Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260227 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #240 Gepost op: 23-01-2015, 17:11:57 »
Shit, wel echt sterke hints naar Chris. Ik wil nog niet dat ie weggaat  ::niet-ok::

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #241 Gepost op: 23-01-2015, 17:15:03 »
Volgens Wikipedia is het album Troublegum gereleased op 7 februari, de geboortedatum van Chris Zegers.
Ik heb het van de officiele Therapy? site afgehaald...Wellicht zou wikipedia dan beter zijn voor het vinden van een link  ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #242 Gepost op: 23-01-2015, 17:16:11 »
Ik vind zelf een zin uit de lyrics ook niet enorm sterk, hoewel het bij Ajouad dus wel goed was.
::ohno:: Anything Is Possible was de titel van het liedje, daar ging de hint om.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #243 Gepost op: 23-01-2015, 17:26:08 »
Citaat
And I know you're on your own
I may forget, I don't forgive
I'm always home

Misschien bedoeld voor Viktor, omdat zij (een aflevering later) het misschien 'vergeten' is, maar het Viktor niet vergeven heeft.
"You're on your own" is dan dat Viktor én alleen staat doordat Carolina zijn maatje niet meer is, en hij straks naar huis vliegt?

Maar:
"I am always home" is misschien naar Carolina, het feit dat Carolina veel 'binnen' (op de achtergrond) zit en niet naar 'buiten' (vooraan de groep) gaat.
Dit kan dan zijn dat het vanuit Carolina over Viktor gaat, of dat het over Carolina gaat.



Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #244 Gepost op: 23-01-2015, 17:29:14 »
::ohno:: Anything Is Possible was de titel van het liedje, daar ging de hint om.

Excuus! had ik niet door.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #245 Gepost op: 23-01-2015, 18:13:55 »
ze was niet alleen dokter Corrie bij schoolTV
Ja je hebt wel gelijk daar... ik zat ook te denken: die dr. Corrie doet niet aan therapie maar aan educatie dus vandaar had ik verwijderd wat ik over Martine schreef. Maar inderdaad die dr. Ellen is een ander verhaal: die deed juist alleen aan therapie!

Martine is dus een goed alternatief. Heb ook altijd wel gedacht dat zij niet ver zou komen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #246 Gepost op: 23-01-2015, 18:19:24 »
Ja je hebt wel gelijk daar... ik zat ook te denken: die dr. Corrie doet niet aan therapie maar aan educatie dus vandaar had ik verwijderd wat ik over Martine schreef. Maar inderdaad die dr. Ellen is een ander verhaal: die deed juist alleen aan therapie!

Martine is dus een goed alternatief. Heb ook altijd wel gedacht dat zij niet ver zou komen.

Martine zat op Margriet gisteren, dus is ook goed mogelijk ja.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #247 Gepost op: 24-01-2015, 12:24:20 »
I know when you lie
The brightness darkens in your eyes

Doet mij denken aan het onderonsje van Martine die bluft tegen Rik de ZV te hebben. Martine loog, de mol Rik wist dit maar wil een kandidaat die hem niet verdenkt wel een rad voor ogen draaien door die te paaien met een joker (gelijk met Marlijn) Ala Milouska die Liz een joker gaf in ruil voor informatie ::rofl:: wat dan verband houdt met de imitatie c.q. parodie theorie dit seizoen!  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #248 Gepost op: 24-01-2015, 12:58:52 »
I know when you lie
The brightness darkens in your eyes

Doet mij denken aan het onderonsje van Martine die bluft tegen Rik de ZV te hebben. Martine loog, de mol Rik wist dit maar wil een kandidaat die hem niet verdenkt wel een rad voor ogen draaien door die te paaien met een joker (gelijk met Marlijn) Ala Milouska die Liz een joker gaf in ruil voor informatie ::rofl:: wat dan verband houdt met de imitatie c.q. parodie theorie dit seizoen!  ::vergroot::

Of juist over Margriet die de zwarte vrijstelling had en dus als enige wist dat Martine loog.
Vind de hints naar Chris wel sterker, maar je weet maar nooit.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #249 Gepost op: 24-01-2015, 13:04:02 »
Of juist over Margriet die de zwarte vrijstelling had en dus als enige wist dat Martine loog.


+ De titel van het liedje "turn", het is Margriet die een draai aan alles geeft door de zwarte vrijstelling in te zetten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #250 Gepost op: 26-01-2015, 12:45:14 »
Hebben we ergens al een rijtje staan trouwens want het is elke week weer wat anders toch? Hoe zit het met die radiohints?

Chris: zijn geboortejaar?
Ajouad: een fameuze uitspraak
Niemand: popgroep bestaat uit 4-4
Evelien: geboortejaar via top2000
Pieter:
« Laatst bewerkt op: 26-01-2015, 12:47:52 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #251 Gepost op: 26-01-2015, 12:49:27 »
Pieter: Geen muzikale aanwijzing
Evelien: Het nummer stond in de top 2000 op nummer 1981, haar geboortejaar.
Niemand: Red Hot Chili Peppers, vier mannen, cover van All Saints, vier vrouwen: de huidige samenstelling van de groep.
Ajaoud: Anything is possible - Will Young. Ajaoud zei letterlijk: alles is mogelijk. Daarnaast is hij de youngste van de groep.

EDIT: Je hebt 'm.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #252 Gepost op: 26-01-2015, 12:50:47 »
haar geboortejaar
Ja dat bedoel ik dus... die is al geweest... nu heet ook de producer Chris dus het kan dat dan ook zijn natuurlijk ??? ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #253 Gepost op: 26-01-2015, 17:21:16 »
Dan lijkt het me niet dat ze weer een geboortedatum of titel van het liedje gaan gebruiken

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #254 Gepost op: 26-01-2015, 19:35:46 »
Er is meerdere malen een B-kantjes hint geweest, dus we kunnen ook kijken naar andere nummer op de EP waar het nummer op stond.

"Turn" - 31 May 1993, on the Face the Strange EP with "Speedball", "Bloody Blue" and a re-recorded version of "Neck Freak" from Nurse. This single reached number 18 in the UK Singles Chart, and number 5 in the Irish Singles Chart."

- Bloody Blue, zou je kunnen koppelen aan het blauwe shirt dat Margriet in aflevering 4 draagt. (Niet heel sterk)

- Verder staat op de voorkant van de EP een figuur in pak (met gasmasker, vis in de hand, zonder broek en meer rariteiten). Het zou daarom ook kunnen verwijzen naar Rik, die we normaal op tv altijd in pak zien. (En het is volgens mij ook wel eens gebeurd dat een nieuwslezer of correspondent geen broek (of een korte broek) aan had, omdat het toch buiten beeld valt :p) Ik vind dit nog best wel een optie.

- Turn is nummer 11 op het album Troublegum. Margiet draait (turns) bij het Russische roulette naar bakje nummer 11. (Bij Russisch roulette wordt de cilinder rond gedraait naar een willekeurige positie... dus dat beeld kan je er bij nemen.)

- De groep is bij die opdracht met zijn achten, dus er komt niemand als 11de aan de beurt (turn). Als het nummer op een eerdere positie op de cd had gestaan was dat een mooie geweest.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2015, 21:41:08 door Rat »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #255 Gepost op: 26-01-2015, 22:31:02 »
Voor elke kandidaat behalve Marlijn is er nu een verwijzing gevonden ;D

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #256 Gepost op: 26-01-2015, 23:04:10 »
Voor elke kandidaat behalve Marlijn is er nu een verwijzing gevonden ;D

Zul je zien dat Marlijn eruit vliegt. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #257 Gepost op: 27-01-2015, 08:41:58 »
Ik vind de tekst wel of op Martine slaan, want zij heeft gelogen.
Chirs haalt de finale wel denk ik.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #258 Gepost op: 27-01-2015, 13:04:32 »
Het zinnetje dat we horen is trouwens "Barging into the presence of God".

Door dit zinnetje denk ik dat het ook op Carolina of Rik zou kunnen slaan, omdat zij heel gehaast (barging) een foto namen bij de Hollandse kerk (into the presence of God).
Of Viktor inderdaad met z'n "gedraai" (niet kunnen kiezen) en dan het verkeerde kiezen in die tempel.

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #259 Gepost op: 27-01-2015, 13:41:13 »
Toch vraag ik me nog steeds af wat het zinnetje "Barging into the presence of God" nu eigenlijk precies betekent.
Ik kan er geen goeie vertaling van vinden.
Volgens Google Translate betekent "Barg into" "aanbonzen tegen"
Dus: aanbonzen tegen de aanwezigheid van God  ???
Botst er bv iemand tegen de kerk??? ::schaam::