Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260250 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #280 Gepost op: 28-01-2015, 13:46:42 »
Bij "Het is nu in jouw handen " en "degene liegt" denk ik eerder aan Martine, of Margriet.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #281 Gepost op: 28-01-2015, 14:18:09 »
Ik ga voor Martine die volgens mij een tunnelvisie op Margriet heeft. Ze is wel één van mijn verdachten maar volgens mij slaat dat Therapy zoals al eerder genoemd door Theoreticus en Heinz op Martine. En Chris blijft er volgens mij nog heel lang in.. ;)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #282 Gepost op: 28-01-2015, 17:42:39 »
"Barging into the presence of God". Als je God omdraait ("turn") krijg je "Barging into the presence of dog", iets wat een hondenbelastinginspecteur vaak overkomt. Viktor eruit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #283 Gepost op: 28-01-2015, 17:56:28 »
"Barging into the presence of God". Als je God omdraait ("turn") krijg je "Barging into the presence of dog", iets wat een hondenbelastinginspecteur vaak overkomt. Viktor eruit?

Het verdient in ieder geval de originaliteitsprijs! ::confettie:: ;D ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #284 Gepost op: 28-01-2015, 18:25:39 »
(You turn) Barging into the presence of God -> bij de roadmovie zaaide Marlijn verwarring door iets over een U-turn te mompelen.
Zelfs met de aanvulling erbij vind ik dit ook wel een mooie... Ik weet het echt niet meer. Wat het nog vervelender maakt als dat de drie kandidaten die ik als afvaller overweeg dezelfde zijn als de kandidaten die ik als winnaar overweeg (Marlijn, Chris en Rik). :-\\

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #285 Gepost op: 28-01-2015, 18:36:16 »
"Barging into the presence of God". Als je God omdraait ("turn") krijg je "Barging into the presence of dog", iets wat een hondenbelastinginspecteur vaak overkomt. Viktor eruit?
oei lijkt me een leuke voor Lo.
Ik kan hier wel wat mee denk ik ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #286 Gepost op: 28-01-2015, 19:14:34 »
Er wordt hier alleen maar gesproken over mijn top 3 van mollen :(

Ik hou het toch maar op Carolina. Vind ik eigenlijk ook de minst aansprekende persoon uit de serie. Wens = vader van de gedachte in dit geval.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #287 Gepost op: 28-01-2015, 20:31:55 »
"Barging into the presence of God". Als je God omdraait ("turn") krijg je "Barging into the presence of dog", iets wat een hondenbelastinginspecteur vaak overkomt. Viktor eruit?

Deze is echt geniaal!

Niet lullig bedoeld, maar ik vraag me af of ze hints van dit niveau kunnen bedenken daar bij de Roodshow ;D

Persoonlijk denk ik zelf dat het Martine wordt. O.a. door de muzikale aanwijzing, en ze heeft een tunnelvisie op Margriet.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #288 Gepost op: 28-01-2015, 20:33:55 »
Waar moeten ze een hint voor verzinnen bij de Roodshow???

Ze krijgen het nummer door wat ze moeten draaien en elke molloot maakt er een reden bij waarom dat nummer op iemand slaat  ::rofl::
Is voor hun gewoon kwestie van een goede reden vanuit hier (of andere boards) te pakken :P

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #289 Gepost op: 28-01-2015, 20:35:26 »
Haha, true!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #290 Gepost op: 28-01-2015, 21:08:37 »
Blijft mooi om te zien hoe creatief / fantasierijk menig molloot is :D

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #291 Gepost op: 28-01-2015, 23:28:41 »
Waar moeten ze een hint voor verzinnen bij de Roodshow???

Ze krijgen het nummer door wat ze moeten draaien en elke molloot maakt er een reden bij waarom dat nummer op iemand slaat  ::rofl::
Is voor hun gewoon kwestie van een goede reden vanuit hier (of andere boards) te pakken :P
Ik denk niet dat ze dat bij de roodshow zelf doen. ze krijgen gewoon vrijdag ochtend het fragment, draaien die in de middag af, en de vrijdag na de afvaller krijgen ze het antwoord toegestuurd.

denk ik dan... zeker weten doe ik het niet, maar zo kan het wel gaan :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #292 Gepost op: 29-01-2015, 14:37:05 »
op widm.nl gelezen: Chris, want Chris was in Ierland met 3opreis toen zijn deelname bekend gemaakt werd...en de band van dit nummer, komt uit ierland.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #293 Gepost op: 29-01-2015, 15:14:36 »
Oke, even een overzichtje dan maar...


Carolina:
- Barging into the presence of God: Carolina die Dolores speelt in Sister Act
- videoclip iets met kerk en engel (Sister Act ook?)
- nam snel (samen met Rik) een foto bij de Hollandse Kerk (barging into the presence of God)

Chris:
- was tijdens zijn bekendmaking in Ierland met 3 op reis, band Therapy komt uit Ierland
- producer van het album heet Chris
- "turn and face the strange" - Chris staat er alleen voor

Margriet:
- biedt een luisterend oor aan Chris "therapy"
- I know when you lie: Margriet wist dat Martine loog over de zwarte vrijstelling
- Turn: Margriet geeft een draai aan het spel door de zwarte vrijstelling in te zetten

Marlijn:
- "This is yours to take control. This is yours, now hold your own"
Rik zegt tegen Marlijn: "Ik wil mijn andere joker... aan jou geven. Ik wil dat jij meegaat naar de volgende ronde."
- "Turn" en "you turn" komt vaak in het liedje voor: Ze zaaide verwarring door iets over U-turn te mompelen

Martine:
- I know when you lie: Martine over zwarte vrijstelling
- Therapy: Martine als psychiater Dr Ellen Goedkoop, en als dokter Corrie bij SchoolTV
- in de intro in afl. 1 komt ze ook in beeld als psychiater als sketch

Rik:
- nam snel (samen met Carolina) een foto bij de Hollandse Kerk (barging into the presence of God)

Victor:
- Turn and barging into the presence of God: op het laatste moment de andere kant op ging dan hij van plan was bij die manden (turn) en vervolgens bij de bom uitkwam, waarmee God onmiddellijk strafte...
- "Barging into the presence of God". Als je God omdraait ("turn") krijg je "Barging into the presence of dog", iets wat een hondenbelastinginspecteur vaak overkomt.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #294 Gepost op: 29-01-2015, 15:20:01 »
Fijn overzicht hoelahoep!!
Niet dat ik er wijzer van word, want erg sterke aanwijzingen voor meerdere kandidaten. ;)
Twijfel vooral tussen Chris en Margriet.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #295 Gepost op: 29-01-2015, 15:30:36 »
Ik weet het ook niet meer. Ik neig naar Martine, Carolina of Chris haha.
Maar ik probeer ook te bedenken wie er nog jokers hebben. Heeft Martine nog jokers over?

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #296 Gepost op: 29-01-2015, 15:52:59 »
Ik weet het ook niet meer. Ik neig naar Martine, Carolina of Chris haha.
Maar ik probeer ook te bedenken wie er nog jokers hebben. Heeft Martine nog jokers over?

Volgens mij heeft Martine ze allebei ingezet. Chris heeft geen jokers, behalve als Ajouad hem er nog één gegeven heeft en Carolina heeft ook jokers ingezet (maar misschien niet alles)
Vanavond zijn er ook weer jokers te verdienen volgens het voorstukje, dus daar zal ook nog veel van afhangen. Ik houd het denk maar even op Chris. Ben al 2 keer op het laatste moment verkeerd geswitcht ;)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #297 Gepost op: 29-01-2015, 16:25:55 »
We kunnen eindelijk met 100% zekerheid stellen dat Chris vanavond afvalt.

De groep Therapy komt uit Ierland. Chris is voor de 3 op reis naar Ierland geweest. Tijdens die beruchte aflevering werd het Mol logo getoond in de lucht. Nu heb ik ook het nummer Turn van Therapy in de aflevering gevonden. Het wordt gespeeld in het begin van deel 2 van Chris zijn trip in Ierland.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #298 Gepost op: 29-01-2015, 16:39:10 »
met zekerheid? hij is in Ierland...beetje logisch dat ie dan muziek draait van een Ierse band?


Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #299 Gepost op: 29-01-2015, 16:55:21 »
Volgens mij heeft Martine ze allebei ingezet. Chris heeft geen jokers, behalve als Ajouad hem er nog één gegeven heeft en Carolina heeft ook jokers ingezet (maar misschien niet alles)
Vanavond zijn er ook weer jokers te verdienen volgens het voorstukje, dus daar zal ook nog veel van afhangen. Ik houd het denk maar even op Chris. Ben al 2 keer op het laatste moment verkeerd geswitcht ;)

Máár Martine kan als ze het slim speelt ook nog een joker van Rik krijgen.

Plus, jokers hoeven niet alles te zeggen. Als jij op de goede mol zit of een tunnelvisie hebt op degene, waardoor je alles op de goede mol zet, kan jij zelfs mensen met 5 jokers eruit spelen, als de anderen ook erg goed op deze mol zitten. Jokers zeggen in dit geval echt niet alles. De joker is ook maar een element.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92