam
Ok dus er is in ieder geval 1 band met Tilburg "the city of angels" . Dan ga ik toch voor Marlijn.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #96 Gepost op: 9-01-2015, 19:52:16 »
Het zou ook op Rik kunnen slaan omdat hij helemaal in elkaar stortte na Opdracht 3

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #97 Gepost op: 9-01-2015, 20:21:10 »
Mwah zo'n muzikale aanwijzing kan best ver gezocht zijn, maar moet naar mijn mening wel in 1 zin uit te leggen zijn. Dan zouden ze met een uitleg als dit komen:
'Het nummer van dit fragment bevat de tekst 'city of angels' en een van de vele steden die hiermee wordt geidentificeerd is Tilburg, de plaats waar Marlijn studeerde', en dat klinkt voor mij als teveel uitleg. (Als City of Angels de titel was, of als Marlijn in Tilburg geboren was, zou het al iets logischer klinken).
 (De muzikale aanwijzing van afl. 1 klonk veel logischer met 'dit nummer stond op nummer 1981 in de top 2000, het geboortejaar van evelien.')

De aanwijzing van Caroline/sister act zou ik ook al veel logischer vinden.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #98 Gepost op: 9-01-2015, 20:31:27 »
Volgens een tweet op twitter is de muzikale aanwijzing naar de 3de afvaller de zin: "I don't ever wanna feel like I did that day"

Offline MHMol

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #99 Gepost op: 9-01-2015, 20:32:42 »
Mwah zo'n muzikale aanwijzing kan best ver gezocht zijn, maar moet naar mijn mening wel in 1 zin uit te leggen zijn. Dan zouden ze met een uitleg als dit komen:
'Het nummer van dit fragment bevat de tekst 'city of angels' en een van de vele steden die hiermee wordt geidentificeerd is Tilburg, de plaats waar Marlijn studeerde', en dat klinkt voor mij als teveel uitleg. (Als City of Angels de titel was, of als Marlijn in Tilburg geboren was, zou het al iets logischer klinken).
 (De muzikale aanwijzing van afl. 1 klonk veel logischer met 'dit nummer stond op nummer 1981 in de top 2000, het geboortejaar van evelien.')

De aanwijzing van Caroline/sister act zou ik ook al veel logischer vinden.

Het nummer is officieel uitgebracht door Red Hot Chili Peppers, opgericht in 1983, het geboortejaar van Marlijn ;)