Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260223 keer)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #260 Gepost op: 27-01-2015, 13:44:45 »
Buigen in de aanwezigheid van God.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #261 Gepost op: 27-01-2015, 14:02:20 »
Phrasal Verb: Barge into

Meaning: Enter a place and interrupt people rudely

(en dan dus in de aanwezigheid van God, dus in het WIDM-geval bij een kerk of de witte eikel)

Kan iemand hier iets mee? Dit kan op zowel de eerste als de tweede opdracht slaan

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #262 Gepost op: 27-01-2015, 14:04:39 »
Door dit zinnetje denk ik dat het ook op Carolina of Rik zou kunnen slaan, omdat zij heel gehaast (barging) een foto namen bij de Hollandse kerk (into the presence of God).
Of Viktor inderdaad met z'n "gedraai" (niet kunnen kiezen) en dan het verkeerde kiezen in die tempel.
tsja...ik vond eigenlijk Carolina haar rol in Sister Act er meer op lijken....zij speelt een vrouw die min of meer het huis van God, het klooster binnen komt "bargen"....

en Barge in to the presence of God is eigenlijk het feit dat we met al onze wensen bij God komen, We vragen hem de verkeerde dingen (materialistische dingen, terwijl we eigenlijk moeten vragen of hij bij ons wil zijn als wij onze keuzes maken, en of hij bij anderen wil zijn, zoiets. Iig is het te linken aan Exodus 20 vers 7.

 Gij zult den Naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt.

(expres neem ik de statenvertaling, want dat is ijdel, en met ijdel heb je duidelijker dat er meer is dan alleen vloeken, in de NBV wordt misbruik genoemd. Kan ook, maar dat wordt heel gauw alleen het vloeken)

Veel mensen denken dat dat vloeken is, (je weet wel, mensen die GVD roepen en de naam van Jezus roepen, terwijl ze er niks mee te maken willen hebben), maar dat is het dus niet alleen.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 14:07:03 door SomeOne_01 »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #263 Gepost op: 27-01-2015, 14:07:22 »
tsja...ik vond eigenlijk Carolina haar rol in Sister Act er meer op lijken....zij speelt een vrouw die min of meer het huis van God, het klooster binnen komt "bargen"....

en Barge in to the presence of God is eigenlijk het feit dat we met al onze wensen bij God komen, We vragen hem de verkeerde dingen (materialistische dingen, terwijl we eigenlijk moeten vragen of hij bij ons wil zijn als wij onze keuzes maken, en of hij bij anderen wil zijn, zoiets. Iig is het te linken aan Exodus 20 vers 7.

 Gij zult den Naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt.

Veel mensen denken dat dat vloeken is, (je weet wel, mensen die GVD roepen en de naam van Jezus roepen, terwijl ze er niks mee te maken willen hebben), maar dat is het dus niet alleen.

Dit kwam ik inderdaad ook tegen in mijn google zoektochtje :)

Maar halen ze er wel eens andere rollen van de kandidaat bij met deze aanwijzingen? (dus bv. Martine als die ene dokter en Carolina als Sister Act)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #264 Gepost op: 27-01-2015, 14:12:27 »
Dit kwam ik inderdaad ook tegen in mijn google zoektochtje :)

Maar halen ze er wel eens andere rollen van de kandidaat bij met deze aanwijzingen? (dus bv. Martine als die ene dokter en Carolina als Sister Act)
weet ik niet. Maar ze gebruiken soms de raarste dingen....2 jaar geleden was joep de afvaller omdat hij van basketbal hield, en dat werd gedaan in de clip van het liedje dat de hint was...dus ja, waarom zou dit niet kunnen?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #265 Gepost op: 27-01-2015, 14:13:22 »
weet ik niet. Maar ze gebruiken soms de raarste dingen....2 jaar geleden was joep de afvaller omdat hij van basketbal hield, en dat werd gedaan in de clip van het liedje dat de hint was...dus ja, waarom zou dit niet kunnen?

Hmmm, dan is Carolina zeker ook een mogelijkheid. Aangezien ze nog steeds amper in beeld komt verwacht ik niet dat ze de finale haalt in ieder geval.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #266 Gepost op: 27-01-2015, 14:31:17 »
Therapy: Martine als psychiater dokter Ellen Goedkoop.

Ook wordt Martine in aflevering 1 geïntroduceerd met een sketch waarin ze een (spastische) psychiater speelt (uit de show "Volgend jaar lach je d'r om" met Alex Klaasen).

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #267 Gepost op: 27-01-2015, 18:12:14 »
Eitje koekie dit keer :D

Nu ben ik helemaal zeker van mijn poolkeuze voor Martine  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #268 Gepost op: 27-01-2015, 18:24:22 »
Nu ben ik helemaal zeker van mijn poolkeuze voor Martine  :D

Ik zou ook zo Martine invullen op basis van de hint, ware het niet dat Margriet mijn Mol is en we Martine in aflevering 4 bij de test over tunnelvisie richting Margriet horen spreken... Nu denk ik wel dat bijna iedere kandidaat Margriet verdenkt, maar dan nog zou een exit van Martine gek zijn.

Waarom wordt Chris massaal als afvaller gezien? Is dat vanwege de release van het album op zijn geboortedag en de producer die Chris heet? Vind ik niet zo sterk. Of staat dat los van de hint? (De uitspraak van Carolina over Viktor in het extra beeldmateriaal misschien?)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #269 Gepost op: 27-01-2015, 20:20:27 »
Waarom wordt Chris massaal als afvaller gezien? Is dat vanwege de release van het album op zijn geboortedag en de producer die Chris heet? Vind ik niet zo sterk. Of staat dat los van de hint? (De uitspraak van Carolina over Viktor in het extra beeldmateriaal misschien?)

Voor mij is het een combinatie van die twee. :) En ook een beetje wishfull-thinking.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #270 Gepost op: 27-01-2015, 20:54:28 »
Als Chris afvalt dan vervliegt tegelijkertijd mijn hoop op een van de mooiste molakties sinds jaren :\'(

De boei?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #271 Gepost op: 27-01-2015, 22:49:22 »
Waarom wordt Chris massaal als afvaller gezien? Is dat vanwege de release van het album op zijn geboortedag en de producer die Chris heet? Vind ik niet zo sterk. Of staat dat los van de hint? (De uitspraak van Carolina over Viktor in het extra beeldmateriaal misschien?)

Voor Chris werd in eerste instantie eigenlijk de mooiste verwijzing gegeven. Totdat ik het rijtje zag van de afgelopen 4 aanwijzingen. Nu ben ik er eigenlijk helemaal niet zo zeker meer van. Vind de verwijzingen naar Carolina en Martine ook behoorlijk sterk. (En om de man/vrouw verdeling gelijk te houden zou ik het wel prettig vinden als er een vrouw vertrekt ;D )

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #272 Gepost op: 27-01-2015, 23:43:22 »
Voor elke kandidaat behalve Marlijn is er nu een verwijzing gevonden ;D
Misschien deze link:

Songtekst:
"This is yours to take control
This is yours, now hold your own"

Rik zegt tegen Marlijn: "Ik wil mijn andere joker... aan jou geven. Ik wil dat jij meegaat naar de volgende ronde."

Tussen die twee regels songtekst en de uitspraak van Rik kan je een verband leggen en dus aan Marlijn koppelen. Ik ga overigens door deze regels en de EP hoes inzetten op Rik als afvaller. Vrij vertaald komt de songtekst neer op "Deze is voor jou. Deze is voor jou, nu moet je op eigen vermogen verder (je staande houden)." -> Rik geeft een joker aan Marlijn. Vervolgens valt hij af, waardoor Marlijn alleen verder moet.

Rik als afvaller sluit ook aan bij mijn verdenkingen. Hij noemt in de laatste biecht Margriet en Chris als hoofdverdachten en zegt misschien ook nog te gaan spreiden op Carolina en Victor. Martine is mijn mol en wordt door hem niet genoemd.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #273 Gepost op: 27-01-2015, 23:45:46 »
Het is dat ie een gasmasker draagt, maar het is idd verder precies rik...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #274 Gepost op: 28-01-2015, 00:22:45 »
Het is dat ie een gasmasker draagt, maar het is idd verder precies rik...
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #275 Gepost op: 28-01-2015, 09:16:55 »
Voor elke kandidaat behalve Marlijn is er nu een verwijzing gevonden ;D

(You turn) Barging into the presence of God -> bij de roadmovie zaaide Marlijn verwarring door iets over een U-turn te mompelen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #276 Gepost op: 28-01-2015, 10:05:02 »
Het is dat ie een gasmasker draagt, maar het is idd verder precies rik...

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

(You turn) Barging into the presence of God -> bij de roadmovie zaaide Marlijn verwarring door iets over een U-turn te mompelen.

Ssssssssssssst!

Nu weet ik het niet meer   ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #277 Gepost op: 28-01-2015, 11:36:28 »
(You turn) Barging into the presence of God -> bij de roadmovie zaaide Marlijn verwarring door iets over een U-turn te mompelen.

Ssssssssssssst!

Nu weet ik het niet meer   ::rofl::

Aanvulling: Pas na het zinnetje "Barging into the presence of God" wat de hint is, komt in het liedje diezelfde zin (4X, zie een pagina of drie terug in dit topic) met "You turn"* erdoorheen. Maakt het eigenlijk mooier want Marlijns "U-turn" moesten Rik en Margriet eigenlijk ook niet horen: die mompelde ze voor zichzelf uit, wat voor verwarring zorgde. (En ja: er is wel eens eerder in muzikale een hint terugverwezen naar iets uit een vroegere aflevering.)

*Eerder in het liedje (Turn) is ook al een aantal keer "You Turn" te horen. (You turn and face the strange, You turn and face yourself.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #278 Gepost op: 28-01-2015, 13:04:19 »
Dat de producer van het nummer Chris heet, vind ik niet zo sterk. De band genaamd Therapy kan inderdaad op Martine wijzen maar de zin "The presence of God" kan natuurlijk ook op Carolina slaan
Goede opsomming. Neem de U-bocht erbij dan hebben we 4 kandidaten. Ik krijg toch wat hoogtevrees bij Chris alhoewel hij mij meest aannemelijk blijft. Obv de spoiler denk ik dat Chris eerst gaat en daarna pas Caro dus Caro valt voor mij af. Marlijn met haar joker ook. Plus ze geeft genoeg hints via twitter en in real life (band met Rik) om aan te nemen dat ze nog super ver gaat komen. Blijft toch een kleine twijfel bij Martine met dat Therapy ??? :-[

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #279 Gepost op: 28-01-2015, 13:33:16 »
Goede opsomming. Neem de U-bocht erbij dan hebben we 4 kandidaten. Ik krijg toch wat hoogtevrees bij Chris alhoewel hij mij meest aannemelijk blijft. Obv de spoiler denk ik dat Chris eerst gaat en daarna pas Caro dus Caro valt voor mij af. Marlijn met haar joker ook. Plus ze geeft genoeg hints via twitter en in real life (band met Rik) om aan te nemen dat ze nog super ver gaat komen. Blijft toch een kleine twijfel bij Martine met dat Therapy ??? :-[




Wellicht valt er nog iemand aan het rijtje toe te voegen?
De song gaat over iemand die zegt ...het is nu in jouw handen... gaat het over Rik die joker aan Marlijn geeft?
Ook dat hij ziet dat degene over wie hij zingt liegt... Rik verdenk haar nu opeens niet meer, ommekeer?
Hij stond met Ajouad en Carolina voor de kerk....In the presence of God....Liep daar weg, kwam terug....
Zou Rik eruit gaan?