Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260210 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #180 Gepost op: 16-01-2015, 16:31:08 »
Dubbele A side mag je even uitleggen, maar er is wel degelijk een B-side...net zo goed een duo... http://en.wikipedia.org/wiki/Kodachrome_%28song%29
Dubbele A-side betekens volgens mij dat ze beide zijn uitgebracht als single, maar op dezelfde plaat. Bij een B-side is het tweede liedje geen single. En dat is inderdaad wel zo, maar veel singles hebben een B-side dus dat is niet zo bijzonder.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #181 Gepost op: 16-01-2015, 16:41:03 »
Of Marlijn, die naar eigen zeggen zóóó hoog sprong bij de boobytrap, maar gewoon door t touwtje heen liep...
Dat is wel een goede ja. Ik acht Marlijn eerder een afvaller dan de 'hoogvliegers' Chris en Rik.
Zeker gezien beide mijn 2 mollen zijn. (wanneer een van de 2 afvalt maakt het wel makkelijker voor mij :P
De jacht is geopend

Offline MHMol

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #182 Gepost op: 16-01-2015, 16:56:29 »
Dat is wel een goede ja. Ik acht Marlijn eerder een afvaller dan de 'hoogvliegers' Chris en Rik.
Zeker gezien beide mijn 2 mollen zijn. (wanneer een van de 2 afvalt maakt het wel makkelijker voor mij

Het lijkt me ook niet dat Chris of Rik afvalt, je kan moeilijk als uitleg geven want hij zat in een vliegtuig.. Ze zaten nl. beide in een vliegtuig dus zou je het niet kunnen weten wie het is.

Als het Marlijn is, zou ik als redactie eerder voor Feeling like I'm flying high o.i.d. gaan maar het zou wel alleen op haar slaan als je zegt: Ze voelde zich "flying high".

Inderdaad heeft Ajouad gezegd dat alles mogelijk is, wel precies de titel van het liedje. Alleen is het ook een soort lijfspreuk van WIDM geworden dat alles mogelijk is, maar is zeker een mogelijke uitleg.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #183 Gepost op: 16-01-2015, 17:04:27 »
Dan hoop ik op Marlijn (hoewel dat wel soort van weer overeenkomt met de afvallerstheorie haha).  Vind Chris/Rik/Ajouad wel geinig, die wil ik nog wel langer zien.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #184 Gepost op: 16-01-2015, 17:09:53 »
De hint is '..flying high like the wind', een zinsnede van de eigenlijke zin: 'I'm flying high like the wind'.
Als de tekst niet uitmaakte, had ik er gewoon i'm flying high van gemaakt ???

Verder: 'anything is possible' klinkt als de nieuwe 'iets kan gebeuren' ::vergroot::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #185 Gepost op: 16-01-2015, 17:21:16 »
De hint is '..flying high like the wind', een zinsnede van de eigenlijke zin: 'I'm flying high like the wind'.
Als de tekst niet uitmaakte, had ik er gewoon i'm flying high van gemaakt ???

Ik hoor gewoon "I'm". (Beluister hier.)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 17:22:50 door Heinz »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #186 Gepost op: 16-01-2015, 17:26:21 »
Ik hoor gewoon "I'm". (Beluister hier.)
Ah. Dan ligt het aan hier.
...óf niet!

Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #187 Gepost op: 16-01-2015, 18:04:05 »
De vorige afleveringen ging het eigenlijk helemaal niet om de text van de songs, maar om meta-data, zoals de plaats in de Top2000 (1981), de samenstellingen van de bands die de song uitgebracht hebben (4man+4vrouw)...

De vraag is dus of we ons nu weer moeten laten misleiden door de inhoud van de songtext... of deze valkuil durven te mijden.

Ik ben er nog niet uit en heb nog wat bedenktijd nodig!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #188 Gepost op: 16-01-2015, 22:04:28 »
Ajouad zegt letterlijk in aflevering 3 (+/- @38:46) "Alles is mogelijk."
We hebben een winnaar! ::ok:: Hier ga ik mijn pool op invullen, ondanks dat ik hem twee keer een finale plek heb toegedicht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #189 Gepost op: 16-01-2015, 23:24:52 »
We hebben een winnaar! ::ok:: Hier ga ik mijn pool op invullen, ondanks dat ik hem twee keer een finale plek heb toegedicht.

Mmm, ik ook. Maar ik neig ook naar Ajouad. En dan Will Young. Zou kunnen wijzen op de jongste van de groep.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #190 Gepost op: 16-01-2015, 23:37:03 »
We hebben een winnaar! ::ok:: Hier ga ik mijn pool op invullen, ondanks dat ik hem twee keer een finale plek heb toegedicht.

Precies dit.. nu weet ik ook niet meer wat ik moet doen met die finale plek van Ajouad, laten staan of switchen?  :-\\ Ik denk dat ik 'm maar laat staan, voor het geval dat.  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #191 Gepost op: 16-01-2015, 23:43:45 »
De videoclip is wel grotendeels op het strand opgenomen dus branding(viktor) :P en inclusief een bootje door de mangrove dus dan kom ik toch bij Chris en Rik uit. Alleen wie van de twee weet ik even niet, maar dan ga ik toch op Rik gokken


Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #192 Gepost op: 17-01-2015, 06:58:35 »
Inderdaad, niks bleek uiteindelijk om de tekst zelf te gaan. [...]Bij de achtergrond info over het lied vind ik verder niks opmerkelijks: http://en.wikipedia.org/wiki/Anything_Is_Possible_%28Will_Young_song%29.

Wisten jullie overigens dat Anything is possible ook een film is uit 2013?
Quote van de hoofdrolspeler: “Believe in Yourself” -- Ethan Bortnick

Trivia over de film Anything Is Possible http://anythingispossible-themovie.com/: Guinness World Book of Records’ Youngest Headline Entertainer Stars in a Dramatic Family Film.


>> Ajouad is de jongste deelnemer aan Wie is de Mol 2015 en de uitvoerend artiest van het fragment heet ook Young.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2015, 07:01:02 door Astrid Pisces »

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #193 Gepost op: 17-01-2015, 08:39:23 »
Moeilijke aanwijzing deze keer. Ik weet niet op wie dit precies zou kunnen slaan.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #194 Gepost op: 17-01-2015, 09:01:27 »
"The song was recorded by the final three acts in the show, Will Young, Gareth Gates and Darius Danesh. After winning the show, Young released the song as his debut single."

Dus drie mensen hebben hem uitgevoerd, maar maar één persoon heeft hem daadwerkelijk uitgegeven? Misschien een van de dames die een joker ontving bij de TucTuc-opdracht? Ik zou het niet weten, lijkt me bijna meer te slaan op de finale, haha.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #195 Gepost op: 17-01-2015, 09:05:55 »
Kan ook weer richting Ajouad wijzen, die 3 vrijstellingen had tot nu toe?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #196 Gepost op: 17-01-2015, 10:30:30 »
Hebben ze de muzikale hint van vorige week uitgelegd? Op de site staat alleen de aanwijzing van deze week.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #197 Gepost op: 17-01-2015, 10:33:30 »
Hebben ze de muzikale hint van vorige week uitgelegd? Op de site staat alleen de aanwijzing van deze week.

Ja, Daisy heeft 'm geraden. All Saints bestaat uit 4 vrouwen. Het origineel komt van the rolling stones.. Deze groep bestaat uit 4 mannen.
De groep bestaat nu nog uit 4 mannen en 4 vrouwen, dus er ging niemand uit.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #198 Gepost op: 17-01-2015, 11:56:32 »
Inderdaad, niks bleek uiteindelijk om de tekst zelf te gaan. Als het puur om de tekst gaat dan zou Rik of Chris moeten afvallen (zij vlogen in de lucht) of het kan een verwijzing zijn naar Ajouad die zei dat alles mogelijk is, wat de titel van het nummer is. Bij de achtergrond info over het lied vind ik verder niks opmerkelijks: http://en.wikipedia.org/wiki/Anything_Is_Possible_%28Will_Young_song%29 (behalve dat Will Young mee deed/bekend werd door een talenten jacht, wie heeft ook meegedaan aan zo'n soort show/of gepresenteerd? Victor misschien?).
Viktor deed mee aan So you wanna be a Popstar in 2007

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #199 Gepost op: 17-01-2015, 11:57:10 »
Ajouad zegt in de biecht bij het lasergamen..Deze opdracht haalt wel het jongetje in je naar boven..
Jongetje (verwijzing naar Young??) naar boven (verwijzing naar flighing high??)